Battlefield Bad Company 2 - Fryshack/krasch/knappen-reboot

Permalänk
Medlem

Battlefield Bad Company 2 - Fryshack/krasch/knappen-reboot

Tjenare!

OBS! Detta är ett problem som det finns mängder av information om lite överallt, men jag startar en ny tråd pga. att jag skulle vilja ha svar från nutid, och inte läsa trådar som är gamla.

(Exempel på sökning: https://www.google.se/#q=battlefield+bad+company+2+crashing)

Jag, liksom määääängder av andra folk, har problem med detta spel genom att det kraschar 15-20 minuter in i spelet. Kan variera i tid mellan olika folk. Ljuder börjar fryshacka, bilden fryser till slut, skärmen blir svart och sen är det bara boota om på knappen som gäller. Inga kommandon överhuvudtaget fungerar. Detta börjar bli mäktigt frustrerande. Origin gör t.ex. rea för spelet nu, men produkten är långt ifrån perfekt.... och gammal, vilket gör att det var ett bra tag sedan någon överhuvudtaget brydde sig om detta spel.

Provat:
- Ta bort överklockning
- Avinstallera realtek ljuddrivrutiner
- Forcat DX9, DX10 & DX11 i settings.ini - (Var för sig, ingen framgång)
- Uppdatera bios
- Stänga av moderkortets egna ljudkort via inaktivering i windows & bios

(Detta är saker som andra folk då provat som ska ha hjälp dem).

Kan även tillägga att jag spelar spelet nu på en helt ny rigg i jämförelse vad jag gjorde för något år sedan när jag spelade senast. Så att problemet är låst till en specifik setup verkar inte stämma.

Är det någon som har ett bra svar på det här otroligt dryga problemet?

MVH
Zip

Edit: En dag senare, inget svar. Kan bara betyda att spelet är obrukbart för vissa då. Otroligt synd då spelet är roligare än både BF3 och BF4.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Om det är på skiva så kolla om det är hack/ annan smuts

Tästa att köra det som admin om du inte redan gör det.

Andra grafikdrivrutiner kanske :/

Instalera om spelet samt kolla så att pungkbuster fungerar som det ska om det anvends

Instalera om din DX till senaste (som du kan ha)

Kompabilitets mod?

kolla så att spelet har senaste updateringen.

Sista utväge konatakta EA

annars vet jag inte tyvär :/

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem förr. Jag löste det genom att stänga av integrerade ljudet som finns i moderkortet "high definition audio device". Istället har jag bara PCI ljudkortet aktiverat.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Om det är på skiva så kolla om det är hack/ annan smuts

Tästa att köra det som admin om du inte redan gör det.

Andra grafikdrivrutiner kanske :/

Instalera om spelet samt kolla så att pungkbuster fungerar som det ska om det anvends

Instalera om din DX till senaste (som du kan ha)

Kompabilitets mod?

kolla så att spelet har senaste updateringen.

Sista utväge konatakta EA

annars vet jag inte tyvär :/

Skrivet av Cooling23:

Jag hade samma problem förr. Jag löste det genom att stänga av integrerade ljudet som finns i moderkortet "high definition audio device". Istället har jag bara PCI ljudkortet aktiverat.

@#1 Spel på skiva, haha det var inte igår. Nej du det är via origin jag har spelet inlagt! Drivrutiner spelar ingen roll, som sagt har haft olika datorsystem och vänner har olika system med olika drivrutiner och det är samma buggar, för alla som har detta problem. Spelet är ominstallerat, punkbuster uppdaterat. DX är alltid det senaste i min burk.

Kompatibilitetsläge har jag ej provat, uppdateringar för spelet finns, det var längesedan då spelet ej fått något nytt på ett bra tag. Att kontakta EA tvekar jag att det skulle hjälpa, dem kommer bara ställa idiotiska frågor och hänvisa till en FAQ säkerligen, men absolut ska ha det i åtanke. Så det återstår att prova köra som admin och kompatibilitetsläge.

@#2 Precis ja, jag skrev det i första inlägget att jag provat avinstallera realtek, jag menar då alltså ljudkortet som är integrerat i moderkortet, att jag tagit bort/inaktiverat detta! Var lite oklart vad jag menade där kankske.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Kommer iHåg detta problem också för 100 år sedan när jag spelade , ändra i nvidia kontrollpanelen för spelår Max pre renderd frames, till 2 tror jag det var! Skriver lite slarvigt sitter på mobil.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Kommer iHåg detta problem också för 100 år sedan när jag spelade , ändra i nvidia kontrollpanelen för spelår Max pre renderd frames, till 2 tror jag det var! Skriver lite slarvigt sitter på mobil.

Skall kolla det, tackar! Oh noes, såg nu att ändrade värden på den inställningen ej fungerar med SLI. Men kan dock offra att stänga av SLI då BFBC2 förmodligen går att spela på ett av korten utan att tappa allt för mycket.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Hade samma problem för många år sen, visade sig vara MSI Afterburner overlay program som var boven. Stängde av det sen funkade det prima.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stesor:

Hade samma problem för många år sen, visade sig vara MSI Afterburner overlay program som var boven. Stängde av det sen funkade det prima.

Haha är det sant? Jag som alltid har igång afterburner för att se temperaturer. Skall prova det också, så fort jag märker om det som ovanstående skribent tipsade om fungerar eller ej. Har inte hunnit testa det själv ännu, men en polare tycks ha framgångar med hjälp av det. Tackar för svar.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √