Valve tillkännager Source 2 – kostnadsfri spelmotor med Vulkan-stöd

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se en remake av Vampire the Masquerade Bloodlines på Source 3 motorn. *drägglar*

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansonite:

Half Life 3 då?!

GDC är inte riktigt rätt forum för att annonsera ett spel, deväntar med det tills E3.

The dream lives!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Valve är genier. För medans det på ytan ser ut att de inte kommer tjäna något på detta. Så kommer de indirekt dra in stort när spelen skapade i Source 2 väl säljs på Steam.

Ahaa..! Undrade hur de hade tänkt göra, kan ju inte bara släppa det helt gratis utan någon slags hake

Skrivet av Segas:

Lär floppa precis lika mycket som Duke Nukem gjorde. Idag finns det åtskilliga titlar som fullständigt smiskar skiten ur Half-Life serien i alla aspekter. Storyn var ju helt värdelös, grafiken inte ens modern för sin tid och fysiken var föga imponerande.

...jag förstår inte varför folk hetsar upp sig över en till synes möjlig triologi av Half-Life...

Tack.

Samma år kom också Halo 2 och Chronicles of Riddick: escape from Butcher bay som båda hade bättre berättande imo. Fysiken var förvisso ny, men tillförde inget tyckte jag, mest en gimmick imo.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk

half-life 5 confirm..oh wait.

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sebbepojken:

Vem säger "för över ett år sen" till något som kom 2011?

Permalänk

Lika bra att vara inställd på att de inte säger något om HL3 så slipper man bli besviken.

Permalänk

portal 3 vore nice Men enligt vissa så tog den tydligen slut som den gjorde.

SPOILER!!! ni som inte kört portal 2

Jag tyckte inte slutet var ett slut, liksom hon släppets ut på ett fält och inget mer, måste man köra 1:an för att fatta vad som sjutton hände?

Dold text
Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon237479:

Vem säger "för över ett år sen" till något som kom 2011?

Jag säger det om en post som är från januari 2014. Kan du ge en källa som visar samma material från 2011 så skulle jag uppskatta det.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Det här måste bara bli bra! Dock kan jag inte komma på nåt spel förutom Half-Life serien där jag visste att det var Sourcemotorn som användes.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Jag skulle vilja se en remake av Vampire the Masquerade Bloodlines på Source 3 motorn. *drägglar*

Kan bara hålla med dig! Bloodlines var ju det överlägster bästa (och buggigaste) spelet som gjorts på source-motorn!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Alltså jäävlar va mycket roliga nyheter den här veckan!.
Consoler dör ut.
Gratis spelmotorer.
Steam machine.
Freesync.

PC GAMING 4 LIFE!

Permalänk
Testpilot

Lite mer info om motorn hade ju varit najs, nån form av teknikdemo liksom.

Unreal Engine 4 ligger väl helt klart i framkant bland de nya stora motorerna när det kommer till att visa upp vad de har och CryEngine 4 hittar jag i alla fall youtubevideos om (dock gamla). id Tech 6 verkar rätt hemlig än så länge, de borde nog göra den gratis med om de vill konkurera med de andra, blev ju inte många spel på Tech 5.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Valve är genier. För medans det på ytan ser ut att de inte kommer tjäna något på detta. Så kommer de indirekt dra in stort när spelen skapade i Source 2 väl säljs på Steam.

Genier är frågan. Snarare smarta att "göra en Google". Android är i princip gratis men man kan sälja supportavtal till större tillverkare/utvecklare samtidigt som de drar in stålar på andra vägar (google play/information/annonsering etc). De är långtifrån ensamma heller. Locka in så många som möjligt med attraktiva erbjudanden (gratis är gott) och ta igen det på andra sätt. Tjänar in på gungorna vad man förlorat på karusellen tror jag man hört i konsultsvängen i 15 år nu. Många som drar åt det hållet i mjukvarubranschen så smart att haka på trenden.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hunden:

Lite mer info om motorn hade ju varit najs, nån form av teknikdemo liksom.

Unreal Engine 4 ligger väl helt klart i framkant bland de nya stora motorerna när det kommer till att visa upp vad de har och CryEngine 4 hittar jag i alla fall youtubevideos om (dock gamla). id Tech 6 verkar rätt hemlig än så länge, de borde nog göra den gratis med om de vill konkurera med de andra, blev ju inte många spel på Tech 5.

Frågan är om vi får se IDs spelmotorer utanför Zenimax bara, det är en in-house motor i dagsläget.

Själv hade jag verkligen gillat om ID började erbjuda den igen. Jag saknar tiden när ID och Epic Games slogs mot varandra. Quake 3 Arena och Unreal Tournament!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

https://www.youtube.com/watch?v=ZKK74Wh-J10
Såg denna igår, verkar ganska nice.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Testpilot
Skrivet av anon5930:

Frågan är om vi får se IDs spelmotorer utanför Zenimax bara, det är en in-house motor i dagsläget.

Själv hade jag verkligen gillat om ID började erbjuda den igen. Jag saknar tiden när ID och Epic Games slogs mot varandra. Quake 3 Arena och Unreal Tournament!

Skickades från m.sweclockers.com

Så kanske det ligger till och därför den är så pass hemlig, har dålig koll själv. id-motorerna brukar i alla fall ha ganska häftiga funktioner, exempelvis datorskärmarna i Doom 3 och ljuset i samma motor var betydligt mer avancerat än Source men sen ska det användas till något bra också och inte bara vara en gimmick

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Hoppas den snurrar lika bra på AMD som Intel...

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

portal 3 vore nice Men enligt vissa så tog den tydligen slut som den gjorde.

SPOILER!!! ni som inte kört portal 2

Jag tyckte inte slutet var ett slut, liksom hon släppets ut på ett fält och inget mer, måste man köra 1:an för att fatta vad som sjutton hände?

Dold text

Som svar på din spoiler-fråga: ja, det underlättar en aning då man får en backstory. Sen avgör man ju själv om man tycker det är viktigt eller ej.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon237479:

Vem säger "för över ett år sen" till något som kom 2011?

"even if this information is widely believed to be three years old as sources claim the PowerPoint presentation was actually made in 2011." Ifrån din länk.

Permalänk
Skrivet av djdiff:

Som svar på din spoiler-fråga: ja, det underlättar en aning då man får en backstory. Sen avgör man ju själv om man tycker det är viktigt eller ej.

Okej, ja historien var riktigt roligt i portal 2 kunde inte slita mig:) Men hängde inte med poängen att det bara skulle ta slut så där :/ Får nog spela ettan.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Sägs vara Source 2, probably is.

(Va visst postad fem inlägg upp)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hunden:

Så kanske det ligger till och därför den är så pass hemlig, har dålig koll själv. id-motorerna brukar i alla fall ha ganska häftiga funktioner, exempelvis datorskärmarna i Doom 3 och ljuset i samma motor var betydligt mer avancerat än Source men sen ska det användas till något bra också och inte bara vara en gimmick

Hehe nej sant det. Doom 3 var riktigt snyggt när det kom men inte speciellt kul att spela. Jag har fortfarande inte lyckats komma igenom det.

Första Source-spelet gillades dock skarpt. Vampire: The Masquerade - Bloodlines hade jag gärna sett en uppdatering av eller liknande.

Permalänk
Medlem

När kommer den släppas så man kan ladda ner den? eller det kanske den har, bara jag som är för dålig på google??

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.