Vinn nätagg från Seasonic

ctrl+amiga+amiga slutat funka

Permalänk
Medlem

ctrl+amiga+amiga slutat funka

Som sagt skulle damma av amigan igen och köra lite moonstone, funkade kalas bra i ett par dagar. Nu vill inte ctrl+a+a funka längre.

Nån som har någon idé vad det kan vara.. jätte tacksam för svar

Mvh tobias

Visa signatur

.: Chassi: Phanteks Eclipse P300 | Moderkort: MSI Z77A-G43 GAMING | CPU: Intel Core i7 2600K (Sandy Bridge) @ 3,4GHz + Corsair H80i | Minne: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9| GPU: Asus GeForce GTX 1060 6Gb | OS Disk: Samsung 860 EVO 250GB | Nätagg: Fractal Design Integra R2 750W | Skärm: Philips 276E8VJSB 4K IPS | Server: HP Proliant N54L 5Tb :.

Permalänk

De gamla tangentborden har väl gummimembran som gör kontakt med kretskortet under tangenterna. Du får nog öppna tangentbordet och göra rent. För ytterligare tips så läs följande länk (Google översatt från engelska):

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waxinator:

De gamla tangentborden har väl gummimembran som gör kontakt med kretskortet under tangenterna. Du får nog öppna tangentbordet och göra rent. För ytterligare tips så läs följande länk (Google översatt från engelska):

har tagit isär allt och rengjort som bara den, men nu har ett annat problem kommit. caps lyser och svart skärm. känns som man måste "cappa" om och se om det funkar sen ev. köpa ny kickrom något annat kan ja inte tänka mig beställde en multimätare ska testa nätagget. Men det med lödning är inte min specialitet så jag får fråga lite här och där.

edit: köpte Capacitors för a600 han skickade med 2 st pdf filer med bra info!

Visa signatur

.: Chassi: Phanteks Eclipse P300 | Moderkort: MSI Z77A-G43 GAMING | CPU: Intel Core i7 2600K (Sandy Bridge) @ 3,4GHz + Corsair H80i | Minne: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9| GPU: Asus GeForce GTX 1060 6Gb | OS Disk: Samsung 860 EVO 250GB | Nätagg: Fractal Design Integra R2 750W | Skärm: Philips 276E8VJSB 4K IPS | Server: HP Proliant N54L 5Tb :.

Permalänk
Medlem

I gruppen Retrodatorer säljes/köpes/bytes på Facebook finns folk som kan hjälpa till med lödningen om du inte vill prova själv.

Permalänk
Medlem

Recappa en A600 kan vara svårt om man inte har bra verktyg eller erfarenhet. Det viktigaste är trots allt att moderkortet tar så lite stryk som möjligt. Jag skulle också rekommendera den gruppen, finns en kille där som kan göra det åt dig.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots