SpelClockers Spelkväll 16/10 19:00 – MechWarrior Online

Permalänk
Hedersmedlem

SpelClockers Spelkväll 16/10 19:00 – MechWarrior Online

Utrusta din mech och bege dig ut i strid i Mechwarrior Online! Upplägget är som vanligt, sugna samlas på Mumble så löser administratörerna allt praktiskt efter hand. I den här tråden är det fritt fram att diskutera före, efter och under eventet. Dela med er av tankar, feedback, kommentarer och oförglömliga spelminnen från kvällen!

Nyttiga länkar
SweCTV – Twitch-video från bland annat spelkvällarna
SweClockers Mumble-server för röstkommunikation
SweClockers officiella grupp på Steam
SpelClockers officiella grupp på Facebook

Vi rekommenderar starkt att ni laddar ner spelet på förhand och samlar ihop lite in-game pengar innan torsdagen. Hoppa in på Mumble och prata med [SweC-A]Lan för tips om hur du spelar spelet.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Moderator
Moderator

Mechwarriors, samling!!

Har ni spelat någon av dessa? Då är det dags att hänga på i senaste versionen av MechWarrior Online - In på Mumble och häng med oss, vi lirar var och varannan dag, vi tar gärna emot nybörjare.

MechWarrior 1 - Här började PC spel serien.

MechWarrior 2

MechWarrior 3

MechWarrior 4 Vengeance

MechWarrior 4 Black Knight

MechWarrior 4 Mercenaries

MechWarrior Online (5 gen), första trailern som visades.

En 6h stream vi körde nyligen (laddar upp under natten)

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Jag kommer!

Tips till de som nyss börjat spela MWO och grindar c-bills (ingame valuta): Conquest mode ger bäst betalt per timme. Det går fint att trycka ESC och "exit match" när du dör och köra igång en ny match med en annan mech, inte nödvändigt att vänta på att den första matchen ska bli klar. Ha två mechs spelklara och växla mellan dessa. Premium Time ger 50% c-bills- och XP-bonus.

Permalänk
Geeks Gaming

Jag kommer också vara med, har tänkt ha fyra färdiga mechs att växla mellan beroende på vad som behövs. Kommer bli riktigt kul!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av AlvarBerglind:

Jag kommer också vara med, har tänkt ha fyra färdiga mechs att växla mellan beroende på vad som behövs. Kommer bli riktigt kul!

Bra tänkt, jag gör nog något liknande. Lite surt med modulerna bara, 3m cbill styck.

Vilka blir dina 4? En av mina blir nog en AS7-D-DC för ecm och CQB, antagligen en T-Wolf men sen blir det svårare. En LRM båt antagligen. Får tänka på saken

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Lan:

Bra tänkt, jag gör nog något liknande. Lite surt med modulerna bara, 3m cbill styck.

Vilka blir dina 4? En av mina blir nog en AS7-D-DC för ecm och CQB, antagligen en T-Wolf men sen blir det svårare. En LRM båt antagligen. Får tänka på saken

Behöver levla upp min AWS 8V, men kör nog 8R en del också. Har en raven 3L narc båt redo och en quad ac5 jager. Sen har jag en liten rolig ac20 blackjack o irritera med! så har faktiskt fem mechs redo, även om jag bara har modul till en av dem!

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Efter ca två års uppehåll så är även jag tillbaka till MWO.
Om jag lyckas göra mycket skada på någon så är det någon annan som snor killen från mig, så jag hoppas att jag äntligen får en kill ikväll.

Det är Dags!

Permalänk
SpelClockers

förlåt Raven

Visa signatur

Spel PC: AMD 5 2600X, 16GB DDR44 3000MHz, GF RTX 2080, Asus Crosshair VII HERO, acer predator x34a, Samsung EVO SSD 960 1.5TB,

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Lan:

En 6h stream vi körde nyligen (laddar upp under natten)
http://youtu.be/dDC8Y_FMan0?t=5h14m5s

1375 damage på en match borde vi nog kunna slå Lan!

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Kenneth:

Efter ca två års uppehåll så är även jag tillbaka till MWO.
Om jag lyckas göra mycket skada på någon så är det någon annan som snor killen från mig, så jag hoppas att jag äntligen får en kill ikväll.

Det är Dags!

Raven Bot!

Vi körde ju lite träning igår.. Gick ju sådär kan man väl säga... Men jag tror att detta kommer bli skoj!

I och med att Lan byggde en ny mech-build åt mig som är lite "glass-cannon"-ig så kommer jag behöva hjälp från er att hålla små och snabba robotar borta från mig - fixar ni det?!

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av AlvarBerglind:

1375 damage på en match borde vi nog kunna slå Lan!

Får väl försöka, kanske med min Warhawk SRM monster?

Skrivet av Nikez:

Raven Bot!

Vi körde ju lite träning igår.. Gick ju sådär kan man väl säga... Men jag tror att detta kommer bli skoj!

I och med att Lan byggde en ny mech-build åt mig som är lite "glass-cannon"-ig så kommer jag behöva hjälp från er att hålla små och snabba robotar borta från mig - fixar ni det?!

Ok, jag tar en tredje mech som har ett gäng streaks och MPLAS.

Kanske borde låta #4 bli en mech som streamen får bestämma? Slutar säkert med en Locust iof sig

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Moderator
Moderator

Haha, nja, doom för en själv kanske?

Visa signatur

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Fan vad härligt med MechWarrior. Hoppas vi får ihop ett par lances.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Några builds jag kör ikväll (med reservation för att smurfy-buildsen kanske inte är helt 100% vad gäller ammo-placering etc.):

Spider-5D (3xMPL, 255XL, 6JJ, ECM): http://mwo.smurfy-net.de/mechlab#i=52&l=e98b609e1ef2e7bd92a8a...
Funkar fint i alla lägen, snabb, ECM och mycket jump.

Griffin-3M
(4xSRM4-Artemis, 350XL, 3JJ) http://mwo.smurfy-net.de/mechlab#i=128&l=8036dfabc741c8a50a97...
Ren tävlings-build, så kan vara ganska svår att köra solo då den är väldigt beroende av koordinerade attacker. Motorstorlek, ammo och extra heatsinks beroende på typ av match och karta. Torsotwist är A och O, dra nytta av armarna som sköldar!

Jager-DD
(2xGauss, 2xML, 255XL) http://mwo.smurfy-net.de/mechlab#i=65&l=03a521a98510e0e6e8ae8...
Gauss sniper.

Om ni vill spela med/mot mig/oss så går det bra att kontakta mig via Sweclockers eller enjin:

Templar Mercenary Corps

/Evil Ed

Permalänk
Moderator
Moderator

14 pers som mest, det var riktigt roligt att köra lite 7vs7!

Tack till alla som kom, vi kör Mech så gott som varje kväll.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Var sjukt skoj, hoppas det blir nån mer gång:D

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Fan vad skoj att plocka upp Mech Warrior igen, favorit i repris nästa vecka?

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
SpelClockers

Håller med er. Även om jag sög på det, så var det väldigt kul att spela ikväll.

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, skicka ett PM!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av DavidtheDoom:

Fan vad skoj att plocka upp Mech Warrior igen, favorit i repris nästa vecka?

Vi lirar i princip varje kväll, MWO försvinner ur omröstningen ett par cykler för variations skull så nästa torsdag är inte möjligt tyvärr.

För övrigt säger jag....pepparsås!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Streamen från igår, går den att hitta någonstans? Speciellt matcherna från private lobby då det alltid är intressant att se saker från "andra sidan".