Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Hur kan https://www.dustinhome.se/product/5010784006/proliant-microse... vara så enormt nedsatt? Får mig att undra över varför de så gärna vill bli av med den

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NodCommander:

Hur kan https://www.dustinhome.se/product/5010784006/proliant-microse... vara så enormt nedsatt? Får mig att undra över varför de så gärna vill bli av med den

Dustin prisbluffar på en del produkter och ofta just HPs microservrar. Just denna de har ute nu är inte värd eller kostat vad de påstår och borde faktiskt ha "rea" priset som vanligt pris. Usla specifikationer dessutom.

I övrigt en lika dålig rea som annars från Dustin. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lite irriterande att det postas flera länkar från samma kampanj, räcker det inte med länken till kampanjens huvudsida? Igår Komplett, idag Dustin -.-

Permalänk
Medlem

Oj vad jag blev sugen på en smartklocka. Sony sw2 är väl bra? Någon som har provat?

Permalänk
Skrivet av Supermotard:

Sony SmartWatch 2 för 599:-

http://www.netonnet.se/art/telefongps/mobiltelefontillbehor/k...

Mest prisvärda smartwatchen just nu?

Även jag är nyfiken på denna. Vad jag läst så skulle den täcka minns behov och fungerar (för vissa efter lie trixande) med android 5.0 och senare. Finns det några uppenbara brister annat än att den är lite enklare? 599:- är jag redo att chansa för.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Oj vad jag blev sugen på en smartklocka. Sony sw2 är väl bra? Någon som har provat?

Skrivet av marmeladov:

Även jag är nyfiken på denna. Vad jag läst så skulle den täcka minns behov och fungerar (för vissa efter lie trixande) med android 5.0 och senare. Finns det några uppenbara brister annat än att den är lite enklare? 599:- är jag redo att chansa för.

Jag har den svarta SW2 med metallarmband. Sambon har en också som hon inte använder eftersom hon kör med Smartband Talk numera. I min mening är det f.n. den bästa smartklockan. Det baserar jag på att den har de funktioner man behöver och är smidig, har hyfsad batteritid och funkar bra. Dessutom är den vattentät. Fast man ska ha klart för sig att den inte kör Android Wear, så om det är viktigt så ska man kolla på en annan klocka.

Den funkar till de allra flesta Android telefoner, men jag vill minnas att det är två funktioner som bara funkar på Sony telefoner. Tror det var nåt med att svara på samtal och läsa mejl eller nåt sånt. Just dom funktionerna är inte viktiga för mig så jag har dom avslagna ändå. Jag har kört min kopplad till en S3 Mini (Kitkat) och Xpera Z1 (Kitkat & Lollipop) och det har funkat bra på bådadera.

En annan fördel är att det är standardfäste för armbandet så man kan byta armband till i princip vilket klockarmband som helst.

Det verkar ha varit problem med limningen av bakstycket/boetten på vissa serier och då trycks fronten upp och baksidan in i klockan. Jag fick min bytt på garanti två gånger innan jag fick en som höll. Min sambos klocka som köptes samtidigt har inte haft samma problem.

För 599:- tycker jag det är ett utmärkt köp, när jag handlade låg dom på 1700:-

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Skrivet av Hurtigbullen:

Jag har den svarta SW2 med metallarmband. Sambon har en också som hon inte använder eftersom hon kör med Smartband Talk numera. I min mening är det f.n. den bästa smartklockan. Det baserar jag på att den har de funktioner man behöver och är smidig, har hyfsad batteritid och funkar bra. Dessutom är den vattentät. Fast man ska ha klart för sig att den inte kör Android Wear, så om det är viktigt så ska man kolla på en annan klocka.

Den funkar till de allra flesta Android telefoner, men jag vill minnas att det är två funktioner som bara funkar på Sony telefoner. Tror det var nåt med att svara på samtal och läsa mejl eller nåt sånt. Just dom funktionerna är inte viktiga för mig så jag har dom avslagna ändå. Jag har kört min kopplad till en S3 Mini (Kitkat) och Xpera Z1 (Kitkat & Lollipop) och det har funkat bra på bådadera.

