Permalänk
Medlem

Gainward GeForce GTX 970 4GB

Säljer nu mitt grafikkort då jag inte kommer använda datorn över sommaren.
Köpt på komplett för en månad sen.
Originalkartong med tillbehör och esd-påse följer med.

Fungerar perfekt. Skickas det så betalar köparen frakten.

Bud i tråden startar på 2000 kr.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

2500 inklusive frakt.

Permalänk
Medlem

Om det är köpt på Komplett för en månad sedan kan du ju nyttja ångerrätten?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

@Minsc S2: Ångerrätt på Komplett är 14 dagar, har du använt det så pass mycket så kan man inte utnyttja ångerrätt. Kan ju iallafall kolla upp info innan du slänger iväg en onödig kommentar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xenrayz:

@Minsc S2: Ångerrätt på Komplett är 14 dagar, har du använt det så pass mycket så kan man inte utnyttja ångerrätt. Kan ju iallafall kolla upp info innan du slänger iväg en onödig kommentar.

@xenrayz Oj vad dum du kommer att känna dig nu.

https://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=cond

Skrivet av Kompletts försäljningsvillkor.:

8. Ångerrätt

8.1 Som kund hos oss har du rätt att ångra ditt köp om du meddelar detta till oss inom 45 dagar från den dagen du mottog produkten. [...]

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Tror dock endast det gäller om den är oanvänd, har han använt grafikkortet i en månad kan han inte göra så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

https://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=return

2. Information om utövandet av ångerrätten
2.1 Du har rätt att frånträda detta avtal utan att ange något skäl inom 14 dagar.

För att få använda 45 dagars gränsen krävs en väldigt bra anledning. Vilket "jag kommer inte använda det" inte riktigt räknas som.
Åter igen, om produkten är så pass använd så kan man inte ångra köpet oavsett.

Så behöver inte klottra ner denna tråden mer. Har han lagt upp det på försäljning här så är det för han vill ha det sålt, inte ha tips vad han kan göra.

Ber om ursäkt till Larrxi för onödigt inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xenrayz:

För att få använda 45 dagars gränsen kräver en väldigt bra anledning. Vilket "jag kommer inte använda det" inte riktigt räknas som.
Åter igen, om produkten är så pass använd så kan man inte ångra köpet oavsett.

Må så hända, men jag talar av egen erfarenhet när jag säger att Komplett är väldigt generösa med sin ångerrätt, och det kostar ju knappast TS något att fråga.
Har du några egna erfarenheter av hur Komplett hanterar ångerrätt? Du hade ju fel gällande 14 dagar (då det trots vad du länkar, fortfarande är 45 dagar som gäller för privatpersoner, och inte 14.)

Skrivet av xenrayz:

Så behöver inte klottra ner denna tråden mer. Har han lagt upp det på försäljning här så är det för han vill ha det sålt, inte ha tips vad han kan göra.

Mitt första inlägg var enbart till för att hjälpa TS, och ingen annan. Du har själv bevisat att det inte är allmänt vedertagen kunskap att Komplett har längre öppet köp-tid än de flesta andra återförsäljare.
Det är upp till honom att avgöra hur han vill göra, och du vet inte vad han vill eller inte vill göra med kortet. Den enda anledningen till varför jag skriver i annonsen fortfarande är för att du fortsätter att hävda fel saker.

Ditt första inlägg däremot var inte bara felaktigt, det var också onödigt spydigt och samtidigt en riktigt stor sten i ett glashus.

Nu önskar jag TS lycka till med försäljningen, oavsett om han väljer att sälja eller försöka sig på öppet köp.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag bjuder 2800kr + frakt om kortet finns kvar det vill säga

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem

Tackar vänligast om all info om ångerrätt.

Skrivet av Jaevel:

2500 inklusive frakt.

Skrivet av PV52:

Jag bjuder 2800kr + frakt om kortet finns kvar det vill säga

Noterat.

Permalänk
Medlem

Jaevel 2500 kr är högsta budet då pv52 drog sig ur.

Permalänk
Medlem

Bjuder 2600:- för ditt kort och kan ha möjlighet att hämta det!

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaZe.eXe:

Bjuder 2600:- för ditt kort och kan ha möjlighet att hämta det!

Kortet sålt rill Jaevel.