Spotify planerar prismatcha Apple Music

Permalänk
Skäggig legend

Bara att AC/DC finns på iTunes är ju en hit!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Varför slås andra aktörer ut bara för att en tjänst är inbyggd i OS:et? Du menar att det blir så lättillgängligt att folk kör på det som kommer med enheten utan att kolla upp alternativen?

Ja exakt. De flesta kör på det som redan finns där. Dessutom vill man inte ha en extra app som gör samma sak som bara tar upp plats. I IOS är Apples egna program också bättre integrerade med Os:Et, vilket de inte tillåter för 3e-parts appar. Tex kan man inte ersätta Standardwebbläsare, eller Standard kartor, eller Standard videospelare, eller kamera m.m. Det kommer säkert bli lite samma med Nya Music appen, De har redan gjort att den funkar med Siri tex, som spotify försökt få till i flera år, tom innan Siri med enbart röststyrning. Man kan inte säga play next song, eller play more songs like this med spotify.

De ger sina egna appar mer frihet i Os:et vilket blir en lite orättvis, men förståelig fördel.

EDIT: ytterliga ett exempel är bildredigering, eftersom man inte kan ersätta standardkamera-appen så blir det mycket bökigare att redigera bilder i Tex Camera+, du måste importera in bilderna och sen exportera dem igen.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strukt:

Men hur mycket betalar Apple til artisterna jämfört med Spotify? För spotify betalar riktigt dåligt.

Spotify betalar inte artisterna överhuvudtaget (förutom i de fall då artisterna gett ut musiken själva), de betalar skivbolagen som tar sin del av kakan och sedan ger det som blir kvar till artister och låtskrivare. Frågan är ju om Apple skulle betala mer till skivbolagen och om det i så fall nödvändigtvis skulle innebära att bolagen hade betalat mer till upphovsmännen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Det skulle vara sweet! men skippa Bing som sökmotor till det bara...

De har ju redan Xbox music så ser ingen direkt anledning för dom att köpa sig spotify, kanske för att få fler kunder i så fall ? Och senast jag provade det fungerade det fint inklusive sökningar , fast jag har ingen aning om det var bing eller inte

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Synd att vi bara är två i hushållet så det blir förmodligen fortfarande 149:-/månad även om Spotify sänker priset. Inte för att det gör något, jag kan inte påstå att det är dyrt.

Spotifyklienterna (Windows och Android i vårt fall) är inte perfekta men de blir långsamt bättre med tiden. Det enda egentliga problemet med Spotify har inte med Spotify att göra, utan det är de förbannade musikbolagens tramserier med att bara tillfälligt göra vissa album/låtar tillgängliga.

Kommer inte att testa Apples tjänst, dels för att jag inte ser någon anledning till det, dels för att jag hyser personligt agg mot Apple.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Jag tycker Spotify Connect börjar bli riktigt bra. Motsvarigheten i Apple Music kommer givetvis bli Airplay och vara låst till deras certifierade produkter. Nej tack.

Hur kommer applikationen fungera i PC och Mac? Ska det vara en fristående applikation eller kommer det vara inbyggt i iTunes?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Ja exakt. De flesta kör på det som redan finns där. Dessutom vill man inte ha en extra app som gör samma sak som bara tar upp plats. I IOS är Apples egna program också bättre integrerade med Os:Et, vilket de inte tillåter för 3e-parts appar. Tex kan man inte ersätta Standardwebbläsare, eller Standard kartor, eller Standard videospelare, eller kamera m.m. Det kommer säkert bli lite samma med Nya Music appen, De har redan gjort att den funkar med Siri tex, som spotify försökt få till i flera år, tom innan Siri med enbart röststyrning. Man kan inte säga play next song, eller play more songs like this med spotify.

De ger sina egna appar mer frihet i Os:et vilket blir en lite orättvis, men förståelig fördel.

EDIT: ytterliga ett exempel är bildredigering, eftersom man inte kan ersätta standardkamera-appen så blir det mycket bökigare att redigera bilder i Tex Camera+, du måste importera in bilderna och sen exportera dem igen.

Ja, det där med att inte kunna ändra vilka appar som ska göra vad är en jäkligt dålig grej med iOS. Håller med. Man får tjata här om man orkar: http://www.apple.com/feedback/

Skrivet av backfeed:

Kommer inte att testa Apples tjänst, dels för att jag inte ser någon anledning till det, dels för att jag hyser personligt agg mot Apple.

Stackars Apple.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Det jag funderar på är med den här prissättningen varför Taylor Swift och andra artister som har sagt att de gärna vill gå ifrån Spotify för att de inte får tillräckligt med pengar, varför skulle de då haka på Apple? Ska de blöda mer pengar åt artisterna?

Knappast mer per uppspelning, men gissar att Apple-music snabbt kommer upp och över Spotifys betalande och kan ge större utbetalningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av backfeed:

Synd att vi bara är två i hushållet så det blir förmodligen fortfarande 149:-/månad även om Spotify sänker priset. Inte för att det gör något, jag kan inte påstå att det är dyrt.

Spotifyklienterna (Windows och Android i vårt fall) är inte perfekta men de blir långsamt bättre med tiden. Det enda egentliga problemet med Spotify har inte med Spotify att göra, utan det är de förbannade musikbolagens tramserier med att bara tillfälligt göra vissa album/låtar tillgängliga.

Kommer inte att testa Apples tjänst, dels för att jag inte ser någon anledning till det, dels för att jag hyser personligt agg mot Apple.

Priset tycker inte jag spelar någon större roll, 99:- i månaden är så galet billigt för så otroligt mycket musik! Hade lätt kunnat betala tre dubbla för samma tjänst, förut köpte man ju en skiva då och då, nu får man som sagt otroligt mycket för otroligt lite.

Klienten till Windows är riktigt dålig tycke jag, föredrar OS X, minns var jag stannar när jag stänger av datorn och känns stabil. Klienten till iOS känns bättre och bättre, men bara ibland fungerar tjänsten när man byter musik på andra enheter och volym. Varför? Ena versionen fungerar det och andra är den borta? teknologi…

Nej men gratis är gott? I värsta fall släng på deras radio?

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Ja, det där med att inte kunna ändra vilka appar som ska göra vad är en jäkligt dålig grej med iOS. Håller med. Man får tjata här om man orkar: http://www.apple.com/feedback/

Det är ju dock så till viss del även i Android och WP. Vissa inbyggda appar blir man inte av med. Lite som internet explorer i wondows, innan EU slog fast att det inte fick vara så. Kanske kommer någon liknande lagstiftning för mobila OS också.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Ignostic:

Jag tycker Spotify Connect börjar bli riktigt bra. Motsvarigheten i Apple Music kommer givetvis bli Airplay och vara låst till deras certifierade produkter. Nej tack.

Hur kommer applikationen fungera i PC och Mac? Ska det vara en fristående applikation eller kommer det vara inbyggt i iTunes?

Jag tappade bort vad tjänsten hette, men connect var det visst! Är det bara för mig det verkligen inte fungerar som det ska? Ena versionen fungerar det och andra inte alls, ibland volymen men inte låten och tvärtom. Så skumt… Tillslut lyckades jag starta iMacen på jobbet när jag var i fjällen utan att jag valde det. Chefen startade musiken på Macen, då brukar man ju få meddelandet att Spotify används på en annan enhet, inte att jag började byta låtar nere i sthlm när jag var i fjällen? aja… blir väl bättre med tiden, hemma kör jag Sonos!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Med Apples pengar borde dom kunna släppa detta helt gratis, och ändå betala artisterna.
Men rik vill väl ha ännu mera.

Antagligen siktar Apple på världsherravälde inom några år, personer och företag med storhetsvansinne brukar göra det
Men hit räknas fler inte bara Apple.

Jaha, så bara för att man är ett framgångsrikt företag så ska man förvärva företag, teknik, tjänster, utveckla produkten och sedan ge bort det gratis? Kanske hade hänt i Saudiarabien eller i någon Disney-film, men knappast i verkligheten. Vad tycker du kännetecknar en framgångsrik idrottsman eller kvinna? Kvala in till VM på topptid och sedan hoppas på att alla tjuvstartar i finalen?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av patlan:

Billigare.... bara det att alla i familjen måste ha enheter som kostar över 6K/st...

Fast det släpps ju till både Android och Windows också så du får nog tänka om där.

Skrivet av ggustavsson:

Med Apples pengar borde dom kunna släppa detta helt gratis, och ändå betala artisterna.
Men rik vill väl ha ännu mera.

Antagligen siktar Apple på världsherravälde inom några år, personer och företag med storhetsvansinne brukar göra det
Men hit räknas fler inte bara Apple.

Antar att du tänkte samma sak när Google Music lanserades då också? Inte direkt som att Google har lite pengar heller..
Varför kan dom inte lansera gratis saker hela tiden med tanke på hur mycket pengar dom har?

Jösses, snacka om snål.

Permalänk
Medlem

Lite missvisande i artikeln. De sa ju på presentationen att man uttryckligen fick var sitt konto, så inte spellistor och rekommendationer blandades.

Citat:

En punkt där Apple blir väsentligt billigare är dock familjepaketet, där upp till sex personer kan dela på ett konto för endast 14,99 dollar eller 50 kronor extra.

Skrivet av patlan:

Billigare.... bara det att alla i familjen måste ha enheter som kostar över 6K/st...

