Permalänk

Vad tror ni om denna datorn?

Hej på er!

Är i sluttampen att beställa ny dator.

Vad tror ni om nedan?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8264325/2015-08-05

Kör idag 3 skärmar, Dell U2412 och datorn ska användas mest till spel, men givetivs lite office, mail, surf, autocad etc. inget större. Kör inte eyefinity på mina tre skärmar. Jag kommer att installera vattenkylning på CPU och GPU, så lite överklockning kommer det ju att göras.

Edit:

Uppdaterat lite info.

Jag ska köra Custom watercooling så det är Fractal Design S som gäller, vill ha 32 GB ram.

/Patrik

Uppdaterat lite info om hur jag ska bygga.
Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8264571/2015-08-05

Permalänk
Medlem

Ska du inte köra Strix istället? Är väl det bästa 980Ti kortet

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Ska du inte köra Strix istället? Är väl det bästa 980Ti kortet

Finns inget full cover vatten block till den än så länge.

Står bara "Coming soon" på EK's hemsida, ingen aning vad "Coming soon" innebär. om det är någon vecka eller några månader.

Permalänk
Medlem

Inte invänta skylake som kommer typ nästa vecka? När du ändå satsar en hel del pengar?

// Lz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tea42BBS:

Inte invänta skylake som kommer typ nästa vecka? När du ändå satsar en hel del pengar?

// Lz

kom idag och var ingen större uppgradering.

frågan jag har är varför du satsar på 850w istället för 750w? 750w är fine för 2 gpu också.
annars ser jag inget fel med datorn

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Måste köpa kylare till processorn också då det inte ingår något till den modellen.

Permalänk
Medlem

Skulle kunna rekommendera SSHD istället för SSD - spel ect så fungerar de i klass med SSD - men du får betydligt mycket mer utrymme för pengen. Detta är förstås ett tips för oss som inte har lust och lägga ut 3k på en hårddisk.

Alt. SSD (mindre) och en SSHD.

Loading screen på BF4(bra exempel då deras loading screen är en mardröm för en vanlig disk)
HDD: 1min 9sek
SSD: 30s~ (corsairs så inte direkt samsung kvalité)
SSHD: första gången 58s / efter det har den legat runt 32s~.

Permalänk

Klistrar in min eventuella burk här med då den liknar en del.

Har ett GTX 580, en SSD och tre HDDs som kommer åka in. Avvaktar lite med grafikkort. Hade jag köpt ett nu så hade det blivit Asus GTX 980 TI Strix.

Finns det några konstigheter här?
Har riktigt dålig koll på vilka RAM-stickor som borde införskaffas. Finns det bättre val? Jag spelar mest så 8GB borde räcka för mig.

Till TS:
32GB RAM låter extremt mycket.
PSU kan också gå ner, speciellt om du kommer köra endast ett grafikkort som jag.
Om du vill ha en värsting SSD så gå över till Skylake och införskaffa Intel 750 Series PCIe 400GB.
Mellan 2-7 ggr snabbare än Samsung 850 Pro i olika tester. https://www.youtube.com/watch?v=iD3WRvSLwIQ