Roliga saker vi har hört från okunniga om teknik

Permalänk
Medlem

Farmor tyckte det var jobbigt att byta dator, för te.x hur skulle hon få över mailadressen till den nya datorn?!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

When we set the upper limit of PC-DOS at 640K, we thought nobody would ever need that much memory. — William Gates, chairman of Microsoft

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Japp, kör supra kabel på 10m. Skulle säga att det lutar mer åt att dyrare kabel är bättre. Speciellt när det gäller avstånd.
Hade samma problem med mycket störningar.

Njae, du gör samma fel som många.

Dyrare är inte automatiskt bättre... Bättre kabel kan dock vara bättre om längden ökar, då HDMI inte fungerar optimalt över 10m.

Men det är billigare att köpa en vettig/bra kabel från tex teknikproffset.se, med aktiv förstärkare, som kan ge dig perfekt bild på 25m, för lägre kostnad än dessa "super dyra kablar" för "märke och prisets skull...

Tex: denna 25m) Är ett noname detalco, men tekniken i kabeln gör att du får bra bild även vid 25m (som är typ mer än max för vanlig HDMI, och kostar 500kr istället för 1000kr.

Det handlar helt enkelt om bättre teknik i kabeln... inte högre prislapp, som gör skillnaden. Så välj rätt kabel istället för att stirra på priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTowle:

Nu vet jag inte om jag misstolkar dig men, endast Explorer är oftast referens till utforskaren (File Explorer) medan Internet Explorer är webbläsaren

Precis han kanske var ironisk. Explorer = utforskaren och Internet Explorer = webläsaren

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

Min sambo stängde snabbt av sin laptop (som är helt trådlös) för att det åskade, eftersom man inte ska vara ute på nätet när det oskar. Hon drog inte ut sladdarna ur routern...

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

En herre av årsmodell äldre kom in till oss i butiken och påstod att hans nyinköpta mobiltelefon hade dött några dagar efter inköpet. Vi stod och funderade några minuter och testade sätta i laddaren. Mobilen startade och min kollega ställde frågan "-när laddade du din telefon senast?" Varav han fick ett snabbt svar "-ladda? Det var ingen som berättade för mig att man behöver ladda den".

(Kan undra hur många bilförsäljare som berättar att man måste tanka bilen för att kunna köra den)
Skickades från m.sweclockers.com

Det roliga är att jag har fått en del som frågat hur min Auris hybrid "tankar el"... jag svarar, tja... hur brukar du får el till bilars elektronik? Generator... samma shit, just bigger

Det är också skrämmande med datorer och service. Folk kan lägga ner timmavis på att städa ett hem, eller dammsuga och vaxa bilen, serva bilen osv.
Men hur många inser att datorer behöver rengöring och service de med? Damm samlas, kylpasta torkar och tex HDD går sönder och behövs bytas. HDD behövs defragmenteras, och man kanske behöver slänga lite dokument som funnits med sedan 1998... Men detta är tydligen konstigt!? Den ska väl fungera precis lika bra som den gjorde för 5+ år sedan...
Sen att PC innehåller den mest avancerade elektroniken vi har i hemmet borde ju vara en hint till att den faktiskt behöver lite service också...

Nice, är detta den nya blåskärmen?

(vet att det är fel vid installation/uppdatering, men den är roligt nog blå och med kryptiskt felmeddelande)

Skrivet av heffaklumpmamma:

Min sambo stängde snabbt av sin laptop (som är helt trådlös) för att det åskade, eftersom man inte ska vara ute på nätet när det oskar. Hon drog inte ut sladdarna ur routern...

Tog mig flera år att förklara för min mor att det inte är farligt för henne att tala i trådlöst telefon, även när det åskar. Det kan dock totalförstöra trådlösa telefonens basstation... men inte henne.

Ang åska, om ni bor i södra Sverige kolla in blixtvarning.se (är en gratis tjänst som något satt upp, och den är väldigt häftig när man kan se allt)

Du kan med 2 min fördröjning se var åskan slår ner/upp och mellan moln, samt "muller". Man kan då följa hela ovädret och se om det rör sig mot sitt område. Man kan även kolla hur åskvädret skett tidigare i tiden, genom att kolla historiken.
Minns jag satt och titta på detta på laptopen när skåne fick något super åskoväder. Den siten räknade över 400 blixtar per min (6+ varje sekund)!. Det var rena rama diskoteket utanför, och helt fantastiskt att titta på, men samtidigt skrämmande när hela skåne på den kartan också var "vitt" av åska.

