Gigabyte visar Geforce GTX 980 Ti G1 Gaming

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte visar Geforce GTX 980 Ti G1 Gaming

Tillverkaren Gigabyte är snabbt ute med Geforce GTX 980 Ti av egen design. Under Computex visar företaget upp toppmodellen G1 Gaming med kylaren Windforce 3X.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Not a fan (no pun intended) of the "Silent" and "STOP" fan buttons on the card, especially not for a show case.

But obviously still very interested in how it's going to perform.

Visa signatur

*I write in English as I'm not fully fluent in Swedish.

Permalänk

Sicket färgschema!:D

Permalänk
Medlem

Kan förstå att vitt blir populärt i kombination med aluminium.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Satt bara och väntade på att Emil skulle tappa kortet som det for runt

Permalänk

mmm... Windforce

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem

Skönt att någon tillverkare styr upp och gör ett 980 Ti som är till för gaming.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Skönt att någon tillverkare styr upp och gör ett 980 Ti som är till för gaming.

Finns det ett 980Ti för ordbehandling? Om ja, så slår jag till på en gång!;)

Skämt åsido, ser ut som ett trevligt kort.

Permalänk
Medlem

Stilrent kort.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Fasen vad najs, nu blir man ju sugen på att införskaffa bara för det Dock skulle man kanske hålla i slantarna tills nästa år då efterföljaren med nya HBD-designen kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wibbe44:

Fasen vad najs, nu blir man ju sugen på att införskaffa bara för det Dock skulle man kanske hålla i slantarna tills nästa år då efterföljaren med nya HBD-designen kommer.

Vad är HBD design för något?

Permalänk
Medlem

Såg snyggt ut, men inte riktigt i min prisklass. Hoppas de har samma design för lite billigare kort

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

Ännu en groteskt överdimensionerad kylare. Senaste modet.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hucke:

Satt bara och väntade på att Emil skulle tappa kortet som det for runt

Tänkte samma sak bro.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Ännu en groteskt överdimensionerad kylare. Senaste modet.

Klagar för klagandets skull ser jag. Inget som helst fel på den kylaren den är fin och stilren.

Permalänk
Inaktiv

Hehe, kylare som klarar 600W, nu snackar vi. OC till max.

Intresset för referens modellerna kommer försvinna fort eftersom custom pcb kort och kylare kommer redan under juni från de flesta tillverkare. Ser ingen ide att köpa ett referenskort nu. Samt om nu Fiji råkar prestera bättre än 980Ti så kan nVidia göra ytterligare prisjusteringar neråt rätt omgående.

Det smarta är att åtminstone vänta till månadsskiftet juni/juli och känna av marknaden för att få en översikt över alla OC modeller och priser. AMD har hård press på sig att inte förlora mer marknadsandelar så början till ett priskrig kan bryta ut redan veckorna efter AMDs presentation i mitten på juni.

Permalänk
Medlem
Skrivet av person:

Klagar för klagandets skull ser jag. Inget som helst fel på den kylaren den är fin och stilren.

Nej, utan på risken att idiotiskt långa kort pga överdimensionerade kylare riskerar att bli standard, vilket begränsar chassivalet. Jag är ingen fan av gigantiska chassin.

Hur den ser ut är irrelevant för min del, det är dimensionerna och då särskilt längden som är problemet.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Nej, utan på risken att idiotiskt långa kort pga överdimensionerade kylare riskerar att bli standard, vilket begränsar chassivalet. Jag är ingen fan av gigantiska chassin.

Hur den ser ut är irrelevant för min del, det är dimensionerna och då särskilt längden som är problemet.

Riskerar att bli standard? Har varit standard de senaste 5-6åren.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av backfeed:

Nej, utan på risken att idiotiskt långa kort pga överdimensionerade kylare riskerar att bli standard, vilket begränsar chassivalet. Jag är ingen fan av gigantiska chassin.

Hur den ser ut är irrelevant för min del, det är dimensionerna och då särskilt längden som är problemet.

Men detta är ett high end prestandakort, vill du kunna krama ut upp till 20-25% OC ur din investering så är det feta kylare som gäller. Om jag ska lägga 8-9000kr för ett GFX kort vill jag absolut ha de där extra OC % så jag får max valuta för mina stålar.

Vill du bygga liten burk kanske Fiji är mer för dig eftersom det bara är 17cm långt.

Permalänk
Medlem

Undrar varför Gigabyte inte lägger till en bracket som håller upp kylaren som många andra gör? Det kommer ju se ut som ett cykelflyg i datorn efter ett tag.

Permalänk
Geeks Gaming

Blir det ett 980ti (vilket det med största sannolikhet blir ) Så är lätt Gigabyte de första jag ska titta på.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Uj vad stort kortet såg ut på bilden ^^

Permalänk
Medlem

Varför bygger man inte grafikkort mer "uppåt" alltså, istället för på längden?

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeedarn:

Varför bygger man inte grafikkort mer "uppåt" alltså, istället för på längden?

För att dom hade stött i sidan av chassit antagligen, i synnerhet om man även har fläktar i sidan av chassit.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Gigabyte eller Zotac ser det ut som har chansen att få en donation av mig vid eventuellt grafikkortsköp

Permalänk
Livsnjutare 😎

Det är mycket 980ti nu...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Inaktiv

Mycket konstigt att wattantalet och värmeutvecling sjunker men kylarna dvs. Korten blir större.

Sen kollar man kretskorten och det sitter typ 3 komponenter på en kvadrat dm.

Permalänk

Gigabyte <3

Permalänk
Medlem

Nvidiakort med 2x8pin= wow much feature
Amd med dito= inlandsisarna smälter

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av person:

Riskerar att bli standard? Har varit standard de senaste 5-6åren.

Nu vet jag inte hur långt just det här kortet är, men 30+ cm (som man naturligt får med tre 100mm-fläktar, vilket åtminstone ASUS nya åbäke har) har inte varit standard vad jag vet.

Skrivet av anon162230:

Men detta är ett high end prestandakort, vill du kunna krama ut upp till 20-25% OC ur din investering så är det feta kylare som gäller. Om jag ska lägga 8-9000kr för ett GFX kort vill jag absolut ha de där extra OC % så jag får max valuta för mina stålar.

Vill du bygga liten burk kanske Fiji är mer för dig eftersom det bara är 17cm långt.

En kylare som fixar 600W tdp på ett kort som drar väldigt mycket mindre än så borde knappast behövas för att klämma ur 20-25% överklock?

Är man ute efter extrem kylning så är det väl ändå vattenkylning som gäller?

Visa signatur

5950X, 3090