Permalänk
Medlem

Synology DS214SE

Har denna nas hemma med 2st 2TB WD green,
Kör all nedladdning via denna men får riktigt taskig upp/ner hastighet efter jag la in VPN direkt i nasen.
Laddar upp i drygt 100-300kb/s och har en ner hastighet på max 3mb/s

har 100/100 lina.
Varför får jag så dåliga värden med vpn?

Permalänk

Vad har du för VPN-tjänst? Har du ställt frågan till dem? Får du samma resultat på din PC?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk

800Mhz processor med 256mb ram i den NASen, har nog svårt att kräma ut bra hastigheter över VPN.

Permalänk
Medlem

Jag kör med bahnhofs lexVPN som är gratis för deras kunder. När jag frågar dem så skulle jag ta kontakt med Synology, nej på datorn får jag bättre resultat men vill ju köra allt genom NAS då det är förbannat smidigt.

Jo det är förvisso sant, man var väl dumsnål som vanligt...

Skrivet av discokulan:

800Mhz processor med 256mb ram i den NASen, har nog svårt att kräma ut bra hastigheter över VPN.

Du tror att det endast är därför? menar om jag tex köper mer ram tror du jag får bättre hastighet då?

Permalänk
Skrivet av hampfred:

Jag kör med bahnhofs lexVPN som är gratis för deras kunder. När jag frågar dem så skulle jag ta kontakt med Synology, nej på datorn får jag bättre resultat men vill ju köra allt genom NAS då det är förbannat smidigt.

Jo det är förvisso sant, man var väl dumsnål som vanligt...

Du tror att det endast är därför? menar om jag tex köper mer ram tror du jag får bättre hastighet då?

Säkerligen, men det är förstås svårt för någon annan att garantera eller lova något. Det är en ganska prestandasvag NAS, det säkra kortet skulle vara att uppgradera till en aning vassare med snabbare CPU också.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1