En annan fördel är att det är standardfäste för armbandet så man kan byta armband till i princip vilket klockarmband som helst.

Det verkar ha varit problem med limningen av bakstycket/boetten på vissa serier och då trycks fronten upp och baksidan in i klockan. Jag fick min bytt på garanti två gånger innan jag fick en som höll. Min sambos klocka som köptes samtidigt har inte haft samma problem.

För 599:- tycker jag det är ett utmärkt köp, när jag handlade låg dom på 1700:-

Mången tack för det inlägget! Övervägande positivt betyg vad jag förstår och det negativa du lyfte är inget jag känner påverkar hur jag ämnar använda den, det blev en beställning således.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Billig trådlös Samsung QI-laddare med SGS5-laddningskal på köpet för 49:- hos Dustinhome.
https://www.dustinhome.se/product/5010798857/s-charger-kit-ep...

Funkar den där med Nexus 5 (som ju redan har Qi utan skal)?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av MBMB:

Själva Qiladdplattan bör ju fungera till allt som använder Qi.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MBMB:

Japp, använder själv en sådan med en N5.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Birge:

Jag upptäckte väl i kassan att dom erbjöd Jupio Power Vault 12000 för 399 (ordinarie 699kr hos Cyberphoto).

Med rabattkoden så blev det 200 + 50kr frakt för Jupio Power Vault 12000

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=JPV0040&utm_source=...

Jag tror tyvärr inte att vi kommer få våra powerbanks. Nu dyker det erbjudandet inte längre upp när man lägger den i kundvagnen, och det var nog heller inte menat att kunna kombinera JUP50-koden med det erbjudandet om 50% rabatt på 12000mah-banken - det blir lite kaka på kaka liksom.

Den som lever får se, men jag hoppas inte på mycket!

Permalänk

Det funkar fortfarande att köpa Jupio Power Vault 12000 för 399. Med rabattkod blir det 200 kr.
Prova den här länken https://www.cyberphoto.se/confirm_erbjudande_kundvagn.php?one...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slabb^:

Jag tror tyvärr inte att vi kommer få våra powerbanks. Nu dyker det erbjudandet inte längre upp när man lägger den i kundvagnen, och det var nog heller inte menat att kunna kombinera JUP50-koden med det erbjudandet om 50% rabatt på 12000mah-banken - det blir lite kaka på kaka liksom.

Den som lever får se, men jag hoppas inte på mycket!

Så går det när man delar med sig för mycket

Vi får se helt enkelt

Permalänk
Medlem

Slängde iväg en beställning själv, la med en billigare modell också så det inte blev så uppenbart, och de inte kan makulera rakt av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av effo:

NetOnNet kör Synology DiskStation DS215j för 1490:- igen http://www.netonnet.se/art/dator/externlagring/nas/synology-d...
Tangerar lägstapriset från i april http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2878235

Verkar vara en mycket kompetent NAS

Jag vet inte om detta är allmän kunskap som gäller dom flesta sidor eller inte men om man lägger en REA vara i korgen (som ovan länk innan den slutade vara på REA) så får man fortfarande köpa det för REA priset när REAn är slut. Jag själv trodde REAn skulle vara längre så jag åkte in till Netonnet och skulle köpa på plats men såg att priset var +300kr. Lite snopen åkte jag hem och kollade på nätet igen och märkte då att den mycket riktigt hade ökat 300kr när jag laddade om sidan, dock var priset fortfarande nedsatt i min varukorg så köpte där och hämtar upp i butik likförbannat.

Permalänk
Medlem

Någon som beställt från Cyberphoto när det länkades om att Jupio powerbanks var nedsatta? Jag har själv beställt men inte fått någon orderbekräftelse..

Någon som råkat ut för samma sak? Pengar har dragits.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Någon som beställt från Cyberphoto när det länkades om att Jupio powerbanks var nedsatta? Jag har själv beställt men inte fått någon orderbekräftelse..

