Call of Duty: Advanced Warfare

Permalänk
Medlem

Visst att ett spel strular så här tidigt efter release, men att utvecklarna inte ens vill gå ut med information om att dom ens vet om att problemet existerar är ju bara sjukt.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Var kan man få förstahandsinformation från utvecklarna för att ha koll på läget? Kollade Sledgehammers twitter men det e bara massa bilder på idioter som posar med spelet...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Idag har jag märkt av en del konstiga grejer till skillnad mot igår.

Online kopplas ur.
Så fort en runda är slut så lämnar hälften av alla, mot igår var nästan alla kvar, vilket blir drygt och vänta och det tar tid att joina en ny.
Några tusen mindre idag mot igår magiska siffran 30k men nu idag 23, 22 max, undrar om det kan ha och göra med de problem jag stöter på.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch 2 | PlayStation 5 | Xbox Series X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Ja både jag och en kompis har inte lyckats spela en hel match innan vi slängs ut med "online services is not availible" krafset. Har spelat sp istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lind78:

Ja både jag och en kompis har inte lyckats spela en hel match innan vi slängs ut med "online services is not availible" krafset. Har spelat sp istället.

Jag har lyckats spela en hel match idag, och då har jag försökt väldigt många gånger. Hoppas dom kan lokalisera problemet och fixa det snart.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Hur fan kan spelet vara så jävla stort, helt seriöst 44 gb för ett spel som ser OKEJ ut som högst jämfört med andra spel och som inte är längre eller något än sina föregångare eller andra spel som känns mycket större fast tar betydligt mindre plats att installera?!

Permalänk
Skrivet av reverator:

Hur fan kan spelet vara så jävla stort, helt seriöst 44 gb för ett spel som ser OKEJ ut som högst jämfört med andra spel och som inte är längre eller något än sina föregångare eller andra spel som känns mycket större fast tar betydligt mindre plats att installera?!

Har väl blivit modernt att ha det största spelet numera, Titanfall låg ju på 50GB, med sin underbart mediokra grafik och medelsmå banor

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Har väl blivit modernt att ha det största spelet numera, Titanfall låg ju på 50GB, med sin underbart mediokra grafik och medelsmå banor

Jo det märks ju verkligen, känns som det bara handlar om dålig optimering?

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverator:

Dålig optimering som i prestanda har näst intill inget med storleken på spelet att göra. Handlar oftast om okomprimerat ljud och CGI filmer som tar upp en hel del.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Var det inte titanfall som hade typ 35 gb ljudfiler?

Permalänk
Skrivet av reverator:

Skrivet av Like a Box:

Var det inte titanfall som hade typ 35 gb ljudfiler?

Jo, precis som du säger var det prat om att det var ljudfilerna som tog sån enorm plats, okomprimerade ljudfiler tror jag det var till och med. Gav ingen större skillnad, förutom att det tar ett tag att ladda ner skiten. Som tur var satt jag på 1000/1000Mbit/s lina när jag tankade spelet, så det var snabbt avklarat ändå

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte hur man öppnar dessa sk "supply drops". har öppnat en 4-5st kanske men dem har liksom ploppat upp på skärmen för mig. Nu har jag fått ett flertal meddelande ingame om att jag låst upp en supply drop men jag vet inte var jag öppnar den.

Hjälp sökes!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Jag fattar inte hur man öppnar dessa sk "supply drops". har öppnat en 4-5st kanske men dem har liksom ploppat upp på skärmen för mig. Nu har jag fått ett flertal meddelande ingame om att jag låst upp en supply drop men jag vet inte var jag öppnar den.

Hjälp sökes!

Samma sak hände just mig

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av raim:

Installerade precis COD AW från Steam och försökte sätta igång en campaign men halvvägs in i intro filmen läggs spelet ner och hela datorn blir konstig och jag måste starta om. Försökt flera gånger och updpaterat till senaste Nvidia drivrutinerna som släpptes idag men problemet kvarstår.

Datorn jag försöker spela på är:
ASus G750JS-T4056H
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2468972

I felmeddelandet som kommer upp står det:

"Stäng program för att förhindra förlust av information
Datorn har lite ledigt minne. Spara dina filer och stäng dessa program:
Call of Duty: Advance Warfare SP"

Upplösningen blir även hel konstigtoch jag måste starta om datorn för att allt ska återställa sig.

Är det någon som vet vad felet kan vara?

Kan vara så att datorn har lite ledigt minne.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Klarade av kampanjen igår och måste säga att den var riktigt bra även om slutet var väntat. Nu skall jag peta lite på MP även om det nog inte kommer bli något jag kör ofta. Lite väl svårt måste jag säga...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Samma sak hände just mig

Hade 3st supply drops att öppna när jag startade spelet nu

Permalänk

Hur är S&D? Det är ju en favorit, men blir lite osäker på att hela mysfaktorn är borta med alla höjdhoppare och boosts hit och dit.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Jag har gjort en tvär vändning mot detta spel, lag compensate är otroligt frustrerande och vidrigt i detta spel. Det åker i papperskorgen direkt. Vilken dynga, det är enbart pga detta som jag lämnar spelet i rage.

