Permalänk
Medlem

Chromecast till DisplayPort?

Hej!

Har en Dell 2412M som saknar HDMI, kan jag på något sätt koppla in en Chromecast ändå?
Har för mig att man endast kan köra DisplayPort till HDMI och inte tvärtom?
Det finns också DVI och VGA på den, men då blir det inget ljud?

http://www.inet.se/produkt/2205957/dell-24-ultrasharp-u2412m-...

Visa signatur

Prylhögen: Nexus 7, iPhone 5, MBPr 2013

Permalänk
Medlem

Nej vad jag kan läsa mig till så är det inte möjligt att köra HDMI->DisplayPort, inte med en vanlig adapter i alla fall.

Hittade någon aktiv omvandlare som skulle fixa HDMI->DisplayPort men de jag hittade kostade en del.

Något sådant här skulle säkert fungera även om det inte kan klassas som en speciellt snygg lösning:
http://www.ebay.com/itm/HDMI-to-DVI-converter-w-coaxial-digit...

Ingen aning om hurvida det är en bra produkt dock...

Permalänk
Medlem

Ah, det är rätt B tycker jag, att det inte finns något snyggare sätt att fixa det på, men men.

Visa signatur

Prylhögen: Nexus 7, iPhone 5, MBPr 2013

Permalänk
Medlem

Även om din skärm hade haft HDMI, hur tänkte du att du skulle få ut ljud?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Precis som ovanstående sa så har ju inte skärmen någon högtalare eller ljudfunktioner alls - så hur tänkte du att det skulle fungera?

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Även om din skärm hade haft HDMI, hur tänkte du att du skulle få ut ljud?

Funderar också på det när ja läser detta... skärmen har ju inga högtalare eller ljudutgång enligt inets specifikationer så känns som att någon form av specialkabel kommer ändå behövas för att få ut den digitala ljudsignalen vid sidan om så den kan pluggas in i din förstärkare.

Om din stärkare har hdmi kan han plugga där och sen köra hdmi till dvi kabel på hdmi utgången mellan förstärkaren och skärmen lika gärna.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows