Ubisoft ber om ursäkt för trasigt Assassin's Creed: Unity – ger bort kommande DLC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Gillar inte heller DLC osv, uppdateringar ska vara gratis tycker jag men det som jag tycker är ologiskt av er är att ni klagar nu på dessa saker men man gjorde det inte förr vad jag minns och då var det samma sak egentligen, fast det hette inte DLC utan Expansionpack men principen är samma och många exp-packs var inte alls större än DLCs brukar vara. Det är inte så att man nyligen börjat försöka mjölka utan det har man gjort i minst 15 år eller mer, man har bara ändrat namn på det och det har blivit vanligare

Det håller jag inte med om. Oftast var expansionspacken förr lika stora som ett helt nytt spel, eller nästan. Idag är det typ "armor for your horse". Och folk betalar ju så gärna för de fattar inte bättre. Plus att det finns en ökad acceptans för den gränslösa kapitalismen för folk är helt historielösa idag. Mentaliteten är typ "klart att företag ska få ta hutlösa priser om de vill, vill du inte ha så köp inte då öööööööh fri marknad bah!"

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

skulle gissa jag har kört ca 20-30 timmar och spelet har rullat helt stabilt missions har funkat som dom ska har aldrig trillat igenom marken och enda jag sett är grafiska buggar på nån enstaka gubbe och fps vid cafe..vad det heter "första" är ganska usel annars rullar det på ganska fint även om det kanske inte har frän fps men känns inte sluggigt

gämför man det med skyrim som hade massa buggar i missions i main mission skill buggar resistens buggar grafiska buggar you name it och med varje fix kom en massa nya buggar och main mission buggar som hängde med flera patchar och ca 10 x mer buggar än unity och bf4 var med riktigt trasigt där spelet verkligen dyker ofta och massor av problem

Men unity verkar få 10x mer skit än dom spelen även fast det är bättre ..och jag hatar med buggar och brukar ofta vänta 6 månader så spelen blir patchade och unity är inte buggfritt och är jävligt less på många spel känns som beta versioner aldrahelst sandbox rpg men det är inte svårt att hitta en hel bunt spel som är värre och tycka vad man vill om ubisoft för dom är horor med dlc osv men har fått ut 3 snabba patchar vilket inte många får ut så snabbt

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk

Har inte haft några problem alls med unity. Jag gillar det än så länge.

Visa signatur

Dator: Corsair 250D Mini Itx | Corsair 600W 80 Plus Bronze | MSI Z77IA-S01 mITX | Intel Core i7 3770k @ 4,4 ghz | Kingston HyperX blu 8GB 1600Mhz | EVGA GTX 1080 Gaming | Corsair H60 | 120 GB Samsung SSD | 2TB Toshiba HDD | Windows 10 64x bit.
Kringutrustning: EIZO Foris FS2333 | Samsung UE55KS8005 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det håller jag inte med om. Oftast var expansionspacken förr lika stora som ett helt nytt spel, eller nästan. Idag är det typ "armor for your horse". Och folk betalar ju så gärna för de fattar inte bättre. Plus att det finns en ökad acceptans för den gränslösa kapitalismen för folk är helt historielösa idag. Mentaliteten är typ "klart att företag ska få ta hutlösa priser om de vill, vill du inte ha så köp inte då öööööööh fri marknad bah!"

Vilka expansionspack från förr tänker du då på? Och vilka jämför du med? Min erfarenhet är nämligen inte alls så som du beskriver. Resten av ditt inlägg blir svårt att ta på allvar då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det håller jag inte med om. Oftast var expansionspacken förr lika stora som ett helt nytt spel, eller nästan. Idag är det typ "armor for your horse". Och folk betalar ju så gärna för de fattar inte bättre. Plus att det finns en ökad acceptans för den gränslösa kapitalismen för folk är helt historielösa idag. Mentaliteten är typ "klart att företag ska få ta hutlösa priser om de vill, vill du inte ha så köp inte då öööööööh fri marknad bah!"

Njae, fanns få Expansionpacket som var så stora, dom flesta var väl mer som DLC, extra vapen, nya banor/uppdrag och liknande. Men skillnaden kanske var mer att DLC är antagligen förutbestämt medan Expansionpacketen många gånger kom något år eller flera år efter spelet. Men jag tycker inte det borde finnas, det är typ som fulingarna dom gör i filmer när dom släpper en version och sedan släpper dom en ny version med extra scener som inte fanns med i originalet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Vilka expansionspack från förr tänker du då på? Och vilka jämför du med? Min erfarenhet är nämligen inte alls så som du beskriver. Resten av ditt inlägg blir svårt att ta på allvar då.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Friterad:

Njae, fanns få Expansionpacket som var så stora, dom flesta var väl mer som DLC, extra vapen, nya banor/uppdrag och liknande. Men skillnaden kanske var mer att DLC är antagligen förutbestämt medan Expansionpacketen många gånger kom något år eller flera år efter spelet. Men jag tycker inte det borde finnas, det är typ som fulingarna dom gör i filmer när dom släpper en version och sedan släpper dom en ny version med extra scener som inte fanns med i originalet

Half-Life serien med t. ex "blue shift" är ett bra exempel på vad jag menar med att man fick mer förr. Där har man i princip ett helt nytt spel, bara att det är samma motor.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Half-Life serien med t. ex "blue shift" är ett bra exempel på vad jag menar med att man fick mer förr. Där har man i princip ett helt nytt spel, bara att det är samma motor.

Opposing Force kan jag gå med på. Blue Shift såldes separat och krävde ingen existerande installation av Half Life för att funka. Kostade ~200 kr 2001 vilket var ungefär hälften av ett nytt spel. Om jag inte minns fel så spelade man igenom Blue Shift på en eftermiddag dessutom. Jämför detta med t ex Borderlands som har en hel hög med DLC, bl a min gamla favorit The Zombie Island of Dr Ned som kostade strax över hundringen år 2009 , hade mer innehåll och räckte betydligt längre.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Half-Life serien med t. ex "blue shift" är ett bra exempel på vad jag menar med att man fick mer förr. Där har man i princip ett helt nytt spel, bara att det är samma motor.

Fast Blue Shift är ju inget Expansionspaket egentligen då det är fristående, lite som GTA IV EFLC.

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Fast Blue Shift är ju inget Expansionspaket egentligen då det är fristående, lite som GTA IV EFLC.

Opposing Force.
Aliens versus Predator 2: Primal Hunt.
Starcraft 1 serien.
Warcraft II: Beyond the Dark Portal

Alla Command & Conquer och Red Alert Expansioner.

Typ några titlar jag kommer på bara under 2-3 minuter som släppte expansioner lika stora som hela spelet från start var för 100-200kr.

Visa signatur

2x Intel E5-2643V2 | 2x AMD 290x | 4x Samsung SSD EVO 500GB RAID 6 | 4xWD RED 4TB RAID6 | ASUS Z9PE-D8 WS | 3x Acer GD245HQ Limited Edition | Corsair 64GB (8x8GB) CL10 1866MHz VENGEANCE LP | FSP Aurum Pro 1200W | HRT HeadStreamer | Sennheiser HD 650 | Cherry MX 8000 | ZOWIE SPAWN (STOR SOM FAN)

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av thomas_skane:

Trevligt av Ubisoft att dem ger bort en någorlunda kompensation. Det ger ett plus i min bok som annars kantats av minus den senaste tiden.

Dragon Age 3 är ju underbart och inte särskilt buggit. Det kanske inte är din kopp kaffe men generellt sett är spelet hyllat av både recensenter och spelare utan någon större kritik på buggar.

Nja jag hoppas att det blir min tekopp, du missade mitt tidigare svar, om nu DAI blir vad jag hoppas på, via en senare patch, är det ju bara dumt att spela nu när jag är lite missnöjd.

Japp jag gillar också Ubisoft agerande här, har man gjort fel, skall man erkänna det, försöka fixa felet och be om ursäkt.

Skrivet av Ratatosk:

Till största delen UI:t, bökigt med striderna om man spelar Warrior, jag vill ha mer point and klick, för att gå, slåss och lota.
UI:t verkar vara en ganska dålig konsolportning, inte skräddarsytt för PC.
Nu har Bioware aviserat en patch, hoppas att den löser det mesta när den väl kommer, men till dess får spelt ligga på hyllan ett tag.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Jag har spelat de första fyra timmarna två gånger, tredje gången jag startade spelet fick jag savegame sync error igen och är tillbaka på 0% progress. Jag har mailat ubisoft och kommer knappast spela om samma sak innan jag fått klartecken om att det funkar.

jag fixade ett strix 970 OC och klockade även upp min 2500K så spelet flyter på väldigt bra på höga inställningar. Det finns dock uppenbara buggar som inte direkt stör gameplay men som inte borde finnas.

  • människor går runt utan ben/halvt nedsjunkna i marken

  • spring förbi männinskor och vänd dig efter dom kommit ur skärm, då har dem oftast andra kläder på sig

  • ibland renderas inte kläder och hög detaljrikedom på vissa människor i närheten, tänk spelare vs åskådare i NHL

Jag gillar AC men spelet är inte klart. Som många säger måste förhandsköp undvikas för att få bort det här problemet. Fall inte för deras enkla knep att ge dig en fin hatt att sätta på din gubbe.

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Njae, fanns få Expansionpacket som var så stora, dom flesta var väl mer som DLC, extra vapen, nya banor/uppdrag och liknande. Men skillnaden kanske var mer att DLC är antagligen förutbestämt medan Expansionpacketen många gånger kom något år eller flera år efter spelet. Men jag tycker inte det borde finnas, det är typ som fulingarna dom gör i filmer när dom släpper en version och sedan släpper dom en ny version med extra scener som inte fanns med i originalet

Warcraft 3 Frozen Throne är väl ett prima exempel.

När spel var nya så var utvecklings tiden kort och man matade ut kopior på under ett år sen vart det ett mellanting då budgeten och tiden ökade något extremt så spel i serier släpptes i intervaller på 1-3 år fast nu jobbar de parallellt med andra studios på samma serie och då vill de inte göra förändringar som de andra studiorna inte kan lätt implementera, där är prima exempel CoD. Och ja CoD och MoH var snabbt uttjatat även då, fast då var det bara vissa spelserier som var så, nu är det för fan en trend som alla stora bolag vill följa.

Även på expansions tiden fanns det urusla expansioner men inte i närheten av Oblivion Golden Horse Armour. bara 3 banor kan gå på flera hundra om man har otur och det krossar och delar upp communityn till folk som är villigt att betala och de som inte är det, den segregeringen gör då även att antalet spelare minskar radikalt och väldigt fort.

Far Cry 4 har även en massa content från FC3 och bestämmer sig för att ha exakt samma struktur, det enda som skiljer sig är skinsen för världen och storyn. Är fan samma kvalité som en avancerad mod som du ska punga ut 600kr för och sedan har de mage att vilja att du ska lägga ut 600kr till för att få det lilla extra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasted Hobbit:

Warcraft 3 Frozen Throne är väl ett prima exempel.

När spel var nya så var utvecklings tiden kort och man matade ut kopior på under ett år sen vart det ett mellanting då budgeten och tiden ökade något extremt så spel i serier släpptes i intervaller på 1-3 år fast nu jobbar de parallellt med andra studios på samma serie och då vill de inte göra förändringar som de andra studiorna inte kan lätt implementera, där är prima exempel CoD. Och ja CoD och MoH var snabbt uttjatat även då, fast då var det bara vissa spelserier som var så, nu är det för fan en trend som alla stora bolag vill följa.

Även på expansions tiden fanns det urusla expansioner men inte i närheten av Oblivion Golden Horse Armour. bara 3 banor kan gå på flera hundra om man har otur och det krossar och delar upp communityn till folk som är villigt att betala och de som inte är det, den segregeringen gör då även att antalet spelare minskar radikalt och väldigt fort.

Far Cry 4 har även en massa content från FC3 och bestämmer sig för att ha exakt samma struktur, det enda som skiljer sig är skinsen för världen och storyn. Är fan samma kvalité som en avancerad mod som du ska punga ut 600kr för och sedan har de mage att vilja att du ska lägga ut 600kr till för att få det lilla extra.

Ptja, FC3 tycker jag hade en väldigt snygg och bra stil (grafik, animationer osv). Så jag tycker inte alls det är fel med FC4 att det är så likt på det sättet men det blir ju en annan sak om dom gör så om och om igen i många år, sen är det lite skillnad med FarCry och Cod eftersom FC-serien är mer fokuserat på story och singleplayer gameplay medan Cod visserligen har en story och singleplayer, men dom är oftast urusla och det som nästan alla köper Cod för är multiplayern och när spelen är så lika så är det ingen mening alls att byta. Därför köpte jag bara 2st av Cod-spelen. I alla fall så håller jag med om att det är för höga priser, spelen kostar 6-700kr när dom är nya vilket är därför jag aldrig köper ett helt nytt spel, skulle kunna tänka mig max 300kr för ett spel som FC4. Som tur är så sjunker priserna på Ubisoft spelen väldigt snabbt i alla fall till PC. Skaffade WatchDogs först för någon månad sedan och det kostade 200kr.

Permalänk
Medlem

would be nice if I could just LOG THE F_CK IN to Uplay

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Dom spelen som släpptes i början av 2000-talet, många släpptes runt 2002-2004 eller något i den stilen. Jag försvarar inte Ubisoft eller EA men som sagt är poängen att folk klagar på att spelen inte är tillräckligt förändrade när det inte var någon skillnad för 10 år sedan men det är ingen som klagar/klagade på dom då

Gillar inte heller DLC osv, uppdateringar ska vara gratis tycker jag men det som jag tycker är ologiskt av er är att ni klagar nu på dessa saker men man gjorde det inte förr vad jag minns och då var det samma sak egentligen, fast det hette inte DLC utan Expansionpack men principen är samma och många exp-packs var inte alls större än DLCs brukar vara. Det är inte så att man nyligen börjat försöka mjölka utan det har man gjort i minst 15 år eller mer, man har bara ändrat namn på det och det har blivit vanligare

Förr i tiden, för si så där 10 år sen, var expansion packs gratis. UT99 kom med 4 bonuspacks med nya karraktärer och banor. UT2004 kom med 3 tror jag, samt communityn byggde några egna.

DLC är helt främmande för mig, skulle lite pissed off om jag spelade ett spel och det helt plötsligt kommer en skylt som meddelar att jag måste köpa uppdraget för att kunna lira den.

Enda förklaringen till att det blivit så här är att många köper dom samt köper spel från spelbolag som beter sig som skurkar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

Förr i tiden, för si så där 10 år sen, var expansion packs gratis. UT99 kom med 4 bonuspacks med nya karraktärer och banor. UT2004 kom med 3 tror jag, samt communityn byggde några egna.

DLC är helt främmande för mig, skulle lite pissed off om jag spelade ett spel och det helt plötsligt kommer en skylt som meddelar att jag måste köpa uppdraget för att kunna lira den.

Enda förklaringen till att det blivit så här är att många köper dom samt köper spel från spelbolag som beter sig som skurkar.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej du kan inte gå och säga att Expansionpaket var gratis bara sådär när dom inte alls var det, vissa kanske, men vissa DLCs kan man få gratis nu också.

Problemet kanske är lite som du säger, men det kan ju ha att göra med att folk stödjer DLCs alltför mycket genom att faktiskt köpa dem. Hade tillräckligt många struntat i att köpa DLCs så skulle det se annorlunda ut