Permalänk

Iphone eller samsung

Jag har alltid haft samsung (s1 och s3) men är sugen på att prova iphone. Vad tycker ni om det?
Alla verkar gilla android men jag har aldrig haft en iphone så vill testa på det.. en 4 eller 5a

Visa signatur

Moderkort: MSI B450 Gaming PLUS MAX
Processor: AMD Ryzen 5 2600 3.4 GHz
Ramminne: G.Skill Aegis 3000MHz 2x8GB
Grafikkort: RX6600
Chassi: Fractal Design

Permalänk
Medlem

du ska nog inte köpa äldre än iphone 5. jag har en sådan och den fungerar mycket bra fortfarande (har dock inte orkat/vågat installera ios8 ännu) men 4s är ingen höjdare.

vad gäller vad som är bäst så handlar det om preferenser och kommer snabbt bli pajkastning.

Permalänk
Medlem

Beror på vad du gör på telefonen. Har ägt en Iphone 4s och en Sony z3 compact. Nu är det ju stor skillnad mellan lanseringsdatumen men jag tycker att båda telefonerna var relativt simpla OS-mässigt. En stor fördel med Android är att jag slipper satans verk (iTunes). Annars är det det gamla vanliga - Bättre hårdvaruprestanda på Android telefonerna generellt vs Iphone, oftast billigare också.
Tror du att hårdvaruspecsen inte står i vägen för dig, kör Apple om du vill. Men good looks åt sidan, Android är imo bättre.

Permalänk
Medlem

Har alltid kört iPhone och iPad men då det inte var någon direkt "nykänsla" när man bytte till en nyare iPhone så testade jag denna gång Samsung Note 4, just för att få lite nytt att leka med.
Alltid hatat iTunes och en iMac skulle aldrig komma på tanken. Men när det kommer till telefoner och surfplattor så gillar jag iPhone/iPad
Känns mer optimerat, appar funkar bättre, snabbare respons och känns mindre buggigt än vad jag upplever att Android är.

Ofta när diskussion om vilket av iPhone och Android som är bäst så brukar nästan alltid Android-användarna jag känner ösa skit på iPhone, medan iPhone-användare brukar snarare bara vara nöjda och inte smutskasta Android på samma. Kanske är det avundsjukan som ligger bakom?

Så kortfattat skulle jag lätt råda dig att testa en iPhone. Ångrar nu i efterhand att jag inte tog en 6plus, men samtidigt var det kul att prova nåt nytt. iPhone 6plus är sjukt läcker och har den skärmstorleken jag vill ha. Kameran är även den bra mycket bättre än min Note 4, och att man kan filma i 240fps är också det en kul grej på 6plus.

Nästa gång det är dags att förlänga abbonnemanget så kommer nog iaf jag att gå tillbaka till iPhone. Hoppas att de tar efter med en penna dock, den måste jag säga att jag gillar på min Note.

Permalänk
Medlem

Om jag vore dig så skulle jag varken köpa Samsung eller iPhone. Finns bättre lurar på marknaden anser jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locnox:

Om jag vore dig så skulle jag varken köpa Samsung eller iPhone. Finns bättre lurar på marknaden anser jag.

Ja verkligen, man får 2-3 st bra lurar för priset av någon av deras toppmodeller.

Permalänk
Medlem

Skulle väntat på s6. Tror den blir riktigt trevlig!

Visa signatur

Mobil: Samsung galaxy s5
Surfplatta: iPad 4
Dator: Acer Aspire E1