Call of Duty: Advanced Warfare

Permalänk
Medlem

Det är alltid en första gång för allt. Det är första gången jag varit med om att ett spel inte är spelbart pga hårdvarukrav.
Jag har endast 4gb minne och det går alltså inte spela. Faktum är att jag bara kommer 1 minut in i introt innan minnet är slut och catalyst control centre crashar.

Att jag behöver nya grejor visste jag ju innan men att ett spel inte ens går att starta pga för lite minne det var jag nog inte helt beredd på.

Permalänk
Medlem

Satt och testade spelet lite efter att ha debatterat med mig själv om det är värt det, och min första åsikt är att grafiken är underbart snygg, särskilt för att vara CoD. Motorn känns dock gammal och det känns för mycket som tidigare versioner av spelet.. Men big up till grafiken, skitsnyggt (särskilt delen när man åker runt i Atlas center)

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk

Två ord. Absolut skit.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kraniet:

Att jag behöver nya grejor visste jag ju innan men att ett spel inte ens går att starta pga för lite minne det var jag nog inte helt beredd på.

Det är fullt rimligt att ett spel inte går att starta om man har för lite minne, eftersom det helt enkelt inte får plats i arbetsminnet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Frida 🥐

Testade spelet igår. 970 SLI 4GB och inte spelbart ö.h.t. Tänkte mig att jag kunde testa köra på de lite högre inställningarna, men det gick inte ens att navigera sig i menyn. Ändrade till lägsta settings och var fortfarande inte spelbart. Testade att avaktivera SLI och då gick det att spel på lägsta, om knappt, med vsync på... Ska det vara såhär eller är något fel?
Samt så går det inte att tabba ur ingame...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Oj vad snabbt jag tröttnade på detta spelet.
Sämst spelkänsla av alla i serien.

Sen seriöst.. hur många gånger ska en behöva se samma jävla introfilm? Den tar ju aldrig slut känns det som när jag väntar på att spelet ska starta. Hackar gör den med i första halvan.
Och hur idiotiskt är det inte att den ska behöva visas så fort en ändrar i grafiken? Och varför går det inte att ställa in grafiken innan själva spelet startar?

Nej, det åker i soptunnan och jag är vanligtvis inte alls kräsen. Tex Call of Duty - Ghosts var väldigt kul enligt mig.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Det är fullt rimligt att ett spel inte går att starta om man har för lite minne, eftersom det helt enkelt inte får plats i arbetsminnet.

Skickades från m.sweclockers.com

jo det må så vara men likafullt första gången det hänt.
lite skumt är det dock med tanke på att tex crysis 3 fungerar utan problem med höga grafikinställningar.

Permalänk
Skrivet av waspen123:

Max fart på 1.1 mbit/s o tog en natt + några timmar o.O Hur det går till vet jag icke xD

Gissningsvis gick det till så att du blandat ihop Mbit och Mbyte (MB), vilket betyder att det går 8 gånger snabbare, och då skulle tagit runt 12 timmar istället för 100

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Installerade Spelet för ett par timmar sedan, och när jag ska starta så släcks det ner till Aktivitetsfältet direkt, och när jag trycker på ikonen där igen så dyker spelet upp ca 1 sekund sedan blir det samma sak igen. Någon som vet en fix ?

Visa signatur

CPU: i7 3770K 4.1 Ghz Mobo: Sabertooth Z77 Minnen Corsair 1600Mhz LP DDR3 16GB. Grafikkort: Asus GTX 780 Direct CUII 2 OC
resten är nätagg, SSD disk och hårddiskar samt ett gammalt lian li Armor Suit P80

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Gissningsvis gick det till så att du blandat ihop Mbit och Mbyte (MB), vilket betyder att det går 8 gånger snabbare, och då skulle tagit runt 12 timmar istället för 100

Givetvis! Så fel det kan bli.

Och bara jag eller är hitreg'en fantastisk?

Scenario 1: Fiende hoppar upp framför mig, jag skjuter ett helt magasin i honom. Ingen effekt, han dödar mig.

Killcam: Han hoppar upp på taket, jag skjuter ner i marken, han dödar mig.
----
Scenario 2: Kille kommer ut genom dörr, jag skjuter några skott i skallen på honom, jag dör.