Har dom dragits från ditt konto eller bara reserverats?

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Jag har beställt. Pengar har reserverats. Har även fått email, titeln var dock inte "orderbekräftelse" utan orderkopia. På cyberphoto står det status "ej leveransklar". Är ju söndag, så vi får nog se imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Har dom dragits från ditt konto eller bara reserverats?

Japp, det har dragits, står visserligen bara "skyddat belopp"

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Jag har beställt. Pengar har reserverats. Har även fått email, titeln var dock inte "orderbekräftelse" utan orderkopia. På cyberphoto står det status "ej leveransklar". Är ju söndag, så vi får nog se imorgon.

Grejen är ju att jag använde snabbkassan så jag tror inte jag har någon möjlighet att se någon status på själva ordern.. Jag vet heller inte riktigt hur jag ska informera kundtjänst då jag inte har något kundnummer/ordeernummer att hänvisa till. Bara mitt namn liksom..

Edit: Hmm, provade att återställa lösenordet och fick nytt lösenord så visst hade ett konto skapats men inga ordrar fanns visst registrerade. :/ Ni som beställde, gjorde ni det under helgen eller på en vardag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Skyddat belopp betyder att pengarna reserverats, inte att dom dragits.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Skyddat belopp betyder att pengarna reserverats, inte att dom dragits.

Okey! Tack för upplysningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Grejen är ju att jag använde snabbkassan så jag tror inte jag har någon möjlighet att se någon status på själva ordern.. Jag vet heller inte riktigt hur jag ska informera kundtjänst då jag inte har något kundnummer/ordeernummer att hänvisa till. Bara mitt namn liksom..

Edit: Hmm, provade att återställa lösenordet och fick nytt lösenord så visst hade ett konto skapats men inga ordrar fanns visst registrerade. :/ Ni som beställde, gjorde ni det under helgen eller på en vardag?

Använde också snabbkassa, konto skapades. Beställde i närheten av din post, skulle gissa på strax före (mindre än en timme).

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Använde också snabbkassa, konto skapades. Beställde i närheten av din post, skulle gissa på strax före (mindre än en timme).

Okey! Tack för informationen Jag får ta och ringa till dem imorgon helt enkelt och höra mig för. Tack så mycket allihopa för hjälpen.

Permalänk
Inaktiv

Annars finns det ju 50000mAh Power bank med solcellsladdning för 10 pund och gratis frakt här.
http://www.ebay.co.uk/itm/50000mAh-Portable-Super-Solar-Charg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Annars finns det ju 50000mAh Power bank med solcellsladdning för 10 pund och gratis frakt här.
http://www.ebay.co.uk/itm/50000mAh-Portable-Super-Solar-Charg...

Den är bara lite större än den power banken som länkades innan men de har klämt in en solcellsladdare och 4x kapaciteten. Det hade varit roligt att öppnat upp en sådan och sett dessa "50000mAH".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petomatick:

http://cdon.se/hemelektronik/ocz_storage_solutions/

Ifall man är sugen på en SSD, ingen dunderrea, men värt att nämna.

Nej inte ens det.

http://www.inet.se/kategori/591/ssd/325/OCZ

Permalänk
Medlem

@Svenpa:

Mmm, är väl bara Netonnets som jag hittat än som aldrig verkar göra ngn koll mot databasen när man går vidare, ganska korkat men det är inte jag som kodat den så...och har väl "missbrukat" den någon enstaka gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Skrivet av kronwalled:

Skrivet av Specias:

Jag fick SMS nu från Cyberphoto med länk till min order med status "Ej leveransklar", får väl se imorgon när de uppdaterar orderstatus på nytt..

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Avstängd

@albin967: 120-130 kr så bara beställa?
Video-Källan kommer från Bakgrund:

Apropå E-bay,:
Råkade ut för en säljare som drog, men fick genast pengarna tillbaka från E-Bay. 18 dollar. Krympt till 6,7 dollar men kanske köpt något?

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)