Permalänk
Medlem

The Order: 1886

Snart släpps The Order: 1886, men tyvärr ser det ut att vara ett relativt kort spel. http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20150216/ps4-exklusiva-the-...

Permalänk
Medlem

Verkar vara mycket obefogat hat mot det spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Verkar vara mycket obefogat hat mot det spelet.

Obefogat hat? Spelet är väldigt hypat, men frågan är hur kort man kan göra ett spel (incl. cut-scenes).

Var metal gear solid OK? (campaign 1.5-2h) som en full-pris titel? Var går gränsen för ett 599:- spel?

Permalänk
Medlem

Snubben rusade igenom det på dryga 5h. Hans första genomkörning var 9h. Fullt acceptabelt. Läs verge artikeln.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Snubben rusade igenom det på dryga 5h. Hans första genomkörning var 9h. Fullt acceptabelt. Läs verge artikeln.

Skickades från m.sweclockers.com

Precis.

Permalänk
Medlem

Nästan värre med spel som Dragon Age Inq. där man tröttnar innan halva spelet.

Permalänk

Intressant att dom jämför det med filmer. men dom kostar bara runt hundralappen.

Visa signatur

Intel i7 8700K @ 5.0Ghz, MSI Z370 Gaming M5, MSI RTX2070 Armor,
Ballistix 16GB DDR4 3000MHz CL15, SSD Samsung 850 500GB,
EVGA Supernova G2 750W, Acer XF270HU,
Fractal Design Arc midi, Modifierat, Custom vattenkylning

Permalänk
Medlem

Verkar vara längre än CoD iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterboxy:

Nästan värre med spel som Dragon Age Inq. där man tröttnar innan halva spelet.

Bra poäng. Har nog inte tagit mig igenom 25% av senaste dragon age för att det är så jääävla långt. Orkar liksom inte. Repetivt värre.
Hellre ett kortare spel med nya moment hela tiden än ett långt där man gör samma sak om och om igen.

Permalänk
Medlem

Förstår inte denna hysteri med spel måste vara si och så långa annars är dom inte värda och köpa! Tar hellre ett spel som relativt kort men har bra story och gameplay så man verkligen fastnar än ett spel som är långt och repetivt, där man tröttnar innan man hunnit klarat ut det!

Permalänk
Medlem

Ni som tycker längden är irrelevant, vad har ni för åsikter om metal gear solid?

Permalänk
Medlem

Kolla på Mass Effect. Där har man verkligen lyckats kombinera spellängd, replay-value och spelglädje. Där kan man snacka om att man får valuta för pengarna. Vet inte hur många gånger jag klarat Mass Effect 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Ni som tycker längden är irrelevant, vad har ni för åsikter om metal gear solid?

Demot som släpptes för ett par hundra förra året?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Demot som släpptes för ett par hundra förra året?

Demot som kostade 400:- precis. Är 2h ett demo? 3h? 4h? 5h? 5.5h?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Demot som kostade 400:- precis. Är 2h ett demo? 3h? 4h? 5h? 5.5h?

Gick att klara på 5 minuter. Var ju typ bara som en bana i valfritt spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

OM du syftar på demot så har jag itne ens provat det. Tyckte 4'an i spelserien var totalt värdelöst så jag ger inte mycket hopp till de nya spelen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Klart man kan rusa igenom spelet fort. Som tidigare sagt tar det nästan dubbelt så lång tid i normal takt. 5 timmar är väl jämförbart med att rusa igenom Half Life 2?

Nu skulle jag inte vilja säga att längden är irrelevant, men så länge man har några timmar tycker jag det är rimligt. Det nya metal gear spelet befogar inte alls fullpris i mina ögon men får man som i The Order ut uppemot 10 timmar om man tar det lugnt och upplever allt så skulle jag vara nöjd. Jag brukar ofta titta runt på miljöerna och ibland leta runt lite extra mycket om det finns bonusar/ammo etc att plocka upp.

