Speldator för CSGO under 7k? Hjälp pls

Permalänk

Speldator för CSGO under 7k? Hjälp pls

Hej på er allesammans. Min dator som jag haft i några år nu lever sitt liv i himlen just nu så jag är i behov av en ny dator. Det jag är ute efter är en speldator, de enda jag egentligen ska spela är CSGO så det är det vad den ska klara av.

Jag är dålig på datorer och har ingen koll alls så vänder mig till er om ni vet någon dator helst under 7k som räcker till csgo Jag vet heller inte hur man bygger ihop en dator själv så helst skulle jag vilja ha en komplett direkt annars så vet jag inte alls hur man bygger ihop den.. Så om någon av er kanske vet någon dator under 7k som man kan spela CSGO så kan ni väl visa mig?

Tacksam på förhand

Permalänk
Skrivet av nuggetzyo:

Hej på er allesammans. Min dator som jag haft i några år nu lever sitt liv i himlen just nu så jag är i behov av en ny dator. Det jag är ute efter är en speldator, de enda jag egentligen ska spela är CSGO så det är det vad den ska klara av.

Jag är dålig på datorer och har ingen koll alls så vänder mig till er om ni vet någon dator helst under 7k som räcker till csgo Jag vet heller inte hur man bygger ihop en dator själv så helst skulle jag vilja ha en komplett direkt annars så vet jag inte alls hur man bygger ihop den.. Så om någon av er kanske vet någon dator under 7k som man kan spela CSGO så kan ni väl visa mig?

Tacksam på förhand

eftersom du inte hade några andra krav:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7340047/2014-11-09

Permalänk
Medlem

Trixade ihop en kundvagn hos Inet, som slutade på summan 7 441 kr. Den ser ut som följande.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7340909/2014-11-09

Några punkter för att dra ner på totalsumman kan vara.

1. Ett billigare chassi. (Spara 200-300 kr)
2. Välja 4GB RAM istället för 8GB. (Spara 350-400 kr)
3. Skippa en eftermarknads CPU-kylare. (Spara 250-300 kr)
4. Bygga datorn själv. (Spara 800 kr)

Eftersom CSGO är mer beroende av en bra CPU kontra GPU, så valde jag att lägga pengarna på en bättre CPU. Vilket får som konsekvens att GPUn får ta del av en mindre bit av budgeten.

Jag valde dessutom inte att ta med någon DVD-läsare, vilket gör att du sparar 200 kr. Men det kanske är något du gärna vill ha med?

Om någon annan har synpunkter eller vill komma med något tillägg om min kundvagn eller det jag skrivit, får ni gärna komma med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nuggetzyo:

Tacksam på förhand

DVD & OS får du fixa själv på.

Mitt förslag

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7343847/2014-11-10