Permalänk

C# ASP.net SPAR registret

Hej

Är det någon som har gjort integrationen mot SPAR registret som kan hjälpa mig lite.

PersonsokningFragaTYPE xxx = new PersonsokningFragaTYPE();

Hur och vad skall man populera xxx med? har snart försökt med allt som finns på jorden.

/MVH Mats

Permalänk
Medlem

SPAR = statenspersonadressregister.se?

I vilket fall så är frågan om det ö.h.t. finns något öppet API att jobba emot, och det kan endast SPAR svara på.

Permalänk

Hej

SPAR = statenspersonadressregister.se

Tyvärr finns inget öppet API att köra imot. Man jobbar helt mot deras skyddade webbservice API.

Man måste även ha ett speciellt Certifikat utfärdat av STERIA för att kunna connecta mot deras API/Testmiljö.

Därför jag var ute och fiskade ifall någon annan har gjort en sådan här integration tidigare. SPARS utvecklare har ingen .net kunskap alls att dela med sig av enligt dem själva.

Permalänk

Hi,

Did you ever get around to find a way to use this through Visual Studio?

- I'm facing the same difficulties these days...

//Jesper

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amberion79:

Hej

SPAR = statenspersonadressregister.se

Tyvärr finns inget öppet API att köra imot. Man jobbar helt mot deras skyddade webbservice API.

Man måste även ha ett speciellt Certifikat utfärdat av STERIA för att kunna connecta mot deras API/Testmiljö.

Därför jag var ute och fiskade ifall någon annan har gjort en sådan här integration tidigare. SPARS utvecklare har ingen .net kunskap alls att dela med sig av enligt dem själva.

Om du har dokumentation eller exempel i annan kod så kan vi säkert hjälpa dig att tolka och översätta. Något säger mig att värden som objektet xxx ska populeras med är det minsta problemet.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?