Nu äger jag ingen PS4 så kan tyvärr inte köpa spelet men det ser intressant ut

Permalänk
Medlem

75kr per timme med ett tak på 599kr för ett spel

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Inaktiv

Ligger mycket i det där med att betrakta det som att gå på bio eller annan typ av underhållning. Om du bara kommer spela igenom storyn en gång, är 6 timmars underhållning värt 600 kronor för dig?

Permalänk
Medlem

Tycker de ska vara minst 10 timmar, gärna ett genomsnitt på 15. Föredrar dock även riktigt långa spel mest, men det kommer nog en del ifrån min erfarenhet som avdankad MMO spelare.

Om spelet faktiskt är bra rakt igenom så händer det ofta att jag tycker kampanjerna är lite för korta ibland, spelade igenom The Last Of Us på PS4 nyligen och hade inte haft något emot om spelet var längre även när det räckte cirka 15 timmar.

Permalänk
Medlem

Sälj spelet efter om du bara ska spela igenom et en gång, du lär få runt 400kr+ för det första veckorna.

Allt som allt så lär du bara ha spenderat runt 100-200kr om pengarna är ett problem i det fallet. Eller köp det begagnat om någon vecka själv.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Gick att klara på 5 minuter. Var ju typ bara som en bana i valfritt spel.

Det finns ingen som klarade det på 5min men däremot efter att ha studerat ut allting i detalj är det möjligt att göra en perfekt run på 5min. Vid det laget har du spelat i flera timmar så alla som kör igenom spelet på 5min har med andra ord fått en lång och prisvärd spelupplevelse för sina 400kr.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

^^

ONT: För mig är det alldeles för lite speltid för att jag ska överväga det. Spel som inte innehåller multiplayer-läge är nästan aldrig intressant för mig i dagsläget. Absolut om det är ett bra spel så kan jag köpa det senare, men att betala 600:- för en 8-11h lång singleplayer-upplevelse är alldels för dyrt.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Inte för att polarisera ännu mer, men ni som räknar tid, köper ni middagar utifrån mest gram per krona eller kalori per krona också?

Nu när jag är äldre så känns det snarare som att tiden är bristvaran men man har råd att köpa spelen. Jag tar mycket hellre ett spel som väljer längd utefter vad som behövs för att berätta story/beta av spelmekaniken/vara roligt att spela än spel som är utdragna för att vara utdragna.

Tycker inte man kan sätta en längd som ska krävas för ett visst pris. Betalar gladeligen 500 spänn för 2 timmar om det är fantastiska 2 timmar, hellre än 500 spänn för extremt långtråkiga 50h.

(Däremot tycker jag Metal Gear Solid är ganska kasst, så det har inte så mycket med korta längden att göra att det inte var värt det)

Permalänk
Medlem
Skrivet av croon:

Inte för att polarisera ännu mer, men ni som räknar tid, köper ni middagar utifrån mest gram per krona eller kalori per krona också?

Nu när jag är äldre så känns det snarare som att tiden är bristvaran men man har råd att köpa spelen. Jag tar mycket hellre ett spel som väljer längd utefter vad som behövs för att berätta story/beta av spelmekaniken/vara roligt att spela än spel som är utdragna för att vara utdragna.

Tycker inte man kan sätta en längd som ska krävas för ett visst pris. Betalar gladeligen 500 spänn för 2 timmar om det är fantastiska 2 timmar, hellre än 500 spänn för extremt långtråkiga 50h.

(Däremot tycker jag Metal Gear Solid är ganska kasst, så det har inte så mycket med korta längden att göra att det inte var värt det)

Om ditt huvudsyfte med att äta är att få i dig kalorier så är din jämförelse mer ok. Men så vida du inte alltid har som mål att bli så tjock per krona som möjligt så är jämförelsen lite märklig? Förstår dock vad du menar och håller med dig delvis, betalar gärna ett par hundralappar extra för en fin måltid på en restaurang än qp&co med plusmeny på donken men ett spel för min del behöver ha mer nöje än en kortare sejour även om det är en bra sådan.