Permalänk
Medlem

"Jag använde min sladd hemma hos pappa, kan det finnas virus kvar i den?"
"JAG HAR FÅTT VIRUS PÅ DATORN! NÅGOT JÄVLA PROGRAM SOM HETER ADOBE VILL INSTALLERA NÅGOT!!"

Saker min syster ringer och stör mig med..

Permalänk

På Windows 98 tiden installerade jag en dator till en bekant, konfigurerade skärmsläckaren att gå igång efter ett tag.
Valde varianten av skärmsläckare där det ser ut som en transparent glaskula med lite förstoring som sakta studsar omkring omkring på skärmen.

Fikade lite i ett annat rum och skärmsläckaren gick förstås igång efter ett tag. Ägaren till datorn passerade rummet och fick syn på skärmen, ropade till mig 'Ahhh, kom fort, det är något fel på skärmen, hjälp!'.

Hoppade upp som ett skott för att det lät som att skärmen stog i brand och inbördeskrig var på gång...tills jag såg vad det handlade om.

Kunde inte hålla mig för skratt när jag berättade om funktionen 'skärmsläckare' och lite kul grejor man kunde göra.

*mummel* vafan, sånt datorgrejs *mummel* kunde väl inte jag veta *mummel* hörde jag svagt ur mungipan på ägaren...

Permalänk
Medlem

Kul tråd! Alltid kul att läsa om bristande tekniska kunskaper. Minns bland annat redan -95 när jag läste om ett utdrag från en kundsupport där någon ringde och sa att skärmen slocknat. Efter all möjlig felsökning frågade supporten om sladden till skärmen verkligen satt på rätt ställe. Svaret var att det var svårt att se eftersom det var svårt att se beroende på att strömmen brutits i byggnaden!

Men jag kan tänka mig en liknande tråd: "Datanördar som inte kan skriva svenska". Lätt fixat, bara att kopiera denna. Hahahaha!

Permalänk
Medlem

En arbetskollega till mig som tro sig veta allt om allt rekommenderade mig för något år sen att inte skaffa fiber till huset jag bodde i. Anledning: Virus från nätet tar sig snabbare in i datorn och klamrar sig fast hårdare pga av hastigheten. Han rekommenderade mig att köra vidare på ADSL så länge.

Med tanke på att jag innan hade jobbat som nätverkstekniker på ett medelstort företag, sågade han vid fotknölarna

Grammatiska fel fixade.
Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Innan min tid på företaget var det en kund som ringde in och ville beställa en skiva med lite internet på, sånt där som man kan surfa på som vännerna gjorde, behöver inte vara så mycket bara för att prova.

Kuba har väldigt få som har uppkoppling, men det finns en tjänst som kommer med "internet" på en extern hårddisk en gång i veckan. Folk med lina sätter ihop vad som "hänt" på internet senaste 7 dagarna, sedan kommer en kurir hem till användarna som laddar ned de vill ha och betalat per GB. . Mycket piratmaterial men det finns även telefonappar, programuppdateringar och till och med online tidningar i PDF format. Så det behöver inte nödvändigtvis vara så dumt som det låter, men pingen är ganska värdelös

http://www.bbc.com/news/technology-33816655

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

Hahaha! Kul felstavning!

Permalänk
Medlem

Fjärrstyrde en användares dator på en tidigare helpdesk-tjänst. Användaren hade laddat hem installationsfilen för spotify och döpt om filen till 'excel' i hopp om att denna då skulle ta sig förbi policyn mot att installera programvara

En annan förnekade abrupt att hen skulle ha spillt kaffe på datorn, att den luktade kaffe berodde på någonting annat. När vi öppnade datorn och hittade bränt kaffe så kom erkännandet fort

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem

En klassiker som jag just kom att tänka på som dock inte inträffat mig själv, utan läst på nätet nånstans där säljaren berättade:

En liten tjej i 10-årsåldern kliver in på en teknikbutik och säljaren hälsar;

Säljaren: "Hej, vad skulle du vilja ha hjälp med idag?"
Tjejen:-"Jag vill köpa en bukkakke-maskin"
"En, eh... vad för maskin?"
-"En bukkakkemaskin!"
"Men, öh.. Vad gör man med en sån menar du?"
-"Det är en sån där maskin som man har och sjunger till musik"
"Jaha! Du menar en KARAOKE-maskin!"
-"Nej, min storebror sa att det heter bukkakkemaskin"

Brorsan fick sig nog ett gott skratt

Permalänk
Skrivet av MrTowle:

Det är allt för ofta personer som tror att desto större skärm man har ju mer krävande är den att driva i spel!

