Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

På tal om open beta, kommer grind resettas när'en går skarpt? Hur pass snabbt går det att grinda commanders till duglig nivå?
Bara kört 10 matcher typ, men soft spel, visste jag skulle gilla't.

Det kommer inte bli mer wipes nej, vet ej om commanders har inte blivit lvl 5 än..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

Hangarfartygseländet när det gäller MM är inte alltid roligt. Ännu värre blir det när ex vis ena laget har två Langley (1st 6 plans jaktplansgrupp+1st 6 plans torpedplansgrupp/ skepp), mot en ensam ex vis Bouge utan jaktplan...

Brukar själv köra en del hangarfartyg i tier 4/5, råkar ut för det här ofta.

När det gäller Kongo är det ett riktigt bra skepp, tycker det i a f är avsevärt bättre än Myogi. Det gäller bara att utnyttja räckvidden på kanonerna och hålla framförallt amerikanska skepp utanför deras egen räckvidd. Amerikanska BBs har bättre armour än japanska, vilka i sin tur har bättre räckvidd på sin beväpning.

Jag gillar min Kongo riktigt mycket anledningen att jag nämnde skeppet var så ni visste vilken typ av matcher jag hamnar i

Skrivet av Krucix:

Kongon är grym, om dem inte har ändrat den något sedan closed beta.
Har börjat grinda mot den igen samt Amerikanska DDs.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

I CBT så var favoriterna Kongo, Fuso och Amagi, riktigt roliga skepp!

Sen kom Shitzumo, vilket nerköp

Permalänk

Dom säljer flaggor i Premium Shop nu.

90 spänn för 225 xp/credits flaggor. 50% mindre grind om du köper det.

Permalänk
Avstängd

Aktivera bonus koden "Albany" så får ni ett T2 skepp och en port slot.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

@kaya: Tackar, den där extra platsen som man får tog Albany.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Det kommer inte bli mer wipes nej, vet ej om commanders har inte blivit lvl 5 än..

Hoppas det stämmer. Då kan jag köra igång att grinda på allvar. Gillar verkligen detta spel då det är mycket mer strategi och taktik än föregångarna.

Permalänk
Skrivet av Rosapantern:

@kaya: Tackar, den där extra platsen som man får tog Albany.

Hmmm...prövade Albany igår...inte imponerad. Klart bristfällig räckvidd på kanonerna även om det bara var tier 2 skepp som var med i matchen...men den är snygg att titta på

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

Vart lägger man in koden i spelet

Permalänk
Medlem

@thomson:
På hemsidan, inte i spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosapantern:

@kaya: Tackar, den där extra platsen som man får tog Albany.

Du kan sälja skepp du tröttnat på. Så får du lediga platser.
V

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem

Köpte Luftvärnskryssaren Atlanta, efter att ha bytt till en NA-server.
Rackarns dåligt fartyg, visserligen snabbt och manöverbart med en sjuhelskotta eldhastighet...
Problemet är att kanonerna inte har räckvidd, ställs man mot tier4 och 5 slagskepp och tunga kryssare. Så skadar och sänker dom Atlanta'n innan man kommit inom räckhåll för egna kanonerna.

Inte hjälper det att Atlantan inte har något pansarskydd att tala om och man slås sönder och samman av bara några fiende salvor...

Däremot skjuter man ofta ner många flygplan, man är rena Grim Reaper för fiendens hangarfartygsflyg.

Red: Atlanta är en Tier 7 och det är Tier 6-8 slagskepp och kryssare som skjuter sönder Atlantan.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk

Varför byter dem flesta till NA-servers??

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@thomson:
På hemsidan, inte i spelet

Tackar

Permalänk
Medlem

Spelade lite igen och som vanligt får min Atlanta stor stryk av slagskepp och denna gång även jagare. detta är med tier 6-8 skepp.
Fast lyckades överleva tills det blev oavgjort (hemmabas vs fiendebas) ingen lyckades ta den andras bas...
Fast det enda jag gjorde var att skjuta ner 6 flygplan (auto) och få in 2 träffar på.

Testade med den nyvunna South Carolina Tier3?.
Meddelade att vi skulle hålla ihop och möta fienden i grupp (och överlägset antal) men alla stack åt olika håll. På bara 3-4 minuter var det bara jag och en jagare kvar, blev torpederad av en liten jagare som smög på slagskeppet.

Prövade en gång till med Eire Tier1
Återigen hemmabas vs fiendebas. Denna gång lyssnade alla på att vi skulle hålla ihop, förutom ett par. vi plogade oss igenom fiendeskeppen, alltid i överlägset antal.
Innan vi nått fiendebasen var det bara ett fiendeskepp kvar osänkt... Den började cappa vår hemmabas men de två-tre som inte ville följa i stora gruppen, tog honom nästan omedelbart i en grupp för sig själva.

Summan av kardemumman: Håll ihop och möt fienden i överlägset antal om det går... Att ge sig ut på egna eskapader och cappningar kan man göra i slutet av spelet.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Skrivet av Kronvrak:

Spelade lite igen och som vanligt får min Atlanta stor stryk av slagskepp

Det är helt naturligt. Du har varken pansarn eller skottkraften att hänga med BBs.
Bästa taktiken för Atlanta är att jaga jagare, är du en bra spelare så har dom inte en chans att komma undan sen din andra uppgift är att vara ett support-skepp.

Säg att du har en BB i ditt team som slåss mot en BB i fiendens lag, då är det ditt jobb att bara ösa HE över BB:n så han tvingas använda sin repair för att du sen ska kunna sätta han i brand igen vilket betyder att han kommer stå och brinna ett bra tag framöver.

Även mot cruisers ska du vara den som inte tar smällen utan bara delar ut ett hagel av HE bomber.

Om motståndarlaget har två Carriers och ni bara en så kan du hänga runt eran Carrier och hjälpa till med AA.
Slå på AA perken när planen är ca 5km bort så kommer du skapa en "no fly zone" över ditt område

Permalänk

Låste upp och köpte Furutaka igår...men jösses vilken seg kryssare. Nu har jag i o f s inte låst upp några moduler på den men ändå.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

http://i.imgur.com/1KDkR0t.png Någon som vet vad det är för UI han har så man ser namnet på båtarna i minimappen?

Permalänk
Medlem

Xvm antagligen som i world of tanks..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rosapantern:

Varför byter dem flesta till NA-servers??

Siemka
Jag spelar på NA för jag förstår inte ryska eller polska.
Sen i ett spel som wows så spelar det ingen roll om man har 20 eller 120 i ping.

Sen var det nog många som köpte humbel dealen. Atago skeppet, 6 port platser, 1k guld och en veckas premium för 1 dollar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

Låste upp och köpte Furutaka igår...men jösses vilken seg kryssare. Nu har jag i o f s inte låst upp några moduler på den men ändå.

Blir tyvärr inte mycket bättre, tornen vänder som på ett slagskepp vilket är aningen frusterande. Stor skillnad på hur skeppet seglar och spelar mot Kuma, vilket jag tyckte var ett fantastiskt litet skepp.
En annan negativ sak som verkar följa med till Atago är att den är ganska skör i propulsion och steering, händer att man blir crittad i nån av dom, reparerar och crittad igen, vilket är irriterande.
Free XP så mycket jag kunde på Furutakan

Permalänk
Skrivet av Dezpite:

http://i.imgur.com/1KDkR0t.png Någon som vet vad det är för UI han har så man ser namnet på båtarna i minimappen?

det är denna han kör med antar jag http://forum.worldofwarships.com/index.php?/topic/25508-mod04...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av DrSnaggles:

Tack! Är det tillåtet att köra med sånt?

Permalänk
Medlem

Riktigt kul spel. Lirade upp till Yamato och Kageron i CBT. Blev lite lack i och med resetten men det var ju väntat

Fick Amagin i början av veckan och måste säga att jag har problem med det skeppet. Det känns som om kanonerna på Amagin har mer spridning och överpenetrerar cruisers? Fuson förstörde verkligen cruisers med en välplacerad bredsida vilket är något jag inte ser så ofta i min Amagi. Har någon samma problem?

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

Låste upp och köpte Furutaka igår...men jösses vilken seg kryssare. Nu har jag i o f s inte låst upp några moduler på den men ändå.

Skrivet av Bootsman:

Blir tyvärr inte mycket bättre, tornen vänder som på ett slagskepp vilket är aningen frusterande. Stor skillnad på hur skeppet seglar och spelar mot Kuma, vilket jag tyckte var ett fantastiskt litet skepp.
En annan negativ sak som verkar följa med till Atago är att den är ganska skör i propulsion och steering, händer att man blir crittad i nån av dom, reparerar och crittad igen, vilket är irriterande.
Free XP så mycket jag kunde på Furutakan

Ni glömmer dock att Furutakan är den första crusiern som får 203mm kanoner. Om ni använder AP på andra cuisers och till viss del battleships (om ni får skotten att regna ned på däck) kommer ni få en hel del citadel penetrations. Lirade skeppet en del under CBT och kom fram till att om man är försiktig och planerar sina drag är det ett riktigt trevligt skepp. Det är inte en brawler som Omaha är utan det är mer nischat. Med det sagt är efterföljande skepp, Aoba,
mycket bättre

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk
Skrivet av Dezpite:

Tack! Är det tillåtet att köra med sånt?

Vad jag vet så ska det inte vara några problem..
Många som kör med det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag köpte gamescom Primer: Battleships på premium shoppen och då får jag:

2,250 Doubloons;
3,000,000 Credits;
1 Day of Premium - bonus;
x24 Damage Control Party II;
x24 Repair Party II;
x12 Spotting Aircraft II;
x12 Catapult Fighter II.

Och Doubloons och credits ser jag, premium ser jag men vart hittar jag alla dessa Damage Control Party etc?

Permalänk

@Rasmus117: Vet inte om du inte fått dem eller om du inte vet vart du ska titta... men iallafall så välj ett skepp (måste vara ett battleship tror jag) tryck på "Modules" sedan går du ner till "Ammunition & Consumables" och välj vilken consumable du vill ha.

Du kan även kolla denna länk så ser du på bilderna. http://forum.worldofwarships.com/index.php?/topic/34882-wt-f-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosapantern:

@Rasmus117: Vet inte om du inte fått dem eller om du inte vet vart du ska titta... men iallafall så välj ett skepp (måste vara ett battleship tror jag) tryck på "Modules" sedan går du ner till "Ammunition & Consumables" och välj vilken consumable du vill ha.

Du kan även kolla denna länk så ser du på bilderna. http://forum.worldofwarships.com/index.php?/topic/34882-wt-f-...

Ahh så de är det, "In Depot 24" då som visar att jag har. Men stämmer det som de står i tråden du länka att "And sadly, if they aren't used in a match they are still consumed " ?

Permalänk

@Rasmus117: Jag vet faktiskt inte, du kan ju testa och se om det stämmer