Vem tvingar dig till det? Finns både begagnade iphones och androids på tradera t.ex.

Skrivet av ggustavsson:

Med Apples pengar borde dom kunna släppa detta helt gratis, och ändå betala artisterna.
Men rik vill väl ha ännu mera.

Med den logiken borde de även ge bort mobiler och datorer. Du verkar inte förstå hur fort en kassa sinar för ett sådant stort företag om försäljningen skulle svika, enorma fasta kostnader. Det pinsamma är varför inte skivbolagen själva kunde gått samman och gjort detta för minst 10 år sedan.

EDIT: Haha, under tiden man skriver kommenterar Tanax exakt samma...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av XHI:

Artisterna går hit eller dit får bestämma hur tjänsten kommer bli. Jag tror att många kommer hoppa över till endast AppleMusic på sikt just för att det är en betaltjänst och inte semigratis. + att iTunes har ju som vi alla vet en heel del musik - borde ju ha mer än Spotify? Hoppas ACC kvalitén håller sig kvar!

Att de även väljer Android var skönt, annat vore ju idioti. Jag kommer absolut testa detta så fort det kommer, 3 månader är ju gratis så why not...

Artisterna har i många fall inte så mycket att säga till om utan det är skivbolagen som avgör. Vissa större band, Metallica är ett klassiskt exempel på episka bakåtsträvare, kan sätta sig på tvären men generellt är det skivbolagen som säljer hela sin katalog. Exakt hur det fungerar beror på hur kass deal du har med ditt skivbolag men generellt tar skivbolagen betydligt mer pengar än artisten får ut.

Svårt att hitta exakta siffror men Apple säger att de har 43 miljoner låtar och Spotify säger att de har "över 30 miljoner".

Skrivet av Strukt:

Men hur mycket betalar Apple til artisterna jämfört med Spotify? För spotify betalar riktigt dåligt.

Det är generellt skivbolagens fel. Speciellt för mindre artister som kan få sin musik utslängd mer eller mindre gratis. Skivbolaget tar en engångssumma och artisten får mer eller mindre inget alls. Om Apple betalar mer beror nog mest på hur mycket de tänker gå med förlust.

Anledningen till att Apple skaffar streaming är väl för att färre och färre vill köpa musik, ens digitalt. Även iTunes har tappat försäljning, inte lika kraftigt som CD men det är en tydligt trend.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Om Apple Music har ett större utbud än Spotify så lär jag garanterat skaffa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Effa:

Knappast mer per uppspelning, men gissar att Apple-music snabbt kommer upp och över Spotifys betalande och kan ge större utbetalningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Så om inte mer pengar per uppspelning, hur hade du tänkt att artisterna skulle få mer pengar med Apple? Spotify har redan 15 miljoner användare som betalar för sig. 60 miljoner är aktiva användare som kör med reklam...tänker du att Apple-användare ska spela deras låtar fler ggr, att de ska få fler användare med en betaltjänst(som jag förstår det så förekommer inget gratisalternativ)

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk

Den stora frågan för mig är ifall de kommer erbjuda CD-kvalitet eller bättre. Om inte fortsätter jag med Tidal. Mp3-kvalle funkar i mobilen men i hembion blir det stor skillnad med bra producerad musik om det är i CD-kvalitet. Det som verkar intressant med Apples tjänst är att det verkar som att artister kan lägga ut musik utan att gå via de stora bolagen. I så fall kanske vi även får bättre producerat musik som inte är anpassad till earbuds. Tragiskt att vinyl ofta låter bättre än dagens producerade musik trots att det är ett sämre format bara för att dessa var mastrade för bra högtalare. Återstå att se om vi kan få lika bra streaming-kvalle som CD var på 80-talet(lol).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av patlan:

Billigare.... bara det att alla i familjen måste ha enheter som kostar över 6K/st...

De måste de väl inte, hur tänkte du nu? Du kan få en Androidlur mycket billigare än så.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd

Jag använder mig av Radio och Youtube när jag lyssnar på musik. Och det bästa är att det är gratis.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Jag använder mig av Radio och Youtube när jag lyssnar på musik. Och det bästa är att det är gratis.

Du betalar genom reklam och information till google. För Radio betalar du till Radiotjänsten.
Vem använder Radio btw srsly.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Du betalar genom reklam och information till google. För Radio betalar du till Radiotjänsten.
Vem använder Radio btw srsly.

ever heard of internet radio?
Finns radiostationer utan reklam, men de lever på "premium features" eller donationer.

Skrivet av star-affinity:

Varför det?

Med allt skit som Apple håller på med, speciellt nu inom musikindustrin. Spelar med egna regler och kör över andra.
Det finns ju andra företag som gör samma sak, men just nu var det ju Apple VS Spotify vi pratar om.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Commander:

Du betalar genom reklam och information till google. För Radio betalar du till Radiotjänsten.
Vem använder Radio btw srsly.

Beror på om man har TV eller inte. En radio är inte avgiftsbelagd, det är TV-mottagaren som är det. Så om du har radio men ingen TV så behöver du inte betala till Radiotjänst. Så tekniskt sett är radio gratis i Sverige.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Priset tycker inte jag spelar någon större roll, 99:- i månaden är så galet billigt för så otroligt mycket musik! Hade lätt kunnat betala tre dubbla för samma tjänst, förut köpte man ju en skiva då och då, nu får man som sagt otroligt mycket för otroligt lite.

Klienten till Windows är riktigt dålig tycke jag, föredrar OS X, minns var jag stannar när jag stänger av datorn och känns stabil. Klienten till iOS känns bättre och bättre, men bara ibland fungerar tjänsten när man byter musik på andra enheter och volym. Varför? Ena versionen fungerar det och andra är den borta? teknologi…

Nej men gratis är gott? I värsta fall släng på deras radio?

Har haft Spotify Premium sedan de började med det och har i och med detta betalat väldigt mycket mer pengar för musik än jag någonsin gjort förut (jag köpte skivor och downloads men hade bara ett fåtal favoritartister så det blev väldigt få inköp per år), och med tanke på hur lite jag egentligen lyssnar så är det en ordentlig förlustaffär. Men det är smidigt och utbudet är gigantiskt - har hittat många riktigt bra "okända" artister som jag högst sannolikt aldrig skulle ha stött på annars, så om jag i dagsläget skulle lägga ned Spotify och börja köpa skivor eller downloads igen så skulle det bli fler än förr.

När Spotify Family tillkom så lyfte jag in min sambo också, så det är 149:-/månad som gällt nu ett tag.

Windowsklienten kommer ihåg var man var senast, men det är relativt nyligt som den funktionen tillkom. Det var helt klart irriterande när den inte gjorde det.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Commander:

Du betalar genom reklam och information till google. För Radio betalar du till Radiotjänsten.
Vem använder Radio btw srsly.

Jag lyssnar på radio i min stenålders symbianmobil när jag cyklar till och från jobbet samt i bilen är det alltid någon radio på för att lapa i sig en mångfald av musik. Visst är det nästan ingen musik på svensk radio utan bra reklam men när jag cyklar så lyssnar jag inte jättenoga på musiken ändå utan har det mest för att inte tänka på hur tung en viss backe är mellan hemmet och jobbet

Underskatta inte radion! Folk som reser och pendlar vill gärna ha ngt i bakgrunden som pratar och sjunger lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Du betalar genom reklam och information till google. För Radio betalar du till Radiotjänsten.
Vem använder Radio btw srsly.

Radio är awesome, använder det dels som bakgrundsljud i lägenheten, och så lyssnar jag på poddar. Institutet på P3 är sjukt bra (vetenskap/humor) annars rekommenderar jag P3 dokumentär, väldigt intressant!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ness:

Radio är awesome, använder det dels som bakgrundsljud i lägenheten, och så lyssnar jag på poddar. Institutet på P3 är sjukt bra (vetenskap/humor) annars rekommenderar jag P3 dokumentär, väldigt intressant!

P3 dokumentär +1

Permalänk
Medlem
Skrivet av patlan:

Billigare.... bara det att alla i familjen måste ha enheter som kostar över 6K/st...

Läs på..

Det skall komma till fler än så ..

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Spotify planerar prismatcha Apple Music, hur då? De tänker ta betalt 299:- för fel familjemedlemmar medan Apple tar 149:- för sex familjemedlemmar.

Jag tror personligen att Apple Music kommer att bli stort med tanke på prissättning och utbud. Dock spelar det ingen roll för mig eftersom jag kör fortfarande oldschool med mp3-filer :D.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Entusiast
Skrivet av KiXeR:

Spotify planerar prismatcha Apple Music, hur då? De tänker ta betalt 299:- för fel familjemedlemmar medan Apple tar 149:- för sex familjemedlemmar.

Jag tror personligen att Apple Music kommer att bli stort med tanke på prissättning och utbud. Dock spelar det ingen roll för mig eftersom jag kör fortfarande oldschool med mp3-filer :D.

Det är nuvarande pris du tittar på. Om du fortsatt läsa artikeln står det så här:

"I ett uttalande till The Verge berättar Spotifys kommunikationsansvarige Jonathan Price att bolaget redan har liknande familjepriser i vissa marknader, någonting de väntar sig erbjuda på alla marknader inom en snar framtid. Det här uttalandet ses som ett direkt svar på Apples prissättning."

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24