Söker lite tips på FPS- spel. känns dock som jag testat alla

Permalänk
Medlem

Söker lite tips på FPS- spel. känns dock som jag testat alla

Ok, så jag har kört CSGO , Arma 2/3 (mods). BF 2,3,4, BC2, Insurgency, Verdun, RO2, COD BO2, mw3, Ghost, Killing floor, DayZ, H1Z1, MOH 2010, MHWF,
Tror de är typ alla som jag kommer på nu i alla fall. Jag vet inte om det finns andra '' hidden gems '' där ute?
Problemet är att jag har fan ta mig inga kompisar som spelar dator. Jag spelar alla dessa spel som jag nämde helt själv. Så klart de suger då liksom. Vet inte vad jag ska ta mig till. Vill ju panga lite.

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Kan bara rekommendera CS:GO, har nästintill 1200 timmar delat över alla CS-spel. Hitta ett gäng o spela med (brukar komma upp trådar här emellanåt) eller hitta någon skön public server att spela på. Måste själv rekommendera Gruvan, seriös server, bra admins och skönt folk. Har spenderat många timmar där.

Visa signatur

Ryzen 5 7600 | RX 7900 XTX
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangoo97:

Kan bara rekommendera CS:GO, har nästintill 1200 timmar delat över alla CS-spel. Hitta ett gäng o spela med (brukar komma upp trådar här emellanåt) eller hitta någon skön public server att spela på. Måste själv rekommendera Gruvan, seriös server, bra admins och skönt folk. Har spenderat många timmar där.

har inte mer än 115 timmar spelat. 50 wins och AK rank. är ju inte helt värdelös på FPS. har snitt typ iaf 2 k/d i FPS spel. inte i CS då.
hur joinar jag public servers? kör bara matchmaking

Visa signatur

Permalänk

Du kan ju testa Titanfall, det är ganska exakt cod aw fast det går ännu snabbare och är mer action, kostar inte mycket heller.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Sapphire R9 280

Permalänk
Medlem

Aldrig funderat på single player spel?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Testat Quake live? Det är ju gratis, går alldeles utmärkt att lira själv och är väldigt tävlingsinriktat. Det finns ett väldigt djup, så skulle du gilla det kan du spendera många många timmar med det. Finns alltid nya saker att lära sig och bli bättre på.
Finns numera på steam, smidigt och bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Aldrig funderat på single player spel?

hatar att känna mig ensam när jag spelar :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av utsatt_unge496:

Du kan ju testa Titanfall, det är ganska exakt cod aw fast det går ännu snabbare och är mer action, kostar inte mycket heller.

Får faktiskt rekommendera det också. Alla DLC är gratis nu även. Fick mitt för 135kr direkt från origin efter att ha testat 48h och varit nöjd. Länge sedan jag hade skoj med ett FPS. Kan förstå att man tröttnar lite med tiden, däremot så anser jag fortfarande det är lätt värt 250kr; har lagt ut bra mycket mer på spel jag spelat bra mycket mindre.

TS, testa det. Man får gratis 48h och glöm inte att välja till alla DLC's även i test perioden.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Får faktiskt rekommendera det också. Alla DLC är gratis nu även. Fick mitt för 135kr direkt från origin efter att ha testat 48h och varit nöjd. Länge sedan jag hade skoj med ett FPS. Kan förstå att man tröttnar lite med tiden, däremot så anser jag fortfarande det är lätt värt 250kr; har lagt ut bra mycket mer på spel jag spelat bra mycket mindre.

TS, testa det. Man får gratis 48h och glöm inte att välja till alla DLC's även i test perioden.

titalfall deluxe edition rea. kostar 135 kr nu också. står att man får season pass. det är den eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

titalfall deluxe edition rea. kostar 135 kr nu också. står att man får season pass. det är den eller?

Alltså alla DLC (inklusive season pass) till titanfall kostar officiellt permanent 0kr numera. Så vilket titanfall som helst fungerar.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Unreal tournament 4.

Gratis och kul. Co-utvecklas med communityn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Körde nyss ut homefront. Kul och intressant fps spel.

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Medlem

Rekommenderar Titanfall. Tyckte det var riktigt kul när jag körde det.

Permalänk
Medlem

Lägger min röst på titanfall med.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk

Spelar mest på min ps3a

Ett spel som jag älskar men som är gammalt är Bioshock spelen, billigt och bra med

Så att de hade kampanj nu med hehe Dock så gillar jag 1an bäst

Permalänk

Själv är jag helt fast på Valves spel. I första hand Half-life 2-serien, men även Wolfensteinserien är ju helt fantastisk. Senast "Wolfenstein: Old blood", sjukt spännande, och lite mer historia. Om du nu vill fortsätta att spela själv.

Visa signatur

McPrue Apollo SE V2 2025

Do. Or do not. There is no try. [Jedi Master Yoda]

Permalänk
Medlem

Det du behöver är ett community där det spelas en massa spel tillsammans på TS, eller hur?

Joina vår spelförening www. Asgardgaming.se . Det ända vi kräver är att du är +18 och inte beter dej som ett svin. Medelåldern ligger på 30+ skulle jag säga. Testar nya spel rätt ofta där ihop. Vi komuniserar både via Teamspeak och line (app till mobiltelefon för gruppchatt). Bara å skicka in en ansökan

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Håller helt med andra skribenter - fixa spelkompisar! Går att fixa förhållandevis lätt; kolla i spelets olika comunity-sidor, Facebooksgrupper tillhörande spelet, Reddit, detta forum, i spelnätverk liknande det ovanstående, etc etc.

Själv så har jag inte kört singelplayer på flera år utan lirar bara multiplayer - när man hittar bra folk att spela med så kan de flesta spel bli väldigt roliga!

Visa signatur

Intel i5 4690k, MSI GTX 970, 16GB DDR3, 2x250GB SSD, EVGA 750 W, Fractal Design R4, Win 10, General Lös

Permalänk

Det finns ju många spelcommunitys där ute, ett som är bra men mycket svårt att komma in i om man inte är trevlig är freegame.nu De har brädspelskvällar och matevent m.m.

Tror de har en egen minecraft server med om man gillar det

Permalänk

Kan verkligen som tidigare tipsats om i tråden rekommendera Bioshock. Metro 2033 är också ett verkligt bra fps som fängslar en så att man inte tänker på att man spelar själv. Half-Life är med en klassiker som faktiskt håller måttet även om ålderstecknen börjar göra sig märkbara.

Permalänk

Ett tips till dig lägg ut en tråd här och på fragbite och säg att du söker 4st att spela csgo comp med och säg att du bara söker killar som inte tar det på fullt Alvar som spelar för att det är skoj men ändå inte lattjar runt och förstör för er. Då kommer du inte behöva spela ngt annat spel än cs för det är riktigt skoj att köra full team comp med Goa snubbar.

Mvh

Visa signatur

Burken- 6600k och ett 970 Funkar galant :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Ok, så jag har kört CSGO , Arma 2/3 (mods). BF 2,3,4, BC2, Insurgency, Verdun, RO2, COD BO2, mw3, Ghost, Killing floor, DayZ, H1Z1, MOH 2010, MHWF,
Tror de är typ alla som jag kommer på nu i alla fall. Jag vet inte om det finns andra '' hidden gems '' där ute?
Problemet är att jag har fan ta mig inga kompisar som spelar dator. Jag spelar alla dessa spel som jag nämde helt själv. Så klart de suger då liksom. Vet inte vad jag ska ta mig till. Vill ju panga lite.

Borderlands?

Just nu får man 1'an och 2'an på humblebundle för en billig peng med alla dlc

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk

Jag har spela alla fps som finns och planetside 2 är bäst, det är gratis så bara testa https://www.youtube.com/watch?v=suPGIoVOqD4

Finns å ladda ner på steam.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
SpelClockers

Project reality.
http://www.realitymod.com/

Läs denna innan du hoppar in på servrarna:
http://www.realitymod.com/manual/pr_manual.pdf

Om du behöver hjälp så kan du hoppa in på Spelclockers-mumble, http://www.sweclockers.com/forum/trad/1143597-mumble-sweclock...

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk

Survarium gillar jag starkt känslan påminner mig lite om cod 1/2.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

CS:GO är ju det bästa som finns bortsätt från matchmaking på valves serverar.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem

Ladda ner Blacklight Retribution. Det är helt gratis och är inget sånt där mikrotransaktionsspel där man får betala för att få fördelar i spelet. Det bästa är nog hur många goa människor man träffat och sånt, så fort man joinar en server så hälsar alla osv, går nog åt mer tid ingame till att chatta för min del, haha. Värt att testa iallafall, spelet isäg är inte dåligt heller. Herregud nu måste jag dra kom just på att den stora patchen var i natt som alla väntat på i flera år..

Permalänk
Skrivet av RealPower:

Ladda ner Blacklight Retribution. Det är helt gratis och är inget sånt där mikrotransaktionsspel där man får betala för att få fördelar i spelet. Det bästa är nog hur många goa människor man träffat och sånt, så fort man joinar en server så hälsar alla osv, går nog åt mer tid ingame till att chatta för min del, haha. Värt att testa iallafall, spelet isäg är inte dåligt heller. Herregud nu måste jag dra kom just på att den stora patchen var i natt som alla väntat på i flera år..

Huh? Omgjort sen Hardsuit labs tog över alltså?

OnT: Wolfenstein är rätt skoj

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoilBleed:

Huh? Omgjort sen Hardsuit labs tog över alltså?

OnT: Wolfenstein är rätt skoj

Jaa, men fan det vart ingen uppdatering inatt verkar det som, var väl bara att servrarna gick ner i natt, alla trodde att det var patchen men nehej... Skulle komma inom de närmsta dagarna nu iaf.

Permalänk
Avstängd

Metro last light gillar jag.Har nog spelat igenom det ca 5 gånger.
Har nu även reduxversionen .Så blir nog snart dax igen.:)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.