Killcam: Han springer ut genom dörren, jag bara kollar på honom, han dödar mig.
----
Scenario 3: Jag springer, jag dör från ingenstans, inte en jävel i närheten.

Killcam: Killen står fem meter framför mig, skjuter mig till döds utan att jag gör motstånd.
----

<3 Och att man vissa matcher har så mycket lag att man vill slita av sig håret gör det bara ännu bättre! 100+ fps på BF3 på high/ultra/några saker på medium och typ 30-40 med sjukt ojämn musrörsele på detta även vilka inställningar jag kör på är ju bara klockrent.

Har googlat också, verkar bara vara oss som kör PC som fått problem med lag osv? Hur kommer det sig igentligen? o: Spelet ser ju rent estetiskt ut som att det kom ut samtidigt som typ L4D1 eller något.

Skrivet av Zoyadog:

Testade spelet igår. 970 SLI 4GB och inte spelbart ö.h.t. Tänkte mig att jag kunde testa köra på de lite högre inställningarna, men det gick inte ens att navigera sig i menyn. Ändrade till lägsta settings och var fortfarande inte spelbart. Testade att avaktivera SLI och då gick det att spel på lägsta, om knappt, med vsync på... Ska det vara såhär eller är något fel?

Visst är det fantastiskt? Så jävla grymt alltså. Nästan så man gråter :')

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoyadog:

sli är det inget flyt i alls, texturer blinkar och spelet blir helt ospelbart om man tabbar ut, underbart. utan sli är det iallafall spelbart men känner ingen skillnad på low eller allt på max här, spelet hackar lika mycket i vilket fall :/

ctrl alt delete och öppna task manager fungerar för att "tabba" ut

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - kingston fury 64gb 6000mhz ddr5 - xfx 9070 xt - 2tb kingston fury m2 - 1tb wd black sn850 - 1tb wd black sn850x - corsair rm1000x - lg 34gs95qe - lg 27gl850-b - acer xv322qkkv

Permalänk
Skrivet av waspen123:

Scenario 1: Fiende hoppar upp framför mig, jag skjuter ett helt magasin i honom. Ingen effekt, han dödar mig.

----
Scenario 2: Kille kommer ut genom dörr, jag skjuter några skott i skallen på honom, jag dör.

----

Killcam: Killen står fem meter framför mig, skjuter mig till döds utan att jag gör motstånd.
----

<3 Och att man vissa matcher har så mycket lag att man vill slita av sig håret gör det bara ännu bättre! 100+ fps på BF3 på high/ultra/några saker på medium och typ 30-40 med sjukt ojämn musrörsele på detta även vilka inställningar jag kör på är ju bara klockrent.

Har googlat också, verkar bara vara oss som kör PC som fått problem med lag osv? Hur kommer det sig igentligen? o: Spelet ser ju rent estetiskt ut som att det kom ut samtidigt som typ L4D1 eller något.

Well nu äger jag inte spelet, eller har inte spelat det heller, eftersom det uppenbarligen är en kass konsolport, som COD varit i...5-7 år(?), och då jag tröttnar på COD-spelen direkt, men antingen är det väl kassa servers, eller så har du kass ping. Tankar du bara i 1MB/s har du väl knappast världens uppkoppling, men å andra sidan ska ju inte speciellt mycket krävas för att spela. Du sitter inte på trådlöst eller mobilt bredband?

Vet inte varför folk fortfarande köper COD, speciellt inte till PC, även om det nu är COD - Titanfall edition

Men to each their own antar jag, alla stödjer de skit-ports de vill ^^

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kraniet:

jo det må så vara men likafullt första gången det hänt.
lite skumt är det dock med tanke på att tex crysis 3 fungerar utan problem med höga grafikinställningar.

Ja, men det kräver väl antagligen inte lika mycket RAM då
Spelet försöker allokera en viss mängd RAM när man startar det, och finns det inte tillräckligt så går det inte att starta.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Prophet^:

sli är det inget flyt i alls, texturer blinkar och spelet blir helt ospelbart om man tabbar ut, underbart. utan sli är det iallafall spelbart men känner ingen skillnad på low eller allt på max här, spelet hackar lika mycket i vilket fall :/

Inga problem med det för mig, flyter på helt perfekt på maxinställningar med 4x supersampling. 2x Titan i SLI.
VRAM-användningen är drygt 5.5GB i 1920x1200.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoyadog:

Hhahaha, låter som att det är en bra idé att tanka spelet och prova SP innan man köper, även om man bara vill köra MP.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Well nu äger jag inte spelet, eller har inte spelat det heller, eftersom det uppenbarligen är en kass konsolport, som COD varit i...5-7 år(?), och då jag tröttnar på COD-spelen direkt, men antingen är det väl kassa servers, eller så har du kass ping. Tankar du bara i 1MB/s har du väl knappast världens uppkoppling, men å andra sidan ska ju inte speciellt mycket krävas för att spela. Du sitter inte på trådlöst eller mobilt bredband?

