Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Man får köra max 120 på svenska motorvägar med en tvåmilles ferarri.
Jag kan göra samma sak med min Volvo 940 värd en halv speldator.

Ferrari borde verkligen lära av Volvo.

Så. Dagens obligatoriska bil-liknelse avklarad. Jag tror du vet vad jag försöker antyda.
Olika spel, olika utvecklingscykler. Fantastiskt för mig som spelare att båda sorterna finns. Jag har kul på helt olika sätt i dom olika spelen.

(Däremot är chansen rätt stor att jag inte skaffar GTA5 fören långt efter release, tack vare PoE. Dom lyckades nästan lite för bra)

Jag förstår verkligen inte din bil-liknelse alls.

Jag förstår inte heller var du vill komma med det argumentet.

Det jag försöker säga är att antalet anställda och produktionskostnaden på ett spel behöver inte på något sätt betyda att spelet blir bättre, oavsett genre.

Jag garanterar att några få entusiastiska och driva spelutvecklare gör ett mycket bättre spel på 3 års tid än 3 gånger så många pressade och stressade spelutvecklare gör på 1½ år.

Obs att det bara är ett uttryck, såklart finns det undantag.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Jag köpte watch dogs för 200kr när jag förbokade 1½ år innan det släpptes. Ibland använder sig företag av lockvaror som man går back på för att tjäna in pengarna någon annanstans, inget konstigt med det.
Det jag blir irriterad på är att man kan garanterat ha lika mycket kul i typ pillars of eterinity eller cities skyline som GTA. Utvecklingskostnader ska inte påverka priset, snarare hur bra spelet är. Kolla bara på assassins creed unity eller liknande, svindyrt och helt värdelöst.

Alla företag borde lära av paradox, de vet hur man ska prissätta spel vettigt och ändå få in rejäla summor.

Att anställa 20x fler personer =/ 20x så bra spel, all im saying.

Spelet är ju 'gammalt' till ps3/xbox360.
Dom andra versionerna har dom ju jobbat vidare på! PC är ju inte ens släppt ännu.

Självklart måste ju man prissätta en vara utefter vad den kostar att utveckla. Sen om kunderna köper det hela, det får ju säljaren hoppas.

Om du nu är så negativ till prissättningen och spelet är det väl bara avstå?
Eller starta din egen studio och utveckla spel bäst du nu tycker.

Personligen är gta5 ett av dom bästa spelen jag spelat, och kommer antagligen spela om det på PC.
Tror jag hade runt 35-40 timmar för att spela igenom det, med en kostnad på 500:- så ger det ju bara drygt 10:- i timmen i underhållning. Förstår inte hur folk kan grina över att spel är dyrt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WoG:

Jag köpte watch dogs för 200kr när jag förbokade 1½ år innan det släpptes. Ibland använder sig företag av lockvaror som man går back på för att tjäna in pengarna någon annanstans, inget konstigt med det.
Det jag blir irriterad på är att man kan garanterat ha lika mycket kul i typ pillars of eterinity eller cities skyline som GTA. Utvecklingskostnader ska inte påverka priset, snarare hur bra spelet är. Kolla bara på assassins creed unity eller liknande, svindyrt och helt värdelöst.

Alla företag borde lära av paradox, de vet hur man ska prissätta spel vettigt och ändå få in rejäla summor.

Att anställa 20x fler personer =/ 20x så bra spel, all im saying.

DU kan garanterat ha lika kul i de spelen som i GTAV. Jag kan ha roligare i LoL än ett spel som kostar pengar, betyder det att GTAV ska släppas gratis? Känns som du blandar ihop vad du tycker är roligt med vad alla andra tycker. Men visst finns det skitspel, ACU, BF4 (när det släpptes). Det betyder väl inte att alla spel ska bli jättebilliga..? Självklart kommer utvecklingskostnaderna sätta priset på spelet. Annars skulle väl indiespel och AAA-titlar kosta lika mycket? Finns många som föredrar indiespel och tvärtom, hur "kul" man har bestämmer inte priset på spelet.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Jag förstår verkligen inte din bil-liknelse alls.

Jag förstår inte heller var du vill komma med det argumentet.

