Ubisoft ber om ursäkt för trasigt Assassin's Creed: Unity – ger bort kommande DLC

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Samso:

Far cry 4 blev man ju bra besviken på, med tanke på att det är igentligen far cry 3.5.

Önskar verkligen att Dragon Age 2 varit mer som ett Dragon Age 1.5.

Snyggt gjort av Ubisoft, dels erkännandet av problemen och dels kompensationen.

Nu väntar jag bara på att EA och Bioware ger mig något i kompensation för kvalitén på Dargon Age 3.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Önskar verkligen att Dragon Age 2 varit mer som ett Dragon Age 1.5.

Snyggt gjort av Ubisoft, dels erkännandet av problemen och dels kompensationen.

Nu väntar jag bara på att EA och Bioware ger mig något i kompensation för kvalitén på Dargon Age 3.

Hur kommer det sig att du inte gillar Dragon age 3 ? Dragon age var ju verkligen något awesome, tvåan var ju rätt bleh. Men nu tycker jag att bioware verkligen tog sig i kragen och gjorde ett riktigt bra spel.

Visa signatur

CPU: Intel i9 9900k // Moderkort: ASUS z390-h // GPU: SLI EVGA GeForce GTX 1080 // Ram: Corsair 16GB CL15 3000Mhz // SSD: Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ Gold // Cpukylare: Be Quiet dark pro 4 3//

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Samso:

Hur kommer det sig att du inte gillar Dragon age 3 ? Dragon age var ju verkligen något awesome, tvåan var ju rätt bleh. Men nu tycker jag att bioware verkligen tog sig i kragen och gjorde ett riktigt bra spel.

Till största delen UI:t, bökigt med striderna om man spelar Warrior, jag vill ha mer point and klick, för att gå, slåss och lota.
UI:t verkar vara en ganska dålig konsolportning, inte skräddarsytt för PC.
Nu har Bioware aviserat en patch, hoppas att den löser det mesta när den väl kommer, men till dess får spelt ligga på hyllan ett tag.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

"Hej, jag köpte en bil hos er, men den startar knappt!"
"Hej, kära bilägare! Det är synd att detta problem har överskuggat bilens fulla potential. Här, ta en wunderbaum, helt gratis!"

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samso:

Nya features? Det är ju exakt samma sak nu som det är i Trean, gå till torn för att upptäcka mapen och få ett gratis vapen. Attackera outposts för fast-travel, side missions osv. Samma Villian typ som Vaas var i trean.

Spelet är ju fan exakt samma, från far cry 2 till 3, där snackar vi skillnad.

Det finns ett par nya vapen, 2-3 nya fordon och nya djur.

Nämn gärna lite nya features.

Det är samma princip ja, men det är fortfarande ett nytt spel med nya grejer, inte precis någon större skillnad i dom äldre spelserierna vilket är det jag syftar på. Folk klagar på .5 skiten men det var samma sak med gamla Cod, MoH osv fast då var det inget sådant klagande.

Skrivet av som99:

Håller med helt. Tycker folk säger det om var och varannan uppföljare nu som om de förväntar sig 3D holografisk teknik i varje uppföljare, inte för att det skulle vara fel att ha en Emergency Medical Hologram Mark I från voyager men realistiska förväntningar får man nog ha

Precis. Man kan tycka att det skulle vara större skillnader mellan spelen men poängen är att alla klagar om detta nu och inte bara i Cod (den serien är iaf förståeligt då den har hållit på mycket längre) men det gjorde man inte förr när det för det mesta var samma sak som nu

Permalänk
Medlem

Sjönk deras aktier så mycket för att de beslutade att göra detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeones:

Klart som fan att de visste att spelet var så trasigt innan de släppte det. Det vore ju jävligt konstigt om alla de problemen bara hade råkat slinka förbi deras buggtes... eller jag menar, PR-avdelning.

Utvecklarna visste det, beta testarna visste det, projektledarna visste det, utgivaren visste det, men sket i det för spelet måste ut innan deadline.
Du kan flagga sådan saker till du blir grön i nyllet men om någon anonym chef har satt en deadline så är den skriven i sten.
Det fungerar eftersom den som är ytterst ansvarig har så många att klandra, och spelare år ut och år in har visat att det går att tjäna pengar på det viset.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

Hade väl inga fler dåliga ursäkter att skylla på AMD

Personligen har jag inte haft några problem eller störiga buggar på PS4 (kraschat en gång). Hade mindre problem med AC Unity än BF4 som jag köpte för 1000kr...

Hehe, jag gillar din kommentar, "Personligen har jag inte haft några problem eller störiga buggar på PS4 ..... (kraschat en gång)."

Jag tycker inte man ska säga, åå vad snälla dom är, dom lanserar spel efter spel som inte är testade noga, dom förlitar sig på förhandsköp och att vi som spelare ska ge dom en genväg och ge dom en lista på alla buggar som finns. Please, dom borde ge oss pengar istället för all artbetstid vi har lagt ner på att ha buggtestat spelet.

Permalänk
Inaktiv

De börjar bli duktiga på det där... Släppa spel och sedan be om ursäkt. Lite som mobbaren som slår och ber om ursäkt på det extrainsatta föräldramötet men som egentligen inte alls bryr sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Stavfel. "Dead king's" skulle betyda antingen "dead king is" eller i possessiv form (men då skulle det behövas ett ord till bakom, exempel; Dead king's mankini).
Det nya innehållspaketet heter "Dead kings" kort och gott.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Det är samma princip ja, men det är fortfarande ett nytt spel med nya grejer, inte precis någon större skillnad i dom äldre spelserierna vilket är det jag syftar på. Folk klagar på .5 skiten men det var samma sak med gamla Cod, MoH osv fast då var det inget sådant klagande.

Det är väl de COD har blivit känt för nu? same shit over and over again, Men det är ju enorm skillnad på far cry 2 och 3 och man jämför med vad far cry 4 har kommit med. Det är verkligen INGET nytt, och därför är far cry 4 verkligen ett .5 spel.

Visa signatur

CPU: Intel i9 9900k // Moderkort: ASUS z390-h // GPU: SLI EVGA GeForce GTX 1080 // Ram: Corsair 16GB CL15 3000Mhz // SSD: Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ Gold // Cpukylare: Be Quiet dark pro 4 3//

Permalänk

Dom kan ge mig hur mycket gratis-attiraljer som helst utan att det spelar någon roll.
Fortsätter spelat vara optimerat nånstans långt upp i röven kan dom kasta DLC efter mig utan att jag bryr mig.
Jag hade faktiskt förväntat mig att kunna spela någorlunda snyggt med tillfredställande fps på min MSI GS60 Ghost Pro men det sket ju sig totalt.
Shadow of Mordor, som jag anser vara ett jävligt snyggt spel, flyter på hur bra som helst med höga inställningar men AC:U är knappt spelbart med reglagen dragna i botten.
Skäms på er, Ubisoft!

Visa signatur

MSI GS60 Ghost Pro. I love laptops!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samso:

Det är väl de COD har blivit känt för nu? same shit over and over again, Men det är ju enorm skillnad på far cry 2 och 3 och man jämför med vad far cry 4 har kommit med. Det är verkligen INGET nytt, och därför är far cry 4 verkligen ett .5 spel.

Men om FC4 är ett .5 spel precis som man anser BF4 vara, varför tycker samma personer som säger det inte att det gäller för äldre spel? Det är just dubbelmoralen som jag reagerar på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samso:

Nya features? Det är ju exakt samma sak nu som det är i Trean, gå till torn för att upptäcka mapen och få ett gratis vapen. Attackera outposts för fast-travel, side missions osv. Samma Villian typ som Vaas var i trean.

Spelet är ju fan exakt samma, från far cry 2 till 3, där snackar vi skillnad.

Det finns ett par nya vapen, 2-3 nya fordon och nya djur.

Nämn gärna lite nya features.

Nya buggar.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

Utvecklarna visste det, beta testarna visste det, projektledarna visste det, utgivaren visste det, men sket i det för spelet måste ut innan deadline.
Du kan flagga sådan saker till du blir grön i nyllet men om någon anonym chef har satt en deadline så är den skriven i sten.
Det fungerar eftersom den som är ytterst ansvarig har så många att klandra, och spelare år ut och år in har visat att det går att tjäna pengar på det viset.