Inte fan ska ja loosa en 1vs1 strid för att spelet bestämmer att den andra ska vinna. Ska jag förlora ska det va legit, quake1, 3 och som i cs go. stör mig inget på det där, även fast det finns där annars blir allt out of sync, men i cod aw så är det uselt kodat. Visst man kan inte förutse latency spikes från clienter och kompensera perfekt samt när latencyn fluktuerar. Men det är inte i närheten bra gjort i detta spel.

Jag märker direkt när jag blir laggad av spelet, matcher där jag inte blir det kan man spella till sin fullo och totalt krossa folk i 1vs1. När man blir laggad får man helt enkelt campa sina kills, för att folk dör inte av 10skott i chest och huvud utan när man ser killcam så skjuter man ett skott och dom ser en själv en halv sekund snabbare. Ska lagg kompensation fungera så ska båda partnerna se varandra samtidigt.

http://www.youtube.com/watch?v=y7CTGY16m3I Blir inte förvånad ifall det är så illa som han verkar tro, att dom gör lag kompensation även fast man inte har dålig ping utan för att få sämre spelare att känna sig bättre och få mer lycka av dopamin så dom fortsätter spela. Mjölka ur sista droppen

http://www.craveonline.com/gaming/articles/783679-call-duty-a...

/ FPS-gamer since Quake1 demo.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om dom kommer att ta bort fps-spärren i mp?

Permalänk
Medlem

40gb spel och så kort singelplayer! epic fail!!!! trött jag blir.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har problem med spelet fortfarande? Jag får "Service is not available at this time." hela tiden, kommer inte ens in i en match nu längre. Vilket jävla skräp till spel.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Är det bara jag som har problem med spelet fortfarande? Jag får "Service is not available at this time." hela tiden, kommer inte ens in i en match nu längre. Vilket jävla skräp till spel.

Funkar för mig nu. Jag får det felmeddelandet en 5-10ggr men fortsätter klicka på "online" tills jag kommer in. Sen e det inga problem. Jag provade att öppna alla portar som behövs. Vet dock inte om det gjorde något egentligen...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 120hz:

40gb spel och så kort singelplayer! epic fail!!!! trött jag blir.

Spelar väl ingen roll hur stort ett spel är?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Funkar för mig nu. Jag får det felmeddelandet en 5-10ggr men fortsätter klicka på "online" tills jag kommer in. Sen e det inga problem. Jag provade att öppna alla portar som behövs. Vet dock inte om det gjorde något egentligen...

Får fortsätta testa då. Har också öppnat alla portar för spelet men ingen skillnad.
Tydligen så vet inte Activision supporten ens vad som orsaker problemet, det säger en del.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Ladda ner nästan 45gb på en anslutning som har maxfart på 1mbit/s ! Hela natten och fortf nåra gb kvar!

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Jag har kanske hittat en lösning, iaf för min del.
Jag gick in i Windows Firewall-Advanced settings och stängde av brandväggen helt, och nu kan jag både joina och spela ser det ut som!

Även om du tror att du stängt av den, gå in i advanced och dubbelkolla.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Bara för mig som det laggar? Black ops 2 ligger på 120fps stabilt med alla inställningar på högsta, känns som jag bara har typ 20-30 på AW? På lägsta? Spelet ser sämre ut än call of duty 1 på dom inställningarna, men laggar satan. Laggar till och med i menyn? Wtf liksom? Här var man hypad som fan xD Spelet verkar ju nice också men uh ja, ospelbart i princip.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Bara för mig som det laggar? Black ops 2 ligger på 120fps stabilt med alla inställningar på högsta, känns som jag bara har typ 20-30 på AW? På lägsta? Spelet ser sämre ut än call of duty 1 på dom inställningarna, men laggar satan. Laggar till och med i menyn? Wtf liksom? Här var man hypad som fan xD Spelet verkar ju nice också men uh ja, ospelbart i princip.

Jo det laggar en hel del för många, men efter en del pillande i inställningarna kan det bli spelbart. Men lagget i menyn har jag inte lyckats få bort

Har du stängt av Cache sun och Cache spot?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Hur är S&D? Det är ju en favorit, men blir lite osäker på att hela mysfaktorn är borta med alla höjdhoppare och boosts hit och dit.

Tycker det var lite sådär, men det är nog en vanesak. Själv tyckte jag det var absolut roligaste mode´t i MW2, vilket var det senaste COD jag spelade.

Man får ju tänka om lite, tidigare var det typ tre "lanes" där folk kunde komma ifrån som man skulle ha koll på. Nu kan ju folk komma från alla möjliga håll, kanter och höjder.

Edit: lite knepigt och ovant, men kanske mer rättvist, är att man byter sida, attacker/defender, efter varje runda - bäst av tio.

Visa signatur

Intel i5 4690k, MSI GTX 970, 16GB DDR3, 2x250GB SSD, EVGA 750 W, Fractal Design R4, Win 10, General Lös