Snabbtest: Grafikprestanda i Battlefield Hardline Beta

Permalänk
Avstängd

Videon i artikeln på nya spelet BF:Hardline påminner väldigt mycket om någon ökenbana i Battlefield 3. Fast man ser att det är nya modeller på spelare, fordon och byggnader.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Testa idag, flyter på bra!, med riktigt bra grafik faktiskt, körde allt på ultra. hade allt från 80 till 120 fps.
tills efter 5 min då krasha det i vanlig anda.

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk

får inte vsync igång, varken via nvidia control panel eller i spelet....

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Skrivet av foxzox7:

Om jag kan starta spelet alltså.

Du kommer nog inte ha några problem att komma till huvud menyn åtminståne väntar spänt på uppföljningen...säg till hur det gick när du testat

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk
Medlem

jag kollade på 3 minuter av Swec's video i artikeln här.. Wow, det är som bf3/4 återanvänt, likt musiken vi spelar idag på radio... samma texturer, samma containrar, bilar. hmm. Dice har verkligen tappat mig nu som BF fan... Dom har blivit lata där borta på kontoret

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, Zotac rtx3070 8gb, 11900K, TR Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 180Hz MSI 1080p 24", 3060ti 8gb, Ryzen 5700X3D,Peerless assassin 120 , Msi b550 pro vdh wifi, 32gb 3600 corsair, 1tb P9a1 + mer lagring, Corsair vengeance 750w, phantek p400a
3rd PC Asus rtx4060, ryzen 5600, MSI b550 pro vdh, 32GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 1tb mx500, MSI MAG650w. HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400
Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Det enda stora problemet med det här spelet är att det är för dyrt.

Det har väl varit deras m.o. sen de började med uppföljare till BF2. De såg att CoD drog in så mycket cash ifrån kidsen att de bara var tvungna att haka på trenden. Skit och pannkaka blir det av alltihop.

Jag har testat Hardline ett par minuter då gratis alltid är trevligt när man vill kolla in ett spel. Finns ju definitivt intressanta aspekter, men de kan ta och köra upp sitt origin, battlelog och DLC-koncept någonstans där solen inte skiner.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

jag kollade på 3 minuter av Swec's video i artikeln här.. Wow, det är som bf3/4 återanvänt, likt musiken vi spelar idag på radio... samma texturer, samma containrar, bilar. hmm. Dice har verkligen tappat mig nu som BF fan... Dom har blivit lata där borta på kontoret

Missat att det är EA som sålt rättigheterna samt att DICE fördömt det hela och dom kommer inte vara med på liknande händelser?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Skrivet av Vangen:

Tummen upp för de nya BF utvecklarna, bättre än BF4's Beta och fulla spelet totalt.

Hardline är såå mycket roligare än självaste Battlefield 4.

Instämmer totalt det är så jävla mycket roligare än BF4 någonsin var, speciellt hotwire modet som är något utav det roligaste jag lirat på länge och bättre blir det med ett gäng polare i ett fullt squad, så tummen upp givet köp detta :D!.

Visa signatur

Whazzaaaaah

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gtoxed:

Det är inte Dice som utvecklar Hardline.

Permalänk
Medlem

Jag vet det är beta, men det ser ju sämre ut än bf4? Det ser ju ut som typ lite upphottat cs? Såg platt och dött ut jag hade förväntat mig ngt effektfullare än bf4. Kanske hade felaktiga förväntningar? Visceral brukar göra snygga stämningsfulla spel annars imo.
Eller är kanske bara i videon det ser crap ut?

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Finns det någon som helst anledning att blockera grafikkortbyten?

Permalänk

Rekommenderat:
GPU AMD Radeon R9 290
GPU Nvidia Geforce GTX 760

Testerna visar att r9 290 uppvisar nästan 50% mer FPS än GTX 760.. jävla fking utvecklarna alltså.

Visa signatur

Ljud - Rotel RA-12 | KEF Q300 | XTZ 99 W10.16

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att karaktärerna rör sig sjukt fult. Ser ut som de precis skitit ner sig och försöker löpa med en hink vatten i famnen?

I övrigt så tycker jag att det var roligare än mina otroligt lågt ställda förväntningar, men blir nog att avvakta ett eventuellt köp..

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

Tror många skulle vilja se testet i SLI med 970...

Ja EA är ena roliga typer, suck

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Skrivet av HampZZ:

Testa idag, flyter på bra!, med riktigt bra grafik faktiskt, körde allt på ultra. hade allt från 80 till 120 fps.
tills efter 5 min då krasha det i vanlig anda.
http://i5.photobucket.com/albums/y180/HampusLundin/skraumlll_...

