Permalänk
Medlem

The Nordic Protectors är fortfarande aktiva på Laurelin - men det är ingen större aktivitet - de flesta spelar Rift nu - själv har jag kvar mina gubbar där men spelar sällan numera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinos:

Så var det ju i Moria, ända tills medallions och sån skit tog över, att man fick ett coin av bossen som alla rollade på, som man sedan bytte mot en armour-piece beroende på coin/instans. Det var grejer det.

Ja, men bara på vissa delar i Moria, resten var man tvungen att grinda.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Trevligt att se aktivitet i LotRO tråden, det värmer mitt hjärta.

Till er som funderar på att återvända till LotRO men tvekar p.g.a frågetecken kring antalet spelare, så kan jag berätta att situationen faktiskt inte är så dålig som man kanske kan tro. Vårt eget kinship har denna höst bättre aktivitet än på länge. Kanske det beror på att flera andra nya mmo titlar mer eller mindre floppat och folk återvänder till gamla jaktmarker?

Jag vet inte, men hur som helst är det kul att spelet lever vidare!

Hej, har funderat på att pröva på spelet igen. Tror jag har en Champion kring lvl 40, en dwarf om jag minns rätt. var dock väldigt sugen på att pröva på en Warden, tror t o m att jag köpte klassen för att kunna pröva. Hur som helst så kom annat emellan och jag slutade spela, läste sedan att Warden hade ändrats helt och hållet och sedan blev det aldrig av att komma tillbaka.

1. Om jag skulle ge spelet ett go igen, vilken klass är att föredra för sololeveling eller är det idag som med så många andra mmorpg att det inte är någon skillnad då man skall levla från 0 till max?

2. Vilken server skall jag joina för trevligt svenskt sällskap?

3. Någon skillnad mellan operativsystem då det gäller prestanda? Kan köra både OSX och Windows.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp0de:

Hej, har funderat på att pröva på spelet igen. Tror jag har en Champion kring lvl 40, en dwarf om jag minns rätt. var dock väldigt sugen på att pröva på en Warden, tror t o m att jag köpte klassen för att kunna pröva. Hur som helst så kom annat emellan och jag slutade spela, läste sedan att Warden hade ändrats helt och hållet och sedan blev det aldrig av att komma tillbaka.

1. Om jag skulle ge spelet ett go igen, vilken klass är att föredra för sololeveling eller är det idag som med så många andra mmorpg att det inte är någon skillnad då man skall levla från 0 till max?

2. Vilken server skall jag joina för trevligt svenskt sällskap?

3. Någon skillnad mellan operativsystem då det gäller prestanda? Kan köra både OSX och Windows.

Tack på förhand

1. Warden är en riktigt grym soloklass, speciellt efter Isengard-expansionen, då vi har fått mycket extra DPS. Beorning-klassen har jag inte testat, men det låter som att den är bra lämpad för solo, och det gäller även Captain.

2. Evernight såklart!

3. Inte testat på OS X själv, men det verkar vara lite buggigare där just nu.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

1. Warden är en riktigt grym soloklass, speciellt efter Isengard-expansionen, då vi har fått mycket extra DPS. Beorning-klassen har jag inte testat, men det låter som att den är bra lämpad för solo, och det gäller även Captain.

2. Evernight såklart!

3. Inte testat på OS X själv, men det verkar vara lite buggigare där just nu.

Tackar för info, då kvarstår en sista fråga Ungefär hur stor är klienten i Windows?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp0de:

Tackar för info, då kvarstår en sista fråga Ungefär hur stor är klienten i Windows?

Laddade ner det på nytt igår till en annan hårddisk, så helt nyinstallerat så är det ca. 20GB stort.

Edit: Detta gäller installationspaketet med HD-texturerna.

Versionsnotis.
Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Sp0de:

Installerat och färdigt på disk ungefär 16-17GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Laddade ner det på nytt igår till en annan hårddisk, så helt nyinstallerat så är det ca. 20GB stort.

https://dhvdbq.bl3302.livefilestore.com/y2pt3UknJOG9vWHprESH1...

Edit: Detta gäller installationspaketet med HD-texturerna.

Skrivet av Trudgelmer:

Installerat och färdigt på disk ungefär 16-17GB.

Ett stort tack för snabbt svar till er båda. Nu återstår att se hur mycket utrymme som finns kvar på windows partitationen i Bootcamp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp0de:

Ett stort tack för snabbt svar till er båda. Nu återstår att se hur mycket utrymme som finns kvar på windows partitationen i Bootcamp

Skriv gärna hur det funkar i Bootcamp, det vore intressant!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Absolut, skall försöka hinna med installation ikväll. Skall inte vara något problem över huvudtaget, men man vet aldrig För mej är det väl närmast en utrymmesfråga, har inte speciellt stor partitation dedikerad till windows.

