Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Kluven när det gäller ny bärbar för spel

Permalänk
Medlem

Kluven när det gäller ny bärbar för spel

Jag är ute efter en ny bärbar för spel att dra med mig på lättare LAN med polare osv. Som vanligt är det lite av att ge sig in i en djungel, men så är det varje gång man ska köpa nåt nytt inom datorer

Just nu står det mellan Lenovo Y50-70 15,6" och MSI GS70 2PE-297NE 17,3" eller möjligtvis MSI GS60 2PE-213NE 15,6"

Vill helst ha en 15,6" då 17" känns lite stort men den kommer inte att släpas varje dag till skola eller jobb utan bara typ LAN.
Fan riktigt kluven alltså... UHD eller inte? GTX860M eller GTX870M?
Spelen som kommer spelas är verkligen allt möjligt från LoL till BF4. Men har inga krav på att spelen ska spelas på högsta inställningarna.

Vilken skulle ni satsa på?
Kan lägga till att Lenovo Y50-70 ligger på 11490:-, MSI GS60 2PE-213NE 15490:- och MSI GS70 2PE-297NE 13990:- (tack varje bronsmedlem på webhallen)

Permalänk
Medlem

Du ska inte satsa på 970/980M nu när de kommit ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nullable:

Du ska inte satsa på 970/980M nu när de kommit ut?

Tanken har slagit mig men skulle behöva en ny bärbar till helgen egentligen.
När kommer 970/980M ut i butik?

Permalänk
Medlem

Finns att beställa nu.

Exempelvis:
https://www.komplett.se/asus-g751jy-173-full-hd/824705 (I butik om två veckor)

980M är en klar förbättring mot 880M och närmar sig desktopprestanda.

Denna finns i lager men är dyrare
https://www.komplett.se/msi-gt72-173-full-hd/824838

I vissa fall är 980M en 50% ökning i prestanda mot 880M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nullable:

Finns att beställa nu.

Exempelvis:
https://www.komplett.se/asus-g751jy-173-full-hd/824705 (I butik om två veckor)

980M är en klar förbättring mot 880M och närmar sig desktopprestanda.

Helt klart intressant, såg att det redan nu finns några i lager om man kollar på Prisjakt. Dock ligger priset rätt högt än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muxfire:

Helt klart intressant, såg att det redan nu finns några i lager om man kollar på Prisjakt. Dock ligger priset rätt högt än.

Ja det gäller att inte vara priskänslig. Dock så får man se det som att man får en riktigt spelmaskin som t.o.m. kan ersätta desktopen helt. Många gamers har ju både en laptop för jobb, plugg och nöjen samt en spelburk. Räknar man ihop det så blir det inte så farligt. Är väl först nu laptopen faktiskt kan vara ett alternativ för spelburken.

Permalänk
Medlem

Har du pengarna kan väl något med 900-serien vara intressant.

Jag är själv dock nöjd med min Lenovo Y50. Presterar riktigt bra för priset och formatet.
UHD-versionen är riktigt skarp och och har väl två nackdelar: färgen gul ser ut som senap(ingen dealbreaker, lite störande på webben) och att den är låst till 48Hz. Huruvida detta stör dig eller inte vet bara du. Jag stör mig inte på det men inte heller spelat något FPS på seriös nivå på den heller. 60Hz är ju självklart att föredra men det är ju ändå en "långsam" IPS och själv föredrar jag nog den överlägsna bilden.

Koppla den via HDMI till en extern skärm dock så kan du få 60Hz(inte i UHD).

Skärmen på icke-UHD-versionen är tydligen ingenting att hänga i julgranen, en mycket bättre ersättningsskärm finns dock att köpa för runt 800kr på ebay.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar. Efter mycket googlande och kollande på youtube så bestämde jag mig för Lenovo Y50-70 med UHD skärm. Känns inte som jag någon lust just nu att lägga 6000:- extra bara för att kunna spela spel på högre inställningar. Har ju faktiskt en rätt maxad stationär

Permalänk

Jag hämtade nyss min GS60 hos webhallen i Malmö.
Fick den till bättre pris än det som står listat, 13 990 istället för 15 490 som dom tar nu.
Är SJUKT nöjd med den!
Den andas premium rakt igenom!
Ända jag kan klaga lite på är ljudnivån, men det löser man med högre volym på högtalarna.

Visa signatur

MSI GS60 Ghost Pro. I love laptops!

Permalänk
Medlem
Skrivet av svartdroid:

Jag hämtade nyss min GS60 hos webhallen i Malmö.
Fick den till bättre pris än det som står listat, 13 990 istället för 15 490 som dom tar nu.
Är SJUKT nöjd med den!
Den andas premium rakt igenom!
Ända jag kan klaga lite på är ljudnivån, men det löser man med högre volym på högtalarna.

Härligt!
Det priset du fick kan vara för att du är medlem på webhallen, såg även att jag fick lite rabatt på vissa artiklar för att jag är medlem.

En annan fråga; om man vill byta ut Windows 8 mot Windows 7, går det? Vet att en polare hade problem med att göra det på sin Asus laptop. Eller är Windows 8.1 tillräckligt bra om man jämför med Win 7?

Permalänk
Skrivet av Muxfire:

Härligt!
Det priset du fick kan vara för att du är medlem på webhallen, såg även att jag fick lite rabatt på vissa artiklar för att jag är medlem.

En annan fråga; om man vill byta ut Windows 8 mot Windows 7, går det? Vet att en polare hade problem med att göra det på sin Asus laptop. Eller är Windows 8.1 tillräckligt bra om man jämför med Win 7?

Jag har aldrig "degraderat" en laptop, detta är första gången jag kör med 8:an.
Jag vill egentligen "uppgradera" till 7:an men jag ska faktiskt ge 8.1 en chans.
Även om det lutar åt att 7:an åker in så man känner sig hemma igen.

Visa signatur

MSI GS60 Ghost Pro. I love laptops!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muxfire:

Härligt!
Det priset du fick kan vara för att du är medlem på webhallen, såg även att jag fick lite rabatt på vissa artiklar för att jag är medlem.

En annan fråga; om man vill byta ut Windows 8 mot Windows 7, går det? Vet att en polare hade problem med att göra det på sin Asus laptop. Eller är Windows 8.1 tillräckligt bra om man jämför med Win 7?

När man köper brukar man få valet att välja mellan 81 eller 7. Eller få en disk med båda. Generellt så kostar de lika mycket på home/pro nivån oavsett version, vilket är lite konstigt, men inte konstigt då första 8an mötte stort motstånd. Det blir 9 eller 10 som blir de stora dragplåstren.

Men 8.1 är helt ok, 8 är framförallt bra när det gäller högupplösta skärmar.