Så är det väl inte rakt upp och ner men större skärmar har ju också en högre upplösning (oftast) och kräver därför mer grafikminne för att köra spelen i den upplösningen som skärmen har som standard (fast det är förstås spelets grafiska output som drivs, inte skärmen i sig). Eller?

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cadtekniker:

Jag vet, men jag har adsl och telia 30 så jag tycker det borde heta telia 24 för oss adsl kunder och ser det hela som falsk marknadsföring

Varför då? Du kan ju få upp till 60Mbit/s via telejacket med Telia.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Hahaha! Kul felstavning!

Tror inte det är en felstavning, Felia är ju ett klassikt namn på Telia, användes väldigt flitigt under den tiden då alla deras 020 konton för internetuppkoppling var ute på vift men säkerligen även långt innan dess.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

Du hade med största sannolikhet fått exakt samma effekt om du köpt en 10meters kabel för 100kr istället.
Jag använder själv en 10meters kabel av billigaste skräpet jag kunde få tag på, har inte haft några som helst problem senaste året.
Det man betalar premium för är lite längre hållbarhet, inte högre bildkvalitét.

Det som jag skulle tro gjorde hela skillnaden var snarare att den dyrare kabeln var bättre skärmad och ska tillägga att detta var några år sedan då var det svårt att hitta vettiga kablar till bra pris fanns knappt kablar för under 2-300kr men grattis att fungerar för dig inte alla det gör det för. Ungefär som med billiga nätagg vissa håller det för flera år andra så brinner de ganska snabbt går inte att säga att billigt fungerar precis lika bra alltid.

Skrivet av Alling:

Fast då är det ju just kraftiga artefakter eller ingen bild alls man får, inte "sämre bild" som i suddigare eller med mer brus, som det kan vara för analoga kablar. Det är det som är det fina med digitala signaler: Antingen kommer de fram i perfekt skick eller i så dåligt skick att det är enkelt att konstatera att något är fel. Har man väl nått felfri överföring är det, i motsats till vad affärerna vill få oss att tro, helt meningslöst att kasta ytterligare tusenlappar på en "bättre" kabel eftersom den i det läget inte gör någon som helst skillnad.

Angående just långa HDMI-kablar är det ofta så att signalkällans styrka är avgörande för om de fungerar eller ej.

Viist har man bra bild är det onödigt men att direkt säga att det inte är någon skillnad på kablarna är fel bytte till supra just för att få en bättre skärmad kabel och därmed bättre överföring och få bort dessa prickar. Visst berodde det på låg signal styrka men kände att det var betydligt billigare och köpa en bättre kabel än ett nytt grafikkort för att korrigera det. Att sen vissa säljare bryr sig mer om sin provision än att hjälpa kunden på bästa sätt det säger mer om säljaren/butiken än kvaliten på kabeln. Visst sen att det är mycket svammel om kablar men då är det mer dessa hifi nördar som har noll koll på hur en kabel egentligen fungerar.

Visa signatur

Asus Z97 Pro Gamer | 4690k@4,5 ghz | 8GB Corsair XMS3 1600 CL8@2000 CL9 | EVGA 980ti FE | 2x280mm radiatorer | Samsung 850 Evo 500gb | EVGA G2 1000W | Func MS3 R2 | Tt eSports Meka G1 | Samsung S24D390 60hz@75hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Varför då? Du kan ju få upp till 60Mbit/s via telejacket med Telia.

Berätta gärna hur då jag har ADSL och inget annat och bor inte i någon storstad

Permalänk
Medlem

Har två saker:

Första är Tele2:s kundservice, som kanske inte beror på dumhet utan snarare att de inte läser vad folk skriver. Mottagningen hade krånglat i över en månad, och till slut la den av helt. Testade då med en annan telefon och inte heller där fungerar simkortet. Tele2 frågar då om jag har provat att starta om telefonen. Alternativet vore alltså att ta ur simkortet ur en telefon som är igång, och sätta i det i en annan som är igång.

