Svenska staten beslagtar thepiratebay.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Indekkusu:

Både Svensk och Nederländsk domstol har kommit fram till samma sak att "överlåtelsen" är en skenmanöver, finns det något tvivel eller är alla domstolar "köpta"?

Det gör staten redan genom Kronofogden.

Självklart vill de ha bort thepiratebay då de inte slutade att bedriva samma verksamhet trotts att blev fällda för det i domstol, finns det möjlighet i lagen att kom åt dem så utnyttjas det, ser inget fel med det.

Motsvarigheten blir ju som sagt att plocka bort adressen från lokaler där kriminell verksamhet bedrivs, vilket inte är särskillt effektivt om syftet är att komma åt verksamheten.

Så oavsett om man tycker TPB är bra eller anus så är det här ineffektivt. Det kommer ju komma upp en ny adress någonstans väldigt fort. Det handlar inte om att bekämpa brott, det handlar om att bocka och buga för de som gett pengar till rätt personer. Det är trams, det är ineffektivt, och det är dyrt. Jag hade hellre sätt att pengarna gått till att ge t. ex undersköterskor högre lön.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

Detta är inget konstigt att politiker säljer ut vårt land för ett par extra miljoner i deras egna fickor.
Frågan är bara hur lång tid det är kvar till allt går åt helvete med detta land och företagen tröttnar på skiten och flyttar.

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Motsvarigheten blir ju som sagt att plocka bort adressen från lokaler där kriminell verksamhet bedrivs, vilket inte är särskillt effektivt om syftet är att komma åt verksamheten.

Så oavsett om man tycker TPB är bra eller anus så är det här ineffektivt. Det kommer ju komma upp en ny adress någonstans väldigt fort. Det handlar inte om att bekämpa brott, det handlar om att bocka och buga för de som gett pengar till rätt personer. Det är trams, det är ineffektivt, och det är dyrt. Jag hade hellre sätt att pengarna gått till att ge t. ex undersköterskor högre lön.

Motsvarigheten är att vräka kriminella för att kriminell verksamhet bedrivs där, vilket händer idag.

Visst du kan kalla det ineffektivt men det är den ända kopplingen TPB har till Sverige i dagsläget, servern står i Bulgarien och .org domänen kan inte Svenska domstolar gör någonting åt.

Permalänk
Medlem

Nu borde alla köpa sig ett domännamn och peka det mot The Pirate Bay's servrar.

Överklaga idiotin.

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

Henrik Pontén, är det du? Nu var det dessutom DOMÄNER det handlade om. Kaffekoppar har aldrig förekommit i brottsmål då menar du?

Christopher Gillberg?
Och?
Har kaffekoppen blivit slängd mot ett offer så har de förverkats, hur så? Svarade du rätt person eller tänkte du fel bara?

Permalänk
Skrivet av suzieq:

Nu borde alla köpa sig ett domännamn och peka det mot The Pirate Bay's servrar.

Överklaga idiotin.

TPB är fega och gömmer sig bakom Cloudflare, dock är de inkompetenta och läcker sin IP 82.118.242.114 (Bulgarien) men de tillåter inte direkt anslutningar till IP:et.

Permalänk
Medlem

De som laddar ner skulle inte köpa musiken ändå hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Indekkusu:

Motsvarigheten är att vräka kriminella för att kriminell verksamhet bedrivs där, vilket händer idag.

Visst du kan kalla det ineffektivt men det är den ända kopplingen TPB har till Sverige i dagsläget, servern står i Bulgarien och .org domänen kan inte Svenska domstolar gör någonting åt.

Vräka kriminella och sedan förbjuda andra att flytta in där, oavsett om de är kriminella eller inte. Så går det helt enkelt inte till. Då måste staten börja fundera på vilka andra domäner man skall förverka i rent förebyggande syfte eftersom själva namnet i sig tydligen kan vara kriminellt. Om jag vill köpa piratebay.se för att driva en historiesite om piratskepp t. ex, så går inte det för staten har beslagtagit den.

Men man ska väl inte hetsa upp sig. Det är tärningsrättens beslut, trotts allt, och hovrätten gör förhoppningsvis en annan bedömning.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av +_+:

Så det är företagens fel att någon piratkopierar? Så ser jag verkligen inte det. Det man gör när man "konsumerar" på TPB är olagligt. Inget annat.

Oavett om det i lagboken är olagligt så anser jag att det är moraliskt rätt för produkter jag redan betalt för en gång. Har jag en gång betalt för en LP skiva för 20 år sedan tycker jag det är helt OK att ladda ned denna i mp3 format "olagligt". Precis lika mkt rätt som jag har att konvertera informationen till mp3 format själv.

Skrivet av +_+:

Bara för att det inte finns ett lagligt alternativ till att ladda ned gör det knappast lagligare att göra det? Det är jobbigt att köpa en skiva och kopiera in det till datorn? Speciellt idag när det är hemskt jobbigt att köpa saker på nätet och få det direkt i brevlådan.

För mig är det hemskt jobbigt att köpa en skiva och kopiera till datorn eftersom att jag:
1.) Saknar skivläsare på min dator
2.) Behöver vänta 2-7 arbetsdagar att få hem skivan + lägga 2-7 timmar för att bryta upp kopieringsskyddet som förhindrar piratkopiering, jämfört med 2-7 minuter för att ladda ned den.

Finns det lagligt att ladda ned så gör jag det, finns det inte så kommer jag iaf garranterat inte att beställa hem en skiva...

Det går ju också debattera lagligheten i att bryta upp skivans koperingsskydd och kunna byta dess format, är det mer eller mindre olagligt att göra detta än att ladda ned innehållet?

Skrivet av +_+:

Nej jag ser inga ursäkter till att använda sig av tex tpb.

Du tycker alltså även det är fel att använda tpb för att exempelvis ladda ned indie media från 60-talet som ej finns till salu och som ingen bryr sig om att hävda upphovsrätt för längre också?

Eller att använda sig av tpb för att ladda ned media som upphovsrättinnehavarna själva laddat upp där och vill sprida gratis?

Permalänk
Medlem

Känns som ett hopplöst läge där lagens hand famlar i mörkret, och enskilda stater kan göra väldigt lite åt det stora hela. Samtidigt som konsumenter är de hårdast drabbade då teknik och lagar inte möter upp behövet som finns.

Det största ansvaret ligger på de stora filmbolagen som måste inse att de måste leverera en tjänst som kan konkurrera med torrents.

Jag skulle glädeligen betala 500kr i månaden för att få tanka torrents lagligt. De skulle dessutom lätt kunna konkurrera ut TBP genom att leverera högre kvalitet på innehållet, mindre risk för virus och fake-torrents, bättre utbud bakåt i tiden (sällan nån seedar gamla mindre kända filmer, om de finns uppe alls).

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Vräka kriminella och sedan förbjuda andra att flytta in där, oavsett om de är kriminella eller inte. Så går det helt enkelt inte till. Då måste staten börja fundera på vilka andra domäner man skall förverka i rent förebyggande syfte eftersom själva namnet i sig tydligen kan vara kriminellt. Om jag vill köpa piratebay.se för att driva en historiesite om piratskepp t. ex, så går inte det för staten har beslagtagit den.

Men man ska väl inte hetsa upp sig. Det är tärningsrättens beslut, trotts allt, och hovrätten gör förhoppningsvis en annan bedömning.

Nu är ju målet inte avslutat utan de har fortfarande möjlighet att överklaga det till hovrätt, namnet har just nu starka kopplingar till kriminell verksamhet och är en anspelning på kriminell verksamhet. Vad jag vet är det ingen som driver att vi ska förverka domäner i förbyggande syfte så det är rent trams att dra upp det och det finns gott om mer relevanta domännamn att använda än thepiratebay.se för en historiesajt om piratskepp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Suck..

Butiker har ju slutat sälja kemiskt rent aceton för att det används i drogtillverkning.

Skrivet av Printscreen:

Har dom verkligen det? När då? Har för mig jag såg det på COOP igår

Nu är jag ingen expert på aceton men det ser ut som att coop säljer kemisk ren aceton.
https://www.cooponline.se/Sektioner/Hygien/Kroppsvard/Rengori...

Kommer ihåg att det stod i tidningarna att butikerna plockade bort aceton efter KNARKLARM. Tydligen är det tillbaka på hyllorna nu. Man insåg nog att det bara straffade de hederliga kunderna, som vanligt.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Skrivet av Ixos:

Oavett om det i lagboken är olagligt så anser jag att det är moraliskt rätt för produkter jag redan betalt för en gång. Har jag en gång betalt för en LP skiva för 20 år sedan tycker jag det är helt OK att ladda ned denna i mp3 format "olagligt". Precis lika mkt rätt som jag har att konvertera informationen till mp3 format själv.

Du har rätt att konvertera din LP skiva till MP3, men du har inte rätt till en ny producerad MP3.

Skrivet av Ixos:

För mig är det hemskt jobbigt att köpa en skiva och kopiera till datorn eftersom att jag:
1.) Saknar skivläsare på min dator
2.) Behöver vänta 2-7 arbetsdagar att få hem skivan + lägga 2-7 timmar för att bryta upp kopieringsskyddet som förhindrar piratkopiering, jämfört med 2-7 minuter för att ladda ned den.

1. Det är inte musikernas fel eller musikindustrins fel att du saknar teknisk utrustning.
2. Finns inget kopieringsskydd på CD-skivor, så luta tala i nattmössan eftersom du troligen aldrig ägt en CD-skiva i ditt liv.

Permalänk

Don Quijote är ute och slåss mot väderkvarnarna igen. Suck.

Under de senaste femton åren har den ena fildelningstjänsten efter den andra dykt upp, blivit attackerad av en hel bataljon av medieindustrins advokater och fått lägga ner. Varpå en annan, mer anonymiserad och decentraliserad tjänst genast tagit dess plats

Det började med Napster. Forsatte med Direct Connect. Sedan kom torrents. Och aldrig har de lyckats åstadkomma mer än en lätt hickning i fildelningstrafiken, som har försvunnit två dagar senare.

Det kan göra mig smått förgrymmad att åtskilliga miljoner av våra skattekronor går till att ägna sig åt den här sortens idioti, när vi har en skola som funkar sådär, en åldringsvård som inte funkar alls, och förorter där kriminaliteten har spunnit iväg bortom all kontroll.

När ska våra politiker och foliehattarna i medieindustrin lära sig? Någonsin?

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Medlem

Staten exproprieterar alltså Stiftelsen .SE på någonting som de har hyrt ut? Känns inte helt lagligt.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem
Skrivet av Indekkusu:

Du har rätt att konvertera din LP skiva till MP3, men du har inte rätt till en ny producerad MP3.

1. Det är inte musikernas fel eller musikindustrins fel att du saknar teknisk utrustning.
2. Finns inget kopieringsskydd på CD-skivor, så luta tala i nattmössan eftersom du troligen aldrig ägt en CD-skiva i ditt liv.

2. Om ni talar om musik-CDs, så förekommer det visst kopieringsskydd. Jag har själv ägt några, vilket gjorde att de inte gick så bra att spela i datorns läsare tyvärr.

Wikipedia-sida som källexempel.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Nu är jag ingen expert på aceton men det ser ut som att coop säljer kemisk ren aceton.
https://www.cooponline.se/Sektioner/Hygien/Kroppsvard/Rengori...

Kommer ihåg att det stod i tidningarna att butikerna plockade bort aceton efter KNARKLARM. Tydligen är det tillbaka på hyllorna nu. Man insåg nog att det bara straffade de hederliga kunderna, som vanligt.

Vissa butiker förvarade det bakom kassorna för att det snattades i stora mängder. Butiker som inte haft det problemet plockade aldrig bort det. Jag köper aceton till mina processorer på ICA, står vid tändvätskan.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem
Skrivet av Indekkusu:

Skrivet av Indekkusu:

Nu är ju målet inte avslutat utan de har fortfarande möjlighet att överklaga det till hovrätt, namnet har just nu starka kopplingar till kriminell verksamhet och är en anspelning på kriminell verksamhet. Vad jag vet är det ingen som driver att vi ska förverka domäner i förbyggande syfte så det är rent trams att dra upp det och det finns gott om mer relevanta domännamn att använda än thepiratebay.se för en historiesajt om piratskepp.

På vilka grunder förverkar man då domänen? Om det är för att "den pekar till en kriminell verksamhet så upphör ju det förhållandet så fort staten tar över domänen, och då gäller ju inte skälet till att man förverkat domänen längre så då borde den kunna släppas till .SE stiftelsen igen. Det finns så många hål i tärningsrättens "logik" så det är svårt att ens veta var man skall börja.

Man vräker dessutom inga kriminella. Man låter dem håla på, i samma lokal, med skillnaden att man tagit bort adressen ur adressregistret. Det finns inget syfte med handlingen, och handlingen kommer inte ha någon effekt på verksamheten.

Staten skulle t. ex i så fall förverka "hells angels" "bandidos", "OG" "Brödraskapet", "Wolfpack" och en hel massa andra namn som "förknippas med kriminell verksamhet. Men det gör man inte, trotts att exakt samma "logik" skulle kunna appliceras där.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av blackeagle:

2. Om ni talar om musik-CDs, så förekommer det visst kopieringsskydd. Jag har själv ägt några, vilket gjorde att de inte gick så bra att spela i datorns läsare tyvärr.

Wikipedia-sida som källexempel.

Wikipedia

TL;DR skivor med Compact Disc Digital Audio loggan har inget kopieringsskydd

Permalänk
Medlem

Det är ju inte stöld...

Det är en stor skillnad mellan att tanka ner en film från en fildelningssajt och att sno en vara i en butik:
• Vad avser varan så har butiksinnehavaren betalt pengar för varan. Pengar som han nu blir av med i och med att du snor hans vara.
• Vad avser filmen så ”snor” du inte från någon som har betalt för den. Ingen blir vare sig rikare eller fattigare för att du tankar ner filmen. Indirekt kan de bli det om du väljer att tanka ner filmen istället för att t ex hyra den. Men om du tankar ner en film som du inte hade tänkt hyra/köpa så har du egentligen inte orsakat någon förlust för någon överhuvud taget. Är det då stöld?
• Exempel: Jag har toktråkigt hemma och i brist på annat så tankar jag ner en film som jag aldrig annars hade tänkt se på bio, hyra eller köpa. Jag ser halva filmen och så stänger jag av, för den var för dålig. Har jag då stulit någonting? Och om jag inte har stulit någonting så finns det ju heller inget lagligt underlag för att ställa mig inför rätta.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

Irritationsmoment tycker vissa kanske och orättvist...

Men det känns lite ute att tanka upphovsrätts- och licensskyddat material.
Motargumentet brukar ofta lyda att det finns licensfria produkter att ladda upp och ner. Go ahead, gör en ny sida där allt licensfritt och upphovsrättsfritt material kan tankas upp och ner bäst sjutton det vill.

Att en sida plockas bort borde väl inte skapa sånt rabalder?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

På vilka grunder förverkar man då domänen? Om det är för att "den pekar till en kriminell verksamhet så upphör ju det förhållandet så fort staten tar över domänen, och då gäller ju inte skälet till att man förverkat domänen längre så då borde den kunna släppas till .SE stiftelsen igen. Det finns så många hål i tärningsrättens "logik" så det är svårt att ens veta var man skall börja.

Man vräker dessutom inga kriminella. Man låter dem håla på, i samma lokal, med skillnaden att man tagit bort adressen ur adressregistret. Det finns inget syfte med handlingen, och handlingen kommer inte ha någon effekt på verksamheten.

Staten skulle t. ex i så fall förverka "hells angels" "bandidos", "OG" "Brödraskapet", "Wolfpack" och en hel massa andra namn som "förknippas med kriminell verksamhet. Men det gör man inte, trotts att exakt samma "logik" skulle kunna appliceras där.

Självklart kommer det påverka "verksamheten" eftersom det finns de som inte känner till någon annan adress än .se domänens. Sen att just du och större delen av deras besökare kanske känner till fler, gör inte per automatik att det inte blir någon effekt på verksamheten. Men du verkar ju vara en sådan som slänger med mycket absoluta påståenden..

För övrigt behöver de som producerar media, precis som vi andra, mat på bordet. Din hobbyverksamhet är inte riktigt på den nivån så jag förstår att det kan vara tufft att begripa.

Personligen förstår jag inte vad det är som TPB gör som är olagligt. Det är ju de som laddar upp materialet som gör något olagligt.

Permalänk
Medlem

Dom är redan igång med en ny toppdomän. .LA (Laos). Att det fortsätt lägga pengar på nedsläckning av TPB, bara för några månader sedan var staten så stolta över att dom en gång för alla släckt ned sidan. Vad hände? Jo den kom upp en månad efter.

