1.000 kr "cash back" på Surface Pro 3 - Fått några pengar än?

Permalänk
Medlem

1.000 kr "cash back" på Surface Pro 3 - Fått några pengar än?

Ledsen om detta är fel forumdel men jag vet inte riktigt vilken del frågan passar bäst i.

Omkring "Black Friday" hade MS en deal om att man fick 1.000 kr "cash back" om man köpte en Surface Pro 3 tillsammans med ett Type Cover. Jag undrar bara om det är någon som än så länge faktiskt fått tillbaka några pengar? Mina 2.000 kr (köpte två) lyser definitivt fortfarande med sin frånvaro. Jag skickade in kvittona till MS för runt 5-6 veckor sedan.

Permalänk
Medlem

Var hörde du om denna deal? Hur såg villkoren ut? Följde du alla instruktioner?

Permalänk

Jag har aldrig varit med om att cash-back kampanjer visat sig vara giltiga i Sverige, men jag har bara försökt två ggr. Vid båda dessa tillfällen var jag "not eligible".

Stod det specifikt att det gällde för svenska köpare?

Permalänk
Medlem

kan ta lång tid - mer än 5-6 veckor.

nyttjade en cash-back för Microsoft tangentbord för några år sedan. tog nog snarare 8-9 veckor

Permalänk
Medlem

Såg en annan tråd förut, och även där klagade de om väntetiden. Du är inte den enda, bara att vänta i ett par veckor till!

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk

Intel hade ju också en cashback, där stod det att det tar 30 till 60 ARBETSDAGAR innan man får pengarna.

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av lord_moggo:

Jag har aldrig varit med om att cash-back kampanjer visat sig vara giltiga i Sverige, men jag har bara försökt två ggr. Vid båda dessa tillfällen var jag "not eligible".

Stod det specifikt att det gällde för svenska köpare?

Jag köpte en eltandborste innan jul, fick tillbaka pengar från Braun för ett par dagar sedan. Var senare än vad de sa, men pengarna fick jag iaf..

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_moggo:

Jag har aldrig varit med om att cash-back kampanjer visat sig vara giltiga i Sverige, men jag har bara försökt två ggr. Vid båda dessa tillfällen var jag "not eligible".

Stod det specifikt att det gällde för svenska köpare?

Jo då. Hela formuläret var tom på svenska.

Permalänk
Medlem

Såg kampanjen o ganska säker den gällde i Sverige.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Såg kampanjen o ganska säker den gällde i Sverige.

Jag är 100 % säker. Jag undrade mest bara om det var någon som faktiskt fått några pengar ännu.

Permalänk
Medlem

Att inte MS och andra företag bara sänker priset i samma nivå som "cash back" ger under kampanj tiden? Samma effekt men extremt mycket mer praktiskt både för kund och dom.

Permalänk
Medlem

Kolla denna tråden:
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1347121-mic...

Ja det funkar men det står i erbjudandet att de har 8veckor på sig, jag ringde och kollade med dem så de fått in allt
det dröjde många veckor....

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronaldo:

Att inte MS och andra företag bara sänker priset i samma nivå som "cash back" ger under kampanj tiden? Samma effekt men extremt mycket mer praktiskt både för kund och dom.

För att alla inte orkar ta sig tiden och registrera köpen.
Då har de tjänat extra pengar på dem kunderna istället.
Cash Back brukar även vara att de vill man ska se eller testa något i samband också.
Exempelvis en massa spam mejl man måste klicka i att man vill ha typ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronaldo:

Att inte MS och andra företag bara sänker priset i samma nivå som "cash back" ger under kampanj tiden? Samma effekt men extremt mycket mer praktiskt både för kund och dom.

Nej nej, det är inte samma effekt.

Cashbacks och liknande påhit är väldigt fördelaktigt för företaget eftersom en väldigt liten minoritet kommer nytja det. Hur många tror du orkar fylla i dom där formulären och vänta 30-60 ARBETSDAGAR?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Nej nej, det är inte samma effekt.

Cashbacks och liknande påhit är väldigt fördelaktigt för företaget eftersom en väldigt liten minoritet kommer nytja det. Hur många tror du orkar fylla i dom där formulären och vänta 30-60 ARBETSDAGAR?

Många antar jag, pengar växer inte på träden för majoriteten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Tråden handlar inte om datorsupport och passar således inte in i supportforumet, flyttar.

*Tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

väntar själv fortfarande på min cashback, skickade in allt i mellandagarna men ännu inte fått tillbaka något

Permalänk
Medlem

Testade Intels/Asus cashback och det skulle ta 60 dagar vilket är i slutet av Mars för mig, Fick ett brev där det stog att jag var validated.

Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av Ronaldo:

Att inte MS och andra företag bara sänker priset i samma nivå som "cash back" ger under kampanj tiden? Samma effekt men extremt mycket mer praktiskt både för kund och dom.

Skrivet av Troberg:

För att alla inte orkar ta sig tiden och registrera köpen.
Då har de tjänat extra pengar på dem kunderna istället.
Cash Back brukar även vara att de vill man ska se eller testa något i samband också.
Exempelvis en massa spam mejl man måste klicka i att man vill ha typ

Skrivet av Wully:

Nej nej, det är inte samma effekt.

Cashbacks och liknande påhit är väldigt fördelaktigt för företaget eftersom en väldigt liten minoritet kommer nytja det. Hur många tror du orkar fylla i dom där formulären och vänta 30-60 ARBETSDAGAR?

Dels tror jag att det är för att många glömmer av att skicka in det som behövs. T.ex. var jag med i en kampanj där man skulle skicka in kvitto, en blankett och streckkoden från förpackningen. Kändes nästa som en pysseldag med allt som behövde göras. Sen skulle det så klart postas också, hur många har frimärke och kuvert hemma?

Däremot tror jag att en större del beror på att företagen faktiskt har pengarna i 30-60 arbetsdagar, jämfört med att ge rabatt direkt. Detta är ju helt enkelt något de tjänar pengar på. Företag stoppar inte precis pengarna i madrassen, de har satt i system att investera pengarna direkt för att få avkastning på dem så länge de inte behöver betalas ut. Många stora företag, t.ex. Volvo, tjänar mycket pengar på att ha längre tid på sig att betala till sina leverantörer (brukar vara 90 dagar) jämfört med hur lång tid deras kunder har på sig att betala till dem (30-45 dagar). Detta betyder att de kan få betalt för en vara innan de har betalt för tillverkningen!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag skickade in i början av december och fick mina pengar i början av januari så för mig fungerade det bra.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Kupongen:
http://www.netonnet.se/files/computer/surface/Surface_Kupong_...

Jag skickade in i december och fick pengarna 2015-01-27.

Tangentbordet kostade 995. Borde ha ingått vid köpet men nu blev det ju ändå gratis kan man säga.