CS:GO Lagg sedan senaste uppdateringen.

Permalänk

CS:GO Lagg sedan senaste uppdateringen.

Hej SweC!

Jag har precis börjat lira CS:GO med ett par polare ganska ofta på sistone utan några som helst problem eller lagg. Har en helt ny inköpt dator, delarna ser ni i signaturen.

Sedan den senaste uppdateringen på CS:GO (som kom för ett par dagar sedan) har jag börjat få "lagg-spikes". Var 10:e sekund ungefär, så stannar alla andra utom jag, sedan efter ca 1 sekund flyger jag tillbaka ett par meter i spelet och det fortsätter då som vanligt i 10 sek när detta händer igen.

Vad kan vara felet samt vad är lösningen?

Tack!!

Permalänk
Medlem

Rubberbanding.

Jag har inte märkt av något sådant med senaste patchen.
Något annat måste strula för dig, har du nyligen installerat någon brandvägg/antivirus?
Ändrat något i router?

Är det bara i CS:GO detta händer?

Permalänk
Medlem

låter som allmännt nätlagg med hög ping, kollat så inget spökar?
net_graph 1

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Skrivet av Falcon:

Rubberbanding.

Jag har inte märkt av något sådant med senaste patchen.
Något annat måste strula för dig, har du nyligen installerat någon brandvägg/antivirus?
Ändrat något i router?

Är det bara i CS:GO detta händer?

Hm, märkligt. Jag har förvisso en ganska gammal router så kan ju vara den som spökar. Behöver man görs en portforward kanske?

Nej jag har haft samma virusskydd sedan dag ett så det är inte det.

Har ej märkt av något liknande lagg i andra spel, dock är det mer svårupptäckt där tror jag.

Tack!

Skrivet av Laggzor:

låter som allmännt nätlagg med hög ping, kollat så inget spökar?
net_graph 1

Ja jag tror jag har högre pigg än vanligt faktiskt, ~50. Varje gång det händer så ändras "var" (tror jag det står) från 0.1 till typ 4 i en sekund i net_graph.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kastroullen:

Hm, märkligt. Jag har förvisso en ganska gammal router så kan ju vara den som spökar. Behöver man görs en portforward kanske?

Nej jag har haft samma virusskydd sedan dag ett så det är inte det.

Har ej märkt av något liknande lagg i andra spel, dock är det mer svårupptäckt där tror jag.

Tack!

Ja jag tror jag har högre pigg än vanligt faktiskt, ~50. Varje gång det händer så ändras "var" (tror jag det står) från 0.1 till typ 4 i en sekund i net_graph.

Låter som serverside issues. Samma på alla servrar?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Avstängd

Hade samma problem men då var det en spelare som gjorde något på servern, vi spelade på en av dom nya mapparna. Testa om du får samma spikes i annat spel.

Visa signatur

Gpu: Gigabyte GTX 770 Psu: Corsair 750rm Mb: Asus z97-A Cpu: Intel 4690k Chassi: Fractal design R4 Ram: Kingston HyperX 1600 MHz 2x4 gb SSD: Kingston 120GB HyperX 3K: HD: Seagate barracuda 1 TB Mus: Steelseries Rival

Permalänk
Skrivet av qhrizz:

Låter som serverside issues. Samma på alla servrar?

Ja det är samma oavsett om jag spelar public eller tävling.

Skrivet av OFF95:

Hade samma problem men då var det en spelare som gjorde något på servern, vi spelade på en av dom nya mapparna. Testa om du får samma spikes i annat spel.

Ska testa det i ett par andra spel idag och återkommer då.

Permalänk

Okej, märkte att det laggade även när jag spelade Diablo 3. Är det nätverket det kan vara fel på då eller vad är felet tror ni?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kastroullen:

Okej, märkte att det laggade även när jag spelade Diablo 3. Är det nätverket det kan vara fel på då eller vad är felet tror ni?

Då borde det vara något fel med ditt nätverk starta om nätverket och kolla ifall det blir bättre.

Visa signatur

Gpu: Gigabyte GTX 770 Psu: Corsair 750rm Mb: Asus z97-A Cpu: Intel 4690k Chassi: Fractal design R4 Ram: Kingston HyperX 1600 MHz 2x4 gb SSD: Kingston 120GB HyperX 3K: HD: Seagate barracuda 1 TB Mus: Steelseries Rival

Permalänk
Medlem

Inget nytt? Fick samma problem för 2 dagar sen, Det är min LOSS som åker upp till 20-30% Och då laggar det.