Migrera SYSVOL och NETLOGON till ny server [Server2008R2]
Har 3st Domain controllers, DC01 DC02 och DC03.
DC01 Har varit i service i flertalet ar och foretaget har vaxt det senaste aret, coh vi har oppnat ett flertal kontor pa andra orter.
Voi kor VPN over dsl linor, och domanen kor windows 2008 functionalitet. DNS funkar, kan pinga via hostname och FQDN, ser ut som att all DNS ar dar.
Har fatt lite problem med DC02 som blev tilllagd till domanen, SYSVOL och NETLOGON vill inte replikera via DFSR till DC02.
Saken ar den att dc02 maste ha FSMO rollerna, vilket jag redan har lagt till. inga felmedelanden, gick som smort.
Far konstant event 4612 och 5012 i Event Viewer op dc02. I och med detta tankte jag forsoka mig pa en authoritative restore, https://support.microsoft.com/en-us/kb/2218556 .
Stoter dock pa problem nar jag ska andra atribut varden for msDFSR-Enabled=FALSE pa dc01, da jag ser att "CN=SYSVOL Subscription,CN=Domain System Volume,CN=DFSR-LocalSettings,CN=DC01,OU=Domain Controllers,DC=MinDoman". Allt jag ser i Active Directory Users and Computer ar DC01, inga DFSR-LocalSettings. kikar jag pa DC02, sa finns allt dar.
Har aven kikat pa att lagga till de object som fattas i DC01 genom AD-Modules/powershell, och anvanda DC02 som template. Far meddelande att "Parent is not in the list of superiors"
dc03 har jag intre kunnat lagga till i domanen an, da jag bara har VPN uppkippling till DC02, och inte DC01.
Active Directory och DNS replicerar fint mellan DC01 och DC02.
Hur ska jag baramig at for att migrera over SYSVOL och NETLOGON till DC02? Jag antar att jag maste skrota DC01. Hyur skulle ni tackla problem som detta? Har ni migrerat SYSVOL och NETLOGON manuellt forut?