Hade liknande problem i BF4, Men löstes med Höja volten på minnerna, vet inte varför men dom är stabila i allt annat förutom Bf4.
Kan vara värt ett test om du har problem med Battlefield titlarna.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

Spelat betan i 10 timmar nu med den setupen som står under, flyter på rriktigt bra kör allting meduim/high med 60+ fps. ligger i DIV 1 på ett par olika saker nu, spelet käns VÄLDIGT likadant som BF4 enligt mig, måste vara att de är samma "motor" bakom spelet. + INTE EN ENDA KRASH ÄN!

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk

Otroligt värdelöst spel. Känns som ett CoD med namnet Battlefield.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

Kände samma sak, testade betan som var vid E3. Såg den här videon och tänkte att det såg exakt ut som bf4 typ och stängde av efter några minuter...

Skrivet av Bloopy:

Missat att det är EA som sålt rättigheterna samt att DICE fördömt det hela och dom kommer inte vara med på liknande händelser?

Hade jag ingen aning, vore kul att läsa om DICE's fördömande av BF dock Spelar man inte BF så håller man sig inte så uppdaterad, har du länk?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Precis som trickysaer är jag nyfiken på källa.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

Är det bara jag som tycker att karaktärerna rör sig sjukt fult. Ser ut som de precis skitit ner sig och försöker löpa med en hink vatten i famnen?

I övrigt så tycker jag att det var roligare än mina otroligt lågt ställda förväntningar, men blir nog att avvakta ett eventuellt köp..

Kallas som slang "Duck walk" och används framförallt inom SIB och annan strid nära bebyggelse. Har med att du skall ha ditt vapnet i anläggning mitt framfördig kan man säga så om du blir träffad så träffas du i plattorna på västen istället för sidorna där kroppskydd inte täcker så bra.

Förr så vred man kroppen för att att stå stabilare när man skjuter men enligt nya reglementen så skall man stå med bröstet mot fienden hela tiden. Jobbigt javisst men hellre skjuten i plattan i västen än i sidan så buken penetreras av projektilen. Anslags energin av en 5.56 räcker gott o väl förutom såret att ge skaplig chockverkan på tarmpaket mm.

Källa: Officer och instruktör

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Avstängd

känns som mitt 280x oc hänger med ett tag till utan att man får ögon skabb

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Förvånansvärt bra flyt med ett 290x, länge sedan man spelade BF men det fungerar oerhört bra på 120hz skärm för att vara en beta.
Har hittills bara kraschat en gång pga något origin krångel.

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB

Permalänk
Medlem

Kanske kan vara så att EA inte vill ha sina spel prestandatestade? Så folk inte kan se hur dåligt optimerade dem är.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av dennisdvdr:

får inte vsync igång, varken via nvidia control panel eller i spelet....

Var glad för det!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Verkar vara en mix mellan CoD/CS med battlefield känsla, kan bli en rejäl flipp eller en rejäl flopp

eftersom de distribueras genom Origin misstänker jag flopp :/ själv vägrar jag köpa spel genom origin / uplay och har flertal vänner som börjat göra samma sak..

släpp spelen på Steam.. det är störst och det är där vi flesta har börjat samla vår spelkatalog och många vill inte ha flera program installerade som uppfyller samma funktion..

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0n0ffknappen:

Rekommenderat:
GPU AMD Radeon R9 290
GPU Nvidia Geforce GTX 760

Testerna visar att r9 290 uppvisar nästan 50% mer FPS än GTX 760.. jävla fking utvecklarna alltså.

Japp, jag stör mej som fan på det här med. Hur svårt kan det va att googla lite om aktuella kort om man nu uppenbarligen inte orkade testa dem i sitt spel.
Ska prova lite ikväll se vad man tycker. Med tanke på att jag spelat alla BF sen 2142 och BF4 fick mej att ge upp serien helt känns det inte jätteinspirerande...

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair RM850X ATX 3.1 850W| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem

Näfan, när det gäller Battlefield säger jag bara en sak.
It´s Dice or nothing.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

Det är inte Dice som gjort Hardline utan amerikanska Visceral Games, även dom som gjort delar av BF4, tror dom gjorde de 3 sista dlc packen.

Visa signatur

PC - AR X870E-Nova | 98003DX 5.2GHz | 32GB | RTX5090 | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 80TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

PAYDAY!

BF Hardline? WTF?

Nej PAYDAY 2 ska det vara. Ingen menlös grafikhysteri, bara bra gameplay och tillräcklig grafik.

Vad ska DICE hitta på härnäst? Något ess i rockärmen borde de ha.... men själv ser jag mer fram emot nya DLC's till Payday2

Permalänk
Medlem

"Tyvärr kan resultatet bli att EA-titlar på sikt utgår ur testsviten."

Ja tack. DRM-ivrande företag har jag inte mycket till övers för. Snacka om att de biter den hand som föder dem och sågar av den gren de sitter på, och pissar i motvind. Hoppas fler siter följer Sweclockers goda exempel. Heja!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.