Beställde 980 och fick 970 i lådan, ÅF hävdar att jag bytt ut det.

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av fromis:

"Har du käkat svamp?" Förstår mig VERKLIGEN inte på den typen av människor som dig TS. Jobbar själv som bartender och får dagligen utstå liknande dravel från diverse gäster. Vad i h*lvete tror du att du ska få ut av en sån kommentar?

Vi kan bara anta att mail-korrespondensen som skedde innan svaren TS postade handlade om deras kulinariska upplevelser.

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite skumt att TS skapade sitt konto igår, har varit otroligt seg på att skriva eller svara på några frågor. Men jag är alltid skeptisk till sådana här situationer.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Medlem

Hade en ÅF kallat mig för lögnare/bedragare så som han gjorde till TS så hade han fått höra betydligare värre ord än "käkat svamp" det kan jag lova.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av murzoo:

Tycker det är lite skumt att TS skapade sitt konto igår, har varit otroligt seg på att skriva eller svara på några frågor. Men jag är alltid skeptisk till sådana här situationer.

Ja, något känns lite lurt. Att han skapar sitt konto för detta är förståeligt då det inte finns så många andra forum där detta område diskuteras av så många kunniga. Det som dock verkar skumt är ju att TS vägrar kolla upp serienummer trots att ett tiotal har frågat honom att göra det. Han verkar inte vara pigg på att svara i tråden heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Point being, finns många ställen problemet skulle kunna ha uppstått.

Håller med dig till fullo, men många verkar inte inse det.

Skrivet av Caldetron:

Det är väldigt få kort som är inplastade eller har plomberingstejp. ASUS. MSI, Gigabyte saknar alla detta. Däremot är oftast ESD-påsen tejpad.

I så fall är det ju skitenkelt, bara att beställa ett 970 och ett 980 kort. Sen är det bara att ploppa ner den plomberade ESD påsen med 970 kortet i 980 kartongen och nyttja ångerrätten på "980" kortet. Då returnerar man ju en kartong i mint-condition med grafikkort som ser snarlikt ut i en plomberad ESD påse. Hur många butiker skulle fånga det i returen och om dom inte fångar det, hur många butiker skulle lägga det kortet i fyndlådan?

Skrivet av lanbonden:

tja, 2000kr i prisskillnad så säg 10 minuter extra för att beställa ett extra kort. 2 min för att flytta över 970 kortet till 980 kortets låda och sen kanske 5 skickade mail @3 min stycket och 10 min för att fixa en bra tråd på swec där folk är upprörda och håller med dig, följt av ett par minuter i kö hos postutlämningen i affären man ändå besöker så säg 40 min arbete för 2 lax. Garanterar att inte många har motsvarande timlön för någon hederlig syssla

Felet jag tycker du och många andra gör är att ni förutsätter att det är TS som är "bedragaren" när han lika gärna kan vara ett oskyldigt offer där någon annan dragit en rövare som ÅF missat eller helt enkelt ett fall av felpackad vara.

Jag utesluter inte att TS försöker sig på en rövare, men samtidigt kan jag faktiskt se att det finns flera rimliga förklaringar där han inte har gjort något mer fel än att börja tjafsa om svampar. Av det som framkommit hittills så verkar ÅFs support däremot agerat rätt oproffsigt. Istället för att stänga dörren så borde dom undersöka saken, dvs anta att kunden har rätt och se om dom kan hitta var och om ett misstag skett.

Sen tycker jag iofs att TS verkar hålla en märkligt låg profil i sin egen tråd...

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Här sitter vi alla och väntar ivrigt på svar från TS.
Börjar bli långdraget att sitta och spekulera i vad som skett.

Visa signatur

| FD North | ROG Strix B650E-F | 7800X3D | Dark Rock 4 | G.Skill 32GB | MSI 3080 | RM750X |

| 970 Evo m2 500GB | 870 Evo 500GB | SN850X 4TB | LG 34GN850 | EPOS H3 PRO |

| PCMR |

Permalänk
Skrivet av Hurtigbullen:

I så fall är det ju skitenkelt, bara att beställa ett 970 och ett 980 kort. Sen är det bara att ploppa ner den plomberade ESD påsen med 970 kortet i 980 kartongen och nyttja ångerrätten på "980" kortet. Då returnerar man ju en kartong i mint-condition med grafikkort som ser snarlikt ut i en plomberad ESD påse. Hur många butiker skulle fånga det i returen och om dom inte fångar det, hur många butiker skulle lägga det kortet i fyndlådan?

Japp, det är bara att beställa och byta ut kortet. Om man vill ägna sig åt bedrägeri dvs, men det får vi hoppas att de flesta inte vill. Det är inte speciellt stor risk att butiken skulle fånga det i returen. Även om man lyckas fånga det i efterhand kan man ju inte bara sälja det via fyndlådan. Då får man isf plocka ur kortet ur förpackning och sälja som bulk som det kort det är.
Det är inte ett speciellt ovanligt försök till bedrägeri att folk lämnar tillbaka ett par inlines t ex, men har bytt ut innehållet till sina gamla. Är man inte uppmärksam som anställd kan man få det lite svettigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caldetron:

Japp, det är bara att beställa och byta ut kortet. Om man vill ägna sig åt bedrägeri dvs, men det får vi hoppas att de flesta inte vill. Det är inte speciellt stor risk att butiken skulle fånga det i returen. Även om man lyckas fånga det i efterhand kan man ju inte bara sälja det via fyndlådan. Då får man isf plocka ur kortet ur förpackning och sälja som bulk som det kort det är.
Det är inte ett speciellt ovanligt försök till bedrägeri att folk lämnar tillbaka ett par inlines t ex, men har bytt ut innehållet till sina gamla. Är man inte uppmärksam som anställd kan man få det lite svettigt

Bara för att vara tydlig, det var inte menat som en uppmaning (men det tror jag du förstod).

Det var mer menat som ett exempel på hur det skulle kunna gå till att någon som TS sen får ett 970 kort i en 980 kartong när butiken som inte uppmärksammat "bytet" sen säljer "980" kortet som nytt (vilket jag faktiskt tror att de flesta butiker gör, trots uttalanden om policy hit och dit).

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

sen säljer "980" kortet som nytt (vilket jag faktiskt tror att de flesta butiker gör, trots uttalanden om policy hit och dit).

Det är lite det som är problemet med det Svenska systemet att butikerna är tvungna att ta tillbaka öppnade och provkörda kort utan kostnad för kunden, samtidigt som ingen vill ha ett begagnat kort och ingen är villig att betala extra för att täcka merkostnaden för att butiken ska kunna sälja de returnerade korten som fyndvaror.
Då tjänster som prisjakt finns som tvingar butikerna att hålla bra priser för att sälja något så tvingas dom samtidigt att "fuska" med retur ex om de vill kunna hålla dessa priser eftersom alla andra också redan gör det då marginalerna är så små att ett kort i fyndhörnan skulle sålts med förlust.

Permalänk
Inaktiv

Inte första gången med en Hit and Run trådskapare som kommer med en grov anklagelse och bara försvinner. Det kan finnas flera anledningar till detta.

Jag tycker grundproblemet är vårt rättsväsende som ej tar hänsyn till statistik utan behandlar folk lika.
Är offert en välkänd flera gånger dömd bedragare så är risken stor att det är denna är den skyldiga, är butiken en riktig skumbutik där mängder av folk har klagat att de ej har fått korrekt vara så är det tvärt emot.
Är offret en tidigare helt odömd person med bra inkomst och butiken en välkänd så skulle jag gissa på att det är någon mellanhand som en anställd på butiken.

Nå som flera har sagt så borde det gå att spåra korten, kanske finns det för användaren dold diagnos information på grafikkortet som kan ge ledtrådar. Jag tycker TS ej borde ha några större problem att få igenom hens fall då vi har en lagstiftning som kraftigt skyddar konsumenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Det är lite det som är problemet med det Svenska systemet att butikerna är tvungna att ta tillbaka öppnade och provkörda kort utan kostnad för kunden, samtidigt som ingen vill ha ett begagnat kort och ingen är villig att betala extra för att täcka merkostnaden för att butiken ska kunna sälja de returnerade korten som fyndvaror.
Då tjänster som prisjakt finns som tvingar butikerna att hålla bra priser för att sälja något så tvingas dom samtidigt att "fuska" med retur ex om de vill kunna hålla dessa priser eftersom alla andra också redan gör det då marginalerna är så små att ett kort i fyndhörnan skulle sålts med förlust.

Vill minnas att butiken har rätt att ta ut en undersökningskostnad för att återställa det du "öppnat".
Om du aldrig öppnar det är det en sak, och det är i så fall bara upp till dessa butiker att plombera sakerna rätt.
Om det är öppnat och du använder ångerrätten så får du betala denna avgift bara.

(Rätta mig om jag har fel, men jag har fått betala en sådan avgift när jag ångrade en vara som var öppnad)

Permalänk
Medlem

låter som CDON

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Vill minnas att butiken har rätt att ta ut en undersökningskostnad för att återställa det du "öppnat".
Om du aldrig öppnar det är det en sak, och det är i så fall bara upp till dessa butiker att plombera sakerna rätt.
Om det är öppnat och du använder ångerrätten så får du betala denna avgift bara.

(Rätta mig om jag har fel, men jag har fått betala en sådan avgift när jag ångrade en vara som var öppnad)

Vid utnyttjad ångerrätt var kunden tidigare endast skyldig att stå för returfrakten, resten var säljarens ansvar. Kunden hade rätt att försiktigt undersöka (normalt öppna och testa) varan. Om kunden däremot gick längre än så, dvs använde varan, så upphörde ångerrätten i förtid, alltså innan 14 dagar gått.

Efter en ändring som infördes förra året så medför inte längre användning (dvs utöver undersökning) att ångerrätten går förlorad i förtid, utan istället kan säljaren kräva ersättning för återställning, värdeminskning etc. Precis som tidigare gäller dock att om man bara försiktigt undersökt varan så kan man inte krävas på mer än returfrakten.

Detta gäller den lagstadgade ångerrätten, vid s k öppet köp kan butikerna sätta egna villkor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Netforce:

låter som CDON

Har för mig att det har kommit fram i tråden att det handlade om komplett eftersom det var de som hade haft en 3%-rea tydligen.

Citera mig inte på detta Men har för mig att någon skrev i tråden om det samt länkade en bild!

Permalänk
Medlem

Knepig situation, men 970 kortet borde gå att spåra via serienummer och då lösa det den vägen.

Hade detta hänt mig så hade jag flyttat berg för att få rätt, företaget kan inte bara blint förutsätta att kunden ljuger och är ute för att lura dem. Visa i stället lite professionalism och välvilja och försök lösa problemet, att prompt avfärda kunden som bedragare är bara oförskämt och gynnar inte företaget någonstans.

Permalänk
Inaktiv

varför vill du inte berätta vilket företag detta handlar om

om det är komplett som många andra säger så kommer jag aldrig beställa därifrån :~ )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caldetron:

Vet inte om jag håller med om att det är stor chans att butiken upptäcker det.
970 och 980s ser istortsett likadana ut, om det nu är så att det kommer i en plomberad ESD påse, så tror jag nog att en trött anställd lätt skulle kunna missa detta.

Jag är dock osäker på ifall Komplett (eller fler) verkligen lägger in serienummer från grafikkorten. När jag t.ex. handlat i butik från större kedjor, så skannas detta INTE. Hur som haver, så spelar ju serienummer inte någon speciell roll om det inte är så att fel kort kommer från fabrik, något som är väldigt osannolikt. Om serienummer är olika på kartongen och grafikkortet, så har man ju ändå inte kommit närmare att lösa VEM som bytte ut grafikkorten, sålänge inte alla butiker i kedjan har registrerat användaren som köp just dessa kort.

t.ex. Bedragaren köper Kort 1 på Elgiganten och kort 2 på komplett. byter ut dessa.
Serienumret kollas och man ser att kort 1 kommer från elgiganten. Nu vet man ju fortfarande inte ifall det är så att det är TS som har köpt det där och bytt ut eller någon helt annan.

Sådana här ångerrätts ärenden där plomberingarna inte är brutna, bör ligga under fyndvaror (dock med istortsett fullpris). Detta gör inte butikerna, då de förlorar pengar på en produkt som är helt "oanvänd". Så risken är ju att de bara har makulerat köpet och fått in grafikkortet i lagersystemet igen, ej som en retur.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Först och främst att hävda att ÅF "käkar svamp" är bara oförskämt, det gör dom inte mer uppmanade att hjälpa dig om du är otrevlig, här skall du dock stå på dig, om det nu är så att du verkligen fått fel grafikkort, står det gtx980 på lådan eller vad står det? Om det inte gör det så ge dom den informationen med för då har det uppenbarligen blevit fel i deras plock.

Va det bara jag som tyckte det va roligt?

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem

@Soderan:

upp till bevis nu då än bara snacka, lägg upp bilder på grafikkortet. eller är det du som har käkat svamp

sedan kan du lägga upp skärmdump med Gpu-z med den talar om vad du har

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

De är inte konstigt att ts inte skriver i tråden då diskussionen handlar om ts talar sanning eller inte. Utgå från att ts talar sanning då det finns sätt att bevisa sanningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ptah:

De är inte konstigt att ts inte skriver i tråden då diskussionen handlar om ts talar sanning eller inte. Utgå från att ts talar sanning då det finns sätt att bevisa sanningen.

Det kan vara så att TS talar sanning men det kan lika gärna vara så att han ljuger. Det är dumt att utgå från det ena eller det andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Det kan vara så att TS talar sanning men det kan lika gärna vara så att han ljuger. Det är dumt att utgå från det ena eller det andra.

Jag tycker vi borde ha samma förhållning som butiken måste ha, dvs att TS talar sanning om vi/de inte kan bevisa motsatsen. Det är oftast svårt att bevisa att man är oskyldig.

Permalänk

Jag vet inte riktigt vem jag ska tro på men jag har haft med liknande att göra. Jag köpte ett skärmställ från Conrad vid jul och fick hem en 500 gram paket med en vattenslang. Var ett helvete att handskas med via Conrad support så jag gav upp men då handlade det om ca 1500kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Jag tycker vi borde ha samma förhållning som butiken måste ha, dvs att TS talar sanning om vi/de inte kan bevisa motsatsen. Det är oftast svårt att bevisa att man är oskyldig.

Vet inte det ja... kontot skapades enbart för den här tråden som nu vuxit sig 142st inlägg stor varav TS stått för endast 3 av dessa. Han har inte besvarat någon annan fråga än att han har fått 970-kortet i en 980-kartong. KS på företaget det handlar om svarar rätt kort och verkar rätt säkra på sin sak och TS verkar inte speciellt sugen på att försöka motbevisa.

Varför skapade han denna tråd om han ändå inte tar råd från folk hur han ska gå vidare med sitt påstådda ärende? Han har ju inte ens varit inne på två dagar. Säger inte att TS ljuger, men han framstår ju inte som speciellt trovärdig för mig just nu iaf.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Vet inte det ja... kontot skapades enbart för den här tråden som nu vuxit sig 142st inlägg stor varav TS stått för endast 3 av dessa. Han har inte besvarat någon annan fråga än att han har fått 970-kortet i en 980-kartong. KS på företaget det handlar om svarar rätt kort och verkar rätt säkra på sin sak och TS verkar inte speciellt sugen på att försöka motbevisa.

Varför skapade han denna tråd om han ändå inte tar råd från folk hur han ska gå vidare med sitt påstådda ärende? Han har ju inte ens varit inne på två dagar. Säger inte att TS ljuger, men han framstår ju inte som speciellt trovärdig för mig just nu iaf.

Ser inget konstigt egentligen, TS verkar ju skapat sitt konto för att få hjälp. De flesta människor kollar inte forum hela dagarna och TS tråd gick ju snabbt till att inte ge hjälp utan ha en anklagande ton vilket förtar hela TS syfte med tråden. Vad KS säger spelar ju egentligen ingen roll, de har allt som oftast inte koll på någonting och de verkar inte undersökt saken i detta fallet heller utan kommer med ologiska slutsatser. Hela idén är ju att butiken måste bevisa att TS försöker sig en fuling, och i så fall får de anmäla händelsen till polisen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Ser inget konstigt egentligen, TS verkar ju skapat sitt konto för att få hjälp. De flesta människor kollar inte forum hela dagarna och TS tråd gick ju snabbt till att inte ge hjälp utan ha en anklagande ton vilket förtar hela TS syfte med tråden. Vad KS säger spelar ju egentligen ingen roll, de har allt som oftast inte koll på någonting och de verkar inte undersökt saken i detta fallet heller utan kommer med ologiska slutsatser. Hela idén är ju att butiken måste bevisa att TS försöker sig en fuling, och i så fall får de anmäla händelsen till polisen.

Jaha, så TS köper ett grafikkort för 5000:-, påstås får ett mycket sämre grafikkort och kontaktar KS för att reklamera, blir nekad och vänder sig sedan hit för råd. Nu kanske TS skiter guld till frukost, men om jag hade befunnit mig i samma situation så hade jag nog varit lite mer engagerad i min egen tråd. Han besvarar ju inte ens folk här som frågar och ger honom råd. Visst, han kanske är väldigt upptagen med något men verkar kontraproduktivt att be om råd och sedan strunta i att ta några råd.

Jag håller med om att vissa KS kan vara riktiga idioter ibland men vi vet ju egentligen inget. KS kan lika gärna ha bevis. Jag skulle inte ta någons sida i det här fallet.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Vikt

Jag har varit med om en liknande sak och det löste jag genom att anmärka på vikten på paketet. Alla paket vägs när de skickas in och ut ur systemen och det hjälpte mig då paketet jag tagit emot vägde för lite. OM det är så att ett gtx 980 väger några gram mer så borde det gå att bevisa då vågarna på posten väger inpå grammet. Sen måste man tänka efter lite och väga med orginalförpackning etc för att kunna visa sitt case för dom. Lycka till!

Visa signatur

Custom Built Chassis|CM Silent 1000W Mod|Asus P6X58D-E|i7 930@4.2ghz ht on| 6Gb Corsair Dominator @1604MHz| Evga & Zotac Gtx 470 SLI @ 800,1600,1674 & Asus 8600gt physX dedicated| WD Green 1Tb+1Tb WD Black sata 3 +1Tb extern|Intel SSD 80Gb X25-M G2|Logitech MX518 & G15| H2O|Shure SRH840
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223280

Permalänk
Avstängd
Skrivet av santair:

Jag har varit med om en liknande sak och det löste jag genom att anmärka på vikten på paketet. Alla paket vägs när de skickas in och ut ur systemen och det hjälpte mig då paketet jag tagit emot vägde för lite. OM det är så att ett gtx 980 väger några gram mer så borde det gå att bevisa då vågarna på posten väger inpå grammet. Sen måste man tänka efter lite och väga med orginalförpackning etc för att kunna visa sitt case för dom. Lycka till!

Känns som det blir mycket felmarginal. Paketet skickas väl med packmateriel eller liknande. Enkelt att lägga till/ta bort om den väger in på grammet

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Vi kan spekulera hur mycket som helst om vad som hänt hit och dit, så länge inte TS skriver något lär inte tråden lösas.

Permalänk
Medlem

Som flera har sagt, kolla serienummret på kortet och förpackningen. Är de samma så har tillverkaren gjort fel och de kommer säkert att rätta till det. Kan vara bäst att ta det direkt med tillverkaren då.

Är det olika så finns det två sätt att övertyga butiken. 1. Be dem kolla upp om serialnummret på kortet har sålts tidigare i deras system. Det bör då vara sålt till en annan kund än TS (såklart) och den kunden bör då ha gjort en retur och lurat butiken. Alt så har den förra kunden köpt det kortet i en annan butik och då kan inte TS bevisa att det inte är han. 2. Be dem kolla upp serienummret på kartongen och se om den kartongen har blivit retunerad. Om så är fallet så kan TS i alla fall påvisa att de sålt ett begagnad produkt och att ÅF inte har haft kontroll om produkten har bytts ut eller inte.

Det vore intressant att höra ifrån TS om serienummren. (gärna med bild om det är samma nummer)