Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

iPad 3 16GB för 2000kr?

Permalänk
Medlem

iPad 3 16GB för 2000kr?

Någon som köpt från iStore.se tidigare? Har själv inte hört talas om dem tidigare, men de verkar ha Apple iPad 3 Wi-Fi 16GB så i svart för 2000:-. Övriga verkar ligga minst 800 mer. För bra för att vara sant?

Permalänk
Medlem

Låter som ett rimligt pris. En ipad 3 är gammal idag.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk

iPad 3 är den sämsta av alla ipadar. Jag hade inte köpt den. Skärmen är bra men hårdvaran orkar inte alls med alla pixlar, jag har fyran och den börjar också kännas riktigt slö numer och där är ändå prestandan bra mycket bättre.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
99:e percentilen

iPad Air för 3290:- är ett bättre köp om man kan och vill lägga den extra tusenlappen. Betala absolut inte mer än två lax för iPad 3.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Jag var sugen på en Air2 men så läste jag om alla problem med resonans från högtalarna som gör att hela plattan vibrerar.. är det någon som äger en Air2 som kan bekräfta?

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

iPad3 dog i.o.m. iOS8

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av hultron:

iPad3 dog i.o.m. iOS8

Kunde inte sagt det bättre. Idag använder jag den för att glo på tv serier vid sängen. Eller när jag flyger.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Ja den vibrerar men inget som stör tycker jag.

Skrivet av Matwik:

Jag var sugen på en Air2 men så läste jag om alla problem med resonans från högtalarna som gör att hela plattan vibrerar.. är det någon som äger en Air2 som kan bekräfta?

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

iPad3 dog i.o.m. iOS8

Skrivet av XHI:

Kunde inte sagt det bättre. Idag använder jag den för att glo på tv serier vid sängen. Eller när jag flyger.

Så den är död men går bra att använda?

Min trea tuffar på alldeles utmärkt i iOS8. Den pallar surfande, e-postande med flera konton, musikspelande, fotobläddrande, filmtittande och Civilization Revolution-lirande, och har alldeles utmärkt batteritid fortfarande. Om man inte gör tyngre saker än jag med plattan lär den hänga med iOS8 ut, minst. Får man en grymt bra deal, så varför inte?

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av fourbyfour:

Så den är död men går bra att använda?

Min trea tuffar på alldeles utmärkt i iOS8. Den pallar surfande, e-postande med flera konton, musikspelande, fotobläddrande, filmtittande och Civilization Revolution-lirande, och har alldeles utmärkt batteritid fortfarande. Om man inte gör tyngre saker än jag med plattan lär den hänga med iOS8 ut, minst. Får man en grymt bra deal, så varför inte?

För mig tar det upp till 6 sekunder för den att byta app från säg Plex till Safari. i BÄSTA fall 3 sekunder att öppna Safari.

Fungerar gör den absolut och batteritiden är fantastisk, men snabb är den inte!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Inte värt det. Kolla marknaden här istället. Jag fick en ny ipad air i kartong för 2400.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fourbyfour:

Så den är död men går bra att använda?

Min trea tuffar på alldeles utmärkt i iOS8. Den pallar surfande, e-postande med flera konton, musikspelande, fotobläddrande, filmtittande och Civilization Revolution-lirande, och har alldeles utmärkt batteritid fortfarande. Om man inte gör tyngre saker än jag med plattan lär den hänga med iOS8 ut, minst. Får man en grymt bra deal, så varför inte?

Vi har helt enkelt olika krav

Permalänk
Medlem

Tack för svaren. Var på jakt efter en billig iPad till ungarna för att spela Angry birds och andra spel(varav en del bara verkar finnas till IOS). Reagerade mest på att en enskild firma kunde sälja den för runt 800 mindre än större aktörer. Men som ni säger börjar den ju bli lite gammal så det kanske är normalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

För mig tar det upp till 6 sekunder för den att byta app från säg Plex till Safari. i BÄSTA fall 3 sekunder att öppna Safari.

Fungerar gör den absolut och batteritiden är fantastisk, men snabb är den inte!

Min trea är snabbare än din trea

Skrivet av hultron:

Vi har helt enkelt olika krav

Ja, tvivlar inte det minsta på att senare spel t.ex. kan vara mer eller mindre ospelbara, den saknar ju en hel del kraft om man jämför med nyare plattor. Angry birds har jag ingen aning om den pallar. Men min iPad3 tycker jag inte blivit slöare eller mindre användbar av specifikt iOS 8-uppdateringarna. Uppdateringarna har gjort den mer användbar nu än vad den var när den var ny en gång i tiden. Däremot surt att vissa gamla spel inte längre funkar i iOS 8, och utgivarna inte släpper uppdateringar eftersom de gått vidare till nya inkomstkällor.