Call of Duty: Advanced Warfare

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Jag var så otroligt besviken på Ghosts, så jag vågar inte ens prova detta. det är förmodligen minst lika trasigt. Ghost är så otroligt dåligt att det inte ens går att spela, det helt gräsligt helt enkelt.

TotalBiscuit har en annan åsikt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Ni pratar lite om Steam stats.

http://i.imgur.com/6XNlggH.jpg

Tycker personligen detta spel inte lyckats alls om man jämför med tidigare cod. Bra det tycker jag själv, dags att ta denna konsol skjutare till graven för PC. Isaac har mer en dubbelt så många spelare och det.... Det är ett riktigt bra spel.

Mvh

Edit: Om det följer vanliga Cod kurvan så är det hälften nästa månad. Det är förödande för p2p systemet dom vägrar ge upp. Jag tänker nu göra ett utspel som florerar på deras forum. "Jag tycker synd om dom som lagt 99 euro totalt på ett dött spel utan dedicerade servrar". Vi som gillar arena shootets måste vara mer kräsna och kräva riktiga servrar. Vem har inte insätt att cod4 är fortfarande de roligaste samt att det har promod

Hmm, så olika de kan vara? http://steamcharts.com/app/209650

Övriga COD, där Black ops 2 i princip är lika aktivt: http://steamcharts.com/search?q=call+of+duty

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Hmm, så olika de kan vara? http://steamcharts.com/app/209650

Övriga COD, där Black ops 2 i princip är lika aktivt: http://steamcharts.com/search?q=call+of+duty

Hmm sant. Min Printscreen är ifrån steams hemsida och en någon timme nyare kommer här. Har med klocka och URL. Litar mer på steams egna faktiskt fast negativa recensioner har "försvunnit".

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Jag var så otroligt besviken på Ghosts, så jag vågar inte ens prova detta. det är förmodligen minst lika trasigt. Ghost är så otroligt dåligt att det inte ens går att spela, det helt gräsligt helt enkelt.

Visserligen har vi olika krav kanske, men Ghosts med senaste DLC är helt ok att spela.

Sen AW tycker jag är lite av en positiv överraskning, betydligt roligare än vad jag trodde det skulle vara trotts exo funktionerna.
Enda negativa jag kan se som det är nu med AW är att det ibland blir en del fryslagg i början av kartor, visserligen brukar det släppa igen efter en stund.

AW går visserligen inte heller att jämföra med gamla klassiska COD, men som snabb shooter är det helt ok.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MacAllan:

Enda negativa jag kan se som det är nu med AW är att det ibland blir en del fryslagg i början av kartor, visserligen brukar det släppa igen efter en stund.

slå på cache-grejerna under grafikinställningarna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Foolwolf:

Hittils kan man väl säga som så här: SP är rena smörjan hittils, visar på hur o-optimerat spelet är. Laggar och buggar och har sig.

Laggar? Det är inget nätverk inblandat när du lirar SP, så nåt lagg finns inte.
Ooptimerat? Jag ligger på 100-150 FPS hela tiden, max på allt utom supersampling, som jag kör på näst högsta (4x).

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Ooptimerat? Jag ligger på 100-150 FPS hela tiden, max på allt utom supersampling, som jag kör på näst högsta (4x).

Jag tror han menar att det hackar men har blivit väldigt modernt att säga samma sak om både lagg och hack. Sedan är det ooptimerat för det flyter inte så bra på alla datorer som har över krav specen. Finns vissa på deras forum som har exakt samma spec men flyter olika bra.

Edit:
Multiplayer är låst till faktiska 91fps. Sedan hur kan ett sådant här spel kräva så mycket av datorn. Jo konsol port. Det är inte snyggt för Femöre. Ta cryteks titlar och jämför bra PC spel med mediokert konsolspel

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Orkar inte läsa igenom 4 sidor som jag missat men vad tycker ni som spelar än så länge? Finns det någon skillgap?

Jag tycker det är bra. Jag har spelat alla cod och ghost är det ända jag tyckte var tråkigt.:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Ber om ursäkt, skrev i all hast - det hackar och har sig - men det laggar på MP. Häll inte riktigt isär tankarna när jag skrev.D01tY förstod mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Har du satt rätt ip adress?
Inte säkert att du har samma som i exempel, samt att du måste även ange sista strängen.

Är inte så värst kunnig inom nätverk, jag skrev ipconfig i cmd och använde IPv4-adressen, är det korrekt?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Är inte så värst kunnig inom nätverk, jag skrev ipconfig i cmd och använde IPv4-adressen, är det korrekt?

Jupp, det är korrekt om det är den burken du spelar på.

Permalänk
Medlem

Inte för att vara den som är den, MEN jag tänkte absolut inte köpa spelet förns jag såg Totalbiscuits impression på spelet. Så efter endel om och men köpte jag spelet, Måste säga att jag håller med TB och säger att detta spelet har gjort mig smått intresserad av CoD igen och tycker det är superbra att dom har gått ifrån hela call of duty skiten som dom har matat ut i flera år nu och faktiskt vågar satsa på någonting nytt.
Spelet är faktiskt ganska bra.
Funderar du på att köpa det finns det för 360kr på https://www.g2a.com/

Visa signatur

Processor: Intel core i7 5820k
Moderkort: Asus X99-S
Grafikkort: Zotac Gtx 980
Ram: Corsair 16gb Vengance

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Hmm sant. Min Printscreen är ifrån steams hemsida och en någon timme nyare kommer här. Har med klocka och URL. Litar mer på steams egna faktiskt fast negativa recensioner har "försvunnit".
http://i.imgur.com/yy71TpW.jpg

Skumt! För de länkar ja posta är steams egna? "All data is powered by Steam". Har testat med Blackops 2 å den länken jag posta stämmer i princip överens, än den du postar (har givetvis båda länkarna).

Aha, hitta en "ny" länk: http://steamcharts.com/app/209660 Tydligen skiljer min graf på "day zero" och "standard" (som är ihop bakad med day zero spelarna

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Jupp, det är korrekt om det är den burken du spelar på.

Okej!
Har googlat en del och det verkar som att fler har problemet, att NAT type är Moderate även fast portarna är öppnade

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Skumt! För de länkar ja posta är steams egna? "All data is powered by Steam". Har testat med Blackops 2 å den länken jag posta stämmer i princip överens, än den du postar (har givetvis båda länkarna).

Aha, hitta en "ny" länk: http://steamcharts.com/app/209660 Tydligen skiljer min graf på "day zero" och "standard" (som är ihop bakad med day zero spelarna

Jappjag posta bara en PS från steams hemsida. Din visar också aktuella spelare. Just nu är det 22k spelare och fortfarande mindre en skyrim som är ett SP spel från 2011. Skulle fortfarande inte rekommendera köp om dom inte tar bort p2p systemet. MW2 hade över 300k spelare på realese day, detta når inte ens 30 dagen efter.

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Måste även säga att spelet är dåligt optimerat, SP och vissa banor i MP är en laggfest.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Jappjag posta bara en PS från steams hemsida. Din visar också aktuella spelare. Just nu är det 22k spelare och fortfarande mindre en skyrim som är ett SP spel från 2011. Skulle fortfarande inte rekommendera köp om dom inte tar bort p2p systemet. MW2 hade över 300k spelare på realese day, detta når inte ens 30 dagen efter.

Mvh

Fast MW2 var ju också p2p.. kanske missuppfattade dig?

Edit: är vi säkra på att dom inte kör samma system som treyarch i bo2?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Vet inte hur regeln kring att posta länkar till andra forum är. Jag postar denna länk för att visa hur många problem trådar det finns och ibland lite lösningar som kan hjälpa. Postar def. Inte för att föra reklam!

https://community.callofduty.com/community/call_of_duty/engli...

Jag varnar er. Köp ej detta på PC! Jag har problem, flera har problem och dom enda utan problem är vissa få på PC och konsolägare. Ni väljer självklart själva hur ni vill göra. Dock bara en varning på att konsolspel på PC är inte alltid bra.

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Visserligen har vi olika krav kanske, men Ghosts med senaste DLC är helt ok att spela.

Sen AW tycker jag är lite av en positiv överraskning, betydligt roligare än vad jag trodde det skulle vara trotts exo funktionerna.

AW går visserligen inte heller att jämföra med gamla klassiska COD, men som snabb shooter är det helt ok.

Jag vet inte hur mkt de har patchat, men sist såg spelet grafiskt gräsligt ut, det laggade, det var extrem rubbernanding, hit detection var ett skämt, och nätkoden var så dålig så man dog oftast direkt när man såg någon, då den personen egentligen såg dig 1 sekund innan du såg honom. Jag tror spelet i sig hade kunnat vara roligt om det FUNKADE.

Vet inte hur det är på Advanced Warfare. Måste erkänna att det ser rätt kul ut i videon. Men ah...jag väntar tills det gått ner i pris å patchats 10gånger innan jag köper hehe

Verkar flyta mycket bättre än Ghosts iaf:
http://www.guru3d.com/articles_pages/call_of_duty_advanced_wa...

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Fast MW2 var ju också p2p.. kanske missuppfattade dig?

Edit: är vi säkra på att dom inte kör samma system som treyarch i bo2?

Ja lite missuppfattad visst. Japp det stämmer men då fanns fler spelare och ger därför lite mer med p2p. BO2 är också p2p. Inte dedikerade servrar med server admins och en server browser.

Mvh

Edit: peer to peer (p2p). I dessa spel funkar det så att en spelare med bästa ping under en viss kontroll tid blir host för spelet. Hosten kan ha hur dålig ping som hälst bara han hade hög under just den kontrollen. Kan bidra till fruktansvärt lagg, ingen mod community där häftiga mods som promod eller admins som tar hand om fusk.

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Ja lite missuppfattad visst. Japp det stämmer men då fanns fler spelare och ger därför lite mer med p2p. BO2 är också p2p. Inte dedikerade servrar med server admins och en server browser.

