Dell XPS 13 med Infinity-skärm

Permalänk
Medlem

Dum fråga kanske, men på samtliga bilder och videos jag har sett så sitter det ett Intel-'klistermärke' till höger om trackpaden. Går denna att ta bort utan att lämnar spår, eller är den på nåt sätt integrerad i ytbeläggningen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av s.c.s.i.:

Dum fråga kanske, men på samtliga bilder och videos jag har sett så sitter det ett Intel-'klistermärke' till höger om trackpaden. Går denna att ta bort utan att lämnar spår, eller är den på nåt sätt integrerad i ytbeläggningen?

Ja du kan plocka bort det, inga problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Ja du kan plocka bort det, inga problem.

Tackar!

Är så sjukt sugen på i5-versionen med fhd-skärm, tråkigt att de inte finns färdiga för leverans. Hoppas verkligen inte att det blir några förseningar, som det ju alltid brukar bli.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av s.c.s.i.:

Tackar!

Är så sjukt sugen på i5-versionen med fhd-skärm, tråkigt att de inte finns färdiga för leverans. Hoppas verkligen inte att det blir några förseningar, som det ju alltid brukar bli.

Riktigt fin i5an med FHD-skärm, otrolig batteritid också.

Permalänk
Medlem

Och nu börjar datumet skjutas upp på Dell.se, oväntat...

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Jag har läst tråden men jag vill bara dubbelkolla!

Ni som har den här laptopen, hur upplever ni fläktljudet under dessa nedanstående aktiviteter?

1. Surf
2. Arbete i Microsoft Office
3. Titta på högupplöst material på Youtube.
4. Titta på serier på nätet.

Jag har en kompis som tänkte köpa den här och datorn ska användas för ovanstående aktiviteter. Kompisen kommer inte spela på datorn. Jag skulle vara mycket tacksam för svar:-)

PS. Kompisen är sugen på en variant med Core i5, Full HD-skärm (1920 * 1080p), 8 GB RAM och 256 GB SSD. DS

La till PS-kapitlet.
Permalänk
Medlem

Trist att FullHD varianten bara verkar gå att få med i5 och 256GB SSD. Nu verkar skillnaden mellan i5 och i7 vara rätt liten på dessa, så det kanske man kan leva med, men skulle gärna ha en större SSD än 256 GB. Några fler kommentarer om fläktljudet på FullHD varianten, det är något som kan driva en till vansinne nu när man vant sig vid tysta datorer, små fläktar låter dessutom naturligt mer än stora pga högre varvtal.

Permalänk
Medlem

Hur är det med kvalitén på Dell nu för tiden? Var många år sen jag köpte Dell nu från att det tidigare varit där jag köpte de flesta datorer. Bland annat beroende på att kvalitén sjönk som en sten. Noterar på deras hemsida att dom fortfarande inte lyckas få till det med svenska + ett antal döda länkar och annat som tyvärr inte imponerar. Typ "Startvikt: 2.99pund". Hur svårt kan det vara??

Permalänk
Medlem

Såg att någon klagade på strömadaptern, mer specifikt då den kontakt som sätts in i datorn. På bild ser det ut som en rysare (speciellt om man vant sig med Apple kontakt) men jag har för mig att den kan vinklas så att mesta delen pekar bakåt/framåt/uppåt och inte rakt ut åt sidan, rätt?

Hur är det med gångjärnen för bildskärmen, är de nog stadiga för att hålla skärmen på plats oavsett vinkel på skärm/dator? Kanske var mest ett problem förr i tiden när man typ låg med laptopen på knät och bildskärmen hela tiden föll framåt över tangentbordet. Grymt irriterande och förvisso även sjukt oergonimiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Hur är det med gångjärnen för bildskärmen, är de nog stadiga för att hålla skärmen på plats oavsett vinkel på skärm/dator? Kanske var mest ett problem förr i tiden när man typ låg med laptopen på knät och bildskärmen hela tiden föll framåt över tangentbordet. Grymt irriterande och förvisso även sjukt oergonimiskt