Något som kanske passar bättre i tråden är från första dagen på min första programmeringskurs (VB) i gymnasiet. Läraren går igenom lite om vad kursen tar upp, och säger sen "Då kan ni öppna [program]".

Enda tjejen säger då "Hur gör man det?" "Klicka på [program]" "Jag ser det inte" "Nej, det ligger under "Alla program" "???".

Det slutade med att läraren fick gå till hennes dator och hjälpa henne starta ett program i en programmeringskurs. Det var sista gången vi såg henne där.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Har du en källa på detta?

Såvitt jag har läst så är den samlade bedömningen att vi inte vet om radiovågor orsakar cancer, dvs de mängder studier som gjorts har inte kunnat påvisa att radiovågor orsakar cancer. Däremot finns det fortfarande misstankar om att det finns ett samband mellan radiovågor och cancer.

Precis. En av många anledningar till att jag nästan aldrig litar på forskares "slutsatser". Många gånger som jag har läst att något är si och så, och när man kollar studien så stödjer inte studien det som säger.

Att strålning och saker som magnetfält orsakar cancer är inget nytt och det borde man känna till om man går/har gått på elprogrammet i skolan. Kanske även tas upp i grundskolan men det minns jag inget utav.

http://www.vagbrytarenstockholm.se/forskning/kraftledningar/i...

https://en.wikipedia.org/wiki/Radiation-induced_cancer

http://www.stralskyddsstiftelsen.se/wp-content/uploads/2014/0...

http://www.stralskyddsstiftelsen.se/risker/cancer/ovrig-cance...

Du får inte cancer av Wifi, men bor du nära kraftledningar och mobilmaster (alltså väldigt nära) så finns det en stor risk, speciellt om man bor där under en lång period och kanske t.o.m är uppväxt i ett sådant område.

PS: Hittade en artikel som har lite med falska studier eller slutsatser som s.k "experter" kommit fram till att göra. Bästa är att läsa studier själv för att bilda uppfattningen efter det istället för från "experterna"

http://www.epochtimes.se/Svensk-expert-avfaerdar-studien-om-%...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Min kusin sa en gång för flera år sedan att man ska koppla datorn i det första uttaget på en grendosa (alltså den närmast brytaren) för att datorn får då mer ström.

Jag gör det fortfarande och tänker på han varje gång, men tror inte det gör någon skillnad.

Tänk också på att vända kontakten rätt.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Några från min tid då jag arbetade på telefonsupport.

Jag: Välkommen til X, vad kan jag hjälpa til med?
Kund: Jo jag ringde tidigare om en skrivare som inte fungerade med min Mac. (Det var på den tiden ALLA hatade Mac, til och med jag)
Jag: Okej, är det fortfarande problem med den?
Kund: Nej! Den fungerar helt fint.
Jag: Okeeeej... så vad funderar du på?
Kund: Dom instruktioner ni gav mig för att fixa problemet löste det inte. Jag var tvungen att göra det på et annat sätt.
Jag: Ah, ja så kan det vara ibland. Bra att skrivaren fungerar iallafall.
Kund: Ja, men instruktionerna jag fick från er var inte rätt!
Jag: Instruktionerna är rätt, men det finns ibland många olika vägar till målet.
Kund: Det här är oacceptabelt!
Jag: Jag vet inte helt vad du vill jag skal göra...?
Kund: Ge mig riktiga instruktioner!

Kommer inte ihåg så mycket mer, tror det slutade med att han avslutade samtalet.

En til från när jag hjälpte till hos en ISP. Blev inte länge där kan jag säga.

Kund: Mitt Internett fungerar inte!
Jag: Okej, kommer du inte inn på några sidor?
Kund: Va? Nej, det fungerar inte den säger fel lösenord.
Jag: Okej..

*Väntar lite*

Jag: Om du provar att gå inn på ja, aftonbladet.se eller nåt. Fungerar det?
Kund: Ja, jag kommer in.
Jag: Så vad är problemet? Ditt Internett fungerar.
Kund: Ja men jag kommer inte in på Lunarstorm! Den säger fel lösenord.
Jag: Ta kontakt med lunarstorm kanske?

Länge sen jag jobbade med support, men det finns många stackare där ute som behöver hjälp.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

Så är det väl inte rakt upp och ner men större skärmar har ju också en högre upplösning (oftast) och kräver därför mer grafikminne för att köra spelen i den upplösningen som skärmen har som standard (fast det är förstås spelets grafiska output som drivs, inte skärmen i sig). Eller?

Oftast har inte större skärmar högre upplösning, i alla fall inte om vi tittar på TV apparater. Min telefon på 4,7" är 1080p, min monitor på 23" är 1080p, och TVn på 42" är 1080p.

Det är nog snarare ju mindre skärmar ju högre upplösning nuföritden hehe

Permalänk
Medlem

Jag: Det går inte öppna portar i min router efter eran "Säkerhets-patch"
Telia: Portarna sitter på baksidan av routern och det är bara att koppla din elektronik direkt

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Precis. En av många anledningar till att jag nästan aldrig litar på forskares "slutsatser". Många gånger som jag har läst att något är si och så, och när man kollar studien så stödjer inte studien det som säger.

Att strålning och saker som magnetfält orsakar cancer är inget nytt och det borde man känna till om man går/har gått på elprogrammet i skolan. Kanske även tas upp i grundskolan men det minns jag inget utav.

http://www.vagbrytarenstockholm.se/forskning/kraftledningar/i...

https://en.wikipedia.org/wiki/Radiation-induced_cancer

http://www.stralskyddsstiftelsen.se/wp-content/uploads/2014/0...

http://www.stralskyddsstiftelsen.se/risker/cancer/ovrig-cance...

Du får inte cancer av Wifi, men bor du nära kraftledningar och mobilmaster (alltså väldigt nära) så finns det en stor risk, speciellt om man bor där under en lång period och kanske t.o.m är uppväxt i ett sådant område.

PS: Hittade en artikel som har lite med falska studier eller slutsatser som s.k "experter" kommit fram till att göra. Bästa är att läsa studier själv för att bilda uppfattningen efter det istället för från "experterna"

http://www.epochtimes.se/Svensk-expert-avfaerdar-studien-om-%...

Förvirringen kommer av att det du läser skrivits av människor som inte är forskare, eller kanske i vissa fall forskare vars metoder ifrågasätts av övriga forskare.
@MBY har bemött strålskyddsstiftelsen tidigare. Det är en "antivetenskaplig" organisation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Förvirringen kommer av att det du läser skrivits av människor som inte är forskare, eller kanske i vissa fall forskare vars metoder ifrågasätts av övriga forskare.
@MBY har bemött strålskyddsstiftelsen tidigare. Det är en "antivetenskaplig" organisation.

Ja det är säkert "antivetenskap" att strålning orsakar cancer beroende på vilken dos man får så att säga. Läste du överhuvudtaget någonting eller är du som dom flesta som bara ska utgå att det är fel bara för att det kommer från en källa som du inte alltid håller med om?

Har varit med om mycket liknande inom andra områden där man säger till allmänheten en sak, med källor från studier som inte backar upp deras påståenden för fem öre. Det är inte ovanligt och det borde man förvänta sig.

Citat:

Förvirringen kommer av att det du läser skrivits av människor som inte är forskare, eller kanske i vissa fall forskare vars metoder ifrågasätts av övriga forskare.

Eller så läser du det jag skriver, nämligen att många studier inte stämmer överrens med slutsatsen.

Vill också förtydliga: Säger inte att man får cancer av RF eller magnetfält i vår vardag, eller ens för många som jobbar med sådant. Detta är pga att "dosen" inte är hög nog i dom flesta fall. Därför finns studier som inte kan bevisa att det orsakar cancer (men inte motbevisar det heller) samt som att det finns studier (och även händelser) där man sett att det kan göra det.

Frågan är också under hur lång period dessa studier var. Men det är ju inte någon nyhet att folk som bor nära kraftledningar exempelvis har rapporterats ha större risk för cancer

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0009/21/kraftledning.html

https://www.folkhalsomyndigheten.se/pagefiles/12974/magnetfal...

http://www.av.se/dokument/teman/elektromagnetiska/EMF_fran_kr...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cadtekniker:

Berätta gärna hur då jag har ADSL och inget annat och bor inte i någon storstad

Nyckelordet är "Upp till"

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Mamma: Datorn är långsam/har hängt sig! Sitter ni på nätet så sluta med det genast!

Och hon använder inte webbläsaren då utan gör annat på den.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Klassiker!