Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael R:

Jag gjorde en beställning nu, för sist jag handlade av ProShop så handlade det om ett 850W BeQuiet Powerzone för 513 kr. Det sitter nu i min dator även fast att jag trodde att det inte skulle skickas, så jag håller tummarna även nu

Hehe om jag hade haft konto hos de hade jag nog gjort ett försök jag med. Rapportera gärna om det går igenom, då slår man givetvis till själv!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Hehe om jag hade haft konto hos de hade jag nog gjort ett försök jag med. Rapportera gärna om det går igenom, då slår man givetvis till själv!

Ska jag göra! Står just nu att den är restnoterad och skickas mellan idag och den 2a Mars

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Voltaire63:

Var lite orolig att det skulle vara något extra dåligt med just dem. Slog i alla fall till med ett en-skärmsstativ för 395 kr inkl frakt. Passar mig bäst med flera en-skärmsstativ än ett treskärmsstativ för större flexibilitet.

Tack till den ursprungliga tipsaren! (Inlägget har tydligen försvunnit)

Inlägget finns kvar, men förstår att det kan vara svårt att söka fram med tanke på hur han länkat.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Läs de fina recensionerna

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zyzlite:

Du borde kika på de fina reglerna eller den fina rubriken, *inlägg flyttat*.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

Hur svårt är det att förstå att fyndtråden är ENDAST för fynd och att man INTE ska diskutera saker där? Väldigt jobbigt för folk som får automatiska uppdateringar på tråden via mail och förväntar sig på att få tips om något fynd...

EDIT:

Skrivet av axelpaxel:

Värdelös ssd! Knappt snabbare än en mekanisk hårddisk, rekommenderar inte att köpa även om den är billig...

Ännu mer diskussion! Förstår att det är en urdålig SSD men det är ändå bättre att varna folk om den på diskussiontråden (d.v.s. här)!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av axelpaxel:

Värdelös ssd! Knappt snabbare än en mekanisk hårddisk, rekommenderar inte att köpa även om den är billig...

Ytterligare en som INTE kan läsa. INGA kommentarer i den tråden

Och jag utgår från att du äger eller har testat disken själv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Max.021:

Som nämt tidigare, vi håller oss borta från Kingston's V300 SSD.

Däremot har vi ett finfint erbjudande här!

Crucial MX100 512GB för 1671 kr
Prisjakt visar helt andra priser med närmsta pris över 2k med frakt

Du har valt pris UTAN moms

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Du har valt pris UTAN moms

DET är något vi har tröttnat på att se i alla fall.

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ollonborre14:

http://cdon.se/hemelektronik/kingston/ddr3-dimm2133-kingston-...

DDR3-DIMM2133 Kingston Beast Series XMP 2x8GB DDR3 2133MHz CL11 2999kr

Det ska dock vara 8x8gb vilket även är på bilden och i undertexterna

vad är haken? blir till att göra en ramdisk

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Skrivet av jesusbarnet:

vad är haken? blir till att göra en ramdisk

De har såna där erbjudanden ibland. Vill väl bli av med skiten. ,-)

Visa signatur

Bitfenix Neos lila - i5 4690K - Asus Radeon R9 280 DirectCU II 3GB - Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 - 850 EVO 250GB - WD Blue 1TB - Crucial Ballistix Sport DDR3 2x4GB - XFX PRO 850W - Samsung SH-224DB - Speedlink Rapax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ollonborre14:

De har såna där erbjudanden ibland. Vill väl bli av med skiten. ,-)

står ju tydligt i rubriken 2x8gb = dvs du får säkert bara 2x8gb. tror dom kopierat texten utan att läsa. frågan är vad som gäller när man köper? kommer ju stå 2x8gb på kvittot

Permalänk
Medlem
Skrivet av Disney:

står ju tydligt i rubriken 2x8gb = dvs du får säkert bara 2x8gb. tror dom kopierat texten utan att läsa. frågan är vad som gäller när man köper? kommer ju stå 2x8gb på kvittot

det står så ja men har kollat prisjakt och där dyker den upp som 64 gb
väldigt missledande bild och alla annanstans står det 8x8

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Disney:

Jag har kontaktat dem. Hon på chatten fattade ingenting utan sa att jag beställt 2x8. Jag sa att det är omöjligt att 2x8gb har ordinariepris över 7000kr. Så jag inväntar svar från elektronikavdelningen.

Visa signatur

Bitfenix Neos lila - i5 4690K - Asus Radeon R9 280 DirectCU II 3GB - Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 - 850 EVO 250GB - WD Blue 1TB - Crucial Ballistix Sport DDR3 2x4GB - XFX PRO 850W - Samsung SH-224DB - Speedlink Rapax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ollonborre14:

Jag har kontaktat dem. Hon på chatten fattade ingenting utan sa att jag beställt 2x8. Jag sa att det är omöjligt att 2x8gb har ordinariepris över 7000kr. Så jag inväntar svar från elektronikavdelningen.

Hej se inlägg 1091 i CDON-tråden

Citat :Jaha, Cdon verkar ha gått ner sig riktigt ordentligt.

Jag nappade på fyndet ni hade med 8x8gb Kingston Beast ddr3 2133Mhz för 2990kr som nån tipsade om här http://www.sweclockers.com/forum/86-...-post15192474/

Hämtar ut paketet idag och vad fan hittar jag i lådan jo 2st ram moduler, dvs 2x8GB istället för 8x8GB!!
Jag fick alltså en fjärdedel av vad jag beställt till fullt pris.

Vad håller ni på med egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av babgjyshi:

"Säljs inte för närvarande"

Permalänk
Skrivet av at900:

Hej se inlägg 1091 i CDON-tråden

Citat :Jaha, Cdon verkar ha gått ner sig riktigt ordentligt.

Jag nappade på fyndet ni hade med 8x8gb Kingston Beast ddr3 2133Mhz för 2990kr som nån tipsade om här http://www.sweclockers.com/forum/86-...-post15192474/

Hämtar ut paketet idag och vad fan hittar jag i lådan jo 2st ram moduler, dvs 2x8GB istället för 8x8GB!!
Jag fick alltså en fjärdedel av vad jag beställt till fullt pris.

Vad håller ni på med egentligen?

ja jag kommer ihåg det, men vet inte hur upplösningen blev. Då har jag för mig att det tydligt stod 8x8gb på varan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/hemelektronik/kingsto...cl11-p22045517

Någon i Skåne som vill gå ihop och dela på erbjudandet?
Har inte användning av 8 moduler, men 4 st 8gb för 1500 kr vore inte helt fel.
Under förutsättning att det är faktuskt 8 moduler och inte 2.

Permalänk
Medlem

Jag kontakta deras support/chatten och dom säger att det bara är 8x2 och att dom ska rätta till beskrivningen och annullera min beställning

Skrivet av borz:

http://cdon.se/hemelektronik/kingsto...cl11-p22045517

Någon i Skåne som vill gå ihop och dela på erbjudandet?
Har inte användning av 8 moduler, men 4 st 8gb för 1500 kr vore inte helt fel.
Under förutsättning att det är faktuskt 8 moduler och inte 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wisdry:

Jag kontakta deras support/chatten och dom säger att det bara är 8x2 och att dom ska rätta till beskrivningen och annullera min beställning

gick från bästa dealen till värsta dealen

Visa signatur

Permalänk

[QUOTE="jesusbarnet;15249981"]gick från bästa dealen till värsta dealen[/QUOTE

Ja eller hur. Troligt att man tar över 7000kr för 2x8gb ordinarie.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ollonborre14:

Ja eller hur. Troligt att man tar över 7000kr för 2x8gb ordinarie.

ny info från chatten det är 64gb men priset är 5999

http://cdon.se/hemelektronik/kingston/kingston-hyperx-beast-f...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

duktigt.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem

CDON i nötskal...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Åh jösses du skojar väl nu?

Förlåt om man låter uppkäftig men kom igen, 50 spänn under andra butiker?

Nu är diffen 135 kr till Proshop och 259 till närmsta butik som har närvaro i storstäderna. Känns det bättre?

Skrivet av Icte:

Hur kommer det sig du postar ett tidigare fynd?

Skrivet av Daemon:

Händer att fyndpriser snabbt försvinner men att posta ett fynd som inte ens i skriven stund finns kvar är inte särskilt nyttigt nej.

Nej, det var inte så genomtänkt. Det var synd att jag inte hann posta innan priset gick upp, blev så irriterad då att jag skrev i alla fall.

Permalänk
Skrivet av ollonborre14:

Fick svar att det är 8x8Gb som gäller.
Jag avbokade skiten då chatten sa 2x8gb och nu har de ju som sagt höjt priset.

Känns stabilt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tarado:

CDON har Seagate Expansion Portable Drive V2 USB 3.0 1TB 2.5" för 499:-
Och Seagate Expansion Portable Drive V2 USB 3.0 2TB 2.5" för 799:-
Fri frakt.

facebook erbjudande.
http://cdon.se/hemelektronik/seagate_hdd/?utm_source=facebook...

Skrivet av foh668:

Som flitig användare och ägare av Seagates externa diskar så måste jag passa på att varna för att dessa diskar har en livslängd på ungefär 1-1,5 år. Kan vara bra att ha i åtanke innan köp.

Kommer lite sent in i debatten men men...
Är det 2.5" diskarna du varnar för eller är det 3.5" diskarna?
I vilket fall som helst, det sitter SAMSUNG (iaf 2TB varianten) diskar i dom där, vilket kanske talar för att de borde hålla ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael R:

Ska jag göra! Står just nu att den är restnoterad och skickas mellan idag och den 2a Mars

Ser att de nu har uppdaterat till säljs inte för närvarande. Hoppas dock de lyckas klämma fram ett par för din skull!

Permalänk
Avstängd

Vad hände med poweerbanken för 99

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Skrivet av fredrikkarlsson:

Slut på kräm i mobilen lite för ofta?
Just nu kör webhallen en schysst powerbank för endast 99 kr, gäller så långt lagret räcker.

http://www.webhallen.com/se-sv/hem_och_hushall/214810-deltaco...
(Ordinarie pris är 349 kr)

Får inte detta att bli 99:-?