Vet inte varför folk fortfarande köper COD, speciellt inte till PC, även om det nu är COD - Titanfall edition

Men to each their own antar jag, alla stödjer de skit-ports de vill ^^

Det finns någon som nickas Lasergurka i spelet iaf! Mötte "dig" som jag trodde då, tidigare idag Och detta är det första cod jag köpt sedan MW2, kört extremt mycket black ops 2 på en polares konto dock. Och jag har varken problem med hög ping eller "lag" på MW2, Black Ops 2, BF3, eller någon annan sk. "shooter" där ute. Samt att om man googlar så har masssssvis med folk samma problem, livestreamers sitter i skrivande stund och rage'ar sönder pga. kassa servrar osv osv.

Och vad gör man i denna tråden om man varken spelar spelet eller gillar serien?

Fick dock upp fps'en rejält genom att ta på "high" inställningar och köra i windowed borderless.. hur det nu går till.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av waspen123:

Det finns någon som nickas Lasergurka i spelet iaf! Mötte "dig" som jag trodde då, tidigare idag Och detta är det första cod jag köpt sedan MW2, kört extremt mycket black ops 2 på en polares konto dock. Och jag har varken problem med hög ping eller "lag" på MW2, Black Ops 2, BF3, eller någon annan sk. "shooter" där ute. Samt att om man googlar så har masssssvis med folk samma problem, livestreamers sitter i skrivande stund och rage'ar sönder pga. kassa servrar osv osv.

Och vad gör man i denna tråden om man varken spelar spelet eller gillar serien?

Fick dock upp fps'en rejält genom att ta på "high" inställningar och köra i windowed borderless.. hur det nu går till.

Jo, har märkt att folk börjat använda mitt namn lite här och var tyvärr, så på Steam är jag för tillfället känd som Oralsallad (hojta till om du ser mig i något spel). Jo, är ju många, bland annat youtubers som klagat på spelet tyvärr.

Först kom jag till tråden för att se vad folk tyckte om spelet, för att se om det kanske var en okej portning, Black Ops var ju faktiskt ganska kul, även om jag tröttnade snabbare än jag hade hoppats. Kanske uttryckte mig fel, ogillar inte serien egentligen, den har bara på senare år tilltalat mig mindre och mindre. Varför jag stannade i tråden minns jag inte längre

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoyadog:

Skrivet av Prophet^:

Alt + Esc funkar fint att tabba ut med, för mig iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

----

----

----

Det du upplever är vad jag snackat om tidigare i tråden om. Dom lägger helt enkelt på lagg (latens) på din client för att den andra ska ha lättare att döda dig, som du märker så kan det vara upp till 500ms+ ibland (därför du aldrig ser dig själv skjuta ett skott i killcam). Det negativa med detta är att det blir den andra som får ett enormt övertag över dig i reaktions momenten, dvs att det gör mer obalans en nytta.

Dom gör så här för att balansera spelet, det började med black ops 1 och har stannats sedan dess. I advance warfare är det mer kraftfullt en tidigare cod (det märktes inte lika tydligt i bo1 uppåt). Och problemet finns i consolerna också. I mw2 och under finns inte dessa "problem".

Exempel: Du har 50ms och den andra har 200ms, nu lägger dom på en latenc på dig på 150ms så ni båda har 200ms. Den andra får en spik i latensen och får 600ms i en sekund och du läggs på ytterligare latens för att kompensera detta. När nu väll möts i en 1v1 så har den andra inte spiken längre med du har fått extrem latens pålägg för att servern har inte hunnit med att balansera dessa små spikar som uppstår. Nu ligger du nästan en halv sekund efter din motståndare och förlorar i något som känns absolut mysko, du kollar killcam och ser hur dåligt deras lagg kompensering faktiskt är. Jämför med andra FPS spel och helst MW2 och under så fungerar deras lagg kompensation mycket bra, MYCKET bra.

