Permalänk
Medlem

Det kommer tydligen bli fler resets i framtiden. Spelade idag och såg två stycken med rosa namn och rosa ikoner ovanför fartyget, det är tydligen indikator på att man är admin och jag tog tillfället i akt och frågade och de sa tyvärr så kommer det det.

Sen frågade de om vi såg fram emot Bismarck, inte längre sa jag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Det kommer tydligen bli fler resets i framtiden. Spelade idag och såg två stycken med rosa namn och rosa ikoner ovanför fartyget, det är tydligen indikator på att man är admin och jag tog tillfället i akt och frågade och de sa tyvärr så kommer det det.

Får man tillbaka pengar om man betalat för premium?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@Rasmus117:

Efter en snabb googling så verkar du ha fått fel info:

http://forum.worldofwarships.eu/index.php?/topic/10523-open-b...

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Rosa blir du om du skadar medlemmar i ditt eget lag, någon har skämtat aprilo med dig...

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Får man tillbaka pengar om man betalat för premium?

Ingen aning.

Skrivet av scienta:
Skrivet av Aldric T:

Rosa blir du om du skadar medlemmar i ditt eget lag, någon har skämtat aprilo med dig...

Ja nu känner man sig dum...

Hoppas verkligen det inte blir någon reset iaf.

Permalänk
Medlem

Har börjat spela med patrullskeppet (kryssare enligt WoWs) Eire igen. Lite enklare fiender och snabbskjutande kanoner.

På långa skjutavstånd, får man gissa sig till hur långt från Fiendeskeppen man ska sikta men när man sett första nedslagen är det lättare att "få kanonerna att bära på målet"

Med snabbskjutande kanoner blir det ju allt mycket enklare.
Därför gillar jag St. Louis och Aurora kryssarna.

Det svåraste att skjuta på är ett skepp som seglar snett mot eller bort från en. Då får man det svårt att gissa vart skeppet är när granaterna kommit fram.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kronvrak:

Har börjat spela med patrullskeppet (kryssare enligt WoWs) Eire igen. Lite enklare fiender och snabbskjutande kanoner.

På långa skjutavstånd, får man gissa sig till hur långt från Fiendeskeppen man ska sikta men när man sett första nedslagen är det lättare att "få kanonerna att bära på målet"

Det svåraste att skjuta på är ett skepp som seglar snett mot eller bort från en. Då får man det svårt att gissa vart skeppet är när granaterna kommit fram.

Hur långt framför du bör sikta osv lär du dig ganska fort, se till att notera avståndet och sånt bara. Speciellt om du börjar köra slagskepp där du har ca 30s laddtid inte så kul att missa då
Men nu med lite träning kan jag ibland få till 2-3 träffar på en salva på 15-18km avstånd mot rörliga mål men då behövs lite tur med hur skotten ska landa också + att fienden är dum och håller konstant kurs.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kronvrak:

Om du går igång på hög DPM får du väl hala upp 300 riksdaler för en Atlanta ;). Vet du inte vad det är så kan du tänka på den som St. Louis storebror.

https://eu.wargaming.net/shop/wows/vehicles/?item=1360

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

@Kronvrak:

Hett tips är att hålla in alt när du är in-zoomad.

Visa signatur

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

@Kronvrak:

Hett tips är att hålla in alt när du är in-zoomad.

Tack! mycket lättare att siktar in sig på ett mål.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem

Nästa patch kommer den 27e. "German ships (Tirpitz, Bismarck, Dresden, Hermelin) have been added into the game client for testing purposes. You may see them in the battle, but they are not available for research or purchase. (Stay tuned for future information on these ships! Our lips are sealed for now…)"

För de som undrar varför både Tirpitz och Bismarck kommer trots att båda är samma klass så vart Tirpitz modifierad och hade torpeder vilket Bismarck inte hade

Permalänk
Medlem

Det skulle vara skoj att spela med svenska skepp (örlogsmän) från samma tidsepok.

Jagare: Här HMS Sundsvall (12) och HMS Malmö (7).

Kryssaren HMS Gotland (En flygplanskryssare) som hade tunga kanoner och jakt, torped/bomb flygplan.

Pansarskeppet HMS Gustav V

Pansarskeppet HMS Sverige

Visa signatur

Permalänk

Kommer nog ett träd med skepp från dom mindre nationerna. Blir svårt att fylla ett helt träd med bara svenska skepp.

Permalänk

bästa än så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Vad för achievements är det?

Permalänk

Confederate - "Damage at least 6 enemy ships. Damage caused to each ship must exceed at least 20% of her normal HP"

High Caliber - "Damage at least 4 enemy ships. Damage caused to each ship must exceed 30% of the total HP of all the ships in the enemy team"

Confederate ger en flaggor som ökar ens XP med 50% varje match. 10st flaggor

Permalänk
Medlem

Hej. Har precis börjat spela World of Warships och har kommit in i det rätt bra.

Men jag undrar vad som skulle vara dom bästa/optimalaste grafikinställningarna för min dator då jag får FPS drops lite allt som oftast Har testat skälv att ändra och köra men jag vet inte vad alla dom olika inställningarna gör/påverkar så.
Laget kommer oftast så fort motståndarna blir upptäckta på kartan innan det har jag 50/70FPS pendlar en del, efter och det pendlar i 30 sonen.

Vad jag kör på just nu:

Min dator:
HP Pavilion dv6 3142 15,6 tum upplösning 1366 X 768
GPU: AMD Mobility Radeon HD 5000. 1024MB DDR3
CPU: Intel i7 Q720 1,60GHz
Ram: 6GB

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

@Mega-Dark:

Du kan nog inte utgå ifrån hur hög FPS du har innan stiden är igång. Det är först då som de faktiska resurserna går åt till att beräkna fysiken, effekter m.m.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Hej. Har precis börjat spela World of Warships och har kommit in i det rätt bra.

Men jag undrar vad som skulle vara dom bästa/optimalaste grafikinställningarna för min dator då jag får FPS drops lite allt som oftast Har testat skälv att ändra och köra men jag vet inte vad alla dom olika inställningarna gör/påverkar så.
Laget kommer oftast så fort motståndarna blir upptäckta på kartan innan det har jag 50/70FPS pendlar en del, efter och det pendlar i 30 sonen.

Vad jag kör på just nu: https://imgi.se/i/Namnlos5c4ad.png

Min dator:
HP Pavilion dv6 3142 15,6 tum upplösning 1366 X 768
GPU: AMD Mobility Radeon HD 5000. 1024MB DDR3
CPU: Intel i7 Q720 1,60GHz
Ram: 6GB

Det är nog tyvärr inte så mycket du kan göra. Provad att överklocka? På min laptop fick jag stadiga 25 fps innan klockning och efter låg den på runt 35-40 Med allt på low utan drawdistans och texturer. Men Vsync gör ju att din FPS hoppar till 30 så fort du hamnar under 60 om du har en 60hz skärm.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det är nog tyvärr inte så mycket du kan göra. Provad att överklocka? På min laptop fick jag stadiga 25 fps innan klockning och efter låg den på runt 35-40 Med allt på low utan drawdistans och texturer. Men Vsync gör ju att din FPS hoppar till 30 så fort du hamnar under 60 om du har en 60hz skärm.

Tråkigt nej jag har inte överklockat, vet inte hur man gör.
Får väll hoppas då på att dom kan optimera spelet mer i framtiden så det inte blir så "tungdrivet" då.

Visa signatur

Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Tråkigt nej jag har inte överklockat, vet inte hur man gör.
Får väll hoppas då på att dom kan optimera spelet mer i framtiden så det inte blir så "tungdrivet" då.

Inte säkert det går inte alla bärbara det fungerar på sen ligger många laptops redan nära maxtemp. Jag skulle nog inte räkna med att spelet kommer fungera bra i framtiden på din dator grafikkortet i den är ju tyvärr ganska föråldrat. Leta efter en gammal stationär om du har plats för det du kan nog få en för 2000kr som orkar med spelet betydligt bättre än din nuvarande dator.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Inte säkert det går inte alla bärbara det fungerar på sen ligger många laptops redan nära maxtemp. Jag skulle nog inte räkna med att spelet kommer fungera bra i framtiden på din dator grafikkortet i den är ju tyvärr ganska föråldrat. Leta efter en gammal stationär om du har plats för det du kan nog få en för 2000kr som orkar med spelet betydligt bättre än din nuvarande dator.

Får se hur jag gör, ny dator ligger inte på prio1 just nu bara för ett spel. Jag menar det går ju faktiskt att spela med lite fps drops i bland (även om det är lite iriterande) då det är ett mer "långsamt" spel.
Win 10 med nästa gen directX kanske kan hjälpa lite då många seger att det är mer lättdrivet för datorn än vad Win 7 och directx 11 är som jag har nu.

Visa signatur

Permalänk

Miyogi är otroligt dåligt och långsam .. Man uppgraderar till nästa klass och då har man ett sämre skepp än tidigare..

Permalänk
Medlem

@Flexiblus
Slagskepp är ganska långsamma, svår styrda, låg eldhastighet och tar en halv evighet att vrida kanontornen.
Se till att inte hamna i närstrid, det är jagarnas uppgift.
Slagskeppen ska helst hålla sig på max avstånd från fienden och skjuta salvor. Att vara en bra skytt är A och O med slagskepp.

Prova en kryssare de har ganska stora kanoner, lättare att styra och snabbare, högre eldhastighet och snabbare vridning av kanontornen.

Fast hamnar man i närstrid och i korseld mellan fiender, så är det oftast kört ändå.
Häng på ett liknande skepp och få eldövertag mot fienden. Det gäller egentligen alltid, hamna inte i ett läge där fienden har övertaget...

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

kan någon ge mig tips som nybörjare?

vad använder man destroyers, cruisers osv till? destroyers är ju snabba så jag antar man ska försöka ta sig fram till motståndarens battleship? förstår inte riktigt hur o vad man ska göra med olika klasser

när och varför ska man inte använda HE?

Permalänk
Skrivet av pepparkakor:

kan någon ge mig tips som nybörjare?

vad använder man destroyers, cruisers osv till? destroyers är ju snabba så jag antar man ska försöka ta sig fram till motståndarens battleship? förstår inte riktigt hur o vad man ska göra med olika klasser

när och varför ska man inte använda HE?

DD = Destroyer
BB = Battleships
CA = Cruiser
CV = Carrier

Japp DD så ska du helst cappa och jaga BB då dom är lika dynamiska som en tegelvägg vilket gör dom till ett ypperligt mål för torpeder. Att veta din "detectability range" är AO i detta spelet, det är den som håller dig vid liv.

CA är en allti-allo, Jaga DD´s, hjälp till med AA åt din Carrier och BB och i princip vara ett support-skepp.

BB, döda allt som rör sig i princip, ändra kursen var tioende sekund för att förvsåra för DD´s torpeder osv.
Dom är långsamma, är mål nummer 1 för DD, CA och CV så om du är bra på multitasking är detta en perfekt klass.
Gäller att veta när man ska använda sina reparationer osv.

CV Ta död på allt i princip, hjälp ditt team uppe i luften genom att jaga motståndarens torped/bomb plan osv.

HE eller AP?

BB - AP på allt förutom Destroyers.

CA - AP på CA, HE på BB, HE på DD, HE/AP på CV

DD - HE på allt. Den enda klassen där det inte finns några som helst argument att använda AP.

Det är grundtänket iallafall.

Permalänk
Inaktiv

tur att man spelade DD rätt

vilken server är mest populär? eu eller na?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pepparkakor:

tur att man spelade DD rätt

vilken server är mest populär? eu eller na?

Jag lirar på EU för där bor jag och sen så är det en chans att du möter testskepp från de som gör spelet, den 27e lägger de till (för test för dem) tyska skepp

Och det tar ju inte precis lång tid för att hitta spel, typ 5 sekunder...

Permalänk
Medlem

ska man köpa nåt premium skepp eller? typ murmansk verkar lite intressant.

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

ska man köpa nåt premium skepp eller? typ murmansk verkar lite intressant.

Beror på vad du har för mål.
bara köra roliga skepp eller ha ett skepp du grindar credits och xp med?

Om det är roliga skepp du är ute efter så hade jag köpt Atlanta, och garvat varje gång man trycker på avfyrarknappen.