Permalänk
Medlem

Hjälp med sleeving!

Hej!
Har börjat försökt mig på sleeving har funkat bra hittills på lite enklare fläkt sladdar, men hur sleevar man en kabel som på bilden nedan?

http://i.imgur.com/sdi88LN.jpg

Och hur får man loss själva kontakten utan något speciellt verktyg?

Tacksam för snabbt svar!

mvh

Visa signatur

Chassi: Bitfenix Prodigy M Mobo: Gigabyte Z97mx Gaming 5 PSU: 600w Be Quiet! CPU: Intel Core i7 4790k @ 4.4ghz RAM: 16gb Corsair vengeance 1600mhz GPU: Asus Radeon R9 290x 4gb SSD: Samsung 840 Basic 250gb HDD: Western Digital Caviar Red 2TB Speakers: Audioengine A5+ Headphones: Audio Technica ATH-M50 Tablet: iPad 4 32gb DigitalTablet: Wacom Intuos Pen And Touch Medium

Permalänk
Medlem

Är rätt så säker på att man måste ha ett sådant där speciellt verktyg. Jag köpte ett ganska billigt på internet när jag skulle sleeva mina kablar och det var rätt så svårt ändå att få av dom. Så om du ska lägga ner tid på att sleeva dom så rekommenderar jag verkligen ett verktyg, det gör arbetet svårt från i princip omöjligt

Lycka till!

Visa signatur

Phanteks Evolv Shift FTW

Permalänk
Medlem

molex mini-fit (som kontakttypen heter) är ett jävelskap att få ur kablarna ur kontakten.
Det är två hullingar mitt emot varandra som måste tryckas in framifrån för att du ska kunna dra ur sladden, endera med ett specialverktyg eller med två väldigt smala plåtbitar.

Kolla här för hur det går till:
https://www.youtube.com/watch?v=0dtbw-7Ioz4

Permalänk
Medlem

Bilden funkar inte för mig

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Medlem

Gör som ovanstående säger, sedan är det bara att dra isär kablarna. Sleevade exakt samma typ av kablar till min dator. Jag själv tyckte att det var ett ganska mycket "pillergöra" med PCI-E kablarna som på bilden.. då det ibland är 2 kablar som mynnar samman till en kontakt vilket gör att det blir ganska tjockt vid fästet! Så sleeva inte enda mot pinnen på dessa utan lämna lite plats så den går lätt att trycka in. Svor en hel del åt dessa innan jag själv fick till det.

Lycka till.

Visa signatur

|| Processor: I5 9600K || Moderkort: ASUS ROG STRIX Z390-F || Grafikkort: MSI Geforce RTX 2080 Gaming X Trio || Minnen: Corsair DDR4 16gb 3000 MHz || Hårdiskar: 1TB Samsung 860 EVO || Nätagg: EVGA Supernova G2 850w || CPU Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim ||

Permalänk