Permalänk

Project Duplex (+Rog Front Base mod)

Tjena alla!

Dags för mitt tredje scratch bygge. Efter förra gångens Cooler Master tävling så tänkte jag att jag skulle pröva lyckan min igen. Denna gång så blev det i scratch case kategorin. Som vanligt så tänkte man ju att det är mycke tid kvar att modda men i slutändan så jobbade jag nästan dygnet runt för att hinna få det klart Blev många sena nätter och mycket chattande med C4B12

Spenderade en hel del tid med desingen. Det jag visste från början var att jag ville ha grafikkortet och moderkortet separat. Blev en hel del designer som vanligt men till slut var jag nöjd och började bygga. Vet inte hur många timmar jag spenderat på detta men blev nog en hel del.

Många av delarna är återvunna från test bänken. Blir dyrt att varje gång köpa nya grejjer

Specs.
CPU: Intel Core I7-4770K
Motherboard: Asus Maxmimus VII Formula
Ram: 32GB 1600Mhz Corsair Domintaror platinum with light bar kit,
GPU: Asus GTX 780 DirectCU II
Harddrive: 2 x 240 GB OCZ Vector

Cooling:
Two separate water cooling loops.
2 x EK XT240 Radiators
2 x Laing DDC 1T pumps
1 x EK Supremacy CPU block
1 x EK FC780 DCII GPU block
2 x EK Bay reservoirs
2 x Lamptron FC5 V2 fan controllers

Project Duplex (+Rog Front Base mod)

Permalänk

Snyggt jobbat!

Visa signatur

"The White Ninja" | i5 4690k | Saphire R9 290 Tri x OC | 750w EVGA Supernova G2 | NZXT S340 White | Msi Z97S Krait Edition | 1000gb Seagate Barracuda | 8gb ram | Corsair Air Series AF120 Edition Blue Led | Galleri kommer kanske snart på datorn!!
Laptop: i5, GT 740 , 8gb ram

Permalänk
Medlem

Bland mina favoritbyggen

Visa signatur

7800X3D 4070 ti Super 32GB DDR4

15 Pro

Permalänk
Medlem

Wow vilket bygge! Snyggt jobbat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt. Jag gillar verkligen chassi-lösningen.

Visa signatur

“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!”

Permalänk
Medlem

Hoolyyy crap! 5p! Jag önskar det fanns en byggblogg

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Wow saknar ord, allt perfekt 5p

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt 10/10. Får man fråga hur du kopplade GPUn?

Permalänk
Medlem

Dra åt helskotta vad snyggt gjort det är!

Vad är det för platta du har över alla PCI-e portarna? Och hur har du löst det med USB-kablar, DVI-kablar etc?

Permalänk

wow!
Sick, man skulle ju nästan kunna betala dig för att få ett helt eget chassi ^^

Visa signatur

A flying potato is detected!

-Potato out

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att köpa ett ROG-kort med Front Base, men vill ha mitt chassi på golvet och Front Basen på skrivbordet... Hur lång är ROG_EXT-kabeln man får med, och hur jobbigt är det att "förlänga" eller skarva den?

Visa signatur

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | Palit GTX 1080 Super Jetstream | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12

Permalänk
Medlem

Nämen fan vad snyggt! Helt perfekt!
Vad använder du för led för å få ett så perfekt ljus runt kanterna?

Permalänk
Skrivet av Hardmonkey47:

Snyggt jobbat!

Tack!

Skrivet av boniz:

Bland mina favoritbyggen

Tack!

Skrivet av Marticus:

Wow vilket bygge! Snyggt jobbat

Skickades från m.sweclockers.com

Tack!

Skrivet av Findecanor:

Riktigt snyggt. Jag gillar verkligen chassi-lösningen.

Tack! Lite annorlunda iaf

Skrivet av Batman:

Hoolyyy crap! 5p! Jag önskar det fanns en byggblogg

http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=264230 Tack!

Skrivet av hermanlange:

Wow saknar ord, allt perfekt 5p

Tack!

Skrivet av lolitus5:

Riktigt snyggt 10/10. Får man fråga hur du kopplade GPUn?

med en PCI-e Riser, Finns billiga på ebay och bra i USA

Skrivet av biorrith:

Dra åt helskotta vad snyggt gjort det är!

Vad är det för platta du har över alla PCI-e portarna? Och hur har du löst det med USB-kablar, DVI-kablar etc?