Detta är enkelt förklarat, igentligen ligger man efter i servern och får inte i praktiken en högre ping i client. Men nog om det ni fattar poängen.

Permalänk
Medlem

Har inga större problem med latens eller så på PS4:an, annat än när det uppenbarligen är problem med motspelarnas uppkoppling och så, men det har varit enstaka gånger det varit problematiskt. Sen att man får störa sig på konsollernas tendens att tillåta skott som skjuts en halv meter till höger om ens fötter vara dödande är ju bara något man får acceptera då man valde att spela på konsoll.

Tycker i övrigt det är rätt kul när man lär sig hoppa och dodga och allt sånt.. Sen att man är helt värdelös och mest springer runt och dör är väl en annan femma, tycker ändå det är ett värdigt multiplayerspel. Men då köpte jag det mest för Split Screen och det är ju där det briljerar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lidodido:

Har inga större problem med latens eller så på PS4:an, annat än när det uppenbarligen är problem med motspelarnas uppkoppling och så, men det har varit enstaka gånger det varit problematiskt. Sen att man får störa sig på konsollernas tendens att tillåta skott som skjuts en halv meter till höger om ens fötter vara dödande är ju bara något man får acceptera då man valde att spela på konsoll.

Tycker i övrigt det är rätt kul när man lär sig hoppa och dodga och allt sånt.. Sen att man är helt värdelös och mest springer runt och dör är väl en annan femma, tycker ändå det är ett värdigt multiplayerspel. Men då köpte jag det mest för Split Screen och det är ju där det briljerar

Har du inge problem i ps4? jag har läst massor med problem med ps4. Du kanske har turen att du har kasst internet (dvs många spikar i latens, kanske kör wifi?):)

Permalänk
Medlem

Förutom alla krascher att inte maps'n laddar färdigt utan man blir utslängd i menyn igen mm mm, så ligger jag på stadiga 91fps (vilket ju är max), men jag trodde jag hade 30fps för så är absolut flytet i MP för mig. Jag blev mäkta förvånad när jag startade fraps och såg stadiga 91 fps.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Nån vänliga typ här som kan vara snäll och förklara vilken ''Mouse Sensetivity'' parameter i configen man ska ändra för att få ''sensen' som man vill mer exakt.

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Nån vänliga typ här som kan vara snäll och förklara vilken ''Mouse Sensetivity'' parameter i configen man ska ändra för att få ''sensen' som man vill mer exakt.

Öppna config_mp.cfg i notepad och ändra 'seta sensitivity x'.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Öppna config_mp.cfg i notepad och ändra 'seta sensitivity x'.

Tack!

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

All lagg är borta för mig idag! 90 fps på allt max förutom supersampling! Enda är det där när man ska skjuta folk och ens ping typ ballar ur ibland så det orsakar lag men men, helt klart spelbart idag!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

All lagg är borta för mig idag! 90 fps på allt max förutom supersampling! Enda är det där när man ska skjuta folk och ens ping typ ballar ur ibland så det orsakar lag men men, helt klart spelbart idag!

Ditt hack är borta men lagget kvarstår menar du. Lagg har med latens och göra och hack med låg/ojämn bilduppdateringsfrekvens (fps). Bara upplyser inget annat

Permalänk
Skrivet av Silcan:

Ditt hack är borta men lagget kvarstår menar du. Lagg har med latens och göra och hack med låg/ojämn bilduppdateringsfrekvens (fps). Bara upplyser inget annat

Själv säger jag lagg till båda då "hack" låter mer som man pratar om hacking. Bite me.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Själv säger jag lagg till båda då "hack" låter mer som man pratar om hacking. Bite me.

Folk jag spelar med säger det också. "fan vad det laggar" då frågar jag om han har hög ping? "nee, det laggar min FPS är dålig". Samma person en stund senare "fan va det laggar" Jaha har du dålig FPS igen? "neee jag har dålig ping".

Så det är lika störande som när folk kallar en dator för data. Och det säger dom också "min data är laggig nu". Det skapar bara missförstånd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

jag förstår vad du menar men om man skall klyva hår så handlar fps drop och nätverks lag båda om latens.