Jag har läst och sett en massa reviews, och om något så påpekas det att gångjärnen är lite för fasta, att man inte kan öppna locket med en hand (alltså utan att hela datorn följer med), så låter verkligen inte som att det blir nåt problem.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av improwise:

Trist att FullHD varianten bara verkar gå att få med i5 och 256GB SSD. Nu verkar skillnaden mellan i5 och i7 vara rätt liten på dessa, så det kanske man kan leva med, men skulle gärna ha en större SSD än 256 GB. Några fler kommentarer om fläktljudet på FullHD varianten, det är något som kan driva en till vansinne nu när man vant sig vid tysta datorer, små fläktar låter dessutom naturligt mer än stora pga högre varvtal.

Hej improwise

XPS 13 FHD findes allerede med i7 processor: http://dell.to/1FSOT1b

Med hensyn til den omtalte fläktljud, så skulle der indenfor nærmerste fremtid komme en BIOS opdatering der skulle hjælpe på dette.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Social Media Outreach Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellCare:

Hej improwise

XPS 13 FHD findes allerede med i7 processor: http://dell.to/1FSOT1b

Med hensyn til den omtalte fläktljud, så skulle der indenfor nærmerste fremtid komme en BIOS opdatering der skulle hjælpe på dette.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Social Media Outreach Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Ser det nu, er hemsida verkar ha fler problem än bara det språkliga. För att få fram den produkt du hänvisar till så måste man scrolla i horisontalled genom en tveksamt placera "nästa" knapp trots att det bara finns 7 objekt att visa. Har läst på Dells engelska forum att det finns en biosuppdatering som gör att problemen med fläkten minskar, dock då istället med problemen att datorerna blir så varma att användarna knappt vågar hålla i dom samt att CPU:n börjar throttla för att minska värmeutecklingen. Verkar som om XPS13 dessvärre inte riktigt lever upp till förväntningarna och i valet mellan en vinande fläkt eller överhettad dator så lutar det nog åt att köpa något annat om inte Dell får ordning på detta. Jag kör i princip bara Windows så jag skulle gärna ha en "riktig" PC, istället har jag tvingats köpa Apple 3 senaste vändorna för att få en vettig kombination av prestanda, design, hållbarhet och bra tangentbord.

Permalänk
Skrivet av improwise:

Ser det nu, er hemsida verkar ha fler problem än bara det språkliga. För att få fram den produkt du hänvisar till så måste man scrolla i horisontalled genom en tveksamt placera "nästa" knapp trots att det bara finns 7 objekt att visa. Har läst på Dells engelska forum att det finns en biosuppdatering som gör att problemen med fläkten minskar, dock då istället med problemen att datorerna blir så varma att användarna knappt vågar hålla i dom samt att CPU:n börjar throttla för att minska värmeutecklingen. Verkar som om XPS13 dessvärre inte riktigt lever upp till förväntningarna och i valet mellan en vinande fläkt eller överhettad dator så lutar det nog åt att köpa något annat om inte Dell får ordning på detta. Jag kör i princip bara Windows så jag skulle gärna ha en "riktig" PC, istället har jag tvingats köpa Apple 3 senaste vändorna för att få en vettig kombination av prestanda, design, hållbarhet och bra tangentbord.

Tak for din feedback omkring hjemmesiden. Vores kunders mening er rigtig vigtig for os, og jeg vil derfor naturligvis videresende din feedback til den respektive afdeling, så vi kan have dette med i fremtidige overvejelser.

Med hensyn til BIOS opdateringen, har jeg personligt ikke selv har henvendelser omkring dette, men jeg vil naturligvis sørge for at vores produkt-ansvarlige får beskeden, så vi kan foretage yderligere tests i vores test-lab.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Social Media Outreach Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellCare:

Tak for din feedback omkring hjemmesiden. Vores kunders mening er rigtig vigtig for os, og jeg vil derfor naturligvis videresende din feedback til den respektive afdeling, så vi kan have dette med i fremtidige overvejelser.

Med hensyn til BIOS opdateringen, har jeg personligt ikke selv har henvendelser omkring dette, men jeg vil naturligvis sørge for at vores produkt-ansvarlige får beskeden, så vi kan foretage yderligere tests i vores test-lab.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Social Media Outreach Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Några länkar från Dells forum om problemen med fläktljud (och de problem som uppstår om fläkten inte går):

http://en.community.dell.com/support-forums/laptop/f/3518/t/1...
http://en.community.dell.com/support-forums/laptop/f/3518/t/1...
http://forum.notebookreview.com/threads/xps-13-2015-fan-noise...

Notera att jag själv aldrig ens hållit i en XPS13 men funderar på att beställa en, så jag har inga egna erfarenheter eller försöker få någon att köpa/inte köpa något. Notera även att föregångaren till denna dator, som också hade/har liknande problem, har samma namn så att en problemrapporter gäller denna och inte nyaste modellen, det är möjligt att mina synpunkter om BIOS A03 gällde föregångaren och inte denna.

Permalänk
Skrivet av improwise:

Några länkar från Dells forum om problemen med fläktljud (och de problem som uppstår om fläkten inte går):

http://en.community.dell.com/support-forums/laptop/f/3518/t/1...
http://en.community.dell.com/support-forums/laptop/f/3518/t/1...
http://forum.notebookreview.com/threads/xps-13-2015-fan-noise...

Notera att jag själv aldrig ens hållit i en XPS13 men funderar på att beställa en, så jag har inga egna erfarenheter eller försöker få någon att köpa/inte köpa något. Notera även att föregångaren till denna dator, som också hade/har liknande problem, har samma namn så att en problemrapporter gäller denna och inte nyaste modellen, det är möjligt att mina synpunkter om BIOS A03 gällde föregångaren och inte denna.

Mange tak.

Jeg vil videresende links til vores kvalitets-afdeling med det samme, så de er opmærksomme på det, og kan lave yderligere test i vores test-lab.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Social Media Outreach Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellCare:

Mange tak.

Jeg vil videresende links til vores kvalitets-afdeling med det samme, så de er opmærksomme på det, og kan lave yderligere test i vores test-lab.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Social Media Outreach Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Tack. Vore trevlig om ni kunder återkomma i denna tråd med uppdateringar/svar kring detta då jag tror att många fler än jag vill veta.

Permalänk
Skrivet av improwise:

Tack. Vore trevlig om ni kunder återkomma i denna tråd med uppdateringar/svar kring detta då jag tror att många fler än jag vill veta.

Vender tilbage til jer, så snart jeg har noget mere info

Ha en fin dag

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Social Media Outreach Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

Dell verkar ha lite problem med leveranserna. Enligt deras sida så är beräknad fraktdatum 2:a april. Jag la en order i måndags och fick senare på dagen ett bekräftelsemail med beräknat leveransdatum 17:e april.
Jag är i rätt akut behov av en laptop och vet inte om jag ska avbeställa och kolla på alternativ eller vänta.

Kan vara nåt att tänka på om någon skulle vara i samma sists som mig.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av s.c.s.i.:

Dell verkar ha lite problem med leveranserna. Enligt deras sida så är beräknad fraktdatum 2:a april. Jag la en order i måndags och fick senare på dagen ett bekräftelsemail med beräknat leveransdatum 17:e april.
Jag är i rätt akut behov av en laptop och vet inte om jag ska avbeställa och kolla på alternativ eller vänta.

Kan vara nåt att tänka på om någon skulle vara i samma sists som mig.

Hej s.c.s.i.

Datoen der fremgår af vores webshop er forventet afsendelsdato, hvortil der skal lægges transport fra fabrikken i Asien, som kan tage op til 10 dage & grundet påske dagene vi kommer ind i meget snart, kan dette være en smule forlænget.

Normal leveringstid på alle vores ordrer er generelt 10-14 dage, da maskinerne kun bygges efter ordremodtagelse. Normalt er de dog færdig produceret & afsendt indenfor 1-3 dage, men på visse produkter så som XPS 13 er efterspørgslen så stor, at selve produktionen tager lidt ekstra tid.