Tack! allt går på skarvsladdar Om du söker på tex usb panel mount så hittar du Finns alla möjliga, både usb 2,3 dvi, ethernet, osv

Skrivet av Datpotato:

wow!
Sick, man skulle ju nästan kunna betala dig för att få ett helt eget chassi ^^

Tack! Blir så dyrt då de tar så länge

Skrivet av Dafydd:

Jag funderar på att köpa ett ROG-kort med Front Base, men vill ha mitt chassi på golvet och Front Basen på skrivbordet... Hur lång är ROG_EXT-kabeln man får med, och hur jobbigt är det att "förlänga" eller skarva den?

den är typ 25cm, inte riktigt lång. Pratade med asus om detta men dom har inge längre versioner. Om nu inte dom lagat nya.

Skrivet av Louca:

Nämen fan vad snyggt! Helt perfekt!
Vad använder du för led för å få ett så perfekt ljus runt kanterna?

Har nog ebay led slingor men har glasblästrat kanterna så att inte ljuset slipper direkt ut utan att studsa hit å dit först

Permalänk
Avstängd

Givet femma på denhär också (eftersom det inte går att sätta högre), behöver man ens fråga i fortsättningen när det gäller dina projekt...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Skrivet av Mizzarrogh:

Givet femma på denhär också (eftersom det inte går att sätta högre), behöver man ens fråga i fortsättningen när det gäller dina projekt...

Tack! Vem vet vad som blir nästa mod

Permalänk
Medlem

Är nog bland det snyggaste jag bevittnat 5/5

Visa signatur

4770k @ 4,3 GHZ - Asus z87 Pro - 770 4gb SLI - VG248QE Med 3D V2 - 1339 Qpad - Ducky Shine 3

Permalänk
Avstängd

Jävlar va snyggt. Allting är perfekt.

Permalänk
Medlem

sjukt nice chassi. bra jobbat dude.

Visa signatur

Dator 1 | E6600 2.4Ghz@3.0Ghz | Asus p5b Deluxe | Asus 8800GTX | 2 Gig ram dual | 3.7Tb HD|
-:ONLY ASUS:- 3dmark06 11238
Dator 2 | P4 "dual core" 3Ghz | Asus P4P800 | Asus 6800 Ge 256Mb | 1Gig Ram dual |

Permalänk
Skrivet av Emil.St:

Är nog bland det snyggaste jag bevittnat 5/5

Tack!

Skrivet av Alibaba123:

Jävlar va snyggt. Allting är perfekt.

Tack!

Skrivet av BF2142:

sjukt nice chassi. bra jobbat dude.

Tack!

Permalänk
Medlem

Nu får du ju snart ge dig med dessa amazing scratch-byggena O_O Man blir ju sugen på att börja själv, och jag har inte tid för det

Permalänk
Medlem

Asså helt galet, jag är stum....... vill oxå ha en sådan låda........ Stort grattis till ett mästervärk!!

Permalänk
Medlem

Mycket imponerande bygge!

Har du använt en lång pci-e 16x flexible riser som du vridit ett halvt varv, eller går det att köpa "speglade" risers?

Permalänk
Medlem

Så snyggt! 5/5! Hur lång är pci-sladden?

Permalänk
Medlem

Hade jag vart miljonär skulle jag laddat lövblåsen med femhundringar *makeitrain.gif* och bett dig göra en till till mig

Visa signatur

| Intel i9 9900K | 1080 TI x 2 SLI | Valve Index |

Permalänk
Medlem

Grymt bygge ^^

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, I7 9700K, 32GB RAM, SSD 128GB, SSD 256GBx2, HDD 2 TB, NVIDIA GeForce Rtx 2080 Ti, Logitec MX518, Tangentbord LIDL "Mekaniska is for sissys", Windows 11 Pro.

Permalänk
Skrivet av Goo5e:

Nu får du ju snart ge dig med dessa amazing scratch-byggena O_O Man blir ju sugen på att börja själv, och jag har inte tid för det

hahah, prioritera lite tid åt dig

Skrivet av Lordtook:

Asså helt galet, jag är stum....... vill oxå ha en sådan låda........ Stort grattis till ett mästervärk!!

Tack!

Skrivet av Kwissus:

Mycket imponerande bygge!
Tack!
Har du använt en lång pci-e 16x flexible riser som du vridit ett halvt varv, eller går det att köpa "speglade" risers?

Jepp! exakt så, vred den inne i lådan!

Skrivet av MrTottas:

Så snyggt! 5/5! Hur lång är pci-sladden?

50cm Fanns 250mm och 500mm men 250mm visste inte jag om skulle räcka så tog 500mm då

Skrivet av OLiiX:

Hade jag vart miljonär skulle jag laddat lövblåsen med femhundringar *makeitrain.gif* och bett dig göra en till till mig

hahahhahah

Skrivet av xinox73:

Grymt bygge ^^

Tack!