Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shuffle:

gammalt pris?`

nya pris = 1 349:-

MAX 4 PER KUND

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon5930:

Då Seagatediskussionen inte lär hjälpa någon att välja mellan SSDer från Crucial och Samsung så drar jag mig ur of-topic diskussionen.

Det här är väl ett praktexempel på diskussioner som förtjänar egna trådar, istället för att on-topic inlägg ska drunkna och förbli obesvarade?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Måste fråga bara för att vara på säkra sidan (ser att de ej finns i lager för närvarande). Men dessa, de säljs helt nya?

Vet att det ofta länkas till refurbished diskar från de, men såg inget om det på sidan så antar att den är ny.

Permalänk
Medlem

De har ändrat det felaktiga priset hos western digital nu. Tråkigt eftersom jag själv var sugen. Kul för de som fick dem.

Det var nya saker och ej refurbished.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kukilon:

De har ändrat det felaktiga priset hos western digital nu. Tråkigt eftersom jag själv var sugen. Kul för de som fick dem.

Det var nya saker och ej refurbished.

Ajdå. Säker på att det var felaktigt? Den har ju dykt upp både 13 april och 6 maj till detta pris, är ju ett litet mellanrum där man tycker att de borde ha upptäckt det annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Ajdå. Säker på att det var felaktigt? Den har ju dykt upp både 13 april och 6 maj till detta pris, är ju ett litet mellanrum där man tycker att de borde ha upptäckt det annars.

Priset låg hela tiden på 6562 kr (5249 kr med studentrabatt), även under tiden den var slut i lager första gången.
Men nu efter att dom tagit slut för andra gången så är även priset ändrat till 12224 kr (9779 kr med studentrabatt).
WD började väl undra varför dom tog slut i lager så fort...

/Nöjd ägare av en EX4100 för 5249 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av seal33:

Priset låg hela tiden på 6562 kr (5249 kr med studentrabatt), även under tiden den var slut i lager första gången.
Men nu efter att dom tagit slut för andra gången så är även priset ändrat till 12224 kr (9779 kr med studentrabatt).
WD började väl undra varför dom tog slut i lager så fort...

/Nöjd ägare av en EX4100 för 5249 kr

Då ser det kört ut. Fint att en del fick den till så bra pris iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Andersson:

Asus r9 285 strix för 1790kr hos Inet
Körs passivt under låg belastning

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2787288
Ca 700kr billigare än närmaste konkurrent

Var det inte så att ett 280X presterar bättre än 285?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Var det inte så att ett 280X presterar bättre än 285?

Jo, 285 ska också vara ganska buggigt av vad jag har läst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spacker:

LG G3 16GB för 2990kr på Elgiganten bara idag, ca 500kr billigare än andra.

Vit: http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefone...

Titan-silver: http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefone...

Behöver en ny telefon så tänkte slå till på det här erbjudandet, men tror ni att den kommer bli ännu billigare med tanke på att G4:an är runt hörnet? Är ju inte världens största rabatt precis.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Spacker:

Behöver en ny telefon så tänkte slå till på det här erbjudandet, men tror ni att den kommer bli ännu billigare med tanke på att G4:an är runt hörnet?

Det där är elgiganten crazy deal, gäller ENDAST idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spacker:

Behöver en ny telefon så tänkte slå till på det här erbjudandet, men tror ni att den kommer bli ännu billigare med tanke på att G4:an är runt hörnet?

Enligt prisjakt har den varit som lägst 2799 kr:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2661801

2990 för en 2014-års toppmodell som tidigare legat omrking 3500 kr är ett väldigt bra pris. Mycket mobil för pengarna! Kanhända att den går ner i pris när LG G4 lanseras men troligen inte lägre än 2800 kr imho.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Asså fyfan, Arkham knight på CDON för 49:99.. Vad tror ni? Jag la en beställning utifall men jag vet inte riktigt.. Får hoppas på det bästa

Visa signatur

PC specs: Mobo: MSI Z87 G45CPU:4670K RAM: 8GB Kingston HyperX blu 1600mhz GPU: ASUS R9 280X Crossfire PSU: AX850 HDD1: Seagate Barracuda 1tb 7200rpm HDD2: WD Caviar Blue 500gb SSD: Samsung 840 basic 120GB
Tangentbord: Qpad MX 85 Cherry red

Permalänk
Skrivet av Nepeta:

Asså fyfan, Arkham knight på CDON för 49:99.. Vad tror ni? Jag la en beställning utifall men jag vet inte riktigt.. Får hoppas på det bästa

Jag körde också en beställning. Värsta som kan hända är väl att man får pengarna tillbaka. Om det verkligen fungerar måste någon ha gjort fel på CDON, kan inte vara så billigt innan release.

Håller tummarna

Visa signatur

i7-7800x | ASUS Strix GTX 1080 | 64 GB RAM (for datascience stuff)

Permalänk
Keeper of Traditions

Är det en Steam-nyckel man får?

EDIT: Det verkar så, ja.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nepeta:

Asså fyfan, Arkham knight på CDON för 49:99.. Vad tror ni? Jag la en beställning utifall men jag vet inte riktigt.. Får hoppas på det bästa

Själv köpte man premium versionen för 40kr extra får man spelet när det kommer ut får det står inte att jag har det på steam?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Själv köpte man premium versionen för 40kr extra får man spelet när det kommer ut får det står inte att jag har det på steam?

Skickades från m.sweclockers.com

Du får gå in på CDON och ta Redownload, sedan klickar du på namnet, då bör koden vara där när spelet är släppt

Visa signatur

PC specs: Mobo: MSI Z87 G45CPU:4670K RAM: 8GB Kingston HyperX blu 1600mhz GPU: ASUS R9 280X Crossfire PSU: AX850 HDD1: Seagate Barracuda 1tb 7200rpm HDD2: WD Caviar Blue 500gb SSD: Samsung 840 basic 120GB
Tangentbord: Qpad MX 85 Cherry red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nepeta:

Du får gå in på CDON och ta Redownload, sedan klickar du på namnet, då bör koden vara där när spelet är släppt

Gjorde det igår och de ledde mig till steam men hade fortfarande inte spelet. nu när jag försöker så står det att det skett ett problem. Får väl vänta tills det släpps och se vad som händer

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Gjorde det igår och de ledde mig till steam men hade fortfarande inte spelet. nu när jag försöker så står det att det skett ett problem. Får väl vänta tills det släpps och se vad som händer

Det händer så ibland, ibland får jag upp det ibland blir det bara ett fel, så vi får väl se vad som händer, förhoppningsvis så får vi ju våra spel

Visa signatur

PC specs: Mobo: MSI Z87 G45CPU:4670K RAM: 8GB Kingston HyperX blu 1600mhz GPU: ASUS R9 280X Crossfire PSU: AX850 HDD1: Seagate Barracuda 1tb 7200rpm HDD2: WD Caviar Blue 500gb SSD: Samsung 840 basic 120GB
Tangentbord: Qpad MX 85 Cherry red

Permalänk

Kanske fel ställe att fråga på, men varför får jag inte efter SweC 6.0 längre några epost-notifikationer då nya inlägg postats i dagens fynd-tråden. Det var mycket smidigt, har annat för mig att göra än att sitta och uppdatera den tråden dagarna i ända för att hitta något kul.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av THB:

Microsoft Surface Pro 3 i5 256GB för runt 2700:- på 3st olika ställen.
Compliq, GHdata och Datapryl.se

Vet inte hur pass säkert detta är dock.

Givet felpris. Inte en chans att de levereras för utsatt pris.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av marmeladov:

Kanske fel ställe att fråga på, men varför får jag inte efter SweC 6.0 längre några epost-notifikationer då nya inlägg postats i dagens fynd-tråden. Det var mycket smidigt, har annat för mig att göra än att sitta och uppdatera den tråden dagarna i ända för att hitta något kul.

Orsaken till det är att mailnotiferingarna har ersatts med sammanställningar som skickas ut periodvis. Funderar på alternativ för det, men tillsvidare kanske det går att använda RSS-flödena för att bevaka tråden, en del webbläsare och mailklienter kan följa sådana direkt:

Diskussionstråden
Fyndtråden

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Skrivet av Biberu:

Orsaken till det är att mailnotiferingarna har ersatts med sammanställningar som skickas ut periodvis. Funderar på alternativ för det, men tillsvidare kanske det går att använda RSS-flödena för att bevaka tråden, en del webbläsare och mailklienter kan följa sådana direkt:

Diskussionstråden
Fyndtråden

Tack för snabbt och bra svar!
Vet inte om det bara är för mig, men de periodvisa sammanställningarna har jag bara sedan starten av 6.0 sett endast en av.
Varför har man tagit bort funktionen och ersatt den med periodvis mail?

Tack för infon om RSS som iofs fungerar med. Fördelen med mailnotifikationerna var att det var vansinnigt enkelt och funktionellt, utan att man måste mecka med RSS och annat för att få det att fungera i mobilen tex där jag inte har någon RSS-läsare installerad. Visst, det går såklart lösa. Men som sagt, enkelheten med mail-notifikationer är helt oslagbart och absolut något jag tror fler än jag uppskattar att få tillbaka

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av marmeladov:

Tack för snabbt och bra svar!
Vet inte om det bara är för mig, men de periodvisa sammanställningarna har jag bara sedan starten av 6.0 sett endast en av.
Varför har man tagit bort funktionen och ersatt den med periodvis mail?

Den främsta orsaken är att man numera får mail när man blir citerad eller @omnämnd, ville inte att man skulle bli nedspammad av sådant och istället välja att stänga av utskicken helt. Förstår att det blir ett annat beteende för er som har följt forumet på det här sättet via mail, har helt enkelt underskattat hur vanligt det var.

Har man redan hunnit läsa tråden på forumet så tas den inte heller med i sammanställningen.

Skrivet av marmeladov:

Tack för infon om RSS som iofs fungerar med. Fördelen med mailnotifikationerna var att det var vansinnigt enkelt och funktionellt, utan att man måste mecka med RSS och annat för att få det att fungera i mobilen tex där jag inte har någon RSS-läsare installerad. Visst, det går såklart lösa. Men som sagt, enkelheten med mail-notifikationer är helt oslagbart och absolut något jag tror fler än jag uppskattar att få tillbaka

Kan inte lova något åt endera hållet men kommer se över hur det här fungerar när det lugnar sig lite i övrigt, just nu är det mycket att stå i med lanseringen. Relaterat på önskelistan är smartare formatering av innehållet i RSSen.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Skrivet av Biberu:

Den främsta orsaken är att man numera får mail när man blir citerad eller @omnämnd, och vi ville inte att man skulle bli nedspammad av sådant och istället välja att stänga av utskicken helt. Förstår att det blir ett annat beteende för er som har följt forumet på det här sättet via mail, har helt enkelt underskattat hur vanligt det var.

Ok, är med på hur det är tänkt att fungera. För min del tappar jag ett väldigt nyttjad funktion iom detta. Jag markerar ganska ofta trådar som jag tycker är intressant och vill få uppdateringar om, inte helt sällan just via mail. Det kan vara trådar där jag inte har något att tillföra diskussionen utan bara "följer med" genom att det plingar till i telefonen emellanåt då någon skrivit. Nu måste jag gå in på sidan allt oftare för att utföra ingenting, just eftersom jag då får "chansa" och kolla om någon skrivit eller inte. Känns i mina ögon som ett mycket stort steg bakåt i utvecklingen, även om mail-notifikationer i sig kan betraktas gammalmodigt.

Skrivet av Biberu:

Kan inte lova något åt endera hållet men kommer se över hur det här fungerar när det lugnar sig lite i övrigt, just nu är det mycket att stå i med lanseringen. Relaterat på önskelistan är smartare formatering av innehållet i RSSen.

Absolut! Har full förståelse till att det är rörigt och mycket att göra nu, men behåll gärna i minnet möjligheten för oss användare att kunna välja att aktivera mail-notifikationer. Ett förslag är ju att man som standardinställning får, som det är nu, sammanställningar periodvis och mail då man omnämns, MEN att man istället kan få mail då nya inlägg görs i en tråd om man så önskar. För dagens fynd tex, är detta oslagbart. Eller tex om man tex följer en tråd där ett problem diskuteras och man väntar på en lösning, så får man den serverad i telefonen direkt utan att behöva hänga på sidan var 5 minut

edit: Denna diskussion lämpar sig nog bättre i tråden som berör just sweclockers 6.0, där jag även kan se att det är fler som saknar mail-notifikationerna Får tacka dig för bra svar iaf och håller tummarna att inställningen kommer åter.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk

Vill också ha tillbaka mailen vid ny post.. Enda mailen från sweclockers man vill ha 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

31337

Permalänk
Medlem
Skrivet av AKB48:

Givet felpris. Inte en chans att de levereras för utsatt pris.

Vist är det det ett felpris som deras "bot" skapat när produkten lades upp. Gissar på att 10 000:- saknar i priset.
Antar en hel drös beställde så får väl se om någon får den levererad även om jag inte tror det.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taskman:

Vist är det det ett felpris som deras "bot" skapat när produkten lades upp. Gissar på att 10 000:- saknar i priset.
Antar en hel drös beställde så får väl se om någon får den levererad även om jag inte tror det.

Fast de måste väl leverera? Ett köp är ett köp så de kan väl inte ångra sig?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Fast de måste väl leverera? Ett köp är ett köp så de kan väl inte ångra sig?

Skickades från m.sweclockers.com

I princip alla online-affärer som jag känner till har "Vi reserverar oss rätten för prisändringar utan någon förvarning för eventuella prisfel." eller någonting liknande som köpvillkor. Så de kan definitivt stoppa köpet om någonting har blivit fel med priset i beställiningen. Frågan är om de upptäcker det i tid eller inte.

Permalänk
Skrivet av seraj5:

Fast de måste väl leverera? Ett köp är ett köp så de kan väl inte ångra sig?

Skickades från m.sweclockers.com

"Prisuppgifter i vår webshop & i övrigt på webplatsen, gäller med reservation för såväl tekniska som typografiska felaktigheter, samt för slutförsäljning."

Saxat från DataPryl.se:s hemsida. M a o relativt kört att få den för det priset om de nu inte bestämt sig för att arbeta med välgörenhet så här under en kristen högtid