Hvis du ønsker jeg skal tage et kig på din ordre, og give dig en status, sender du blot en privat besked med ordrenummer, så ser jeg med glæde på det.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Social Media Outreach Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av s.c.s.i.:

Dell verkar ha lite problem med leveranserna. Enligt deras sida så är beräknad fraktdatum 2:a april. Jag la en order i måndags och fick senare på dagen ett bekräftelsemail med beräknat leveransdatum 17:e april.
Jag är i rätt akut behov av en laptop och vet inte om jag ska avbeställa och kolla på alternativ eller vänta.

Kan vara nåt att tänka på om någon skulle vara i samma sists som mig.

Förmodar att det är just en ultraportabel som du är ute efter? Om det är en businessmaskin du är ute efter så är det väl främst Lenovo X1 som jag kommer på som alternativ och kanske Asus UX303/305. Sen finns så klart alternativen från fruktföretaget också.

Lite ranking av olika leverantörer:
http://blog.laptopmag.com/laptop-brand-ratings

Permalänk
Medlem

Slog till och beställde en XPS 13 FHD med i7 för 12 papp eller vad det nu var. Inte helt övertygad ännu men det är inga större pengar och så fel kan det knappast bli, dessutom blir det snabbt dyrare att lägga tid på att läsa recenssioner osv

Måste dock ändra mig lite om Dells hemsida som jag tidigare tyckte inte var så bra. Jag hade fel, korrekt betyg borde snarare vara att den är usel. Otroligt förvirrande (även för en som jobbar med IT hela dagarna), häpnadsväckande långsam, på åtminstonde 3 olika språk svenska, danska och vad jag gissar är italienska ("Sistema operativo Microsoft"). Häpnadsväckande att något företag kan ha så dålig hemsida 2015, i synnerhet ett internationellt bolag som jobbar med IT. Föreställer mig att det säkert är 10-20% av alla tänkta beställningar som aldrig blir av pga att folk inte orkar kämpa sig igenom (eller drar slutsatsen att kvalitén på hemsidan är representativ för kvalitén på produkterna). Här måste Dell verkligen ta sig i kragen för att vara i närheten av typ Apple och Lenovo.

En fråga till Dell här på forumet:
När man beställer står det att det är default 1 års nästa dag service i hemmet med reparationer och annat, och så en länk man kan klicka på för mer information, som ger helt annan information om Pro (vilket jag tror är för företag). Utgår ifrån att Dell står fast vi löftet om att det är nästa dag reparation i hemmet som gäller? Tyvärr är Dell inte allt för kända för att erbjuda bra kundservice om de inte absolut måste, därav frågan.

( Lustigt nog står det även för företagskunder att det är service i hemmet som gäller, jobbigt att behöva åka hem om man vill få service )

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Måste dock ändra mig lite om Dells hemsida som jag tidigare tyckte inte var så bra. Jag hade fel, korrekt betyg borde snarare vara att den är usel. Otroligt förvirrande (även för en som jobbar med IT hela dagarna), häpnadsväckande långsam, på åtminstonde 3 olika språk svenska, danska och vad jag gissar är italienska ("Sistema operativo Microsoft"). Häpnadsväckande att något företag kan ha så dålig hemsida 2015, i synnerhet ett internationellt bolag som jobbar med IT. Föreställer mig att det säkert är 10-20% av alla tänkta beställningar som aldrig blir av pga att folk inte orkar kämpa sig igenom (eller drar slutsatsen att kvalitén på hemsidan är representativ för kvalitén på produkterna). Här måste Dell verkligen ta sig i kragen för att vara i närheten av typ Apple och Lenovo.

It gets worse. Jag blev idag uppringd från ett utländskt nummer, som jag naturligtvis inte svarade på. Därefter får jag ett mail från Dells "Order Verification Team", där det står (också på engelska) att jag måste kontakta dem inom 6 timmar, annars avbryts min order.

Kundupplevelsen är verkligen inte vad man satsar på. Vad skulle hända om jag inte hade haft tillgång till telefon eller mail idag? Vad skulle hänt om jag inte
kunde läsa eller förstå engelska? Jag la dessutom ordern i tisdags (och fick en bekräftelse samma dag) så om de skulle ha avbrytit min order idag så skulle de ha slösat bort två av mina dagar. Helt värdelöst.

Jag hoppas verkligen att den här datorn kommer att motsvara mina förväntningar, efter allt strul med ordern och en hel jäkla månads leveranstid (om det inte blir ännu längre). Hade ju aldrig beställt direkt från Dell.se om den hade funnits i lager hos andra leverantörer, men nu visar det sig ju att jag kommer att få vänta lika länge på datorn ändå.

Edit: Jag har dock fått jättebra bemötade via Dells Facebook-sida och även här på forumet verkar supporten vara bra, så kan såklart inte dra hela Dell över samma kam.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av s.c.s.i.:

It gets worse. Jag blev idag uppringd från ett utländskt nummer, som jag naturligtvis inte svarade på. Därefter får jag ett mail från Dells "Order Verification Team", där det står (också på engelska) att jag måste kontakta dem inom 6 timmar, annars avbryts min order.

Kundupplevelsen är verkligen inte vad man satsar på. Vad skulle hända om jag inte hade haft tillgång till telefon eller mail idag? Vad skulle hänt om jag inte
kunde läsa eller förstå engelska? Jag la dessutom ordern i tisdags (och fick en bekräftelse samma dag) så om de skulle ha avbrytit min order idag så skulle de ha slösat bort två av mina dagar. Helt värdelöst.

Jag hoppas verkligen att den här datorn kommer att motsvara mina förväntningar, efter allt strul med ordern och en hel jäkla månads leveranstid (om det inte blir ännu längre). Hade ju aldrig beställt direkt från Dell.se om den hade funnits i lager hos andra leverantörer, men nu visar det sig ju att jag kommer att få vänta lika länge på datorn ändå.

Edit: Jag har dock fått jättebra bemötade via Dells Facebook-sida och även här på forumet verkar supporten vara bra, så kan såklart inte dra hela Dell över samma kam.

Verkligen ingen höjdare, känns som Dell har en lång väg att gå innan man är tillbaks där man en gång var (för typ 10 år sedan).

Blir det liknande tjafs med min order kommer jag annulera den och istället handla av Apple eller Lenovo. Rimligtvis kan det inte vara hur kaotiskt som helt internt innan det börjar gå ut över kvaliten på produkterna.

Minns senaste gången jag handlade av Dell, vilket var typ 2006, då jag köpte en XPS 17 (som då var en tung kraftmaskin ur flera avseenden). Då fick man tillgång till en "prioriterad XPS support" vilket väl lät bra. Vad dom däremot inte sa var att man samtidigt blev helt utestängd från det vanliga supportflödet, vilket snabbt blev ett problem när det visade sig att den levererade datorn var typ halvpaj, och snubbarna på XPS supporten lämnade väldigt mycket övrigt att önska både gällande kunskap, service och språkförmåga (jag är bra på engelska men förstod inte mkt av deras engelska). Och försökte jag ringa till vanliga icke-prioriterade supporten så sa dom bara att dom tyvärr inte fick hjälpa mig eftersom jag hade "prioriterad support" vilket dom verkade lika upprörda över som jag. Efter det fiaskot strök jag Dell som tänkbar leverantör under många år...

Permalänk
Skrivet av improwise:

Slog till och beställde en XPS 13 FHD med i7 för 12 papp eller vad det nu var. Inte helt övertygad ännu men det är inga större pengar och så fel kan det knappast bli, dessutom blir det snabbt dyrare att lägga tid på att läsa recenssioner osv

Måste dock ändra mig lite om Dells hemsida som jag tidigare tyckte inte var så bra. Jag hade fel, korrekt betyg borde snarare vara att den är usel. Otroligt förvirrande (även för en som jobbar med IT hela dagarna), häpnadsväckande långsam, på åtminstonde 3 olika språk svenska, danska och vad jag gissar är italienska ("Sistema operativo Microsoft"). Häpnadsväckande att något företag kan ha så dålig hemsida 2015, i synnerhet ett internationellt bolag som jobbar med IT. Föreställer mig att det säkert är 10-20% av alla tänkta beställningar som aldrig blir av pga att folk inte orkar kämpa sig igenom (eller drar slutsatsen att kvalitén på hemsidan är representativ för kvalitén på produkterna). Här måste Dell verkligen ta sig i kragen för att vara i närheten av typ Apple och Lenovo.