Permalänk
Skrivet av Trudgelmer:

Trist att höra, men det är många kinship som vandrat den vägen.

När vi bildade vårt kinship 2010 fanns det en hel del Svenska kinship i LotRO, men numera är det en raritet. Tror bara det är vi och Svenska Krigare som finns kvar nu för tiden. Men man får vara glad för det lilla, vi finns i alla fall kvar.

Svenska Krigare finns kvar, men aktiviteten är det ju sådär med. Brukar bli en liten uppsving vid patch-släpp, men i övrigt har det varit ganska dött det senaste året. Som max runt 6-8 pers inne.

(Som jämförelse brukade det vara inne 20-30 pers under kvällar och helger 2009 när jag startade).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Installation av spelet gick bra, testade itne att spela utan startade bara spelet, loggade in, valde server och kom till kreation av karaktär. Där stoppade jag annars hade jag inte sovit många minuter kommande natt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp0de:

Installation av spelet gick bra, testade itne att spela utan startade bara spelet, loggade in, valde server och kom till kreation av karaktär. Där stoppade jag annars hade jag inte sovit många minuter kommande natt

Hehe, fortsättning följer!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Hehe, fortsättning följer!

Ingen fortsättning på bootcamp än, men installerade även spelet på desktopen medan jag höll på med codeacademy. Jag är nu en stolt lvl 7 warden hehe. Imorgon skall jag försöka hinna testa bootcamp på mbpr och rapportera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp0de:

Ingen fortsättning på bootcamp än, men installerade även spelet på desktopen medan jag höll på med codeacademy. Jag är nu en stolt lvl 7 warden hehe. Imorgon skall jag försöka hinna testa bootcamp på mbpr och rapportera.

Vad kör du på CA? Håller på att plugga upp mina Python-skills där, bra sajt!

Warden är en blomma som som blommar sent, innan level 50 är det en del buttonmashing, men efter det börjar gambits testa dina minneskunskaper och strategiska val!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Vad kör du på CA? Håller på att plugga upp mina Python-skills där, bra sajt!

Warden är en blomma som som blommar sent, innan level 50 är det en del buttonmashing, men efter det börjar gambits testa dina minneskunskaper och strategiska val!

Jag håller på med CA:s kurser om html, css, js, jquery och php. Har funderat på att titta på Python och Ruby också, men jag får se.

Tyvärr lämnar det inte många timmar över för spelande per vecka, men det kändes ok att spela lotro igen så om den känslan fortsätter så kan det nog bli lite mer

Ah, tackar för förvarning om Warden före lvl 50, jag har inte alls läst på om Warden nu så det finns en del att inse och lära sig på vägen

Permalänk
Skrivet av Sp0de:

Jag håller på med CA:s kurser om html, css, js, jquery och php. Har funderat på att titta på Python och Ruby också, men jag får se.

Tyvärr lämnar det inte många timmar över för spelande per vecka, men det kändes ok att spela lotro igen så om den känslan fortsätter så kan det nog bli lite mer

Ah, tackar för förvarning om Warden före lvl 50, jag har inte alls läst på om Warden nu så det finns en del att inse och lära sig på vägen

Warden är ju en av få, om inte den enda, klassen som man faktiskt behöver levla för att lära sig ordentligt. Det tog mig två Wardens till (75) levelcap innan allt satt som rinnande vatten. (Att varje uppdatering jämt förändrar något med klassen hjälper ju inte).

Den som köper insta-50 i store till sin första Warden lär ju ha ett riktigt helvete...

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Medlem

Hejsan,

Jag laddade ner Lotro igår, men jag har inte startade det aldrig. Ska börja idag hade jag tänkt, vilken server är det mest aktivitet på (om även det är ganska lite vad jag har förståt)? Jag köpte spelet när det kom ut 2008-9? Men har nog inte kört det sen dess, om någon känner sig manad att börja spela med mig så hojta till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kronokel:

Hejsan,

Jag laddade ner Lotro igår, men jag har inte startade det aldrig. Ska börja idag hade jag tänkt, vilken server är det mest aktivitet på (om även det är ganska lite vad jag har förståt)? Jag köpte spelet när det kom ut 2008-9? Men har nog inte kört det sen dess, om någon känner sig manad att börja spela med mig så hojta till!

Finns en del svenska Kinships kvar på lite olika servrar. Friskyttarna finns på Evernight exempelvis, och där är det skaplig aktivitet dagligen. Spelar inte själv så aktivt just nu, men det brukar vara 5-15 inloggade beroende på tid. Angående serveraktivitet så postade Trudgelmer denna tidigare: http://lux-hdro.de/images/live/weekly-logins-eu.png

Gör lite ont att se den låga aktiviteten på Gilrain just nu, det var där jag började med min Dwarf Champion 2007-2008.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Finns en del svenska Kinships kvar på lite olika servrar. Friskyttarna finns på Evernight exempelvis, och där är det skaplig aktivitet dagligen. Spelar inte själv så aktivt just nu, men det brukar vara 5-15 inloggade beroende på tid. Angående serveraktivitet så postade Trudgelmer denna tidigare: http://lux-hdro.de/images/live/weekly-logins-eu.png

Gör lite ont att se den låga aktiviteten på Gilrain just nu, det var där jag började med min Dwarf Champion 2007-2008.

Tack för grafen, jag gillar att de använder en veckovis graf som sträcker sig över fyra år ^^. Känns som man borde kunna göra om den till månadsvis då.

Men de har ju runt 60k inloggningar per vecka på vissa servrar, är inte det ganska mycket? känns om det borde sjuda av aktivitet om 60k personer loggar in i veckan

Permalänk
Medlem
Skrivet av vr00mfondel:

Warden är ju en av få, om inte den enda, klassen som man faktiskt behöver levla för att lära sig ordentligt. Det tog mig två Wardens till (75) levelcap innan allt satt som rinnande vatten. (Att varje uppdatering jämt förändrar något med klassen hjälper ju inte).

Den som köper insta-50 i store till sin första Warden lär ju ha ett riktigt helvete...

Finns massor med Gambits har jag sett, tvivlar jag kommer att lyckas lära mej alla, antar jag plockar ut de som passar min spelstil i längden men det får tiden utvisa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kronokel:

Tack för grafen, jag gillar att de använder en veckovis graf som sträcker sig över fyra år ^^. Känns som man borde kunna göra om den till månadsvis då.

Men de har ju runt 60k inloggningar per vecka på vissa servrar, är inte det ganska mycket? känns om det borde sjuda av aktivitet om 60k personer loggar in i veckan

Vet inte exakt hur den räknar en inloggning, men de flesta som fortfarande spelar är altoholics av någon grad, så den kan ju vara lite missvisande. Är det unika logins per IP eller liknande, så är det helt okej siffror tycker jag. Blev ett litet uppsving i alla områden nu när de släppte en ny klass, så det är ett ypperligt tillfälle att börja spela nu.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av 73mpl4R:

Är det unika logins per IP eller liknande

Nix, HdRO Live räknar vart enda login oavsett om det är från samma ip eller inte.

Permalänk
Medlem

Hade tid att spela en stund ikväll, blev lvl 13. Känns helt ok att spela igen, men måste nog skaffa en häst för jag hatar att springa runt till fots

Permalänk
Skrivet av Sp0de:

Hade tid att spela en stund ikväll, blev lvl 13. Känns helt ok att spela igen, men måste nog skaffa en häst för jag hatar att springa runt till fots

Ja det underlättar.

Världen i LotRO är väldigt stor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Ja det underlättar.

Världen i LotRO är väldigt stor.

Såja, nu har Brunte införskaffats och hunnit med att bli lvl 16. Fick nyss en Warden quest där jag skall få en warden shield verkar det som, den har iaf bra stats för min lvl

Permalänk
Medlem

Då har man blivit lvl 22 med Warden, än så länge känns det bra och roligt! Har redan fått en gambit med 5 attacker, inte för att man precis hinner pröva serien ofta, allt dör före man kan använda den heh, blir säkert annorlunda senare

Startade en Hunter också, dock bara lvl 10 än, ville han woodworker som kan laga vapen åt min warden fram till lite senare lvls AH var tomt på allt användbart i vapenväg. Hunter är helt annorlunda (precis som det skall vara) än Warden så det bli bra omväxling

Permalänk
Medlem

Jag tog mig tillbaka till LOTRO i helgen och köpte mig en Beorning. Allt jag kan säga om den är OP så det skriker om det. Bra dps, bra heals och överlever allt jag testat hittills (over pulls etc). Han dör ju fan aldrig!

Hunnit till lvl 35, får se när jag hinner spela igen. Var rätt skoj att komma tillbaka till LOTRO efter ett års frånvaro med Rift och Archeage.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 5700X, 32 GB DDR4 3200 MHz, GeForce RTX 3080 10 GB, 2 TB M2 Drive, 34" Samsung
Laptop: Ryzen 5 7640HS, 16 GB DDR5 5600 MHz, GeForce RTX 4060 8 GB, 1 TB M2 Drive, 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinos:

Jag tog mig tillbaka till LOTRO i helgen och köpte mig en Beorning. Allt jag kan säga om den är OP så det skriker om det. Bra dps, bra heals och överlever allt jag testat hittills (over pulls etc). Han dör ju fan aldrig!

Hunnit till lvl 35, får se när jag hinner spela igen. Var rätt skoj att komma tillbaka till LOTRO efter ett års frånvaro med Rift och Archeage.

Låter som att min Warden äntligen har fått en värdig motståndare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det med pvp om det är någon?

Har lirat en del EQ2 för några år sedan och är sugen på att börja med något liknande igen.