Mvh

BO2 hade dedikerade servrar med lobbysystem. Det var inte spelarna själva som hostade matcherna.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

BO2 hade dedikerade servrar med lobbysystem. Det var inte spelarna själva som hostade matcherna.

Pratar vi om black ops 2? Jag spelade det nyss och nej det är p2p system där.

Mvh

Edit: jag jag ser nu på google att ja det är dedikerade servrar fast med lobby som du sa i BO2. Men det är fortfarande inte riktiga dedicerade servrar som privata kan starta upp utan treyarch ägda servrar runt i världen som kommer stängas snart troligen. Privat ägda eller hyrda med browser är det som PC spelare vill ha för att minska fusk och lagg. Men det verkar vara p2p nu eller det vet jag inte. Lagg är det iaf.

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Pratar vi om black ops 2? Jag spelade det nyss och nej det är p2p system där.

Mvh

Ja, Black Ops 2. Är väl kanske möjligt att dom släppt det systemet efter att Ghosts kom ut, men jag vet att det faktiskt _var_ dedikerade servrar.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Jag har inte haft några problem med PC-versionen i alla fall. Utom i början då grafiken i mp såg ut som ett ps1 spel. Ändrade ett par inställningar och nu ser det ok ut. Ja och sen laggade det väldigt mycket i mina första matcher men det berodde nog på dåliga hosts.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Ja, Black Ops 2. Är väl kanske möjligt att dom släppt det systemet efter att Ghosts kom ut, men jag vet att det faktiskt _var_ dedikerade servrar.

Sorry men han göra en edit innan ditt svar. Se mitt svar på inlägget där. Du hade rätt.
Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Jag fick RSOD när jag lira cod aw amd grafikort och amd cpu vet ej om det drivers relaterat tro det...

Permalänk
Skrivet av NuZ:

Vet inte hur regeln kring att posta länkar till andra forum är. Jag postar denna länk för att visa hur många problem trådar det finns och ibland lite lösningar som kan hjälpa. Postar def. Inte för att föra reklam!

https://community.callofduty.com/community/call_of_duty/engli...

Jag varnar er. Köp ej detta på PC! Jag har problem, flera har problem och dom enda utan problem är vissa få på PC och konsolägare. Ni väljer självklart själva hur ni vill göra. Dock bara en varning på att konsolspel på PC är inte alltid bra.

Mvh

Varför envisas du med att upprepade gånger sitta och gnälla över hur dåligt du tycker att spelet är etc? Du verkar ju uppenbarligen inte ha något större intresse för själva spelet mer än att gnälla. Så typiskt dagens internetgeneration. 60% av alla inlägg i speltrådar består av människor som gnäller på hur dåligt spelet är. Konstruktivt och intressant..ja visst!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Varför envisas du med att upprepade gånger sitta och gnälla över hur dåligt du tycker att spelet är etc? Du verkar ju uppenbarligen inte ha något större intresse för själva spelet mer än att gnälla. Så typiskt dagens internetgeneration. 60% av alla inlägg i speltrådar består av människor som gnäller på hur dåligt spelet är. Konstruktivt och intressant..ja visst!

Jag skulle gärna vilja spela Som den COD nörd man är (mp sen cod 2). Dock blev hushållet 2 för ett gäng år sen, å snart 3. Min dator klarar AW (sign). Värre med sambons (min gamla) där huserar en E8500. Hade inte ett barn varit runt knuten (24 dagar kvar) hade jag nog uppgraderat min dator med en annan prolle, annat grafikkort å sambon hade fått en helt ny. Dock är de ju inte direkt gratis att bli päron så vi får motvilligt stå över denna titel. Black ops 2 får duga som tidsfördriv (och eventuellt BF3). krydda med lite Ghost å vips har en ny COD titel tittat ut

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Hej!
Det är inte min mening att reta upp någon och ber om ursäkt om du tagit illa vid dig. Som du ser mina tidigare inlägg så försöker jag skriva så konstruktivt det går. (Ge upp p2p systemet på PC) och varna andra att detta är inte ett billigt spel och har ganska omfattande problem på PC. Ber om ursäkt igen och hoppas DU har en trevlig upplevelse med spelet

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Skrivet av NuZ:

Hej!
Det är inte min mening att reta upp någon och ber om ursäkt om du tagit illa vid dig. Som du ser mina tidigare inlägg så försöker jag skriva så konstruktivt det går. (Ge upp p2p systemet på PC) och varna andra att detta är inte ett billigt spel och har ganska omfattande problem på PC. Ber om ursäkt igen och hoppas DU har en trevlig upplevelse med spelet
Mvh

Jag tar absolut inte illa vid mig , det var mera ett konstaterande ifrån min sida. Självklart ska folk få uttrycka sina tankar och idéer på ett diskussionsforum , det är lite syftet med den här typen av sociala plattformar. Det jag reagerade på var bara det att samma användare postar liknande inlägg med samma uttryck/klagomål ett flertal gånger. Hoppas att du inte tar illa vid dig av min kritik.

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |