Ersättning för GTX 970-kunder likt vissa fall hos Amazon?

Permalänk
Medlem

Ersättning för GTX 970-kunder likt vissa fall hos Amazon?

Justerad rubrik.
Visa signatur

Om du inte citerar mig, så kommer jag aldrig hitta tillbaka.

Permalänk
Inet

Det är inget som är aktuellt i nuläget. Det vi gör om en kund är missnöjd med sitt kort är att återbetala hela beloppet förutsatt att det i övrigt är bra skick etc.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Värst vad det satt hårt åt. Jag har i vad, en - två veckor efterlyst ett klart och tydligt utlåtande på att ett fullt fungerande 970 är på grund av den bristande specifikationen, en godtagbar reklamationsorsak. Det här är det närmaste vi har kommit i dagsläget. Och som jag tolkar det är det bara att skicka in sitt 970 om man är missnöjd. Med förutsättningen att man iakttagit normal aktsamhet är det alltså inte ett problem att returnera dem?
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Inet
Skrivet av -=Mr_B=-:

Värst vad det satt hårt åt. Jag har i vad, en - två veckor efterlyst ett klart och tydligt utlåtande på att ett fullt fungerande 970 är på grund av den bristande specifikationen, en godtagbar reklamationsorsak. Det här är det närmaste vi har kommit i dagsläget. Och som jag tolkar det är det bara att skicka in sitt 970 om man är missnöjd. Med förutsättningen att man iakttagit normal aktsamhet är det alltså inte ett problem att returnera dem?
B!

Vi kan inte ge ett exakt svar som gäller *alla* GTX 970 eftersom det kan skilja sig väldigt mycket från fall till fall, allt från att kortet är begagnat, inte köpt av oss eller är fysiskt skadat. Detta kan tänkas vara självklarheter för vissa men i vår erfarenhet är det tyvärr inte alltid så och därför måste vi göra vissa reservationer när vi går ut med information på det här sättet.

Informationen som vi har gått ut med tycker vi dock är tydlig - är du missnöjd och upplever problem med ditt GTX 970 så felanmäl kortet på vår hemsida och så får vi ta dialogen med dig om just ditt kort. Vi kan inte lova och garantera att något görs innan vi har fått in kortet till oss, precis som i vilket garantiärende som helst hur uppenbart felet än kan tänkas vara.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Moderator
Moderator

*Rubrik redigerad.*

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Jag har poängterat att ett klart besked behövs, flera gånger, och ni har inte varit kapabla att ge ett. Jag har inte ens ett 970, så jag är inte påverkad, men detta att man inte kan få besked är ett problem.
Med mindre än att ni börjat ge garanti på andrahandsköp, något jag skickade ett PM och bad om ett förtydligande om nyligen det med, så är begagnat inte ert problem överhuvudtaget, och om ni har, så ska det så klart inte göra någon skillnad. Är produkten inte köpt av er får man så klart vända sig till rätt återförsäljare, osv. Det här är ju en process som grundar sig på vanlig reklamationsrätt. Därför är det inte speciellt svårt att hänvisa till vem som är, eller inte är berättigad.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Vill tillägga att jag inte hade bytt in mitt kort om jag hade fått extra pengar i ersättning, sjukt nöjd med 970. Bara nyfiken.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Om du inte citerar mig, så kommer jag aldrig hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag har poängterat att ett klart besked behövs, flera gånger, och ni har inte varit kapabla att ge ett. Jag har inte ens ett 970, så jag är inte påverkad, men detta att man inte kan få besked är ett problem.
Med mindre än att ni börjat ge garanti på andrahandsköp, något jag skickade ett PM och bad om ett förtydligande om nyligen det med, så är begagnat inte ert problem överhuvudtaget, och om ni har, så ska det så klart inte göra någon skillnad. Är produkten inte köpt av er får man så klart vända sig till rätt återförsäljare, osv. Det här är ju en process som grundar sig på vanlig reklamationsrätt. Därför är det inte speciellt svårt att hänvisa till vem som är, eller inte är berättigad.

B!

Jag är nyfiken på vad du är ute efter? Du har ju inte ens köpt kortet? Funderar du på att köpa ett och undrar vilken policy Inet har ifall ditt nyinköpta kort inte fungerar enligt förväntan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pege75:

Jag är nyfiken på vad du är ute efter?

Jag tycker det är dålig stil att man inte har get kunderna klara besked. Det har så många andra lyckats med. Istället svängde man sig med formuleringar som att "vi gör en bedömning från fall till fall" vilket har lett till att köpare har varit tveksamma till att skicka in sina kort för att de inte vetat vad som kommer att hända.
Jag anser att det är fullt rimligt att man ställer krav på att emballage, tillbehör och hårdvara ska vara i gott skick / i nyskick från Inet's sida, för att man ska få returnera varan, men samtidigt är det rimligt att man går ut med ett tydligt besked. Om någon på ren princip vill returnera sitt 970 för att nVidia inte har lyckats ha ordning på specifikationerna i sin marknadsföring, så ska det vara skäl nog för en reklamation. Först i går lyckades Inet, och då möjligen enbart som en slarvig formulering, uppge att så är fallet, istället för den tidigare hållningen, att man möjligen kan tänka sig att hantera ärendena baserat på individbasis.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt faktiskt, hur kommer det sig att Nvidia inte har tvingats ersätta samtliga kort och släppa en revisierad version?

Råder det något tvivel om att detta är ren och skär lögn/lurendrejeri?

Vad är skillnaden mellan detta och Intels snedsteg för några år sedan?

Hur kommer det sig att folk verkar finna sig i detta och går till återförsäljare för kompensation? Beyond me....

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Jag jobbar själv i service-branschen och kan säga er direkt att om en butik/återförsäljare skulle gå ut med en generell information om att de byter ut alla 970 rakt av, hade en hel del människor skickat in sina defekta överklockade drulle-kort som inte har ett dugg med själva nVidia-felet att göra. Jag tror de flesta butiker/återförsäljare gärna vill ta en titt på produkten innan kompensation eller dylikt utlovas. Precis som andra har skrivit, har du inte misshandlat ditt kort, kommer du troligen att bli kompenserad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pege75:

Precis som andra har skrivit, har du inte misshandlat ditt kort, kommer du troligen att bli kompenserad.

Det är just det här "troligen" som har varit problemet.
Det finns inga hinder för att säga att specifikationen är orsak nog för att få ett återköp, men att det kräver att produkten är i väsentligt oförändrat skick. Med andra ord, helt emballage, alla delar med, oskadd hårdvara, osv. Med andra ord att man inte handskats ovarsamt med produkten, vilket är precis vad som gäller alltid annars med...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.