En fråga till Dell här på forumet:
När man beställer står det att det är default 1 års nästa dag service i hemmet med reparationer och annat, och så en länk man kan klicka på för mer information, som ger helt annan information om Pro (vilket jag tror är för företag). Utgår ifrån att Dell står fast vi löftet om att det är nästa dag reparation i hemmet som gäller? Tyvärr är Dell inte allt för kända för att erbjuda bra kundservice om de inte absolut måste, därav frågan.

( Lustigt nog står det även för företagskunder att det är service i hemmet som gäller, jobbigt att behöva åka hem om man vill få service )

Hej improwise

Alle maskiner som sælges med next-business-day garanti, får naturligvis service foretaget i hjemmet eller på anden ønsket adresse. Stort set alle vores XPS maskiner har denne type garanti som basis. Dog skal man altid være opmærksom på, at vi som hovedregel altid vil lave en grundig fejlsøgning via telefon, for at identificere fejlen så korrekt som muligt. Såfremt det ikke er muligt at lokalisere fejlen via telefon, kan vi i visse tilfælde tilbyde at tage maskinen ind på værksted istedet for, da vi her vil kunne lave en grundig diagnostik, og har adgang til alle tænkelige dele på lageret.

Jeg er naturligvis rigtig ked af at høre, at din erfaring med vores kundeservice/tekniske support ikke er så god, men vores kunder har rigtig høj prioritet, og vi forsøger altid at give den bedst mulige service ved hver eneste henvendelse.

Med service i hjemmet, skal det ikke forstås som at vi kun kan komme på din hjemme adresse. Vi kan sende en teknikker ud til en hvilken som helst adresse du måtte ønske - hjem, arbejde m.m.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Social Media Outreach Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellCare:

Hej improwise

Alle maskiner som sælges med next-business-day garanti, får naturligvis service foretaget i hjemmet eller på anden ønsket adresse. Stort set alle vores XPS maskiner har denne type garanti som basis. Dog skal man altid være opmærksom på, at vi som hovedregel altid vil lave en grundig fejlsøgning via telefon, for at identificere fejlen så korrekt som muligt. Såfremt det ikke er muligt at lokalisere fejlen via telefon, kan vi i visse tilfælde tilbyde at tage maskinen ind på værksted istedet for, da vi her vil kunne lave en grundig diagnostik, og har adgang til alle tænkelige dele på lageret.

Bra att det är service hos kunden som gäller. När man klickar på mer information får man dock upp denna sida, som säger något helt annat:

http://www.dell.com/learn/se/sv/sebsdt1/help-me-choose/hmc-su...

Men nu upptäcker jag att Dell tydligen har en 3 dagarsrea där man får 1300 kr i rabatt på samma dator som jag precis beställt, fast då med i5 isf i7 (skillnaden i prestanda är i bästa fall 10%). Det gör att skillnaden mellan i5 och i7 blir 3000 kr vilket är i mesta laget, finns det inget sätt man kan få samma rabatt på även på i7 modellen? Annars lutar det åt att avbeställa och beställa igen och då är det väl frågan om det blir hos Dell igen sett till att jag nu också fått 16/4 som leveransdatum (och upptäckt ännu fler totalfel på er hemsida, kanske nån från Dell skulle testa den själva nån gång?)

i5 5200U vs i7 5600U:
http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i7-5600U-vs-Intel-Core-i5-...

Permalänk
Skrivet av improwise:

Bra att det är service hos kunden som gäller. När man klickar på mer information får man dock upp denna sida, som säger något helt annat:

http://www.dell.com/learn/se/sv/sebsdt1/help-me-choose/hmc-su...

Men nu upptäcker jag att Dell tydligen har en 3 dagarsrea där man får 1300 kr i rabatt på samma dator som jag precis beställt, fast då med i5 isf i7 (skillnaden i prestanda är i bästa fall 10%). Det gör att skillnaden mellan i5 och i7 blir 3000 kr vilket är i mesta laget, finns det inget sätt man kan få samma rabatt på även på i7 modellen? Annars lutar det åt att avbeställa och beställa igen.

Hej improwise

Umiddelbart er rabatten beklageligvis kun gældende på udvalgte konfiguratioerner, og går derfor ikke at få på alle maskinerne. Da jeg går på semester idag, og derfor ikke vil være på forummet de næste 2½ uge, vil jeg råde dig til at prøve at skrive til os på Facebook, hvor min norske kollega hjælper mens jeg er på semester. Hun kan muligvis undersøge om det går at få rabatten på din konfiguration, og hvis ikke kan hun hjælpe med at annullere ordren.

Jeg ville personligt gerne selv gøre det, men er bange for at jeg ikke kan nå at få de nødvendige svar fra marketing før jeg går på semester (lige om lidt).

Send meget gerne din forespørgsel som en privat besked, hvor du inkluderer ordrenummer, for at gøre det lettere for os.

På forhånd tak for din forståelse.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Social Media Outreach Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

Ville bara fråga ifall någon som har köpt xps 13 2015 edition kunde dela med sig utav benchmark data på termisk samt akustisk data efter nedanstående 2 åtgärder: 1. undervolta cpu samt 2. Byt kylarpasta på cpun då kylaren var väldigt lätt borttaglig enligt ifixit. Vill själv köpa en xps 13 men blivit osäker när många har klagat på fläkten och så och tänkte att dessa två åtgärder "kanske" fixar eller iallafall delvis hjälper till med fläktens problem. Sen kan det väl även vara roligt att få veta hur xps 13:n presterar efter dessa problemlösningar

Efter massa googleandet så var det även lite tråkigt att det inte finns nån tråd eller liknande på andra tech hemsidor om dessa åtgärder samt lite mer konkreta bench siffror.

Tackar i förhand, Khaiine

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khaiine:

Ville bara fråga ifall någon som har köpt xps 13 2015 edition kunde dela med sig utav benchmark data på termisk samt akustisk data efter nedanstående 2 åtgärder: 1. undervolta cpu samt 2. Byt kylarpasta på cpun då kylaren var väldigt lätt borttaglig enligt ifixit. Vill själv köpa en xps 13 men blivit osäker när många har klagat på fläkten och så och tänkte att dessa två åtgärder "kanske" fixar eller iallafall delvis hjälper till med fläktens problem. Sen kan det väl även vara roligt att få veta hur xps 13:n presterar efter dessa problemlösningar

Efter massa googleandet så var det även lite tråkigt att det inte finns nån tråd eller liknande på andra tech hemsidor om dessa åtgärder samt lite mer konkreta bench siffror.

Tackar i förhand, Khaiine

Gissar att 99,99% av alla XPS13 köpare inte har en susning om vad undervolta ens betyder

Intressanta frågor dock.

Permalänk
Medlem

Sorry att gnälla om detta men Dells webbsite är sanslöst dålig. Tänkte jag skulle anmäla mig till deras marknadsföringsbrev för att få tips om kommande rabatter och liknande och klickade då på "anmäl dig via epost"...vilket leder till en sida där det enda man kan göra är att AVSLUTA prenumerationen. Och längst ner på sidan hittar man "För att avsluta prenumerationen på Dells marknadsföringserbjudanden besöker du vår listborttagningssida.", som inte helt förvånande har en länk till sammma sida man redan är på.

Alltså, är det ingen på DELL som någonsin kollar in den egna hemsidan? Jag kan ha all förståelse för att webbmastern fått sparken i den mån det någonsin funnits någon sådan, men då kanske det kunde vara läge att anställa nån ny?

Men, inget ont som inte har något gott med sig, när jag hade några vänner på besök igår så kunde jag inte låta bli att visa de mest komiska felen på dell.se och liksom mig kunde dom inte låta bli att garva åt eländet. Men det var nog inte rikigt så som Dell hade tänkt sig att hemsida skulle användas tror jag

Permalänk
Medlem

Det går nästan inte att beställa vi Dell.se. Helt hopplös webbplats, dessutom när jag ville ringa in frågor och order så kopplar de till Dustins Dell center... Högst märkligt.