Jag gissar på att du råkat ut för samma problem som jag har med 120+ hz skärm och en 60hz skärm vid sidan om, tråkigt nog så har jag inte hittat en lösning till det. Men det verkar vara något drivrutinsproblem eller liknande som gör att 60hz skärmen påverkar din 120+hz skärm när du spelar, vilket är väldigt irriterande.
Ibland kan man få känslan av att det flyter på ok, men det är inte det där "krispa" flytet som man får när man kör med endast 120+hz skärmen, så jag har övergått helt till att bara ha igång 120+hz skärmen när jag lirar, men i windowed mode, så man fortf kan tabba.
Så, prova att köra utan den andra skärmen för att se om problemet finns kvar.
Annars så märker jag även stor prestanda skillnad om jag har någon form av video stream igång i bakgrunde, tex youtube/twitch eller liknande. så du även provar att stänga av det.
Det tråkiga är ju att jag hade samma tanke som dig, en skärm vid sidan om med allt man nu vill ha där, skype/film/webläsare och liknande. Men när det förstör flytet i spelet så vill man tyvärr inte fortsätta med det.
Om du hittar en lösning på problemet med att blanda 60 och 120+ så får du gärna säga till hur man gör, för jag har gett upp letandet=)