Prisvärd kamera för upp till 3000 kr

Permalänk
Medlem

Prisvärd kamera för upp till 3000 kr

Jag har verkligen ingen koll på kameror, så jag tänkte fråga er om ni har några rekommendationer.
Annars går det bra om ni bara säger vilka specifikationer man ska leta efter.
Tack i förhand

Permalänk
Medlem

Bildstabilisering, storbländare f2.8 och större (dvs större bländare innebär här mindre värde, t ex f2.0), cmos sensor, är några trevliga egenskaper hos en kompaktkamera. En större sensor är också att föredra, men det blir nog väldigt svårt till det priset... Förmodar att det är kompaktkamera du är ute efter...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Upp till 3k, isf skulle jag rekommender att du kikar på beg marknaden först och främst.

Finns ofta en del sparsamt använda kameror där, ev med fler objektiv, tillbehör etc då kameror ofta tappar i värde ganska snabbt.

Du skriver iofs inte vilken typ av kamera du letar efter så jag bara antog att det handlade om systemkamera, spottas ut en del slimmade spegelfria kameror idag vilket kanske gör det ännu lättare att få tag i en billig med spegel (el utan)?

Permalänk
Medlem

Om du är ute efter en kompaktkamera, vilket jag utgår från med tanke på prisklassen skulle jag rekommendera Sony's DSC-RX100. Riktigt bra kompaktkamera om du vill lägga till en femhundring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JellyCow:

Om du är ute efter en kompaktkamera, vilket jag utgår från med tanke på prisklassen skulle jag rekommendera Sony's DSC-RX100. Riktigt bra kompaktkamera om du vill lägga till en femhundring.

300kr cash back från cyberphoto http://www.cyberphoto.se/info.php?article=rx100 fick ändra lite efter jag kollat upp hur mycke man får tillbaka

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P