Permalänk

Bra gratis email?

Nu har jag tröttnat på att Gmail och Yahoo med jämna mellanrum låser mig ute från mina konton för att jag inte vill ge dem mitt mobila telefonnummer.
Kan nån tipsa om ett bra och gratis (eller i alla fall billigt) email som har funnits i ett par år och INTE kräver två faktor identifiering?
Det är en fördel om servern ligger utanför EU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awakeruad:

Nu har jag tröttnat på att Gmail och Yahoo med jämna mellanrum låser mig ute från mina konton för att jag inte vill ge dem mitt mobila telefonnummer.
Kan nån tipsa om ett bra och gratis (eller i alla fall billigt) email som har funnits i ett par år och INTE kräver två faktor identifiering?
Det är en fördel om servern ligger utanför EU.

Du kan ju avaktivera funktionerna ju? :S

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R5 / MB: Z87-A / SSD: EVO 850 500GB / CPU: i5-4690k / CPU-Kylare: Hyper 212 EVO / GPU: Gigabyte GTX 970 / PSU: EVGA Supernova G2 / RAM: 2x Corsair Vengeance 1600Mhz 8GB / Skärm: Eizo FS2434-BK

Permalänk
Skrivet av norage:

Du kan ju avaktivera funktionerna ju? :S

Nej. Om jag loggar in på exv Gmail via VPN, blir jag automatiskt utlåst. Då kräver den tvåfaktor fast jag slagit av tvåfaktor i inställningarna. Samma med Yahoo och Facebook, de blir misstänksamma när mitt IP hoppar mellan världsdelar, särskilt som jag dessutom raderar deras tracking cookies.

Permalänk

Hotmail är gratis funkar bra för mig.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Gunner357:

Hotmail? Hmmm... Hade jag inte ens tänkt på. Jag hade hotmail för flera år sen, kommer inte ihåg varför jag skippade det. Ska testas. Tackar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Lider dock av samma problem som gmail med identifieringskraven.

Skapade en del problem för mig när jag var på resande fot för några månader sen och ej hade någon möjlighet att få mobilmottagning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem

Har alltid kört med Hotmail och det funkar bra. Har funderat på att byta men det är så mycket jobb med att byta email överallt

Permalänk
Skrivet av olga32:

Lider dock av samma problem som gmail med identifieingskraven.

Aha, där har vi nog förklaringen till varför jag skippade det. Tycker mig dessutom minnas att de införde en policy att om man inte loggade in på tre månader så raderades kontot (de ändrade det senare till ett år, men då var det för sent för mitt konto).

Ska kolla proton, då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awakeruad:

Hotmail? Hmmm... Hade jag inte ens tänkt på. Jag hade hotmail för flera år sen, kommer inte ihåg varför jag skippade det. Ska testas. Tackar!

Outlook.com = Hotmail.com (äldre adressen)

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk

Ah attans. Det såg verkligen bra ut, precis vad jag letar efter, men de accepterar inte nya kunder. Har bett dem kontakta mig om/när de tar in nya.

Permalänk
Rekordmedlem

Skaffa en egen domän och tex mailpaketet hos Citynetwork, (29kr i månaden) eller så driver du servern helt själv.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Skaffa en egen domän och tex mailpaketet hos Citynetwork, (29kr i månaden) eller så driver du servern helt själv.

Har en domän men kan inte få smtp att fungera, vet inte om bredbandsbolaget blockerar.

Permalänk
Medlem

Outlook?

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Awakeruad:

Har en domän men kan inte få smtp att fungera, vet inte om bredbandsbolaget blockerar.

Du kan ju behöva använda operatörens servrar för att reläa mailen om du tänkt ha egen mailserver, annars kan du ju ta ett mailpaket typ det som Citynetwwork har så står de för mailservrarna och du slipper att alltid ha en dator igång och uppkopplad.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.