Det jag försöker säga är att antalet anställda och produktionskostnaden på ett spel behöver inte på något sätt betyda att spelet blir bättre, oavsett genre.

Jag garanterar att några få entusiastiska och driva spelutvecklare gör ett mycket bättre spel på 3 års tid än 3 gånger så många pressade och stressade spelutvecklare gör på 1½ år.

Obs att det bara är ett uttryck, såklart finns det undantag.

Förstår inte vad detta har med Gta 5 att göra? Om det inte passar så är det väl bara att avstå?
Förstår inte heller varför spel ska vara nått heligt, som man inte får tjäna pengar på?
Jag är ledsen att rasera din värld, men folk utvecklar inte spel för sitt och ditt nöjes skull, det är en industri som allt annat och i största delen av fallen handlar det om att tjäna pengar.

Vad har du själv för yrke? Så kan vi börja såga lite i modellen du använder för att tjäna pengar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WoG:

Det jag försöker säga är att antalet anställda och produktionskostnaden på ett spel behöver inte på något sätt betyda att spelet blir bättre, oavsett genre.

Tycker det har varit precis tvärtom den senaste tiden.

De stora bolagen trycker ut så mycket skit för o tjäna in pengar... o folk köper det ju. Personligen finner jag mer värde i de "mindre" spelen. Speciellt Cities eller Minecraft t.ex.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Hej! Kanske tagits upp i tråden tidigare. Men frågar ändå:

Om jag köpt spelet på GreenManGaming, kan jag använda den nyckeln och aktivera det i Steam. Eller måste jag använda mig utav rockstar social club för att aktivera och starta spelet igenom?

Jag tror att det bara är Steam som säljer Steam-versionen och även om man har den så måste man logga in på Social Club för att spela.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av WoG:

Jag förstår verkligen inte din bil-liknelse alls.

Jag förstår inte heller var du vill komma med det argumentet.

Det jag försöker säga är att antalet anställda och produktionskostnaden på ett spel behöver inte på något sätt betyda att spelet blir bättre, oavsett genre.

Jag garanterar att några få entusiastiska och driva spelutvecklare gör ett mycket bättre spel på 3 års tid än 3 gånger så många pressade och stressade spelutvecklare gör på 1½ år.

Obs att det bara är ett uttryck, såklart finns det undantag.

jag menar att du inte borde använda Skyklines för en måttstock om hur man hade kunnat göra GTA5.

Det är helt olika spel, med helt olika förutsättningar för att bli bra.
Att göra det GTA 5 som finns idag kräver en massa "grunt work", det hade tex inte alls vart samma sak om hela världen var full med 20 likadana byggnader, hur entusiastiska dom som designat dom än var.

Jag tycke att det skulle vara jättetråkigt om spelåret 2015 hade bestått av 20 st Skylines.

Likaså hade det vart jättetråkigt om det bestått av 20 mastodontproduktioner som GTA5.

Det går inte att göra dom olika typerna av spel med samma förutsättningar, och dom flesta av oss tycker det är kul att kunna varva mellan dom olika typerna.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

En fråga, någon som pre orderat på steam? Skulle väl gå att pre downloada idag, eller? Jag hittar GTA V i mitt library, men vet inte hur jag laddar ner det?
(Jag pre orderade för några månader sen).

Skrivet av WoG:

Spelet kunde GARANTERAT ha lanserats till PC för 1½ år sedan också, men allting handlar bara om att suga ut kunderna på så mycket pengar som möjligt först.

Absolut, men då hade det blivit ett GTA IV som är helt odugligt och ospelbart. Dessutom tar det lång tid att porta om till PC och ändra till 4K grafik. Det gör man inte på en dag. Jag är snarare förvånad att spelet kommer så pass snabbt. Jag hade gärna kunnat vänta längre om dom hade gjort förbättringar. Hatar ofärdiga spel, vilket 99/100 spel är nuförtiden. Men nu är det på gång och det ska bli skoj att lira om det igen

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Avstängd

Någon skrev innan i tråden och jag har hört det förut. Varifrån har ni fått att GTA V är gjort för PC från början och portats till Xbox 360/PS3? Det sa man innan om GTA IV också men det vet vi ju hur det var med det.

Troligen utvecklas alla spel på PC men mot konsolerna. Någon spelutvecklare här som kan förklara?

Citat:

Prior to the most recent generation of consoles (i.e., Playstation 4, Xbox One, Wii U), the method of coding was significantly different than coding for PCs. Fortunately, in recent years this has started to change. The newer consoles use the same architecture as PCs, making developing games very similar between the two formats.

Determining which format is easier to develop for is a difficult question to answer, as both have their advantages and disadvantages. For example, it may be easier to write code for a console game, as consoles have fixed hardware—unlike PCs, there aren’t a plethora of processors, video cards, sound cards, etc., to worry about when developing a video game for consoles.

On the other hand, this can also been seen as a negative for console game development—due to the fixed hardware, games developed for consoles will have a lower ceiling for graphics, physics, etc.

Additionally, each individual console has proprietary features and hardware not present on the other consoles. So, developing a game for a Microsoft console will differ from developing a game for a Sony or Nintendo console. As a result, most developers have teams dedicated to working on each console individually. Coding for a game running on Windows will be the same for any computer, regardless of the manufacturer.

So, it really isn’t “easier” to develop for either consoles or PCs, it’s just different. In reality, it’s all about figuring out which format you enjoy the most and you’re most comfortable with, as they both have their developmental advantages and disadvantages.

http://www.digitalstormonline.com/unlocked/developing-pc-game...

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Var får man bäst "deal" på Gta 5 någon som har koll?.

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Skrivet av WoG:

Fråga till er i tråden, var har ni köpt spelet och för hur mycket?

Är ute efter var man ska köpa det, men det billigaste jag hittar är 400kr. Känns helt vansinnigt för ett 1½ år gammalt spel som man väntat på i 2 år nu >.<

Jag gav 320 eller 340 kr på greenmangaming.com för typ en månad sen. Men då hade jag fått en 27% rabattkod för just förbokning av GTA5 via deras nyhetsbrev. Fick även in-game valuta bonusen.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av WoG:

Jag köpte watch dogs för 200kr när jag förbokade 1½ år innan det släpptes. Ibland använder sig företag av lockvaror som man går back på för att tjäna in pengarna någon annanstans, inget konstigt med det.
Det jag blir irriterad på är att man kan garanterat ha lika mycket kul i typ pillars of eterinity eller cities skyline som GTA. Utvecklingskostnader ska inte påverka priset, snarare hur bra spelet är. Kolla bara på assassins creed unity eller liknande, svindyrt och helt värdelöst.

Alla företag borde lära av paradox, de vet hur man ska prissätta spel vettigt och ändå få in rejäla summor.

Att anställa 20x fler personer =/ 20x så bra spel, all im saying.

Väldigt underligt att blanda in Paradox här, en spelutgivare som publicerat diverse ofta obskyra lågbudgettitlar som är långt ifrån något som kan klassas som mainstream. Paradox har haft en jäkla tur med att få publicera både Pillars of Eternity och Cities: Skyline. PoE har intressant folk (Chris Avellone) och studion Obsidian Entertainment har arbetat med stortitlar tidigare. Mycket av pengarna har tiggts fram genom deras Kickstarter dock.

Cities Skyline är mer eller mindre en ganska innehållsfattig "indie"klon av SimCity. Spelet gör mycket bra men är, som sagt, ganska innehållslöst och förlitar sig i dagsläget helt på moddar vilket är lite trist. Dock tror jag att det finns mycket kvar att hämta ur utvecklarna. De har ändå gjort ett bra jobb, det är ju hitills ett av årets absolut bästa spel trots allt.

Det GTA V gör kan väldigt få eller inga andra studior faktiskt utföra. Själv har jag spelet både till PS3 och PS4. Kommer köpa PC-utgåvan när jag väl bestämt mig för om jag vill ha Steam achievements eller inte. Att kalla det att mjölka och allt annat fjantigt som ofta förekommer är rätt patetiskt då man inte verkar förstå hur mycket arbete som ligger bakom Rockstars spel. Att just PC-utgåvan tagit sån tid är självklart trist, jag hade valt den istället för PS3-utgåvan vid lanseringen 2013 om spelet ens kom. Men nu är PC-marknaden ganska liten, speciellt den som faktiskt kan spela spelet med den grafik och detaljrikedom som Rockstars faktiskt vill att spelet ska upplevas i.

