Fullscreen windowed laggar i CS:GO

Permalänk
Medlem

Fullscreen windowed laggar i CS:GO

Hej jag har nyligen skaffat en extra skärm där jag har webläsaren, chatt mm. För att inte bli urtabbad från cs:go så har jag inställningen Fullscreen Windowed igång men då börjar det flyta på riktigt dåligt, jag har stabila 300fps men känns ändå riktigt obekvämt att spela! Så jag undrar nu om någon vänlig själ här på Sweclockers har möjlighet att hjälpa mig med mitt problem!

Ps. det har fungerat någon cs match vill jag minnas men inte längre, har dessutom trippelkollat så jag har 120hz på skärmen

Tack i förhand!
// Jesper

Permalänk
Medlem

Jag skall nog tillägga att när jag spelade HL1 så såg jag att min FPS var fast på 60 när jag hade "extended" på skärmarna och fullscreen på HL1, det kändes även som en delay när jag drog musen.

Permalänk
Medlem

Upplever samma problem som dig Dock inte forskat i problemet.

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag finner det oerhört frustrerande då man vill att det ska flyta på så bra som möjligt när man spelar FPS, jag får forska vidare och kommer jag fram till något så skriver jag det givetvis här

Permalänk
Medlem

Uppdateringsfrekvensen försämras något ypperligt när man har i windowed-mode.
Blir likadant för mig när jag kör i windowed-mode

Visa signatur

MOBO: MSI Gaming Pro Z270 CPU:Intel Core i7-7700K @ 4,20ghz
PSU:EVGA 750G2 Chassi:Fractal Design Meshify C
SSD1:Samsung 840 250GB SSD2:Samsung 850 500GB
RAM:Corsair 32GB@3200mhzGPU: GTX1080 Founders Ed 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scerio:

Uppdateringsfrekvensen försämras något ypperligt när man har i windowed-mode.
Blir likadant för mig när jag kör i windowed-mode

Men när jag spelade Half-life 1 så fick jag bara ut 60fps så det känns som att det beror på något med att jag nyss skaffat två skärmar och använder dem samtidigt

Permalänk
Medlem

Jag gissar på att du råkat ut för samma problem som jag har med 120+ hz skärm och en 60hz skärm vid sidan om, tråkigt nog så har jag inte hittat en lösning till det. Men det verkar vara något drivrutinsproblem eller liknande som gör att 60hz skärmen påverkar din 120+hz skärm när du spelar, vilket är väldigt irriterande.

Ibland kan man få känslan av att det flyter på ok, men det är inte det där "krispa" flytet som man får när man kör med endast 120+hz skärmen, så jag har övergått helt till att bara ha igång 120+hz skärmen när jag lirar, men i windowed mode, så man fortf kan tabba.

Så, prova att köra utan den andra skärmen för att se om problemet finns kvar.

Annars så märker jag även stor prestanda skillnad om jag har någon form av video stream igång i bakgrunde, tex youtube/twitch eller liknande. så du även provar att stänga av det.

Det tråkiga är ju att jag hade samma tanke som dig, en skärm vid sidan om med allt man nu vill ha där, skype/film/webläsare och liknande. Men när det förstör flytet i spelet så vill man tyvärr inte fortsätta med det.

Om du hittar en lösning på problemet med att blanda 60 och 120+ så får du gärna säga till hur man gör, för jag har gett upp letandet=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaddey:

Jag gissar på att du råkat ut för samma problem som jag har med 120+ hz skärm och en 60hz skärm vid sidan om, tråkigt nog så har jag inte hittat en lösning till det. Men det verkar vara något drivrutinsproblem eller liknande som gör att 60hz skärmen påverkar din 120+hz skärm när du spelar, vilket är väldigt irriterande.

Ibland kan man få känslan av att det flyter på ok, men det är inte det där "krispa" flytet som man får när man kör med endast 120+hz skärmen, så jag har övergått helt till att bara ha igång 120+hz skärmen när jag lirar, men i windowed mode, så man fortf kan tabba.

Så, prova att köra utan den andra skärmen för att se om problemet finns kvar.

Annars så märker jag även stor prestanda skillnad om jag har någon form av video stream igång i bakgrunde, tex youtube/twitch eller liknande. så du även provar att stänga av det.

Det tråkiga är ju att jag hade samma tanke som dig, en skärm vid sidan om med allt man nu vill ha där, skype/film/webläsare och liknande. Men när det förstör flytet i spelet så vill man tyvärr inte fortsätta med det.

Om du hittar en lösning på problemet med att blanda 60 och 120+ så får du gärna säga till hur man gör, för jag har gett upp letandet=)

Jag är så nöjd över att ha en extra skärm och vill helst inte plocka bort den för detta, det är endast FPS spel som jag stör mig på det, hl1 är ospelbart tyvärr... Men jag ska verkligen anstränga mig för att lösa problemet och kommer absolut dela med mig när/om jag löser det

Permalänk
Medlem

Jo känner precis samma, och jag kör ibland med båda skärmarna aktiva även om det blir långsammare eller mer ostabil fps, men ska jag köra mer seriöst så kör jag bara med 1 skärm.

Jag läste nånstans att en äldre drivrutin kunde möjligtvis fixa det problemet, men känns lite fel att gå så många versioner bak bara för det. Minns dock inte vart det var jag läste det tyvärr.