Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Och om man vill ha ett chassi till sin hembyggda NAS? Jag har 7 stycken 3,5-tums hårddiskar i min desktopdator och 12 stycken i min NAS-dator. Anledningen att alla hårddiskarna inte sitter i NAS-datorn är att det inte finns fler än 14 hårddiskplatser i det chassit...

Vad behöver du så extremt många diskar till?

Välj bland de andra hundratals chassin som är proppade med lagringsplatser.

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

Är lysdioden lika katastrofalt stark som vanligt? lyser upp precis hela kontoret när jag har den inkopplad på mitt R2

Koppla ur lysdioden då?

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av ronnylov:

Och om man vill ha ett chassi till sin hembyggda NAS? Jag har 7 stycken 3,5-tums hårddiskar i min desktopdator och 12 stycken i min NAS-dator. Anledningen att alla hårddiskarna inte sitter i NAS-datorn är att det inte finns fler än 14 hårddiskplatser i det chassit...

Well du har många andra chassin att välja mellan. Själv har jag inte kört på fler än 2 diskar i ett chassi på mycket länge. Allt står i min NAS i garderoben och snurrar. Jag suktar efter detta chassi, vill ha vill ha vill ha! Men jag har ju lillebror R4 så…

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Well du har många andra chassin att välja mellan. Själv har jag inte kört på fler än 2 diskar i ett chassi på mycket länge. Allt står i min NAS i garderoben och snurrar. Jag suktar efter detta chassi, vill ha vill ha vill ha! Men jag har ju lillebror R4 så…

Kanske serverchassin då men vanliga chassin med plats för mer än 12 diskar finns det inte många av.

Permalänk
Medlem

Köpte detta nyligen! sjukt nöjd. grym kvalitet och lättbygt. tyst är det oxå. (utan fönster)

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Medlem

Beställt detta till min gamla speldator som jag uppgraderat smått. Hittade det på fyndvaror hos netonnet för 759kr.
Hoppas man blir nöjd!

Skickades från m.sweclockers.com

Fel
Visa signatur

Fractal Design Define C | Asus ROG Strix Z270E | Intel Core i7 7700K @4.5GHz - Noctua NH-U14S | Asus GeForce GTX 1060 Dual OC | EVGA SuperNOVA G3 550W| Samsung 960 EVO 250GB/120GB SSD| Corsair Vengeance LPX DDR4 3000Mhz (16GB)

Permalänk

Ännu en bra recension av ett bra men lite spartanskt chassi, stilrent, tyst praktiskt och välbyggt!

Ännu en bra recension av ett bra men lite spartanskt chassi, stilrent, tyst praktiskt och välbyggt!

Det finns plats för tre front fläktar och en i botten med filter och ljud dämpad placering bara en bak för utsug utan att göra chassit bullrigare, luckorna i toppen går utmärkt använda för öka utsuget från fläkt till kylare men det blir bullrigare utan luckor samma som R5!

Jag fann en lösning med öppna luckor för dämpa ljudet för R5 och en då ha utmärkt luft flöde!
Har skickat in lösningen till Fractal får se om de tycker min design passar med deras design!

De vore roligt att se om de fungerar lika bra i verkligheten som på papper.
(Jag gjorde en papp modell för att se hur den ser ut såg ok ut!)

Det jag saknade var botten filtret på R5 att kunna dra ut fram, att tappa plats för en fläkt har inte så stor betydelse de som köper de här har tänkt ha vatten där, utan det är att de är lätt att göra rent!

Permalänk

eATX

Hej,

Jag har ett Asus Rampage V Extreme som är ett eATX. Det står inte med i listan, därför är detta kanske en dum fråga men passar det?
Vad är det som gör att det inte passar? Är det hålen för kabeldragning? Är det helt enkelt för stort och skruvhålen inte stämmer?

Har sedan tidigare ett "gigantiskt" Corsair 800D, lite slitsamt att bära med sig vid lan eller annat.
Därför vill jag ha ett mindre och tyst chassi.

Om det absolut inte går med ett Define S, har ni något tips på ett annat chassi som kanske kan passa?

Tacksam för svar.

Hej.

Permalänk