Visst är det så. Av den anledningen köper jag inte längre spel förrän de har fått ett antal uppdateringar och säljs på rea, om det verkar intressant överhuvudtaget alltså. Vissa utvecklare (som Ubisoft tex) vägrar jag ge några pengar hur många uppdateringar som än släpps till spelen, eftersom de uppenbarligen inte förtjänar det. Tänk om alla kunde förstå vad problemet egentligen är, hur mycket bättre det hade blivit för oss alla.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeones:

Visst är det så. Av den anledningen köper jag inte längre spel förrän de har fått ett antal uppdateringar och säljs på rea, om det verkar intressant överhuvudtaget alltså. Vissa utvecklare (som Ubisoft tex) vägrar jag ge några pengar hur många uppdateringar som än släpps till spelen, eftersom de uppenbarligen inte förtjänar det. Tänk om alla kunde förstå vad problemet egentligen är, hur mycket bättre det hade blivit för oss alla.

Eftersom de nu ska rensa upp i skatte-träsket med digitala varor, är det kanske dags att införa kvalitetskrav på digitala varor också. De skulle egentligen tvingas betala tillbaka 100% av kostnaden till alla som önskar lämna tillbaka digitala varan och stryka möjligheten att sälja en mjukvara i "i det skick det är". Om du ska på något sätt få betalt för en digitalvara, ska den också ha kvalitetskravet för att få lov att säljas. Då hade företag som gjort så gått i konkurs rätt fort, och de som verkligen gör bra spel hade kunnat stolt sälja med denna kvalitetsstämpel, typ som ett 80 PLUS certifikat.

Finns alldeles för många skräp spel ute, där de som betalat för det, agerar beta testare utan att veta om det, eller accepterat detta.

Permalänk
Avstängd

Jag tycker inte det är så hemskt buggigt ..vist finns dom men har varit grafiska små buggar jag stött på och har spelat ganska många timmar och har inte dykt en gång så tycker det varit lite väl stor hysteri mot unity men en optimering skulle det kunna må bra av men annars vad gäller buggar och sandbox spel så är det bättre än dom flesta vid release ..och jag hatar med spel som känns som beta när man betalat en skaplig peng för dom men har haft betydligt mer problem med bf4 witcher 2 skyrim ..osv osv osv än unity som får oförtjänt mycket skit då det är betydligt mer komplext spel mot det mesta som släpps i dag

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Men om FC4 är ett .5 spel precis som man anser BF4 vara, varför tycker samma personer som säger det inte att det gäller för äldre spel? Det är just dubbelmoralen som jag reagerar på

Vet inte riktigt hur "gamla" spel du tänker på, men MOH har ju inte direkt varit på samma nivå när det kommer till pengar som COD, BF eller FC.

När det kommer till BF4 och FC4 man känner verkligen Ubisofts och EAs girighet i produkten.

Visa signatur

CPU: Intel i9 9900k // Moderkort: ASUS z390-h // GPU: SLI EVGA GeForce GTX 1080 // Ram: Corsair 16GB CL15 3000Mhz // SSD: Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ Gold // Cpukylare: Be Quiet dark pro 4 3//

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Tyvärr är det fler som släpper DLC när man redan köpt spelet för att mjölka ännu mer pengar. Jag har läst att till och med spelutvecklare kritiserat den typen av fasoner för att tjäna extra pengar. Har man betalat för ett spel så ska man ha ett komplett spel, inte en del av spelet

Ja ajälvklart. DLC borde vara olagligt. Mjölka mjöla mjölka tills kunden har slut på pengar är det enda som betyder något. Jag mår illa när jag tänker på hur det är.. Och så undrar de varför piratkopieringen fortfarande existerar.

Nej spelutvecklare idag har sadlat om till mjölkbönder. Bonnjävlar.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Han på "bugg" bilden bad om ursäkt.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att det är väldigt tråkigt att gå tillbaka till samma gamla standard springa omkring i en stad, döda lite saker med samma figthing system, hämta lite saker efter att ha spelas Assasins Creed, Black Flag?

Black Flag gjorde så mycket för AC serien. Det var nytt, det kändes fräscht, man blev inte alls lika uttråkad av spelet efter ett par timmar som man lätt blir av standard AC. Att gå tillbaka till den äldre modellen igen känns lite tråkigt, men det kanske bara är jag.

Gör mer galna grejer som typ Black Flag, det är bra för serien i längden!

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Trevligt av Ubisoft att dem ger bort en någorlunda kompensation. Det ger ett plus i min bok som annars kantats av minus den senaste tiden.

Skrivet av Ratatosk:

Önskar verkligen att Dragon Age 2 varit mer som ett Dragon Age 1.5.

Snyggt gjort av Ubisoft, dels erkännandet av problemen och dels kompensationen.

Nu väntar jag bara på att EA och Bioware ger mig något i kompensation för kvalitén på Dargon Age 3.

Dragon Age 3 är ju underbart och inte särskilt buggit. Det kanske inte är din kopp kaffe men generellt sett är spelet hyllat av både recensenter och spelare utan någon större kritik på buggar.

Permalänk
Medlem

haha ni kommer få en trasig DLC och ett gammalt spel.

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Jag tycker inte det är så hemskt buggigt ..vist finns dom men har varit grafiska små buggar jag stött på och har spelat ganska många timmar och har inte dykt en gång så tycker det varit lite väl stor hysteri mot unity men en optimering skulle det kunna må bra av men annars vad gäller buggar och sandbox spel så är det bättre än dom flesta vid release ..och jag hatar med spel som känns som beta när man betalat en skaplig peng för dom men har haft betydligt mer problem med bf4 witcher 2 skyrim ..osv osv osv än unity som får oförtjänt mycket skit då det är betydligt mer komplext spel mot det mesta som släpps i dag

Håller med dig, spelar Unity till Pc rätt många timmar å har aldrig upplevt det som buggit, funkar klockrent för mig

Permalänk
Medlem

Stod det något om hur länge detta gäller? eller är det bara för de som redan har köpt spelet?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4|Moderkort: Gigabyte P85 D3-ATX|CPU: Intel Core I5 4670K|GPU: MSI GEFORCE GTX 770|PSU: Corsair cx750|A-data 128gb ssd| Western Digital Caviar black 1TB

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av morganF:

Stod det något om hur länge detta gäller? eller är det bara för de som redan har köpt spelet?

All försäljning av Season Pass är stoppad tillsvidare.

Den nya patchen, för övrigt, ser ut att ha varit en degradering av grafiken helt enkelt, haha.
http://i.imgur.com/FUSH8SB.jpg

Länk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samso:

Vet inte riktigt hur "gamla" spel du tänker på, men MOH har ju inte direkt varit på samma nivå när det kommer till pengar som COD, BF eller FC.

När det kommer till BF4 och FC4 man känner verkligen Ubisofts och EAs girighet i produkten.

Dom spelen som släpptes i början av 2000-talet, många släpptes runt 2002-2004 eller något i den stilen. Jag försvarar inte Ubisoft eller EA men som sagt är poängen att folk klagar på att spelen inte är tillräckligt förändrade när det inte var någon skillnad för 10 år sedan men det är ingen som klagar/klagade på dom då

Skrivet av Ozzed:

Ja ajälvklart. DLC borde vara olagligt. Mjölka mjöla mjölka tills kunden har slut på pengar är det enda som betyder något. Jag mår illa när jag tänker på hur det är.. Och så undrar de varför piratkopieringen fortfarande existerar.

Nej spelutvecklare idag har sadlat om till mjölkbönder. Bonnjävlar.

Gillar inte heller DLC osv, uppdateringar ska vara gratis tycker jag men det som jag tycker är ologiskt av er är att ni klagar nu på dessa saker men man gjorde det inte förr vad jag minns och då var det samma sak egentligen, fast det hette inte DLC utan Expansionpack men principen är samma och många exp-packs var inte alls större än DLCs brukar vara. Det är inte så att man nyligen börjat försöka mjölka utan det har man gjort i minst 15 år eller mer, man har bara ändrat namn på det och det har blivit vanligare

Permalänk

hämtat patch 3 nu och det laggar fortfarande som fan.

Permalänk
Skrivet av Henrik11:

All försäljning av Season Pass är stoppad tillsvidare.

Den nya patchen, för övrigt, ser ut att ha varit en degradering av grafiken helt enkelt, haha.
http://i.imgur.com/FUSH8SB.jpg

Länk.

stabil framerate är viktigare.. patch 3 gjorde ingen skillnad alls på pc .. jävla skitspel.

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av riktigninja:

stabil framerate är viktigare.. patch 3 gjorde ingen skillnad alls på pc .. jävla skitspel.

Ja, att spelet rullar stabilt är viktigast av allt. Är det någon förändring med falla-genom-mark-buggen och övrig spelbarhet? Bestämde mig för att aldrig köpa spel från Ubisoft efter AC: 3, men jag kommer nog att testa spelet när/om det blir spelbart.