Om du betalar 500 spänn för två timmars glädje verkar du har en märklig inställning pengar/ekonomi eller tjänar så pass bra att priset är relativt ointressant. Sen måste jag berömma dig för att lägga 50(!) timmar på ett spel som är extremt långtråkigt. Hur var det med tiden som bristvara egentligen?

Givetvis är det dock helt ointressnt vad jag eller någon annan tycker vad som är värt pengarna, det är dina pengar, din tid och enbart du som kan avgöra hur mycket pengar något är värt egentligen.

Allt handlar väl om ens egna personliga krav. Om ett spel tar i snitt 10h att spela igenom så skulle det innebära max typ tre spelsessioner för min del. Det tycker jag känns jävligt ovärt för 600:-. Då lägger jag hellre dessa pengar på bra spel jag ännu inte hunnit spela som nu går att köpa för halva priset och köper ett spel som detta efter kanske ett år eller så.

Men det är jag

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Jag säger kvalitét framför kvantitet. Behöver inte spelet vara längre än vad det är för att berätta storyn på bästa möjliga sätt, ska spelet heller inte vara längre.

Min tid är mer värd än att nöta igenom obetydliga moment i spel. Men visst, spelet verkar ovanligt kort. Ser man till The Last of Us, som var ett så nära perfekt som ett spel kan bli. Innehöll det inga hjärndöda spelsekvenser, men som ändå erbjöd många timmars njutning.

Så jag kan förstå att folk blir lite missnöjda till antalet speltimmar. Men för mig personligen, blir jag nöjd så länge jag har gillat det jag spelat, även om det var kort.

Permalänk
Medlem

Bara spelat första kapitlet men kan säga att det är grymt välgjort spel. Det är som the walking dead/the wolf among us, typ klicka och kolla filmsekvenser. Men vill man ha en upplevelse där du ser på film men tycker jag man ska testa the order. Visst 10h är kanske lite kort men det är personligt tycker jag

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Om ditt huvudsyfte med att äta är att få i dig kalorier så är din jämförelse mer ok. Men så vida du inte alltid har som mål att bli så tjock per krona som möjligt så är jämförelsen lite märklig? Förstår dock vad du menar och håller med dig delvis, betalar gärna ett par hundralappar extra för en fin måltid på en restaurang än qp&co med plusmeny på donken men ett spel för min del behöver ha mer nöje än en kortare sejour även om det är en bra sådan.

Min poäng är just att jag INTE äter för att maxa kalorierna, utan hellre för smaken (även om man som vuxen nog får räkna lite kalorier ändå, fast åt andra hållet). Men on topic så var liknelsen mer att folk verkar prioritera tidsåtgången/kalorierna över nöjet/smaken, vilket jag har svårt att förstå.

Skrivet av trickysaer:

Om du betalar 500 spänn för två timmars glädje verkar du har en märklig inställning pengar/ekonomi eller tjänar så pass bra att priset är relativt ointressant. Sen måste jag berömma dig för att lägga 50(!) timmar på ett spel som är extremt långtråkigt. Hur var det med tiden som bristvara egentligen?

Min poäng här är att jag inte orkar lägga 50 timmar på ett tråkigt spel, och därför mycket hellre betalar för ett kort bra spel, då tiden är bristvaran.

Skrivet av trickysaer:

Allt handlar väl om ens egna personliga krav. Om ett spel tar i snitt 10h att spela igenom så skulle det innebära max typ tre spelsessioner för min del. Det tycker jag känns jävligt ovärt för 600:-. Då lägger jag hellre dessa pengar på bra spel jag ännu inte hunnit spela som nu går att köpa för halva priset och köper ett spel som detta efter kanske ett år eller så.

Men det är jag

Jag har lagt två sessioner på Far Cry 4, och verkar ha stannat där då jag inte satt mig med det igen på någon månad, så det säger nog att jag hellre haft ett roligare kortare spel.

Permalänk
Medlem

Metacritic medelbetyg är 64 vilket verkligen inte är speciellt bra.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9