Rockstar bannlyser moddare i GTA V

Permalänk
Medlem
Skrivet av brittaan:

Allt som kan ge dig en fördel i spelet jämtemot andra är ju att betrakta som fusk. Så att ändra spelets FOV är att fuska.

Rockstar har väl gjort det enkelt för sig och bannar alla som har ändrade filer. Alltså ryker alla fuskare, med moddare som collateral damage. Lite synd, men spelar personligen ett fuskar-fritt spel än ett spel med frihet för mods.

O du tror att det blir fuskfritt bara för att man inte kan ändra i filerna?
Tänk om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av g146:

Har sagt sen det släpptes, att det är ett skräpspel. Rockshit visar återigen är dåliga dom är.

Tråkigt för folk som har betalat 60€$ och är nu bannade för att dom ville spela med spelbar FOV. Säger det igen, skräpföretag.

Två veckor varar det så de behöver INTE köpa om spelet.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Första gången måste du va inloggad för att starta spelet. Sen kan du stänga av internet för att fortsätta spela offline. Spelet loggar annars in dig automatiskt varje gång du startar spelet. Men har du ingen internet kommer det stå att du måste ha internet 1 gång innan du kan starta spelet.

För övrigt, är det ganska konstigt det här? Supporta inte Rockstar modden som typ ändrade grafik? Kommer inte ihåg vad den hette, men stod i Rockstars Twitter att GTA IV modden som ändrar grafik även kommer till 5an.. Sen händer det här?

Kan väl vara en automatisk ban och inget rockstar själva ville göra? Bara o vänta o se vad som händer..
Stör mig däremot riktigt mycket på att folk direkt får myror i arslet och börjar ge negativa reviews.. Jag menar... Fan låt det åtminstone gå 24h...

Stämmer det? Jag får DC "you have been logged out because you account is logged in somewhere else", oavsett om det är story mode eller online mode. Högst irriterande :/
Rätt säker på att det inte stämmer då jag har testat att byta lösen 3ggr samma dyng utan resultat.

Så om du inte behövde internet i story mode, varför blir jag då urloggad?

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Tycker inte FOV bör klassas som fusk, det finns både för och nackdelar. Hög FOV gör ju ändå att det blir svårare att sikta på dem som är längre bort.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Stämmer det? Jag får DC "you have been logged out because you account is logged in somewhere else", oavsett om det är story mode eller online mode. Högst irriterande :/
Rätt säker på att det inte stämmer då jag har testat att byta lösen 3ggr samma dyng utan resultat.

Du ska inte ha internet överhuvudtaget.. Dra ut sladden och testa

Permalänk
Inaktiv

Hmm jag använde CheatEngine på mitt singleplayer, är jag i farozon?

Permalänk
Medlem

Grymt. Vi som föredrar spel med mods lär ju kracka spelet då. Förstår dem inte det?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ain0k:

Dem skulle ha stöttat moddare, men begränsat det till single player...

http://i.imgur.com/DFJ2l6a.png

Håller med de skulle ha försökt stötta moddare mer, den varianten valve kör på sitt TF2 där mods / addons så som hastighetsmätare eller kanske flera färger på fordonen som visas för resten normalt eller som saknas, läggs in i en custom folder för singleplayer.
Sedan exkluderar den online via ett kommando från servern som kräver en ren klient typ som source motorns sv_pure 1.

Medans det finns servers som har specifika mods som går under en satt standard där ägaren av servern sätter gränserna via mjukvara som hållerkoll på lite folks stats och kan även registrera de som fuskande om de plötsligt spawnar fordon från ingenstans utan att pengar dras ifrån deras online konton, eller har oändligt med hp plötsligt.

Precis som man kan göra i TF2 servers och fortfarande upptäcker ändrade kommandon på fordon som är utanför en vanligt satt standard och stats som är satta eller försöks påtvingas ifrån en anslutande klient.

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk
Medlem

Jag gillar Steams "Reviews", känns ungefär som kommentarsfältet från Youtube. Ungefär 99% är inte recensioner, utan gnällfält, enradsåsikt eller försök till att vara rolig. De borde ta bort dem och istället ha en tumme upp/ner för ett snitt.

Permalänk
Medlem

Trevligt att dom sätter mera tid på att banna moddare än att göra klart spelet.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Trevligt att dom sätter mera tid på att banna moddare än att göra klart spelet.

Är det inte ett program som bannar när filerna inte stämmer?

Dessutom vad fattas i spelet? (nyfiken)

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Att dem bannar för foV mod e ju helt sinnesjukt.
Gör om gör rätt.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Så dåligt. Enda anledningen varför gta IV spelas än idag är ju pga alla fantastiska mods....

Japp

Permalänk
Medlem

Var ju ett av anledning till varför jag köpte GTA5 till PC. Just för moddar, tänk längre fram när det kommer häftiga grafiska moddar. Ser inte heller problem med mods till SP läget.

Visa signatur

PC1: O11 Vision |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX5090 Astral
PC2: O11 Air Mini |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: HYTE Y40 |i5 10400f |GTX3090
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

usch och fy. dom gräver ju verkligen sin egna grav på pc.

släpper man fan spelet 1½ år senare för pc så köper ju folket ENDAST för att kunna modda eller så är dom trogna master race.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Händer samma sak för mig varje gång spelet kraschar. Av det jag har kunnat googla mig fram till så är det en bugg, och inget annat. Har också bytt lösen och även email, men endå så dyker det upp. Tror inte du behöver vara orolig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av XzaR:

Tycker inte FOV bör klassas som fusk, det finns både för och nackdelar. Hög FOV gör ju ändå att det blir svårare att sikta på dem som är längre bort.

Och det gör att du ser spelare före dom ser dig i periferin. Så hur kan det inte klassas som fusk?

Visa signatur

CPU
:
Moderkort
:
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taft:

Var ju ett av anledning till varför jag köpte GTA5 till PC. Just för moddar, tänk längre fram när det kommer häftiga grafiska moddar. Ser inte heller problem med mods till SP läget.

Håller absolut med dig.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ain0k:

Fan vad kul det kommer bli när mod communityt har kommit igång om ett par månader! Installera nya texturer, enb, nya städer, miljöer, fordon, uppdrag, vapen, kläder, kanske någon polismod alá LCPDFR! Kommer ju bli skitkul! Sen köra vanilla i multiplayer med polarna.

oh. wait.

Bara att börja köra GTA 4 för mig antar jag. Men det spelet dog ju totalt när 5 kom, speciellt när det kom till Pc..

PS: I GTA IV behövde man ju inte köpa någon DLC, man kunde ju bara ladda ner en ny liten stad och ett par uppdrag, tror ni att det kan vara anledningen till att Rockstar begränsar mods? Så att folk köper DLC utav dem, istället för att modda in nytt material.

Rockstar har hittils inte tagit betalt för ett enda DLC dom släppt till GTA V.

Visa signatur

CPU
:
Moderkort
:
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB

Permalänk
Skrivet av Xcym:

Ä
Dessutom vad fattas i spelet? (nyfiken)

Möjligheten att modda skiten ur offline och fortfarande köra ett opåverkat online, tydigen

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Möjligheten att modda skiten ur offline och fortfarande köra ett opåverkat online, tydigen

Dra ut nätverkskabeln, problem solved!

Visa signatur

CPU
:
Moderkort
:
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB

Permalänk
Skrivet av Squedo:

Dra ut nätverkskabeln, problem solved!

Hur kör du ett omoddat onlinespel genom att ha ett moddat singelplayerspel och en utdragen nätverkskabel?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skribent
Skrivet av murklor:

Man behöver ju köpa en ny hårddisk för det.

Beror la på, måste inte ha det på SSD disken - Onlineläget verkar inte ladda snabbare oavsett, så man kan lika gärna köra sin online install på en mekanisk lagringsdisk

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Skrivet av Dallebull:

Happ, bara o slänga SweetFX och ReShade då.
Better safe than sorry.

SweetFX funkar ju ändå inte i GTA 5?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon34034:

Hmm jag använde CheatEngine på mitt singleplayer, är jag i farozon?

jao det kan du vara har läst att folk blivit bannade för dom fuskade solo visst tycker ändå man ska få kunna fuska bäst man vill i solo, inget av det man gör överförs ju till online det är ju ett helt separat system och annan karaktär..

Permalänk
Avstängd

Rockstar gör rätt i från sig dom inte vill att man ska modda i deras spel så är det så.

Det är dom som har gjort spelet det är dom som bestämmer hur spelet ska användas.

Om folk försöker modda eller göra hacks till spelet ska dom bil avstäng för gott och aldrig mer kommer tillbaka.

GTA är seriös spel och dom vill inte ha skit folk som förstör spelet. Visa andra spel bryr sig inte om sina spelare men det gör Rockstar.

Så visa respekt för Rockstar (Du skulle inte välja att någon modda om ditt spel och sen tar åt sig äran för det jobb som du har lat ner på.)

Vi lever i ett land som många har svårt att visa respekt för dom som har gjort spelet visa ladda ner det och visa köper det och visa förstör det dom som har gjort spelet har lat mycket tid och pengar för att göra spelet.

Tycker det var bättre för i tiden då visar man mycket mer respekt.

Fakta:

Nu skriver Rockstar öppet att man inte får modda GTA 5 om man skulle modda ändå så kommer det ses som dataintrång som är olagligt.

Att göra hacks är = dataintrång.

Att modda är = dataintrång.

Så är det i Svensk lagbok.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Rockstar gör rätt i från sig dom inte vill att man ska modda i deras spel så är det så.

Det är dom som har gjort spelet det är dom som bestämmer hur spelet ska användas.

Om folk försöker modda eller göra hacks till spelet ska dom bil avstäng för gott och aldrig mer kommer tillbaka.

GTA är seriös spel och dom vill inte ha skit folk som förstör spelet. Visa andra spel bryr sig inte om sina spelare men det gör Rockstar.

Så visa respekt för Rockstar (Du skulle inte välja att någon modda om ditt spel och sen tar åt sig äran för det jobb som du har lat ner på.)

Vi lever i ett land som många har svårt att visa respekt för dom som har gjort spelet visa ladda ner det och visa köper det och visa förstör det dom som har gjort spelet har lat mycket tid och pengar för att göra spelet.

Fakta:

Nu skriver Rockstar öppet att man inte får modda GTA 5 om man skulle modda ändå så kommer det ses som dataintrång som är olagligt.

Så pass allvarligt?

Skyrim, GMOD och Osv.. Har ju mods, ska jag klassa att det är intrång i deras spel också?

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Beror ju på hur du ser det... varför ska du inte spy, men alla andra???

Nej, varför skulle du spy om jag ändrar fov? Alla får inte motion sickness av låg fov. En fov slider borde fö finnas i alla spel. Fast då skulle väl alla spy?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

Och det gör att du ser spelare före dom ser dig i periferin. Så hur kan det inte klassas som fusk?

Nej, för det ska vara med högre fov från släpp som i normala spel.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Fakta:

Hallå chilla för fan, finns ju 1000 tals spel som spelutvecklare gjort för man ska kunna modda dem.
Typ som Rockstar gjorde med detta men ångrade sig när dem inte kunde skilja på SP/MP.

Visa signatur