Kompis får så mycket bättre fps än mig

Permalänk

Kompis får så mycket bättre fps än mig

Förut när jag spelade Cs innan stickers och tror precis skins hade kommit så hade jag ofta runt 270-300 fps. Då var processorn oklockad och hade ett Radeon HD 6950.

Men nu för tiden så får jag ibland knappt 200 fps, så jag har låst den på 120 så den blir stabil.

Men min kompis har en I5 4670k stock, 8Gb ram och ett Msi 270x och har oftast konstant 299 fps.

Hur kommer det sig att jag får så dålig fps?
Min processor ligger runt 20-40 i användning ungefär har jag för mig när jag cappat till 120 fps. Och ocappat ligger processorn aldrig i närheten av 100, snarare runt 70%.

Är det pga att han har nyare version av processor? Hans grafikkort är väl inte bättre heller för den delen?

Som i Dayz har jag förövrigt bättre flyt än han.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Siffror är bara siffor, om du cappar den så får du väl iallafall ingen screentearing!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qazsz123:

Siffror är bara siffor, om du cappar den så får du väl iallafall ingen screentearing!

"fps is just a number"?:P

Olika upplösningar, olika inställningar, sämre drivrutiner kanske lite mer info? Hur belastade är dom olika cpu kärnorna?

Permalänk
Medlem

Utan att veta upplösning och övriga inställningar så är skillnaden i FPS ganska svår att sia om.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tror inte du behöver dom där sista 99FPS'n. Speciellt inte då du redan ligger på 200.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Tror inte du behöver dom där sista 99FPS'n. Speciellt inte då du redan ligger på 200.

K/D ratio, W/L ratio verkar inte viktigt längre...
Högst FPS for the win.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |