Permalänk
Medlem

Radotin TV Game

Tjenare alla,

Var hemma hos en polares föräldrar idag och hjälpte dom tömma lite skit.
Och så hittade jag detta i deras garderob som dom hade sparat på, något jag inte sett innan och är väldigt gammalt.
Någon som vet om värdet på detta? Dom ville jag skulle kolla upp det åt dom, för jag sa att det kan hända att det finns något värde på sådana här gamla retro grejer.

Bilder på det:

Permalänk
Medlem

Det finns några liknande på ebay men då under namnet radofin. Inga jättesummor det verkar röra sig om.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tricitum:

Tjenare alla,

Var hemma hos en polares föräldrar idag och hjälpte dom tömma lite skit.
Och så hittade jag detta i deras garderob som dom hade sparat på, något jag inte sett innan och är väldigt gammalt.
Någon som vet om värdet på detta? Dom ville jag skulle kolla upp det åt dom, för jag sa att det kan hända att det finns något värde på sådana här gamla retro grejer.

Bilder på det:

http://i61.tinypic.com/9gh3rq.jpg
http://i62.tinypic.com/ku6o4.jpg
http://i59.tinypic.com/16j55k7.jpg

Skrivet av Sca:

Det finns några liknande på ebay men då under namnet radofin. Inga jättesummor det verkar röra sig om.

Ts har nog skrivit fel då de står Radiofin på kartongen iaf.
Men ja litet värde har de, dock inget "omg im rish"

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Ska man bedöma hur sällsyn modellen är baserat på Googles bildsökning så tycks det vara en ovanlig modell av Radofin

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Man ser sådana där och liknande på Tradera emellanåt. Eftersom den är komplett med kartong bedömer jag värdet runt 400 kr, det var lägre för några år sedan men allt inom retro är på väg att bli dyrare.

Permalänk
Medlem

tackar för svar.
Ska meddela dom detta, så sparar dom nog den vidare
aa jag läste nog lite fel, ser ut som ett T och inte ett F, för mig hehe

Permalänk

Missförstå inte nu, den kommer aldrig att bli värd någon märkvärd summa. Mer än 400 kommer du aldrig få, inte ens om 100 år.

Permalänk
Medlem

Varför är alla så negativa, den skulle visst kunna öka i värde med åren.... Det är vad jag tror iaf.

Permalänk
Medlem

tackar alla för hjälpen.
Jag sa att den kommer troligtvis inte bli värd mer än max 1000kr, men har dom tur kan den nog bli värd mer, men högst troligtvis så kommer den inte bli det.
Men dom kommer spara den för minnen, eftersom den är från när dom var unga och kan vara kul att visa deras barnbarn sa dom.

Permalänk
Medlem

Rent allmänt tycker jag det vore bra om gamla grejer inte spekulerades upp i värde. Ju dyrare sakerna är att återanskaffa, desto större sannolikhet att spelet blir kvar i sin kartong i evigheter, så det inte slits eller går sönder (fast vissa komponenter bryts ju ner även inuti kartongen) och då förloras en stor del av nöjet. I detta fallet är det kanske till sin fördel, då kan ägarna behålla maskinen utan att känna att de försitter ett större ekonomiskt värde.

Sedan varierar ju marknadens efterfrågan hela tiden. Om man lyfter blicken utöver retrodatorer och spel, finns det ju en massa konstföremål som värderas på Antikrundan där experterna måste erkänna att för 20 år sedan gick sakerna att sälja för dubbla av vad de är värda idag, men att det kan komma en ny topp. Dock borde det nog i så fall vara något mer som bättre definierade sin generation, som ett Magnavox Odyssey, Atari Pong eller möjligen Coleco Telstar. I fallet med Radofin kanske ett 1292 APVS eller för den delen en Aquarius II vore några av de maskiner som företaget är bäst kända för.

Permalänk
Medlem

Vi människor verkar ha någon slags inbyggd uppfattning om att vi ska leva i evighet. Så är dessvärre inte fallet. I samma mening som man ska vara rädd om personer som står en nära så bör man vara noga med att roa sig med sina prylar medan de fungerar och medan man ännu kan det och har lust!

Jag samlar förutom på teknikprylar även på musik. Lp, cd, mc, ep, singlar och allt möjligt. Det värsta är när folk inte öppnar still sealed-fynd och vägrar spela vissa skivor med motiveringen att de slits då. Min fråga blir då: ska du ta med dig dina prylar till sankte Per och betala bagageövervikt, vid inträde? Ska du begravas i en vassbåt med alla grejer som någon skjuter ut från land och tänder på sen?

Vi lever här och nu! Om man har en pryl som kan ge en ekonomiskt oberoende för resten av livet så kan jag förstå det, men att spara på smörja av andra orsaker än att man gillar den, det förstår inte Falkis!

Ta hand om er och låt prylar komma och gå, man ska ha kul som fan och själv har jag bytt dyra skivor som jag inte gillat mot några stycken billigare som förgyller öronen emellanåt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

2600K, 16 gb ram, hårddiskar och sånt...