Men nu är spelet nästan här tillslut. Själv har jag faktiskt tvivlat till och från på att PC-utgåvan verkligen skulle komma. Den utannonserades trots allt rätt sent. Jag hoppas de av er som ännu inte har fått spelet gillar det lika mycket som de av oss som redan hunnit spela spelet en eller flera gånger. Om det är något spel man ska köpa i år så är det definitivt GTA V!

För att avsluta min kommentar så hoppas jag verkligen inte att fler studior tar efter Paradox, iallafall hur och vad de publicerat tidigare. Istället hoppas jag att Paradox efter succen med Pillars of Eternity och Cities: Skyline istället får möjlighet att publicera större titlar i framtiden och bli större och mer känd. Skulle jag vilja ha en publisist med något av de spel jag faktiskt spånar på så ligger Paradox helt klart långt upp på önskelistan.

Permalänk
Medlem

Meh. Orkar inte svara alla individuellt, det alla nämner är bara personliga åsikter. Vi kan nog helt enkelt "agree to disagree". Jag hävdar också att många företag *EA, blizzard* osv har gått från att göra riktigt bra spel till att bara bry sig om siffror i plånboken. Jag älskar valve, de är ett av få företag som fortfarande har riktigt bra villkor för sina anställda.

Jag saknar blizzard på den tiden de gjorde riktigt välgjorda spel, som Wc3, Diablo 2, Starcraft etc. Visst har de släppt bra nya spel också, men inte utan att gnissla tänder efter mer pengar. Hur de släppte Diablo 3 med inbyggt real money auction house fick mig att rysa.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WoG:

Meh. Orkar inte svara alla individuellt, det alla nämner är bara personliga åsikter. Vi kan nog helt enkelt "agree to disagree". Jag hävdar också att många företag *EA, blizzard* osv har gått från att göra riktigt bra spel till att bara bry sig om siffror i plånboken. Jag älskar valve, de är ett av få företag som fortfarande har riktigt bra villkor för sina anställda.

Jag saknar blizzard på den tiden de gjorde riktigt välgjorda spel, som Wc3, Diablo 2, Starcraft etc. Visst har de släppt bra nya spel också, men inte utan att gnissla tänder efter mer pengar. Hur de släppte Diablo 3 med inbyggt real money auction house fick mig att rysa.

Om man ser företagen som "helhet" så är de flesta i stort sett bara intresserade av att göra spel för att tjäna pengar.

Men fortfarande så är flera av de anställda utvecklarna passionerade och arbetar med något de älskar. Tyvärr så får ju dock de flesta ingen större frihet. Sedan så arbetar man ju själv också för att tjäna pengar så man kan överleva.

Konkurrensen är väl betydligt större på spelmarknaden idag också.

Permalänk
Skrivet av WoG:

Meh. Orkar inte svara alla individuellt, det alla nämner är bara personliga åsikter. Vi kan nog helt enkelt "agree to disagree". Jag hävdar också att många företag *EA, blizzard* osv har gått från att göra riktigt bra spel till att bara bry sig om siffror i plånboken. Jag älskar valve, de är ett av få företag som fortfarande har riktigt bra villkor för sina anställda.

Jag saknar blizzard på den tiden de gjorde riktigt välgjorda spel, som Wc3, Diablo 2, Starcraft etc. Visst har de släppt bra nya spel också, men inte utan att gnissla tänder efter mer pengar. Hur de släppte Diablo 3 med inbyggt real money auction house fick mig att rysa.

Jag visste inte att Blizzard är Rockstar, och att GTA5 är Wc3, Diablo 2, Starcraft etc.

jag ser inte vitsen av att Rockstar ska sluta med storproduktioner, bara för att vissa andra studios inte klarar av att göra dom bra längre.

Visst, du får självklart ha personliga åsikter, men jag tycker dina argument för dom är rätt märkliga

Mins åsikt, baserat på att ah spelat både GTA5, Skylines och PoE, är att det märks väldigt tydligt varför dom olika spelen har så olika kostnader. Och alla tre är lika bra för det. Men totalt olika spel.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Men nu är PC-marknaden ganska liten, speciellt den som faktiskt kan spela spelet med den grafik och detaljrikedom som Rockstars faktiskt vill att spelet ska upplevas i.

Inte för att vara nitt-picky men spelmarknaden på på PC omsatte ca 26 miljarder dollar förra året. Inte direkt liten. Samt att prognosen är bara stigande fram till 2018 då gruppen pc-spelare blir alltmer kapitalstarka (planerar själv en ny dator i år så blir många tusenlappar det).

https://opengamingalliance.org/press/details/core-gamers-are-...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av WoG:

Meh. Orkar inte svara alla individuellt, det alla nämner är bara personliga åsikter. Vi kan nog helt enkelt "agree to disagree". Jag hävdar också att många företag *EA, blizzard* osv har gått från att göra riktigt bra spel till att bara bry sig om siffror i plånboken. Jag älskar valve, de är ett av få företag som fortfarande har riktigt bra villkor för sina anställda.

Jag saknar blizzard på den tiden de gjorde riktigt välgjorda spel, som Wc3, Diablo 2, Starcraft etc. Visst har de släppt bra nya spel också, men inte utan att gnissla tänder efter mer pengar. Hur de släppte Diablo 3 med inbyggt real money auction house fick mig att rysa.

Alla dessa företag har alltid haft som huvudmål att tjäna så mycket pengar som möjligt, blir spelet omtyckt är det bara bra. Vad som hänt under åren är att spelmarknaden växer vilket också medför att nya sätt att tjäna pengar också uppstår. Världen är ju inte riktigt likadan idag som på 80 och 90-talet trots allt.

Huruvida Valve har bra villkor för sina anställda vet jag inget om. Att villkoren och supportandet av kunderna på Stream-plattformen är dålig är välkänt och överskuggar i mitt tycke eventuella bra villkor.

Sedan får man väl också tänka på att Blizzard tog bort RMAH medans Valve bara ökar på med deras Steam market där kort och annat krafs också kan köpas för riktiga pengar. Och då lanserar inte ens Valve spel längre.

Med tanke på åldern på de Blizzard titlar du nämner så får man ju även tänka på nostalgiska känslor som kan få äldre spel att framstå som bättre än de egentligen är. Frågan är ju om exempelvis Starcraft 2 kanske är bättre än Starcraft?

Personligen anser jag att så gott som alla nya GTA-spel är bättre än föregående utgåva. GTA V är bättre än GTA IV inkl DLC. GTA IV bättre än San Andreas. San Andreas bättre än Vice City osv. Inte alltid bättre på alla punkter bör tilläggas men sett till helheten. 80-talstemat i VC är svårslagen samt den relativt stora spelvärlden i SA. Att axla en "riktig" kriminell i TLaD och allmäna bikertemat var riktigt bra också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cfwin:

Inte för att vara nitt-picky men spelmarknaden på på PC omsatte ca 26 miljarder dollar förra året. Inte direkt liten. Samt att prognosen är bara stigande fram till 2018 då gruppen pc-spelare blir alltmer kapitalstarka (planerar själv en ny dator i år så blir många tusenlappar det).

https://opengamingalliance.org/press/details/core-gamers-are-...

Alla dessa datorer varken kommer eller kan spela GTA V. Alla Xbox 360, One, PS3 och PS4 kan spela detta spel.

Det hela handlar om förväntningar och folk som försöker förutspå saker. Inget jag personligen har något förtroende för.

Skickades från m.sweclockers.com

Rättade android&quot;rättningar.
Permalänk
Medlem

[QUOTE="anon5930;15335099"]Cities Skyline är mer eller mindre en ganska innehållsfattig "indie"klon av SimCity. Spelet gör mycket bra men är, som sagt, ganska innehållslöst och förlitar sig i dagsläget helt på moddar vilket är lite trist. Dock tror jag att det finns mycket kvar att hämta ur utvecklarna. De har ändå gjort ett bra jobb, det är ju hitills ett av årets absolut bästa spel trots allt.

Spelrecesion:
Ganska innehållslöst och trist utan mods. Men årets bästa spel!

Haha, sorry var tvungen

Citat:

Personligen anser jag att så gott som alla nya GTA-spel är bättre än föregående utgåva. GTA V är bättre än GTA IV inkl DLC. GTA IV bättre än San Andreas. San Andreas bättre än Vice City osv. Inte alltid bättre på alla punkter bör tilläggas men sett till helheten. 80-talstemat i VC är svårslagen samt den relativt stora spelvärlden i SA. Att axla en "riktig" kriminell i TLaD och allmäna bikertemat var riktigt bra också.

Håller med om det, men om man utgår ifrån spelen som kom på sin tid är inget av spelen mätbara med GTA VC imo. Vet inte hur många tusentals timmar jag suttit och spelat GTA VC Hade vart roligt att göra en remake totalt på VC, typ större karta, kunna simma, nya vapen, bilar, grafik osv..

För att hålla oss till temat; Är mindre än tre timmar kvar till 8 April i Australien exempelvis. Ska bli intressant när pre laod fungerar

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk

Undra om man kan förvänta sig någon pre-load idag...

Ganska sparsmakat med information, som vanligt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dirty_Harry:

Undra om man kan förvänta sig någon pre-load idag...

Ganska sparsmakat med information, som vanligt...

Det tror jag nog, är det nåt dem kan så är det att hålla tider!

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WoG:

Meh. Orkar inte svara alla individuellt, det alla nämner är bara personliga åsikter. Vi kan nog helt enkelt "agree to disagree". Jag hävdar också att många företag *EA, blizzard* osv har gått från att göra riktigt bra spel till att bara bry sig om siffror i plånboken. Jag älskar valve, de är ett av få företag som fortfarande har riktigt bra villkor för sina anställda.

Jag saknar blizzard på den tiden de gjorde riktigt välgjorda spel, som Wc3, Diablo 2, Starcraft etc. Visst har de släppt bra nya spel också, men inte utan att gnissla tänder efter mer pengar. Hur de släppte Diablo 3 med inbyggt real money auction house fick mig att rysa.

Klart du får ha egna åsikter. Men åsikter med väldigt underliga grunder och argument brukar ofta sluta i stil med "vi tycker helt enkelt olika.." så blev inte så förvånad

OT: Har redan lirat igenom det en gång på 360.. Frågan är ju om man har tid att köpa detta nu när man faktiskt jobbar och inte pluggar. Nu har man däremot en dator som klarar av det också, ironin!

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Ryktas om pre-load 10:00 PST.

Källa: Community hub på Steam och http://www.pcgames.de/GTA-5-Grand-Theft-Auto-5-PC-219948/News... med hjälp av Google Translate.

http://sv.thetimenow.com/pst/pacific_standard_time ett tag kvar alltså

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Skrivet av N_Micke:

Ryktas om pre-load 10:00 PST.

Källa: Community hub på Steam och http://www.pcgames.de/GTA-5-Grand-Theft-Auto-5-PC-219948/News... med hjälp av Google Translate.

http://sv.thetimenow.com/pst/pacific_standard_time ett tag kvar alltså

Klockan 20.00 svensk tid alltså, för att göra det så klart och tydligt det går.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Klockan 20.00 svensk tid alltså?

Borde det bli om jag inte är helt ute och seglar. Om nu detta stämmer då.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xcluzive:

Spelrecesion:
Ganska innehållslöst och trist utan mods. Men årets bästa spel!

Haha, sorry var tvungen

Håller med om det, men om man utgår ifrån spelen som kom på sin tid är inget av spelen mätbara med GTA VC imo. Vet inte hur många tusentals timmar jag suttit och spelat GTA VC Hade vart roligt att göra en remake totalt på VC, typ större karta, kunna simma, nya vapen, bilar, grafik osv..

För att hålla oss till temat; Är mindre än tre timmar kvar till 8 April i Australien exempelvis. Ska bli intressant när pre laod fungerar

Grunden i Cities: Skyline är bra vilket gör att jag ändå tycker att det kvalar in bra (hitills) i året. Samtidigt har inte spelåret riktigt kommit igång men jag är rätt säker att det lär bli årets bästa stadsbyggartitel, med eller utan moddar.

GTA VC var verkligen speciell. En rejäl förbättring mot för GTA III på typ alla punkter. Musiken och stämningen och allt var fantastisk. Även jag hade velat se något nytt på temat, antingen ett helt spel i 80-talet eller kanske att delar av GTA VI utspelar sig vid olika tidpunkter. Rockstars har ju gjort/varit involverade i både Red Dead Redemption och L.A. Noire, de skulle nog kunna göra något ritkigt intressant även om det nog skulle bli för dyrt om de skulle vara lika detaljerade som Rockstars spel annars brukar vara. Men man kan ju alltid drömma iallafall...

Permalänk
Skrivet av anon5930:

GTA VC var verkligen speciell. En rejäl förbättring mot för GTA III på typ alla punkter. Musiken och stämningen och allt var fantastisk. Även jag hade velat se något nytt på temat, antingen ett helt spel i 80-talet eller kanske att delar av GTA VI utspelar sig vid olika tidpunkter. Rockstars har ju gjort/varit involverade i både Red Dead Redemption och L.A. Noire, de skulle nog kunna göra något ritkigt intressant även om det nog skulle bli för dyrt om de skulle vara lika detaljerade som Rockstars spel annars brukar vara. Men man kan ju alltid drömma iallafall...

Samma här, Vice City fick mååånga timmar. Ett GTA5 i den tidseran ELLER i L.A.Noires 40-50-tal så hade jag varit ännu nöjdare ^^

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Någon skrev innan i tråden och jag har hört det förut. Varifrån har ni fått att GTA V är gjort för PC från början och portats till Xbox 360/PS3? Det sa man innan om GTA IV också men det vet vi ju hur det var med det.http://www.digitalstormonline.com/unlocked/developing-pc-game...

Alla spel skapas på en dator (om du nu inte visste det). Jag antar att de som kläckte ur sig det där, menar att spelutvecklarna skapade spelet till PC först och sen gjorde så att grafiken och allt annat är anpassat efter en konsols standard. Själv antar jag det är tvärtom, gällande spel som kommer ut till någon konsol först.

För övrigt. Kan man förinstallera GTA V klockan åtta i kväll, sa ni? Jag ställer alarmet till den tidpunkten!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Alla spel skapas på en dator (om du nu inte visste det). Jag antar att de som kläckte ur sig det där, menar att spelutvecklarna skapade spelet till PC först och sen gjorde så att grafiken och allt annat är anpassat efter en konsols standard. Själv antar jag det är tvärtom, gällande spel som kommer ut till någon konsol först.

För övrigt. Kan man förinstallera GTA V klockan åtta i kväll, sa ni? Jag ställer alarmet till den tidpunkten!

Det cirkulerade starka rykten om att PC faktiskt skulle ha varit huvudplattform när GTA V utvecklades. Bl.a. hittade man kod som refererade till PC-versionen i konsolernas kod. Så vem vet? En sak är dock säker och det är att PC-versionen av Max Payne 3 av R* inte var portad från någon konsol utan hade utvecklats helt från grunden parallellt med konsolversionerna.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Nu satte jag igång min Pre-Load på Steam!

Skrivet av N_Micke:

Borde det bli om jag inte är helt ute och seglar. Om nu detta stämmer då.

Skrivet av Tinardirith:

Klockan 20.00 svensk tid alltså, för att göra det så klart och tydligt det går.

Skrivet av N_Micke:

Ryktas om pre-load 10:00 PST.

Källa: Community hub på Steam och http://www.pcgames.de/GTA-5-Grand-Theft-Auto-5-PC-219948/News... med hjälp av Google Translate.

http://sv.thetimenow.com/pst/pacific_standard_time ett tag kvar alltså

Visa signatur

Laptop Workstation PC Specialist || Intel 10875H - 250mv & Liquid Metal || Nvidia RTX 2070 883mv @ 1935MHz & Liquid Metal ||64GB Ram || Samsung 970 EVO 2TB + 512GB OEM || 1TB & 512GB External SSD + 2.5TB NAS
Lyssna gärna på mitt band The Mulak Mind
Citera gärna om du vill ha svar!