HTC avfärdar uppgifter om uppköp

Permalänk
Melding Plague

HTC avfärdar uppgifter om uppköp

Asus kommer inte köpa HTC. Det är budskapet till investerare från HTC, som samtidigt slår fast att de inte kommer överväga försäljning av verksamheten.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Entusiast

HTC kan klara sig bra själva. De sitter på 1,7$ miljarder i kapital, och företaget har gått med vinst den senaste tiden. Med ny design, Kryo SoC ifrån Qualcomm och lite ny tåga i ledningen när Cher Wang tagit Chous plats så kan det nog bli hur bra som helst.

De senaste uppdateringarna till kameran på M9 har faktiskt gjort den väldigt trevlig, dock saknas fortfarande OIS. Och även om HTC nog har den bästa integrationen av S810 (kolla bara vilka problem Sony och Xiamo mfl har), så är det en rätt halvdan SoC. Qualcomm har mycket att bevisa med Kryo.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Avstängd

"HTC, en annan inhemsk aktör som på senare år fått svårt att hävda sig på marknaden"

Jag förstår inte, HTC gör ju de snyggaste Androidtelefonerna, har själv en HTC One M8. Jag tror de klarar sig bra själva.

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Entusiast
Skrivet av eXpander_:

"HTC, en annan inhemsk aktör som på senare år fått svårt att hävda sig på marknaden"

Jag förstår inte, HTC gör ju de snyggaste Androidtelefonerna, har själv en HTC One M8. Jag tror de klarar sig bra själva.

M8 sålde rätt bra, omkring åtta miljoner enheter. Välförtjänt, hade en själv. Pressen verkar dock göra samma sak varje år, där man i början säger att Samsung släppt den bästa telefonen, och mot slutet av året när man verkligen haft tid att använda alla enheterna så tar man helt plötsligt tillbaka det och säger att HTC gjorde det bästa flaggskeppet.

Ultrapixel-kameran fick så mycket skit av pressen (som i M8 faktiskt är riktigt bra), och nu när man bytt till en konventionell kamera så pratar pressen helt plötsligt mycket varmt om den gamla underbara Ultrapixel-kameran.

Tror inte att någon tillverkare synas under luppen så noggrant och får så mycket kritik för saker som ingen annan skulle få kritik för.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXpander_:

"HTC, en annan inhemsk aktör som på senare år fått svårt att hävda sig på marknaden"

Jag förstår inte, HTC gör ju de snyggaste Androidtelefonerna, har själv en HTC One M8. Jag tror de klarar sig bra själva.

...men försäljningen talar för något annat.
Men jag håller med dig, HTC förtjänar bättre.

Permalänk
Inaktiv

Skönt. Jag gillar ASUS moderkort och routrar, men deras surfplattor är jag inget fan av. Datorerna har också visat sig att vara riktigt buggiga. Precis som telefonerna.

Därför är det skönt att HTC utvecklar sina mobiler själva.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXpander_:

"HTC, en annan inhemsk aktör som på senare år fått svårt att hävda sig på marknaden"

Jag förstår inte, HTC gör ju de snyggaste Androidtelefonerna, har själv en HTC One M8. Jag tror de klarar sig bra själva.

Du förstår, alla tycker och tänker inte som du.
De kan ha en ljus framtid men de behöver förnyelse.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leafbranch:

Du förstår, alla tycker och tänker inte som du.
De kan ha en ljus framtid men de behöver förnyelse.

Wow, vad intellektuellt skrivet. Självklart tycker alla olika, det borde de flesta veta vid det här laget. Jag tycker personligen fortfarande att det är häpnadsväckande att HTC faller i dessa uppköp-ramar redan med tanke på deras popularitet med HTC-One serierna.

På vilket sätt behövs Asus för att HTC ska få förnyelse, du tror inte HTC klarar det själva? Du får gärna utveckla dina intelligenta tankar.

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk

Jag har en M7:a och jag har aldrig haft så mycket kärlek till en telefon som till den. Jag har övervägt att uppgradera till både M8 och M9 när de kom men har avstått på grund av priset. Dels har de blivit dyrare vid release (inte bara dollarns fel), dels har det höga priset hållit i sig längre. HTC har alltid haft välbyggda telefoner och jag önskar dem all lycka. Men om de ska ha framgång måste nog nästa telefon vara lite billigare än vad M8 och M9 varit vid release. Personligen hoppas jag på ett rejält snäpp gällande batteriet, och att nästa flaggskepp har USB Type-C. Så länge håller jag fast vid min M7:a.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXpander_:

Wow, vad intellektuellt skrivet. Självklart tycker alla olika, det borde de flesta veta vid det här laget. Jag tycker personligen fortfarande att det är häpnadsväckande att HTC faller i dessa uppköp-ramar redan med tanke på deras popularitet med HTC-One serierna.

På vilket sätt behövs Asus för att HTC ska få förnyelse, du tror inte HTC klarar det själva? Du får gärna utveckla dina intelligenta tankar.

Jag vill inte att Asus ska ta över HTC, jag syftade mer på att HTC behöver förnya sig själv kring deras idé om deras telefoner eftersom det inte går så bra som det kunnat göra tänker jag.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gojsenmojs:

Jag har en M7:a och jag har aldrig haft så mycket kärlek till en telefon som till den. Jag har övervägt att uppgradera till både M8 och M9 när de kom men har avstått på grund av priset. Dels har de blivit dyrare vid release (inte bara dollarns fel), dels har det höga priset hållit i sig längre. HTC har alltid haft välbyggda telefoner och jag önskar dem all lycka. Men om de ska ha framgång måste nog nästa telefon vara lite billigare än vad M8 och M9 varit vid release. Personligen hoppas jag på ett rejält snäpp gällande batteriet, och att nästa flaggskepp har USB Type-C. Så länge håller jag fast vid min M7:a.

Köp HTC M8s då. Rätt bra pris på den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gillar deras design och Desire 816 som jag köpte flickvännen var otroligt bra för sitt pris, bättre högtalare i en telefon får man söka efter.

Visa signatur

3570K | CM Seidon 240M | 16GB | 7950| 240GB SSD 2TB HDD |FD R5 | XL2411T | Zowie ZA-13 | Ducky G2PRO_Black | Ducky Shine 3TKL_RED | Corsair K90_RED | OnePlus X

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTobbe:

Gillar deras design och Desire 816 som jag köpte flickvännen var otroligt bra för sitt pris, bättre högtalare i en telefon får man söka efter.

Själv hade jag en HTC Desire HD, satan vilken telefon när den kom ut.
Det enda som var lite störigt var kameran som stack ut någon halv centimeter. Men vilken kamera sen, den spöar fortfarande upp min Sony Xperia Z1 med långtradarlängder.
/Lifooz

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Själv hade jag en HTC Desire HD, satan vilken telefon när den kom ut.
Det enda som var lite störigt var kameran som stack ut någon halv centimeter. Men vilken kamera sen, den spöar fortfarande upp min Sony Xperia Z1 med långtradarlängder.
/Lifooz

Skickades från m.sweclockers.com

Min gamla HTC desire s hade kass ljud men höll stötar otroligt bra efter ca 100 gånger via golvet sprack skärmen.

Visa signatur

3570K | CM Seidon 240M | 16GB | 7950| 240GB SSD 2TB HDD |FD R5 | XL2411T | Zowie ZA-13 | Ducky G2PRO_Black | Ducky Shine 3TKL_RED | Corsair K90_RED | OnePlus X

Permalänk
Avstängd

Jag hoppas min nästa mobil blir en HTC! Jag var väldigt nöjd med min HTC Sensation XE, tyvärr så i år kändes deras modeller lite halvdåliga jämfört med konkurrensen.