Samma nu, visst kan dom beslagta deras .SE domän men då flyttar dom enkelt till en annan.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Avstängd

@Elakekocken:

Det handlar om att våra skattepengar används till löjliga saker, det skapar irritationsmomentet för mig. De har alltså inget bättre för sig än att betala åktskilliga kronor för något som är helt meningslöst?

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Det är en stor skillnad mellan att tanka ner en film från en fildelningssajt och att sno en vara i en butik:
• Vad avser varan så har butiksinnehavaren betalt pengar för varan. Pengar som han nu blir av med i och med att du snor hans vara.
• Vad avser filmen så ”snor” du inte från någon som har betalt för den. Ingen blir vare sig rikare eller fattigare för att du tankar ner filmen. Indirekt kan de bli det om du väljer att tanka ner filmen istället för att t ex hyra den. Men om du tankar ner en film som du inte hade tänkt hyra/köpa så har du egentligen inte orsakat någon förlust för någon överhuvud taget. Är det då stöld?
• Exempel: Jag har toktråkigt hemma och i brist på annat så tankar jag ner en film som jag aldrig annars hade tänkt se på bio, hyra eller köpa. Jag ser halva filmen och så stänger jag av, för den var för dålig. Har jag då stulit någonting? Och om jag inte har stulit någonting så finns det ju heller inget lagligt underlag för att ställa mig inför rätta.

Såna här argument alltså...

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Rätten anser att TPB domänen är ett verktyg som används till brott och därför förverkas den.

http://www.expressen.se/gt/nu-hotas-hells-angels-av-kronofogd...

http://www.expressen.se/gt/ny-bevisning-mot-ha--rattegangen-s...

Nu används inte "hells angels" "bandidos", "OG" "Brödraskapet", "Wolfpack" domäner som verktyg för att bedriva kriminell verksamhet, staten saknar därmed grund för att förverka dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Självklart kommer det påverka "verksamheten" eftersom det finns de som inte känner till någon annan adress än .se domänens. Sen att just du och större delen av deras besökare kanske känner till fler, gör inte per automatik att det inte blir någon effekt på verksamheten. Men du verkar ju vara en sådan som slänger med mycket absoluta påståenden..

För övrigt behöver de som producerar media, precis som vi andra, mat på bordet. Din hobbyverksamhet är inte riktigt på den nivån så jag förstår att det kan vara tufft att begripa.

Personligen förstår jag inte vad det är som TPB gör som är olagligt. Det är ju de som laddar upp materialet som gör något olagligt.

Och det som skiljer min "hobbyverksamhet" som du väljer att kalla det, mot andras är...? Nej just det. Ingenting. Alla artister som accepterar betalning för sina verk gör väl så i hopp om att få in tillräckligt mycket pengar för att man ska kunna försörja sig på det. För vissa funkar det, för andra inte. Men ingen har rätt att gnälla för att man tycker att inkomsterna är för låga. Folk har precis lika stor rätt att låta bli att lyssna på min musik på spotify som de har att låta bli att lyssna på Per Gessles låtar på spotify. Men, (för att sänka mig till din otroligt låga nivå) du är ju inte artist så jag förstår att det kan vara tufft att begripa

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXpander_:

@Elakekocken:

Det handlar om att våra skattepengar används till löjliga saker, det skapar irritationsmomentet för mig. De har alltså inget bättre för sig än att betala åktskilliga kronor för något som är helt meningslöst?

Lugnt, nuvarande regeringen vill ju höja bensinskatten med 52 öre per liter, så det får man nog igen mångdubbelt... Skämt åsido.
Skattepengar går ju till hutlöst mer värdelösa saker än sånt här, taxi- och flygresor till politikerna, partifester (var det inte Annie Lööf som hade centerfest för 180,000:- av skattebetalarnas pengar?)
Rent krasst så finns det mycket värre saker än detta som vi skattebetalare för stå för, så för mig är detta mer väl spenderade pengar än privata partifester och resor... Smaken är som baken...

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Haha så jävla rolig taktik. Inget annat funkade så tar dom domännamnet istället. Haha, n1 på denna.

Permalänk
Medlem

Nu fick TPB så dom teg. Oj då är dom uppe och heter .vg nu
Hejja svenska staten haha

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred