One Plus One - behöver ny mobil

Permalänk
Medlem

One Plus One - behöver ny mobil

Behöver till slut köpa en ny mobil. Var för ett halvår sedan på väg köpa en 1+1 men avvaktade men nu sjunger min nuvarande Samsung S3:a på sista versen och en ny mobil behöver köpas in. Jag är ingen super användare (läs frekvent användare) av mobil men vill ha en bra hyffsat snabb och med bra kamera

Är en One plus one fortfarande köpvärd, det verkar ju inte hänt något på priset på denna. Den ligger ungeför i den prisklass jag vill betala om jag ska köpa en kontant. Annars kan jag ta en dyrare med abonnemang men vill helst undvika detta.

Frågan är, är det fortfarande ett bra köp om man vill köpa lös en mobil? Är det någon uppdatering eller ny modell på gång från detta företag? Den nuvarande modellen är väl ca. 1år gammal.

Permalänk
Medlem

OnePlus two beräknas komma kvartal två eller tre detta år, det är väl den största kommande uppdateringen skulle jag tro

http://www.androidpit.com/oneplus-two-release-date-news-specs-features

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Den är fortfarande väldigt prisvärd och ett väldigt bra köp.
One Plus Two är på ingång, men vet inte när den kommer eller hur den står sig mot One och andra high-end telefoner.

Permalänk
Medlem

LG G3 är även prisvärd. Finns i både 16 gb och 32 gb. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2661801

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ok, är som sagt sugen på en eller var iaf. Men om det fortfarande är ett bra köp kanske det blir en sådan trots att den kostar precis samma peng idag som för ett halvår sedan.

Har sett att den finns att köpa på olika kinasidor också, är det "fultelefoner" eller äkta varan? Jag har iaf bokat ena inviten chutil lagt ut, Tackar!, så kanske slår till på en då.

Har någon som använder denna telefon ris och ros att ge, det finns kanske en tråd för det om jag letar Som sagt så är jag ingen telefonnörd och behöver inte det senaste utan det är för lite vardagsanvändande, något tel samtal, lite bilder på mat och barn på facebook men den ska också fungera till löppassen och spotify.

Och en fråga till, om man köper en telefion genom denna invite från 1+1 hemsida. Tillkommer det avgifter och vilka?

Permalänk
Medlem

Jag hakar också på och vill ha svar på samma fråga då jag är i exakt samma sits

är sjukt sugen på oneplus one men är rädd att telefonen ska bugga för mycket.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Sitter också och kollar efter en ny lur. Kanske värt att vänta på zenfone 2?

Permalänk

vart vänder man sig med garanti och service-ärenden?

Visa signatur

Den kanske är liten, men den luktar som en stor...

Permalänk
Medlem

Tycker Moto X 2 är rätt prisvärd den med.

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av magnusace:

vart vänder man sig med garanti och service-ärenden?

Till OnePlus, och var inte rädd för att vara ordentligt bestämd.

Ja, One är en riktig kanontelefon, och helt vansinnig till sitt pris.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Japp, då har jag beställt denna telefon. Min första och egentligen enda förhoppning är att den är krångelfri så långt det går för prestandan kommer motsvara mina förväntningar är jag helt övertygad om. Har aldrig köpt en så pass "dyr" telefon tidigare, som sagt ingen frekvent användare av telefoner.

Orkade inte kolla runt och ville inte binda upp mig på abonnemang eller betala ca. 5-6000:- så det känns som ett bra val ändå.

Permalänk
Avstängd

är inte sonys z2 bästa köpet om du vill ha en mobil med bra kamera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

är inte sonys z2 bästa köpet om du vill ha en mobil med bra kamera?

Jo, så här nu då jag ser den hade den kunnat fungera. Vattentålig är bra för löppassen som kan bli i våt väderlek. Nu är en beställning på Oneplus one gjord så jag hoppas bli nöjd iaf, den blev ju lite billigare också och fungerar det inte är det bara handla nytt...

Permalänk

Grym telefon enligt mig, men är du en sån som brukar tappa telefoner så tycker jag att du ska skaffa ett skal då skärmen dör helt om det blir en spricka, alltså touchen slutar funka. Och det kostar 1200kr att skicka in den för lagning har jag hört (skärmbyte) har jag läst.

Lillebrorsan hade en som han olyckligtvis tappade så skärmen sprack och det vart så med den.

Och det enda jag märkte var att kameran kunde bugga ibland på Snapchat men det var bara att starta om appen så funka det

Och jag tycker du borde vänta med att uppdatera den till Lollipop från KitKat men det är min åsikt de

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile